Leraar dierverzorging(!!!) slaat konijn dood voor de klas...

22-12-2007 09:22 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
:'-( Met afschuw heb ik net een artikel gelezen op de website van De Telegraaf over een leraar dierverzorging (!!!) die voor het oog van zijn hele klas een konijn heeft doodgeslagen. Waarom? Omdat het arme beest een verlamd pootje had!

Mijn Foppe (langoor wit k'nijn) had dat ook en is ruim 8 jaar oud geworden dankzij een liefdevolle verzorging. Dat dier was voor de rest zo ontzettend blij, vrolijk en gezond! Ik kon het niet laten om onder mijn oude nickname een reactie achter te laten op de site van de Telegraaf! :mad:

Wat een hufter en wat heb ik te doen met die klas die dat heeft moeten aanschouwen!

Zie deze link: http://www.telegraaf.nl/b..._dood__.html?pageNumber=5
Ik vind het trouwens in dit topic mateloos irritant dat gevoelens over dit onderwerp niet gerespecteerd worden.

Het heeft geen enkele zin om in de aanval te gaan of aanmatigend te gaan zitten doen over hoe men zich voelt bij bepaalde gebeurtenissen, daarover valt nu eenmaal niet te twisten.

Een kutgevoel over iets is een kutgevoel over iets, klaar, en daar hebben mensen een reden voor. En dat lul je niet recht, dat moet er kunnen zijn.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
VC, heel vervelend voor je, maar ik kan hier gewoon geen begrip voor opbrengen. Ik ga het ook niet proberen, want in mijn ogen blijft het aanstellerij.

Mag je van vinden wat je wilt. Je mag ook gewoon voelen wat je wilt hoor,als jij een kutgevoel hebt, heb jij een kutgevoel. En daar mag ik weer van vinden wat ik wil.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Nijntje schreef op 26 december 2007 @ 19:12:

Zuss; het verschil tussen een geciviliceerde manier van doden en een barbaarse manier van doden.

Blij voor je dat jij geen wenkbrauw optrekt als je vader met een knuppel op Flappie zn kleine schedeltje timmert.

Nijn, barbaars is je beesten naar Jan Onderwater brengen, ze levend begraven of tegen de muur aangooien. Een knuppel in de nek of het hoofd in 1 klap afhakken is net zo efficient en pijnloos als een spuitje. En goedkoper.

Barbaars is ook de bio-industrie, hoe men hier vee vervoert, biggetjes onverdoofd castreren.

En pa timmerde de konijnen niet op hun schedel, hij gad ze 1 rake klap. Heel iets anders.

Wat wij wél deden: als je kippen slacht door ze het hoofd af te hakken dan rennen ze nog even door. Op dat moment lieten wij de kat naar buiten. :rofl:
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Zuss schreef op 27 december 2007 @ 08:26:

[...]

Wat wij wél deden: als je kippen slacht door ze het hoofd af te hakken dan rennen ze nog even door. Op dat moment lieten wij de kat naar buiten. :rofl:

Wat een enorme humor zeg

:-@
Ja, dat was lachen DC. Dat deden we maar 1 keer, daarna lieten we het wel uit ons hoofd. Pa was not amused en dat liet ie goed blijken.
Zuss schreef op 26 december 2007 @ 22:06:

PW, ben ik hard? Ik vind mezelf realistisch ;)
Behalve waar het je zelfbeeld betreft dan.
Zuss schreef op 27 december 2007 @ 07:47:

VC, heel vervelend voor je, maar ik kan hier gewoon geen begrip voor opbrengen. Ik ga het ook niet proberen
Toch doen je verwoede en geestdriftige probeerselen om hier wat quasi-shockerende jeugdherinneringen neer te plempen over je boze pappie, me wél goed, Zuss.
Kip Met Kop

http://www.todeboon.nl/pics/kip.jpg
ik heb dr niets verkeerds zien staan hoor VC :rolling:
Zuss schreef op 26 december 2007 @ 13:01:

Traincha, je post van 23.39 maakte juist dat ik dacht dat jij de daaad wel los kon zien van wat het beessie mankeerde. Dus je nuances heb ikz eker wel opgepikt.

Ik blijf me alleen afvragen waarom het zo ontzettend erg is dat pubers zoiets zien.

Had het er gisteravond nog even met mijn vader over, en uit wat hij vertelde sprak eigenlijk alleen maar zorg. Zorg dat je een dier als het leeft goed verzorgd, zorg dat je het snel dood en zorg zo dat je gezin vers en gezond vlees op het bord krijgt.

De kippen en konijnen hadden een prima leven en een snelle dood, niks mis mee. Ook ving hij in zijn jeugd vissen maar ook bijvoorbeeld eenden. Daar waren ze bij hem thuis wat blij mee. Maakte het verschil tussen eend dood of zij halfdood van de honger.

Zijn opmerking 'als dat soort lui die zich zo druk maken om een konijn eens wisten hoeveel ik er heb geslacht, dan zou ik zo de doodstraf krijgen' En dat is mss wat overdreven van hem, maar ik krijg dat de gevoel ook wel een beetje als ik de hysterische reacties lees.

En voor iedereen die zo te doen heeft met het konijn; welk vlees stond er bij jou op het menu deze kerst?
Ik snap het sowieso niet; ja, lullig voor Flappie, maar ik ken het verhaal alleen maar uit de Telegraaf en sneu voor die pubers. Die slapen er misschien een nachtje niet van en gaan vervolgens de volgende nacht rustig weer aan de zuip in een of ander cafe en vergeten vervolgens wat er gebeurd is. En waarom het zielig voor hen is? Geen idee. We worden dagelijks geconfronteerd met geweld op TV en om ons heen (er is weer een jongen doodgestoken in Hendrik Ido Ambacht), dus waarom dit nu per saldo erger is? De enige reden is ik kan bedenken is dat ze er toevallig nu live bij zijn geweest. Verder zou ik het niet weten.
traincha2 schreef op 27 december 2007 @ 15:02:

[...]

We worden dagelijks geconfronteerd met geweld op TV en om ons heen (er is weer een jongen doodgestoken in Hendrik Ido Ambacht), dus waarom dit nu per saldo erger is?

Waar zie je dat staan, dat een doodgemaakt konijn erger is dan een doodgemaakte jongen??????

Het topic gaat nu eenmaal over dat het niet erg charmant is, wat er met knijn is gebeurd, niet meer en niet minder.

Elders op het forum vragen vrouwen recepten over kaasfondue, of hoe ze een vlek uit een zijden blouse krijgen; zijn dat prangender kwesties dan dit konijn of Mims die haar Hero verloren heeft, of Carla die doodgaat aan een hersentumor? Absoluut niet.

En daar gaat het toch niet om, wat erger is?
Very Cherry schreef op 27 december 2007 @ 15:59:

[...]

Waar zie je dat staan, dat een doodgemaakt konijn erger is dan een doodgemaakte jongen??????

Het topic gaat nu eenmaal over dat het niet erg charmant is, wat er met knijn is gebeurd, niet meer en niet minder.

Elders op het forum vragen vrouwen recepten over kaasfondue, of hoe ze een vlek uit een zijden blouse krijgen; zijn dat prangender kwesties dan dit konijn of Mims die haar Hero verloren heeft, of Carla die doodgaat aan een hersentumor? Absoluut niet.

En daar gaat het toch niet om, wat erger is?
Ik zie dat nergens staan; ik probeer een antwoord te zoeken op Zuss haar vraag.
Nou veel succes he X-D
Ach wat scháttig! VC wordt vals.

Je zit er wél mee dat je zelfs een bericht bijna voor de helft veranderd omdat de toon nog net niet vals genoeg was.

Volgens mij moet het nóg beter kunnen, doe je best meid.
Veranderd omdat ik hier per ongeluk reageerde op het kaasfondue topic.

Wel schattig dat je denkt dat ik speciaal voor jou een posting zou veranderen.
P.s heb je die spellingfouten nou overgehouden aan die boze pappie?
VC, je liegt. Ik weet wat ik heb gelezen voor je aan de slag ging met de editfunctie. En ook de post van DC van 13:27 getuigt daar van. Echt zielig van je dit.

Je voelt je behoorlijk aangevallen heb ik het idee. Ook erg sneu. Mijn god, het enige wat ik zeg is dat ik vind dat het aanstellerij is als je je dergelijke dingen zo aantrekt. That's it. Als je hier al niet tegen kunt zonder om je heen te gaan slaan.......

Het feit dat jezo neerbuigend over m'n vader praat zegt echt genoeg over hoe jij in elkaar steekt. Triest mens.
Je hebt mij inderdaad gekwetst ja, door mijn mening (en die van anderen) over lomp met dieren omgaan, te bestempelen als "dat gejank om een konijn". Dat viel verkeerd, en niet alleen bij mij, die toon hoef je niet aan te slaan in een discussie tussen volwassen vrouwen over een krantenbericht.

En je blijft maar doorgaan, met herhalen dat je het zielig gedoe vindt, dat je de mensen hier (waaronder ik) aanstellers vindt. Alsof we hier GVD uit onze nek zitten te lullen over wat we voelen/vinden.

Vervolgens gooi je olie op het vuur door te provoceren, en te praten over hoe je als kind katten op levende onthoofde kippen afstuurde. Wat is daar de toegevoegde waarde van, om je op deze manier te willen (blijven) profileren binnen een discussie over dierenleed? Wat wil je bewijzen, wie wil je uit de tent lokken of op de kast krijgen, en waarom?

Je zal het wel met een reden doen, dat gehak met de botte bijl, je zal er wel iets uithalen wat je ergens tekort bent gekomen, maar doe dat in je eigen tijd en leven, en niet hier.
Iedereen veel succes met de discussie verder, voor mij is de lol eraf door al het niet-relevante gezeik.
Lekker makkelijk VC. Eerst een bericht aanpassen, daarover liegen en als men je doorheeft dan speel je de vermoorde onschuld en ben je weg.

Ik heb je geen aanstelster genoemd, ik heb geschreven dat ik je gedrag aanstellerij vind. Dat is heel wat anders, maar dat onderscheid is waarschijnlijk te moeilijk voor jou.
Very Cherry schreef op 27 december 2007 @ 12:34:

[...]

Toch doen je verwoede en geestdriftige probeerselen om hier wat quasi-shockerende jeugdherinneringen neer te plempen over je boze pappie, me wél goed, Zuss.
Het bericht wat hier stond is beslist niet valser gemaakt zoals jij t beschrijft Zuss. Het is juist genuanceerd.
Zuss schreef op 27 december 2007 @ 21:12:

VC, je liegt. Ik weet wat ik heb gelezen voor je aan de slag ging met de editfunctie. En ook de post van DC van 13:27 getuigt daar van. Echt zielig van je dit.

Je voelt je behoorlijk aangevallen heb ik het idee. Ook erg sneu. Mijn god, het enige wat ik zeg is dat ik vind dat het aanstellerij is als je je dergelijke dingen zo aantrekt. That's it. Als je hier al niet tegen kunt zonder om je heen te gaan slaan.......

Het feit dat jezo neerbuigend over m'n vader praat zegt echt genoeg over hoe jij in elkaar steekt. Triest mens.

Ik vind dat je hier behoorlijk over de schreef gaat Zuss, door je zo laagdunkend uit te laten over anderen.

Vind t een melding aan een angel waard.
Poez wil niet stoken, maar volgens mij heeft VC meer dan 1 keer haar postings aangepast.

Ik heb de discussie gevolgd en Zuss heeft in zoverre gelijk, dat VC haar postings heeft aangepast. En VC liegt idd. Er stond wel degelijk een relevante posting, geen mis-post.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dogcrazy schreef op 27 december 2007 @ 22:40:

[...]

Ik vind dat je hier behoorlijk over de schreef gaat Zuss, door je zo laagdunkend uit te laten over anderen.

Vind t een melding aan een angel waard.
Nou, dan doe je toch een melding aan de angels?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes schreef op 28 december 2007 @ 01:20:

Poez wil niet stoken, maar .
inderdaad; maarrrrrrrrrrrrrr ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven