Maan en de "grap" van radio 538

04-12-2017 08:06 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tim Knol tweete gisteren over Maan die bij radio 538 tijdens het zingen wordt geconfronteerd met een streaker. Vervolgens maakt ze keer op keer, helemaal overstuur, haar excuses. Tim vindt dit bizar en ik deel zijn mening.
Zo'n Frank Dane, die bij RTl Boulevard zich hard (?) maakt voor MeToo gaat gewoon te ver voor de luistercijfers. Maar met name het ongevraagd confronteren met een naakte man is volkomen ongepast. Je zult maar ooit geconfronteerd zijn met een potloodventer als meisje of vrouw en dan dit horen. Radio 538 is te ver gegaan, het gaat niet om de muziek maar om "kijk ons eens "leuk zijn". Is er dan niets geleerd de afgelopen tijd?
Maan komt vandaag weer bij 538 langs. Het zal nu van de kant van 538 wel excuses regenen.
Ik vond de grap belachelijk en veel te ver gaan. Wat vinden jullie? En wat is een passende sanctie?

https://soundcloud.com/janpaulbeukema/r ... 11-17-1800
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:27
Reden: Link toegevoegd
4.08% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
04-12-2017 08:31
Ik luister nooit naar 538 met hun onderbroekenlol en die Frank Dane is gewoon een eikel om zoiets te doen.
Hysterisch zou ik niet geworden zijn maar ik was denk ik gewoon opgestapt.
Dit. Als ik in 'het wild' een potloodventer tegenkom, doe ik aangifte. Al was het maar om te proberen anderen hiertegen te beschermen. Wat mij betreft zet 'deze radioredactie' aan tot een zedenfeit. Van de pot gerukt dat dit 'een grap' zou kunnen zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
sinnombre schreef:
04-12-2017 10:02
Een volwassen vrouw weet er vast wat beter op te reageren. En heeft meer levenservaring (ook in het zien van piemels....)
Beter? Vind echt rare gedachtengang.
Ik vond het echt een misselijke grap. Snap niet dat ze zoiets überhaupt verzinnen.

Vanmiddag tussen 12 en 14 is Maan weer uitgenodigd in de studio van 538. Is Frank vanavond ook weer bij RTL?
Alle reacties Link kopieren
Heb het ondertussen wel gehad met die wereldverbeteraars en hun kruistochten. Ik heb het idee dat ze het vaak het meest doen om zelf positieve publiciteit voor zichzelf te genereren terwijl ze zelf misschien niet eens beter zijn.

Wat je hiermee bereikt is dat meer mensen het onderwerp niet meer serieus nemen en dat het voor een polarisatie van de maatschappij zorgt.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
04-12-2017 10:06
Natuurlijk ken ik zijn broer, maar wat nu, ga je de hele familie napluizen om je punt te maken?

Het was een achterlijke grap, maar de reacties hier mogen maar 1 kant op gaan en dat staat mij weer tegen.
Napluizen is niet nodig hoor. Staat gewoon in de intro op Google. En een punt hoef ik wat mij betreft niet te maken. Ik ventileer puur wat mij opvalt. Daar mag jij het op jouw beurt best mee oneens zijn. Zo werkt dat op een forum.

En hoe bedoel je dat reacties maar 1 kant op mogen gaan?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Het was sowieso een ziekelijk misplaatste grap geweest. Ze wisten dat zij al op van de zenuwen was, dus of ze haar nu laten schrikken met een streaker, een zombie, een zwarte piet of een Pino-vogel, ze had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd.

Het feit dat deze zogeheten radiomakers het noodzakelijk vonden om zulk soort trieste grappen te maken laat alleen maar zien dat ze totaal geen menselijk inzicht hebben en daardoor niet geschikt zijn om ook maar iets te presenteren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
04-12-2017 10:06
Natuurlijk ken ik zijn broer, maar wat nu, ga je de hele familie napluizen om je punt te maken?

Het was een achterlijke grap, maar de reacties hier mogen maar 1 kant op gaan en dat staat mij weer tegen.
Tja ik kan eerlijk gezegd alleen maar hopen dat iedereen het erover eens is dat zulke dingen geen grappen zijn en dat het onder seksuele intimidatie/pestgedrag op de werkvloer valt. Ik hoop maar dat iedereen dit afkeurt. Ik vind het dan weer bijzonder dat sommigen dit blijkbaar normale humor vinden.
Ik kende alle betrokkenen niet maar heb het filmpje bekeken.

Tja, niet echt een mening over. Rot dat ze zo schrok, en misschien had de DJ die reactie ook niet verwacht (de meeste mannen willen een mooie jongedame echt niet aan het huilen maken), of wel natuurlijk.

Maar goed, de ophef is weer eens overdreven. Echt, alles wordt nu op een weegschaaltje gelegd en het maakt dat ik mij compleet distantieer van alles.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat hij bloot was, is smakeloos, flauw, kinderachtig en onfatsoenlijk, maar dat is niet waar Maan het meeste van schrok, vermoed ik.
Als hij in een IT-clownskostuum te voorschijn was gesprongen, was ze ook geschrokken.
Het is gewoon beneden alle peil om iemand die vol concentratie zijn/haar beroep staat uit te oefenen zo te laten schrikken.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
04-12-2017 10:20
Het was sowieso een ziekelijk misplaatste grap geweest. Ze wisten dat zij al op van de zenuwen was, dus of ze haar nu laten schrikken met een streaker, een zombie, een zwarte piet of een Pino-vogel, ze had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd.

Het feit dat deze zogeheten radiomakers het noodzakelijk vonden om zulk soort trieste grappen te maken laat alleen maar zien dat ze totaal geen menselijk inzicht hebben en daardoor niet geschikt zijn om ook maar iets te presenteren.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
04-12-2017 09:48
Wat ontzettend platvloers zeg... waarom?!
Omdat dat het niveau is daar. Poep en pieshumor en ze lachen zelf altijd het hardste om hun eigen grappen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je lul niet ongevraagd aan een vrouw laten zien. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Dit was niet een streaker maar een ongewenste naakte man. Een streaker is iemand die naakt langs komt rennen en vervolgens heel snel door de politie of omstanders wordt weggeknuppeld. Zodra je merkt dat de mensen die je hadden moeten redden je zitten uit te lachen weet je dat het geen streaker was.
Niet leuk, totaal niet grappig, intimiderend en ongepast. Bah.
strikjemetstippels schreef:
04-12-2017 10:22
Ik kende alle betrokkenen niet maar heb het filmpje bekeken.

Tja, niet echt een mening over. Rot dat ze zo schrok, en misschien had de DJ die reactie ook niet verwacht (de meeste mannen willen een mooie jongedame echt niet aan het huilen maken), of wel natuurlijk.

Maar goed, de ophef is weer eens overdreven. Echt, alles wordt nu op een weegschaaltje gelegd en het maakt dat ik mij compleet distantieer van alles.
+1
dolfje schreef:
04-12-2017 10:29
Omdat dat het niveau is daar. Poep en pieshumor en ze lachen zelf altijd het hardste om hun eigen grappen.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Echt ik snap sommige reacties niet. Het is NIET normaal dat je aan het werk bent en er staat opeens een naakte kerel (of vrouw) voor je. Het is ongepast, onprofessioneel en getuigt van weinig respect voor het werk wat je doet.
En dat nog allemaal NAAST het feit dat het hele doel was om te intimideren (en dus te laten schrikken)
Alle reacties Link kopieren
Ze dacht dat ze was uitgenodigd om haar talent. Toen bleek dat ze was uitgenodigd als grapje - niet om het publiek te vermaken met haar zingen. Geen wonder dat ze moest huilen. Wat een teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar hebben we Maan weer. Nu huilend om een piemel. Nou , deze aandacht heeft ze weer binnen. Kunnen we nu weer verder ?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-12-2017 11:01
Oh daar hebben we Maan weer. Nu huilend om een piemel. Nou , deze aandacht heeft ze weer binnen. Kunnen we nu weer verder ?
Ze huilde niet om een piemel, ze huilde omdat ze schrok. En wordt daarna nog eens uitgelachen door de aanwezige "heren".

We zijn niet allemaal hetzelfde. Als ik het was geweest die stond te zingen, was het de blote kerel die was gaan huilen. Omdat ik hem een trap verkocht zou hebben, Dat maakt de grap t.o.v. Maan alleen maar flauwer.
amarna wijzigde dit bericht op 04-12-2017 11:06
25.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen onschuldig grapje. Maan kan zich niet geheel uitspreken want ze is van een zender als Radio538 afhankelijk voor het draaien van haar plaatjes. De machtsverhouding tussen de zender/dj en Maan is niet gelijk.
pouilly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 11:04
Reden: typfout
0.46% gewijzigd
I'm still standing
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-12-2017 11:01
Oh daar hebben we Maan weer. Nu huilend om een piemel. Nou , deze aandacht heeft ze weer binnen. Kunnen we nu weer verder ?
echt serieus, wat een kutopmerking. Heb je het filmpje gezien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-12-2017 11:01
Oh daar hebben we Maan weer. Nu huilend om een piemel. Nou , deze aandacht heeft ze weer binnen. Kunnen we nu weer verder ?
echt serieus, wat een kutopmerking. Heb je het filmpje gezien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik denk dat ik wel om had kunnen lachen. Vond haar reactie wel een tikje overdreven. Ze is er in ieder geval wel bekender om geworden want ik kende die hele Maan niet.
isabelles schreef:
04-12-2017 10:57
Echt ik snap sommige reacties niet. Het is NIET normaal dat je aan het werk bent en er staat opeens een naakte kerel (of vrouw) voor je. Het is ongepast, onprofessioneel en getuigt van weinig respect voor het werk wat je doet.
En dat nog allemaal NAAST het feit dat het hele doel was om te intimideren (en dus te laten schrikken)
Volgens mij zijn de meeste reacties dat het een stomme grap is, hoor. Waar de reacties uit een gaan is dat een groot deel er seksuele intimidatie bij wil halen, en dat vind ik dan weer absurd.

Daar naast, kennelijk staat die DJ bekend om flauwe grappen over het randje. Niet dat ik het die meid aan reken, maar haar manager had wel kunnen weten dat ze daar een risico op zou lopen en hij/zij zou ook moeten weten dat Maan dat niet zou trekken. Of hij/zij wist dit wel degelijk en zag een kans er in om haar naamsbekendheid te geven. Ik bedoel, ik kende heel het mens niet maar nu wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven