Komt die grote knal in Groningen eigenlijk wel ?

03-02-2018 08:11 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe vind ik al die commotie over aardbevingen in Groningen schromelijk overdreven. Er zijn geen gewonden gevallen, en zijn de trillingen die worden waargenomen in huizen van de 'slachtoffers' vergelijkbaar met wonen aan het spoor of aan een weg waar een vrachtwagen langskomt. Veel van de gevallen van instortingsgevaar is deels ook te wijten aan achterstallig onderhoud en de meeste van deze ontzettend oude panden zouden zonder de gaswinning ook op de nominatie hebben gestaan om gesloopt te worden. Veel van de bewoners wijten de waardevermindering van hun huis aan de gaswinning, maar niemand wil daar eigenlijk wonen. Nu kan het volk daar nog rekenen op support van opportunistische bekende Nederlanders en politici. Ik vraag mij af of dat wanneer iedereen in Nederland 100 tot 200 euro per maand aan gas meer moet betalen zij nog kunnen rekenen op sympathie uit de rest van Nederland. En komt die grote knal eigenlijk wel waar ze het altijd over hebben en worden we gewoon in de maling genomen en kun je dat nooit voorspellen ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
04-02-2018 22:58
Dit probleem heeft iedere Nederlander die te maken heeft met een juridisch geschil met een grote speler met meer geld en tijd. Dus zou je in feite de grondwet moeten veranderen die de burger meer beschermt. Denk hierbij aan meer macht aan bijvoorbeeld een nationale ombudsman die procedures kan versnellen.

Dat heet de Nationaal Coördinator, die hebben we al.

Er hoeft geen grondwet gewijzigd te worden. Artikel 6:162 BW volstaat allang.
Als jij (i.c. de NAM) schade veroorzaakt dien je de veroorzaakte schade te vergoeden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-02-2018 00:33
Dat heet de Nationaal Coördinator, die hebben we al.


Wanneer half Groningen jankend over straat rolt van ellende schijnt dit niet erg te helpen.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
05-02-2018 09:02
Wanneer half Groningen jankend over straat rolt van ellende schijnt dit niet erg te helpen.
En nu begin je iets te begrijpen van de onmacht en frustratie en gebrek aan vertrouwen in de politiek.
KroegFilosoof schreef:
05-02-2018 09:02
Wanneer half Groningen jankend over straat rolt van ellende schijnt dit niet erg te helpen.
Je hebt werkelijk geen idee van wat er allemaal al gebeurd is de afgelopen jaren, hè? Ik vind het bijna vermakelijk dat je pas wakker wordt nu duidelijk wordt dat jij de kosten voor de energietransitie in je eigen portemonnee zal gaan merken :)
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk rapport.

http://www.groninger-bodem-beweging.nl/ ... -groningen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.groninger-bodem-beweging.nl/ ... ng-in-2013

Is Rutte niet verantwoordelijk voor de sterke productiestijging in 2013?
Gepubliceerd: maandag 05 februari 2018 10:43
Er is nu allerlei rumoer over wie besloten had 54 miljard kuub te mogen winnen in 2013. Rutte zegt min of meer dat hij er niet voor verantwoordelijk is, Asscher meldt dat de visie van Jan de Jong dat het meedogenloos was, onzin is. Maar hoe zit het dan wel, voor zover we dat kunnen weten. Uit archiefstukken blijkt dat Kamp echt voortdurend op de hoogte was. Het ging om het businessplan van GasTerra dat was goedgekeurd. En ‘onze’ overheid heeft aandelen in GasTerra, rechtstreeks 10% en via ENB nog eens 40%. Dus Kamp wist het wel (hieronder tekst in vet) en de Kamer ook. Zie bijgaande citaten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
KroegFilosoof schreef:
05-02-2018 09:02
Wanneer half Groningen jankend over straat rolt van ellende schijnt dit niet erg te helpen.
Ik denk dat jij straks ook moet janken.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
05-02-2018 10:24
En nu begin je iets te begrijpen van de onmacht en frustratie en gebrek aan vertrouwen in de politiek.
Dit, dus. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-02-2018 17:09
Ik denk dat jij straks ook moet janken.


Maar niet zo hard als sommige Groningers. Voor hun gelden die hogere tarieven namelijk ook. En ze stoken zich dan helemaal de pleuris met al die scheuren. :lmao:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-02-2018 17:09
Ik denk dat jij straks ook moet janken.


Maar niet zo hard als sommige Groningers. Voor hun gelden die hogere tarieven namelijk ook. En ze stoken zich dan helemaal de pleuris met al die scheuren. :lmao:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Echo ???
Je intelligente opmerking staat er twee keer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
06-02-2018 13:45
Echo ???
Je intelligente opmerking staat er twee keer.

Sorry mop, ik was zo enthousiast...Mag ik je gum ff lenen >
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een 'heftige' aardbeving in het noorden. 2.8 op de schaal van richter......zo zwaar dat het nooit door mensen zelf kan worden waargenomen. Het is nog niet eens een trilling, dus waarom is dat nieuws ? Zelfs de zwaarste aardbeving in Groningen was maar 3.6 op de schaal van Richter.......is nog niet eens genoeg om een dakpan te verschuiven.........Dus zijn al die toekomstige maatregelen niet een beetje overdreven ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Ja, dikke huilies die Groningers.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
14-04-2018 10:11
Ja, dikke huilies die Groningers.

Dat sowieso, maar het erge vind ik de maatregelen die het hele land straks gaan treffen. En dat er niet één onafhankelijk onderzoek kan worden gevonden of de schade wel of niet veroorzaakt werd door de gaswinning.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 10:07
Vandaag weer een 'heftige' aardbeving in het noorden. 2.8 op de schaal van richter......zo zwaar dat het nooit door mensen zelf kan worden waargenomen. Het is nog niet eens een trilling, dus waarom is dat nieuws ? Zelfs de zwaarste aardbeving in Groningen was maar 3.6 op de schaal van Richter.......is nog niet eens genoeg om een dakpan te verschuiven.........Dus zijn al die toekomstige maatregelen niet een beetje overdreven ?
Huh?
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, wat fijn dat je nog steeds aan ons denkt. :kiss:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 10:07
Vandaag weer een 'heftige' aardbeving in het noorden. 2.8 op de schaal van richter......zo zwaar dat het nooit door mensen zelf kan worden waargenomen. Het is nog niet eens een trilling, dus waarom is dat nieuws ? Zelfs de zwaarste aardbeving in Groningen was maar 3.6 op de schaal van Richter.......is nog niet eens genoeg om een dakpan te verschuiven.........Dus zijn al die toekomstige maatregelen niet een beetje overdreven ?
Het houdt je wel bezig hè?
Of het overdreven is of niet maakt niet meer uit: het besluit is genomen en je gaat daar last van krijgen :)
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
14-04-2018 13:38
Of het overdreven is of niet maakt niet meer uit: het besluit is genomen en je gaat daar last van krijgen :)

Ik persoonlijk waarschijnlijk niet. Over 8 jaar zal ik deze thread nog even uppen; iedereen ligt dan dubbel van het lachen over hoe het vroeger mogelijk was om met een janksmoel tranen in je ogen fakenews te verkondigen op de staatszenders om iemand anders op te laten draaien voor je achterstallige onderhoud van je woning.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 13:59
Ik persoonlijk waarschijnlijk niet. Over 8 jaar zal ik deze thread nog even uppen; iedereen ligt dan dubbel van het lachen over hoe het vroeger mogelijk was om met een janksmoel tranen in je ogen fakenews te verkondigen op de staatszenders om iemand anders op te laten draaien voor je achterstallige onderhoud van je woning.
Als jij energie gebruikt die je niet zelf opwekt, zul je het in je portemonnee gaan merken. Google maar eens op energietransitie.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon gelukkig in Noorwegen. Genoeg energie, genoeg ruimte en geen regering die hun hardwerkende burgers tot op het bot uithoert. Waar zelfs een werkeloze ruim vrijstaand kan wonen. Ik heb alleen medelijden met mijn familie die nog in dit tranendal woont.............
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaloers op het Noorse aardgasbeleid.........
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 14:19
Ik woon gelukkig in Noorwegen. Genoeg energie, genoeg ruimte en geen regering die hun hardwerkende burgers tot op het bot uithoert. Waar zelfs een werkeloze ruim vrijstaand kan wonen. Ik heb alleen medelijden met mijn familie die nog in dit tranendal woont.............
In dat geval snap ik je verbetenheid en dat woest om je heen trappen al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat de grootste inkomstenbron van Noorwegen nou bestaan uit de opbrengsten van olie...ook al zo'n fossiele brandstof die er over niet al te lange tijd voor een groot deel uit zal gaan en dan hebben ze daar ook een probleem qua overheidsinkomen.

Overigens had ik al zo'n vermoeden dat je uit Noorwegen kwam, je manier van stellingen en meningen verkondigen en je reacties op anderen wezen die richting al uit. :P
Zal vast een dure grap zijn; in Noorwegen in de kroeg filosoferen onder het genoegen van zo'n flesje Heineken...
Op díé fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven