Komt die grote knal in Groningen eigenlijk wel ?

03-02-2018 08:11 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe vind ik al die commotie over aardbevingen in Groningen schromelijk overdreven. Er zijn geen gewonden gevallen, en zijn de trillingen die worden waargenomen in huizen van de 'slachtoffers' vergelijkbaar met wonen aan het spoor of aan een weg waar een vrachtwagen langskomt. Veel van de gevallen van instortingsgevaar is deels ook te wijten aan achterstallig onderhoud en de meeste van deze ontzettend oude panden zouden zonder de gaswinning ook op de nominatie hebben gestaan om gesloopt te worden. Veel van de bewoners wijten de waardevermindering van hun huis aan de gaswinning, maar niemand wil daar eigenlijk wonen. Nu kan het volk daar nog rekenen op support van opportunistische bekende Nederlanders en politici. Ik vraag mij af of dat wanneer iedereen in Nederland 100 tot 200 euro per maand aan gas meer moet betalen zij nog kunnen rekenen op sympathie uit de rest van Nederland. En komt die grote knal eigenlijk wel waar ze het altijd over hebben en worden we gewoon in de maling genomen en kun je dat nooit voorspellen ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Wat een walgelijke post dit. Heb je wel eens met Groningers gepraat? Nou ik wel, Ik heb er familie wonen. Wat daar gebeurt valt verre van te vergelijken met een voorbijrazende trein of vrachtwagen. Mensen voelen geen rust meer in hun eigen huis. Steeds bang voor de volgende beving. En dan schade aan huizen. Verhuizen is geen optie want je raakt het aan de straatstenen niet meer kwijt. Dit heeft zeer veel impact op de levens van mensen. Er zijn dan weliswaar nog geen fysieke slachtoffers gevallen. Maar de psychische impact is groot. Tel daar bij op dat vele Groningers zich vergeten voelen. Ze voelen zich geen deel meer van Nederland. Het draait allemaal maar om de randstad. Als daar maar economische groei is en mooie wegen worden aaangelegd. De Groningers zelf hebben alleen maar overlast van de gasboringen en geen enkel voordeel. Nee die baten zijn allemaal voor De Randstad. Zij tellen niet mee. En dan wordt er in Den Haag al jaren gediscussieerd, maar verandert er voor de Groningers zo goed als niets.
Lekker hypocriet. Toen met de aanleg van de Noord-Zuid lijn Amsterdamse panden aan het verzakken waren werd de aanleg gelijk stilgelegd. In Groningen is het al jaren ellende, maar er verandert niets.
Alle reacties Link kopieren
http://www.dvhn.nl/groningen/Hier-zijn- ... 71481.html


Je begint in 2015 een schadeprocedure bij de rechtbank, en in 2018 is het nog niet klaar.....
Traineren, tijdrekken, alles om maar zolang mogelijk niet te hoeven betalen, de gedupeerde is op een leeftijd dat hij elk moment kan omvallen, dus rekken we nog even door.

http://www.dvhn.nl/groningen/Dit-is-de- ... 74443.html
snoesje666 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 15:44
1.66% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
elein schreef:
03-02-2018 15:18
Ik vraag me oprecht af hoe jullie denken dat zo'n procedure werkt: je ziet een scheur in je huis, je vult een op online formulier in dat je bevingsschade hebt en je krijgt schadevergoeding? Zoiets?
Precies zo, natuurlijk. Al die instortende basisscholen doen het er ook gewoon om. Wie zegt er nou nee tegen gratis geld?
Alle reacties Link kopieren
Die middeleeuwse kerken vragen er ook om, wie bouwt er nu iets dat 900, bijna 1000 jaar blijft staan, dat is slecht voor de economie.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/188893/M ... en-Zeerijp
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-02-2018 15:35
Die middeleeuwse kerken vragen er ook om, wie bouwt er nu iets dat 900, bijna 1000 jaar blijft staan, dat is slecht voor de economie.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/188893/M ... en-Zeerijp


Net alsof hij plat ligt.......Gewoon ff stucen en niet janken en de krant gaan bellen...........Ook een beetje rare berichtgeving zonder beelden of foto's......FAKE NEWS !! :puh:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
03-02-2018 15:50
Net alsof hij plat ligt.......Gewoon ff stucen en niet janken en de krant gaan bellen...........Ook een beetje rare berichtgeving zonder beelden of foto's......FAKE NEWS !! :puh:
Wat een sneu mannetje (vrouwtje?) ben je toch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een vriendin van mij woont in een gloednieuw, duur huis aan de rand van de stad Groningen en ook hier was een aantal jaren geleden aardbevingsschade. Barsten in de muren, barsten in de plafonds. Ze heeft het wel vergoed gekregen, bij haar is er voor 40.000 euro gerepareerd.

Waar woon je zelf TO? Doe es ff normaal man.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
03-02-2018 16:03
Een vriendin van mij woont in een gloednieuw, duur huis aan de rand van de stad Groningen en ook hier was een aantal jaren geleden aardbevingsschade. Barsten in de muren, barsten in de plafonds. Ze heeft het wel vergoed gekregen, bij haar is er voor 40.000 euro gerepareerd.

Waar woon je zelf TO? Doe es ff normaal man.

Gloednieuw en duur, en dan geen bouwkundige maatregelen treffen wanneer je weet dat je in een aardbevingsgebied woont.... :facepalm: Dan heb je je toch laten afschepen met een Ikea construktie huisje. :hyper:

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Het zou je sieren als je je zou verdiepen in wat er werkelijk speelt in Groningen ipv met je kroegwijsheid iets op een forum te plempen.
Een aardbeving is wel degelijk wat anders dan een trein of vrachtwagen wat langs je huis rijdt.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
03-02-2018 16:03
Een vriendin van mij woont in een gloednieuw, duur huis aan de rand van de stad Groningen en ook hier was een aantal jaren geleden aardbevingsschade. Barsten in de muren, barsten in de plafonds. Ze heeft het wel vergoed gekregen, bij haar is er voor 40.000 euro gerepareerd.
Was hier tijdens de beving van Huizinge,binnen mijn huis aan het opknappen.Hoorde een soort korte knal en zag toen de muur waar ik mee bezig was een (lichte maar duidelijke) golvende beweging maken.Sta je toch even raar te kijken o_o Dacht eerst even dat ik de avond ervoor teveel gedronken had.Maar was midden in de week,dus dat viel wel mee :-) .Woon zelf aan stadsrand van Groningen en hoorde idd later van veel kennissen,die ook in de stad wonen,dat ze beving gevoeld hadden en/of schade aan hun huis hadden.
nighttripper wijzigde dit bericht op 03-02-2018 18:48
10.07% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
zyxoda schreef:
03-02-2018 16:44

Een aardbeving is wel degelijk wat anders dan een trein of vrachtwagen wat langs je huis rijdt.
Klopt, een zware beving voelt meer alsof die wagen op je huis inrijdt, niet erlangs.

En aardbevingsschade is goed te onderscheiden van andere vormen van schade.
Alle reacties Link kopieren
Weet je "kroegfilosoof" al die alcoholische versnaperingen die je nuttigt in de kroeg zijn desastreus voor je hersenen gebleken, want je empatisch vermogen is zo te lezen niet (meer) aanwezig.

Ik vermoed dat je in een gebied woont waar je wel de lusten, maar niet de lasten van de gaswinning ondervindt.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Het is in Groningen volgens mij nog nooit boven de 3.8 op de schaal van richter geweest. Tot 4.0 is het, uit mijn hoofd, kan er naast zitten, een lichte aardbeving. Volgens richter is het dan

3 tot 3,9
Licht
Veel mensen nemen trillingen als van een voorbijrijdende vrachtwagen waar; tegen elkaar staande glazen rinkelen; hooguit zeer lichte schade mogelijk, zoals losse dakpannen.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
03-02-2018 17:24
Het is in Groningen volgens mij nog nooit boven de 3.8 op de schaal van richter geweest. Tot 4.0 is het, uit mijn hoofd, kan er naast zitten, een lichte aardbeving. Volgens richter is het dan

3 tot 3,9
Licht
Veel mensen nemen trillingen als van een voorbijrijdende vrachtwagen waar; tegen elkaar staande glazen rinkelen; hooguit zeer lichte schade mogelijk, zoals losse dakpannen.
Wiki:
De aardbevingen in Noordoost-Groningen veroorzaken veel schade aan woningen omdat deze zich voordoen op slechts drie kilometer onder het aardoppervlak. Bovendien zorgt de kleigrond voor een golvende werking aan het oppervlak wat er eveneens voor zorgt dat de schade aan huizen en gebouwen veelal aanzienlijk is.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
En op dit punt spreken wetenschappers elkaar tegen. Als door een golfbeweging de aardbeving heftiger is, dan zou het op de schaal van richter beduidend hoger moeten zijn. Dan hebben ze geen beving van 3.2 maar 6.0 .
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Bobby-Pin schreef:
03-02-2018 09:38
Wees een kerel en ga in Groningen vanavond aan de bar in een kroeg deze filosofie eens spuien.
:biggrin:

Mag hij zich wel moed indrinken, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nu geloof ik...je bent advocaat in dienst van de NAM.

Die NAM heeft overigens een (ook van binnen) prachtig, door Alberts en Van Huut ontworpen, pand laten bouwen met de opbrengsten van het leegpompen van de Groninger ondergrond.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
03-02-2018 17:24
Het is in Groningen volgens mij nog nooit boven de 3.8 op de schaal van richter geweest. Tot 4.0 is het, uit mijn hoofd, kan er naast zitten, een lichte aardbeving. Volgens richter is het dan

3 tot 3,9
Licht
Veel mensen nemen trillingen als van een voorbijrijdende vrachtwagen waar; tegen elkaar staande glazen rinkelen; hooguit zeer lichte schade mogelijk, zoals losse dakpannen.
Nogmaals, als je niet weet waar je het over hebt. Begin dan geen discussie.
Zoals Stella schreef, de bevingen bevinden zich niet zo diep. Daardoor is de impact van de bevingen anders. Je voelt wel degelijk een “golf” voorbij komen en die brengen schade aan.
Afbeelding

de voorbereidingen worden getroffen...
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
03-02-2018 15:28
Precies zo, natuurlijk. Al die instortende basisscholen doen het er ook gewoon om. Wie zegt er nou nee tegen gratis geld?
Ja maar basisscholen bestaan ook alleen maar uit uitzuigers natuurlijk. Gaan volgende week woensdag weer een dag niet werken. :proud:

(Om in de geest van het topic te blijven)
https://www.youtube.com/watch?v=kAccLIVHaIs
Alle reacties Link kopieren
Wow! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die clip van Maartje en Kine fantastisch! Echt waanzinnig gedaan. Zelfs beter dan de "Boulimia Rhapsody" van Pé Daalemmer en Rooie Rinus.

https://youtu.be/Xi0m1NPry2M
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maar bevingen of niet, Carnaval gaat gevierd worden met Pé en Rinus.

https://youtu.be/nb5G1F5JFY8
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
03-02-2018 20:52
Maar bevingen of niet, Carnaval gaat gevierd worden met Pé en Rinus.

https://youtu.be/nb5G1F5JFY8
ik hou niet van carnaval, maar dit is een regelrechte kraker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven