Maan en de "grap" van radio 538

04-12-2017 08:06 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tim Knol tweete gisteren over Maan die bij radio 538 tijdens het zingen wordt geconfronteerd met een streaker. Vervolgens maakt ze keer op keer, helemaal overstuur, haar excuses. Tim vindt dit bizar en ik deel zijn mening.
Zo'n Frank Dane, die bij RTl Boulevard zich hard (?) maakt voor MeToo gaat gewoon te ver voor de luistercijfers. Maar met name het ongevraagd confronteren met een naakte man is volkomen ongepast. Je zult maar ooit geconfronteerd zijn met een potloodventer als meisje of vrouw en dan dit horen. Radio 538 is te ver gegaan, het gaat niet om de muziek maar om "kijk ons eens "leuk zijn". Is er dan niets geleerd de afgelopen tijd?
Maan komt vandaag weer bij 538 langs. Het zal nu van de kant van 538 wel excuses regenen.
Ik vond de grap belachelijk en veel te ver gaan. Wat vinden jullie? En wat is een passende sanctie?

https://soundcloud.com/janpaulbeukema/r ... 11-17-1800
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:27
Reden: Link toegevoegd
4.08% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
06-12-2017 05:01
En dit, dat artiest tussen "" zetten, ofwel haar niet zien als artiest en haar in haar beroep niet serieus nemen dat is precies wat deze mannen ook hebben gedaan. "Ahh..... een meisje komt een liedje zingen....wat leuk, daar gaan we natuurlijk niet serieus naar luisteren of professioneel mee om". Denigrerend.
Zo bedoelde ik het niet. Maar heb nog nooit van Maan gehoord. Ben dus oprecht benieuwd in welk opzicht zij een uitzonderlijk artiest is, want blijkbaar heeft ze talent, anders word je niet voor de radio uitgenodigd. Dus heeft ze uitzonderlijke vocale kwaliteiten, of maakt ze liedjes die boven de middelmaat uit stijgen, of allebei misschien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-12-2017 19:21
Zo bedoelde ik het niet. Maar heb nog nooit van Maan gehoord. Ben dus oprecht benieuwd in welk opzicht zij een uitzonderlijk artiest is, want blijkbaar heeft ze talent, anders word je niet voor de radio uitgenodigd. Dus heeft ze uitzonderlijke vocale kwaliteiten, of maakt ze liedjes die boven de middelmaat uit stijgen, of allebei misschien?
Ze heeft ooit de Voice of Holland gewonnen, maar daarna heb ik er niets meer van gehoord. Geen idee of ze daarna nog hits heeft gescoord dus. Goeie zet dus dat ze haar naam weer even duidelijk in de publiciteit heeft kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Maan heeft ook met de beste Zangers van Nederland mee gedaan
Daar kun je goed horen dat ze echt wel kan zingen. Ze maakt vooral dancenummers. Misschien te jonge muziek voor sommigen?
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
06-12-2017 19:42
Maan heeft ook met de beste Zangers van Nederland mee gedaan
Daar kun je goed horen dat ze echt wel kan zingen. Ze maakt vooral dancenummers. Misschien te jonge muziek voor sommigen?
Sommige muziek is mijn ding niet, maar daarom kan ik dan nog steeds wel onthouden of iemand ooit in de hitlijsten heeft gestaan, of anderszins bovenmaats presteert op vocaal gebied. Maar bij Maan ging er op geen enkele manier een belletje rinkelen, vandaar mijn vraag. En tja dat je ooit één van de vele talentencircussen op de commerciële omroepen hebt doorstaan, zegt me niks want van 90% van die mensen hoor je nooit meer iets noemenswaardigs.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er zijn geen hitlijsten meer.
Maan is een prima zangeres, maar wel van de schreeuwerige. Volksstammen zijn daar echter aan verslingerd.
Verwordt dit nu tot meningen over het met rust laten van vrouwen in het openbaar vervoer in een topic over aanranding en verkrachting?
Alle reacties Link kopieren
Wat een overdreven gedoe zeg. Dit heeft niks te maken met seksuele intimidatie.
Ik vind de reactie van die DJ trouwens wel oprecht overkomen, hij was echt geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-12-2017 19:21
Zo bedoelde ik het niet. Maar heb nog nooit van Maan gehoord. Ben dus oprecht benieuwd in welk opzicht zij een uitzonderlijk artiest is, want blijkbaar heeft ze talent, anders word je niet voor de radio uitgenodigd. Dus heeft ze uitzonderlijke vocale kwaliteiten, of maakt ze liedjes die boven de middelmaat uit stijgen, of allebei misschien?
Maakt dat uit?
Of ze nu lelijke aandachtshoeren muziek maakt of niet; ze wordt uitgenodigd onder een voorwendsel dat men haar waardeert enkel om haar belachelijk te maken. Dat verdient niemand niet.

Ongeacht man of vrouw. Maar het hedendaags wel makkelijker om te doen bij een vrouw. En dat weten die mannen.
Ik vind de grap misplaatst. Maar dat geldt ook voor de nogal overdreven hysterische reactie van Maan.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-12-2017 21:53
Er zijn geen hitlijsten meer.
Maan is een prima zangeres, maar wel van de schreeuwerige. Volksstammen zijn daar echter aan verslingerd.
Klinkt als eentje van 13 in een dozijn die toevallig is komen bovendrijven, klinkt niet naar een bovenmaats talent IMHO.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-12-2017 19:23
Klinkt als eentje van 13 in een dozijn die toevallig is komen bovendrijven, klinkt niet naar een bovenmaats talent IMHO.
En dus is het prima als ze getreiterd wordt?
pejeka schreef:
07-12-2017 19:23
Klinkt als eentje van 13 in een dozijn die toevallig is komen bovendrijven, klinkt niet naar een bovenmaats talent IMHO.
Tsja, ik ben ook geen bovenmaats talent, maar ik ben alsnog best een leuke vrouw. Daarnaast, wat LV zegt, je mag iemand natuurlijk niet treiteren omdat ze geen Netrebko is.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2017 19:23
Klinkt als eentje van 13 in een dozijn die toevallig is komen bovendrijven, klinkt niet naar een bovenmaats talent IMHO.
Wat raar dat jij een mening hebt zonder haar ooit gehoord te hebben.
Maar los daarvan, wat heeft het feit of ze wel of niet goed kan zingen, hier in godsnaam mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
07-12-2017 19:33
Wat raar dat jij een mening hebt zonder haar ooit gehoord te hebben.
Maar los daarvan, wat heeft het feit of ze wel of niet goed kan zingen, hier in godsnaam mee te maken?
Niks. De "grap" die ik geen grap vind is en blijft smakeloos.

Was alleen verbaasd dat er net werd gedaan in de media alsof Maan een geweldige unieke artiest was, die door deze misplaatste "grap" van haar stuk werd gebracht. Dus omdat ik nooit van Maan had gehoord, vroeg ik me dan af of ik wat gemist had, dat er zomaar een geweldige unieke artiest zou zijn in Nederland die ik nog niet kende.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2017 19:37
Niks. De "grap" die ik geen grap vind is en blijft smakeloos.

Was alleen verbaasd dat er net werd gedaan in de media alsof Maan een geweldige unieke artiest was, die door deze misplaatste "grap" van haar stuk werd gebracht. Dus omdat ik nooit van Maan had gehoord, vroeg ik me dan af of ik wat gemist had, dat er zomaar een geweldige unieke artiest zou zijn in Nederland die ik nog niet kende.
Wat heerlijk dat je dat dan vervolgens zo onbevangen gaat onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2017 19:37
Niks. De "grap" die ik geen grap vind is en blijft smakeloos.

Was alleen verbaasd dat er net werd gedaan in de media alsof Maan een geweldige unieke artiest was, die door deze misplaatste "grap" van haar stuk werd gebracht. Dus omdat ik nooit van Maan had gehoord, vroeg ik me dan af of ik wat gemist had, dat er zomaar een geweldige unieke artiest zou zijn in Nederland die ik nog niet kende.
Nou ja, je hebt blijkbaar toch even onder een steen gezeten, want de meesten kennen Maan wel. In jouw geval had ik dan eerst even gegoogeld in plaats van de discussie een hele andere kant op te loodsen. Maar goed, ik vind het sowieso een zwaar overtrokken onderwerp, het is allang weer overgewaaid en Maan zelf was er ook allang klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Het zou bij een volgend seizoen van Idols misschien wel kunnen helpen om tot een betere voorselectie te komen. Dat er in de voorwaarden staat dat wie niet goed kan zingen, verplicht naar een blote piemel moet kijken.
Dan komt er bij al die middelmatige kandidaten wat zelfreflectie voordat ze zich aanmelden om daar als een gieter af te gaan.
Maan zingt prachtig dus die zou deze Idols uiteraard geheel piemelloos doorkomen wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
OK, help me even dan, welke (onvergetelijke) hits heeft Maan gescoord en wat maakt haar vocaal speciaal, wat andere vocalisten niet kunnen? Ben altijd open voor nieuwe mensen op muzikaal gebied, zeker als ze bovenmaats presteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zoek haar even op op Youtube.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-12-2017 19:59
OK, help me even dan, welke (onvergetelijke) hits heeft Maan gescoord en wat maakt haar vocaal speciaal, wat andere vocalisten niet kunnen? Ben altijd open voor nieuwe mensen op muzikaal gebied, zeker als ze bovenmaats presteren.
Ik heb geen idee. Ik kijk geen televisie en luister geen Nederlandse radio.
Ik heb ook nergens meegekregen dat het erom zou gaan dat dit een ‘geweldig unieke’ zangeres is. Wel dat ze zangeres is en ongewild werd geconfronteerd met een blote man, en dat ze schrok. Zielig voor d’r.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-12-2017 19:59
OK, help me even dan, welke (onvergetelijke) hits heeft Maan gescoord en wat maakt haar vocaal speciaal, wat andere vocalisten niet kunnen? Ben altijd open voor nieuwe mensen op muzikaal gebied, zeker als ze bovenmaats presteren.
Hou toch eens op te zeuren over het feit of Maan nou wel of niet bekend, beroemd of een goede zangeres is. Is toch totaal niet relevant??
Rosabella1 schreef:
06-12-2017 11:03
Wat dan wel weer grappig is is dat toen dit een zangeres op het songfestival gebeurde vond Maan het wel grappig toen twitterde ze vrolijk whahahaaaa die streaker op het podium.
Verder natuurlijk een smakeloze en nog gejatte grap ook.
Grappig dat dit al een paar keer voorbij komt en daar dan niet op gereageerd wordt.
Niets is relevant, maar er wordt door sommige dan wel weer de familie van Frank (broer) erbij gesleept, dat is dan wel weer relevant, raar..
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
08-12-2017 20:24
. Wel dat ze zangeres is en ongewild werd geconfronteerd met een blote man, en dat ze schrok. Zielig voor d’r.
Ik vond het geen leuke grap - dat terzijde - maar in Trouw noemde iemand een geval van seksueel GEWELD
Dat lijkt me wat al te zwaar aangezet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-12-2017 15:07
Ik vond het geen leuke grap - dat terzijde - maar in Trouw noemde iemand een geval van seksueel GEWELD
Dat lijkt me wat al te zwaar aangezet.
Ik weet het niet, ik ben geen jurist. Good old Wiki geeft de definitie van het Ministerie van Justitie voor seksueel geweld, en die luidt: 'alle gebeurtenissen waarbij mensen tegen hun wil geconfronteerd worden met seksuele of seksueel geladen handelingen van derden en waarbij de ongelijke machtsverhouding tussen de betrokkenen en/of de machtsongelijkheid tussen de seksen een rol speelt".

Van machtsongelijkheid is zeker sprake, en het tonen van een ontbloot geslachtsdeel kan worden opgevat als een seksueel geladen handeling.

Maar goed, een definitiekwestie boeit mij persoonlijk niet zo - ik vind het vooral akelig voor deze vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
09-12-2017 15:28
Ik weet het niet, ik ben geen jurist. Good old Wiki geeft de definitie van het Ministerie van Justitie voor seksueel geweld, en die luidt: 'alle gebeurtenissen waarbij mensen tegen hun wil geconfronteerd worden met seksuele of seksueel geladen handelingen van derden en waarbij de ongelijke machtsverhouding tussen de betrokkenen en/of de machtsongelijkheid tussen de seksen een rol speelt".

Van machtsongelijkheid is zeker sprake, en het tonen van een ontbloot geslachtsdeel kan worden opgevat als een seksueel geladen handeling.

Maar goed, een definitiekwestie boeit mij persoonlijk niet zo - ik vind het vooral akelig voor deze vrouw.
Mmmmmmmm het heeft weinig met seks te maken, Maan is niet afhankelijk van 538
Het is gewoon een flauwe grap.

SEKSUEEL GEWELD is strafbaar en dat is dit niet.
Ik zie er geen aanklacht in.

Ik weet niet welke WIKI jij raadpleegt maar dit vond ik:

Men onderscheidt wel de volgende vormen van seksueel misbruik en seksueel geweld:

Verkrachting: een vorm van penetratie die plaatsvindt onder geweld, dwang, bedreiging of in situaties waarin het slachtoffer lichamelijk of geestelijk niet in staat is hiertegen in te gaan.

Poging tot verkrachting: een duidelijke poging tot seksuele agressie of verkrachting die gestopt werd door de tussenkomst van een derde of door de reactie van het slachtoffer.

Andere ongewenste intimiteiten: handelingen in de seksuele sfeer, anders dan de boven vermelde. Bijvoorbeeld: fysiek contact maken met de bedoeling een intiem lichaamsdeel van het slachtoffer aan te raken zonder dat die daarvoor toestemming gaf.

Misbruik in de huiselijke sfeer: seksueel misbruik tussen partners, ex-partners of familieleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_misbruik
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven