Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 21:49
Ik vond het zielig dat het jongetje verdrietig was.
Mag jij invullen waarom hij verdrietig was.
Wat is het nut van het delen van deze anekdote als antwoord op mijn post als je niet duidelijk zeggen wat je nu precies dwars zit?

Ik denk (zoals ik al eerder zei) dat dat jongetje verdrietig was omdat hij werd door 2 jongetjes die helaas geen of te weinig voorlichting hebben gekregen en op basis van vooroordelen iemand pesten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 21:53
Wat schrijf jij onduidelijk. Jij stelt dat meer aandacht het lastiger maakt jezelf te accepteren en ik schrijf dat meer aandacht juist prettiger kan zijn. En nu is dat wat ik schrijf ook ineens precies wat je bedoelt? Make up your mind.
Dat stel ik niet, dat neem jij aan.
Ik beweer dat de huidige discussie teveel gericht is op definitie en te weinig op inhoud.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 21:58
Wat is het nut van het delen van deze anekdote als antwoord op mijn post als je niet duidelijk zeggen wat je nu precies dwars zit?

Ik denk (zoals ik al eerder zei) dat dat jongetje verdrietig wasomdat hij werd door 2 jongetjes die helaas geen of te weinig voorlichting hebben gekregenen op basis van vooroordelen iemand pesten.
Waar leef jij? In de bibliotheek!?

Serieus, ik kan me niet voorstellen dat jij kinderen hebt.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 12:56
Ja, dat is een behoorlijk aantal voor zo maar een bubbel ergens in het land.

Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
Excuus, je stelde het niet, je vroeg het je af.
Maar ik begrijp dat je nu dus ook wel het nut inziet van ‘al deze aandacht’?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 22:03
Waar leef jij? In de bibliotheek!?

Serieus, ik kan me niet voorstellen dat jij kinderen hebt.
Dat heb ik ook niet, maakt dat wat uit?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-09-2021 22:05
Dat heb ik ook niet, maakt dat wat uit?
Jazeker maakt dat uit.

Jij hebt geen enkel begrip over hoe dit pestgedrag tot stand komt.
Iemand die kinderen heeft snapt dat over het algemeen wel.

De pestende kinderen doen dat omdat zij niet begrijpen hoe zo’n afwijkende situatie met 2 moeders heeft kunnen ontstaan.
Het pesten is meer iets als niet kunnen omgaan met een situatie die hen niet bekend is.

In dit geval kon ik corrigeren omdat erbij was. Overduidelijk gebeurt dit ook wanneer ze onder elkaar zijn.
Dat is nu ouderlijke ervaring en maakt dit nu juist zo’n verdrietig verhaal.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 22:12
Jazeker maakt dat uit.

Jij hebt geen enkel begrip over hoe dit pestgedrag tot stand komt.
Iemand die kinderen heeft snapt dat over het algemeen wel.

De pestende kinderen doen dat omdat zij niet begrijpen hoe zo’n afwijkende situatie met 2 moeders heeft kunnen ontstaan.
Het pesten is meer iets als niet kunnen omgaan met een situatie die hen niet bekend is.

In dit geval kon ik corrigeren omdat erbij was. Overduidelijk gebeurt dit ook wanneer ze onder elkaar zijn.
Dat is nu ouderlijke ervaring en maakt dit nu juist zo’n verdrietig verhaal.
Dus het is hoog tijd dat men al jong leert dat dat ‘geen afwijkende situatie’ is en dat allerlei verschillende gezinsvormen normaal zijn.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven