Maan en de "grap" van radio 538

04-12-2017 08:06 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tim Knol tweete gisteren over Maan die bij radio 538 tijdens het zingen wordt geconfronteerd met een streaker. Vervolgens maakt ze keer op keer, helemaal overstuur, haar excuses. Tim vindt dit bizar en ik deel zijn mening.
Zo'n Frank Dane, die bij RTl Boulevard zich hard (?) maakt voor MeToo gaat gewoon te ver voor de luistercijfers. Maar met name het ongevraagd confronteren met een naakte man is volkomen ongepast. Je zult maar ooit geconfronteerd zijn met een potloodventer als meisje of vrouw en dan dit horen. Radio 538 is te ver gegaan, het gaat niet om de muziek maar om "kijk ons eens "leuk zijn". Is er dan niets geleerd de afgelopen tijd?
Maan komt vandaag weer bij 538 langs. Het zal nu van de kant van 538 wel excuses regenen.
Ik vond de grap belachelijk en veel te ver gaan. Wat vinden jullie? En wat is een passende sanctie?

https://soundcloud.com/janpaulbeukema/r ... 11-17-1800
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:27
Reden: Link toegevoegd
4.08% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
lucky82 schreef:
04-12-2017 08:17
Wie zijn ‘wij’ vrouwen trouwens? Ik ben ook een vrouw en had er waarschijnlijk om kunnen lachen.
Ik ook en heb genoeg meegemaakt wat dat betreft. Kan me wel voorstellen dat er vrouwen zijn die er wel van schrikken, maar daarom moet je ook altijd uitkijken bij wie je welke grap uithaalt. Dus dat was de fout.
Denk dat bv. Patty Brard, roep maar iemand, er een hele leuke hysterische draai aan had gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag zijn mening hebben, ik zie er de grap niet van in en snap niet dat 538 zo met mensen omgaat. Van mij mag Frank Dane diep door het stof gaan. En een maandje onbetaald thuiszitten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Oakes schreef:
04-12-2017 08:26
Geh, de rubbertegel maatschappij.

Volgens mij heeft die Tim Knol net een nieuwe CD uit. Dan komt aandacht goed van pas. (Ik kende hem voor dit artikel niet trouwens)

Maan mag schrikken, Maan mag er iets van zeggen. Flauw dat zo'n Knol deze #MeToo periode gebruikt om zijn plasje erover te doen.
Weet je, er zijn soms ook gewoon mensen die echt iets van zoiets vinden.
Maar zoals de waard is he?
Belllle schreef:
04-12-2017 09:03
Ik ook en heb genoeg meegemaakt wat dat betreft. Kan me wel voorstellen dat er vrouwen zijn die er wel van schrikken, maar daarom moet je ook altijd uitkijken bij wie je welke grap uithaalt. Dus dat was de fout.
Denk dat bv. Patty Brard, roep maar iemand, er een hele leuke hysterische draai aan had gegeven.
Je moet zulke grappen gewoon laten.
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:02
Ik vind het trouwens ook tekenend dat er in sommige reacties (laat ik het over Youtube maar niet hebben) veel meer nadruk wordt gelegd op het huilen van Maan, en dat de actie zelf weinig bekritiseerd wordt.

"Overdreven reactie." "Hysterisch." "Heeft ze nog nooit een piemel gezien ofzo." "Preuts". Blijkbaar is een huilende vrouw meteen hysterisch, of in dit geval omdat ze de lol er niet van in ziet en dus niet meedoet met de grap. Haar reactie, waar ze niks aan kan doen, roept bij sommigen blijkbaar meer irritatie op dan het feit dat een werkgever haar letterlijk een piemel onder de neus drukt en vervolgens ook nog teleurgesteld/lacherig reageert omdat zij ervan overstuur raakt.

Hoezo omgekeerde wereld.
Er wordt door to om een mening gevraagd dan mag je toch ook de mening hebben dat het een hysterische reactie was?
Dat er serieus mensen zijn die vinden dat ze zich aanstelt of dat haar reactie overdreven is. Doe normaal joh. Natuurlijk schrok ze. Iedereen reageert anders op bizarre onaangename verrassingen.

En zeggen dat jij in haar situatie zou lachen: dat weet je dus helemaal niet. Zoiets overkomt je normaal gesproken namelijk niet. Ja, als je pech hebt loop je ooit op straat een potloodventer tegen het lijf. Die kans is gelukkig heel klein. Ik zou er absoluut niet om kunnen lachen.

Maar de werkvloer hoort een veilige plek te zijn. Pesten en intimideren, dat is wat hier gebeurde. Misselijk dat die "mannen" zo hard gingen lachen terwijl zij aan het huilen was. Stelletje valse nichten. Ik vind het echt walgelijk. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Ze huilde omdat ze schrok van het onverwachte moment. Daar is toch niets hysterisch of preuts aan?
Het feit dat hij naakt was, doet er m.i. minder toe. Ze schrok omdat ze geconcentreerd en met haar ogen dicht aan het zingen was en er stond ineens een halve zool voor haar te springen toen ze haar ogen open deed.
Ik vind het ongepast om een artist die geconcentreerd staat te zingen te laten schrikken, ook al is het grappig bedoeld.
amarna wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:12
32.42% gewijzigd
amarna schreef:
04-12-2017 09:09
Ze huilde omdat ze schrok van het onverwachte moment. Daar is toch niets hysterisch of preuts aan?

Ik vind het ongepast om een artist die geconcentreerd staat te zingen te laten schrikken, ook al is het grappig bedoeld.
Dit.

Misselijk gedrag van een misselijk mannetje.
Lucifermiauww schreef:
04-12-2017 09:05
Je moet zulke grappen gewoon laten.
Klopt, we moeten allemaal leven naar jouw mening. Sorry, mijn fout :rose:
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
04-12-2017 09:11
Klopt, we moeten allemaal leven naar jouw mening. Sorry, mijn fout :rose:
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
timetraveler wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:15
8.00% gewijzigd
Ik heb het teruggehoord (ik luister namelijk geen 538) en het zachte gesnik van Maan tussen het gebulder van de DJ's door maakte mij heel verdrietig. :nope:


Die DJ's zijn vieze mannetjes die hun vieze fantasietjes op een vrouw van 20 projecteren. Ik hoop dat hun moeders ze een knetterharde knal om hun oren geven. Bah :pukey:
Alle reacties Link kopieren
De reacties van die DJ en zijn omgeving er vlak na vond ik trouwens heel erg kinderachtig. "Aaaaach, ben je zo geschroooookken?""

Wat een misselijk stel!
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:14
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
Blijkbaar wel.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:14
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
Precies!
amarna schreef:
04-12-2017 09:15
De reacties van die DJ en zijn omgeving er vlak na vond ik trouwens heel erg kinderachtig. "Aaaaach, ben je zo geschroooookken?""

Wat een misselijk stel!
Ja. Tenenkrommend hoe nep en pesterig dat eruit kwam.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
04-12-2017 09:05
Je moet zulke grappen gewoon laten.
helemaal mee eens, als je dít nodig hebt om radio te maken dan ben je gewoon niet goed in radio maken
(en dan hou ik me nog in wat betreft het soort mens dat je bent)
Lorem Ipsum
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:14
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
Dit.

En verder, Maan vond de grap niet leuk. Punt.
Waarom wil half Nederland haar overtuigen dat ze het wel leuk moest vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een stomme, kinderachtige grap.
Die hele Frank Dane vind ik sowieso niet leuk.
Gisteren probeerde hij bij RTL Boulevard ook Willem-Alexander al belachelijk te maken omdat die onflatteus op een foto stond. Toen werd hij even mooi op z'n plaats gezet door Marc van de Linden.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ook even gekeken en geluisterd, echt wat een eikels zeg.
Ze zou er inderdaad nooit meer heen moeten gaan.
Ben benieuwd of het er vanavond bij boulevard over gaat want daar zit die Frank ook weleens bij.
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
04-12-2017 09:26

Die hele Frank Dane vind ik sowieso niet leuk.
.
Wie wel? Weg met die vent op radio en tv.
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:14
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
Alsjeblieft zeg,hij danste voor het podium en was naakt, dus houd op met zo verschrikkelijk te overdrijven met je 'een piemel onder haar neus duwen' :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
04-12-2017 09:03
Ik ook en heb genoeg meegemaakt wat dat betreft. Kan me wel voorstellen dat er vrouwen zijn die er wel van schrikken, maar daarom moet je ook altijd uitkijken bij wie je welke grap uithaalt. Dus dat was de fout.
Denk dat bv. Patty Brard, roep maar iemand, er een hele leuke hysterische draai aan had gegeven.


Dat kan wel zo zijn maar misschien doet ze dat ook alleen voor de buitenwereld. je weet nooit hoe iemand zich echt voelt. Precies waarom maan zegt dat ze heus nog wel eens bij hen langs wil komen maar eigenlijk bij zichzelf denkt krijg de sch**t maar met je programma. Ik vind het zelf een balachelijke actie. echt smakeloos, goedkoop en dom. het zegt meer over het programma dan over maan. Als je respect hebt voor je medemens dan haal je dit echt niet in je hoofd.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het linkje met het geluidsfragment toegevoegd.

Er is ook een filmpje, daar zie je dat Maan helemaal ineen duikt en zich klein maakt, maar die moet men zelf maar opzoeken. Ik hoef die schijnheilige Frank Dane niet nog een keer te zien.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
04-12-2017 09:14
Op welke werkvloer zou het dan wel gepast zijn om een werknemer letterlijk een piemel onder haar neus te duwen en vervolgens met z'n allen daar hard om te lachen en je verwonderend af te vragen "waarom de grap is mislukt"? Zijn er echt mensen die dat normaal vinden?

In elk ander werkveld zou dit onder pest- en intimidatiegedrag vallen.
Dit vind ik een sterk punt. Als je dit in de horeca zou doen met je gasten of in de zorg met je patiënt/client, is dat toch ook heel fout?

Ik ben ook voor een maandje thuiszitten hoor, vooral ook als boodschap naar de dj('s) zelf: je kunt niet zomaar een random grap met iemand uithalen die bij jou te gast is en dan doen alsof zij gewoon de grap niet heeft begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
04-12-2017 09:29
Alsjeblieft zeg,hij danste voor het podium en was naakt, dus houd op met zo verschrikkelijk te overdrijven met je 'een piemel onder haar neus duwen' :bonk:
Vind je het normaal dan, als er ineens een blote kerel voor je staat te springen?
Ik vind het onsmakelijk. Maan schrok enorm van het onverwachte, niet zozeer van de blote piemel.
We reageren nu eenmaal allemaal anders. Ik had hem waarschjijnlijk een linkse directe gegeven en de DJ's de huid volgescholden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven