Maurice de Hond peilingen, wat roepen die bij jou op?

30-09-2018 13:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons sterk verdeelde politieke en vivaforum landschap komen de peilingen van “de Hond” best vaak uit.

Wat doen die peilingen specifiek met jullie op het moment dat er andere sterke nieuwsfeiten spelen?

Bijvoorbeeld, asielzaken, verijdelde aanslag, etc etc

Bij het starten van dit topic staat “mijn” combinatie op geloof ik -25 zetels. Maar even rekening aan een “linkse” samenstelling levert mij niet meer op dan de huidige ongeveer 52 zetels. Dus Nederland bevindt zich steeds meer in een politieke patstelling waar de rechtse PVV en FvD garen bij lijkt te spinnen.

Ik trap af, hoelang gaat het in Nederland duren voordat wij net als in Denemarken een rechtser kabinet gaan verwelkomen?

(Echte complete Poll kon niet gemaakt worden omdat er teveel politieke partijen meedoen, hoezo versnippering.)

Waar stem jij op? (Volgorde op basis 1 ok7 2018 peiling)

Totaal aantal stemmen: 52

Rechts (52%)
Midden (12%)
Links (35%)
Stem niet (2%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:14
DENK zegt een seculiere partij te zijn. Zij zien zichzelf los van het geloof islam.

Mensen zijn obsessief met hun afkomst (Turks) bezig en willen koste wat kost hen dwingen tot kritiek op de islam om ze buitenspel te zetten. Ik kan me voorstellen dat ze daar terughoudend in zijn.
Maar dat is toch het hele probleem? van Denk hoeven mensen hier niet te integreren, maar moeten we moslims hier maar aaien en aaien en benadrukken hoe zielig ze zijn, dan zit je over 10 jaar met dezelfde problemen als nu en zijn we geen meter opgeschoten.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:15
Ja, de roomwitte nederlanders.
Niet alleen hoor, er zijn zat Surinamers en zelfs Marokkanen die op de PVV stemmen.
anoniem_63a7672639942 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:19
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:14
DENK zegt een seculiere partij te zijn. Zij zien zichzelf los van het geloof islam.

Mensen zijn obsessief met hun afkomst (Turks) bezig en willen koste wat kost hen dwingen tot kritiek op de islam om ze buitenspel te zetten. Ik kan me voorstellen dat ze daar terughoudend in zijn.
hahahahahahhahahaahahahahahhahaha Ze mogen van mij enkeltje richting Allah krijgen hoor, puur om ruggespraak te gaan houden natuurlijk
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
foutje
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:13
Nou Wilders heeft in ieder geval het lef om uit te spreken dat er in Nederland een Marokkanen probleem is dat heb ik andere nog niet horen zeggen.
Omdat het ook niet waar is.
Er is onderzoek na onderzoek geweest die uitwijst dat probleemjongeren, criminaliteit ed niets maar dan ook echt niets met afkomst te maken heeft.
Het heeft voor 80% te maken met socio-economische factoren. Criminele Marokkaanse jongeren komen bijna altijd uit bijstandsgezinnen en hebben ongeschoolde ouders die de nlse taal slecht beheersen. Als je een roomwitte hollander in dezelfde omstandigheden zou plaatsen zou de uitkomst 9 vd 10 x hetzelfde zijn.
koko67 schreef:
30-09-2018 13:56
Die complottheorieën en vooral doofpottheorieen voel ik nu vooral bij linksdenkende mensen.

Juistem.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:17
Maar dat is toch het hele probleem? van Denk hoeven mensen hier niet te integreren, maar moeten we moslims hier maar aaien en aaien en benadrukken hoe zielig ze zijn, dan zit je over 10 jaar met dezelfde problemen als nu en zijn we geen meter opgeschoten.
Dit is erg kort door de bocht.
Denk wil dat integratie beter geregeld word voor immigranten, dus niet alleen voor moslims. Dat maak jij er zelf van omdat jij ook obsessief met hun afkomst bezig bent.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:18
Niet alleen hoor, er zijn zat Surinamers en zelfs Marokkanen die op de PVV stemmen.
Tuurlijk. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Los van wie op wie stemt, hoe moet in godsnaam/hemelsnaam/allahsnaam/ongelovigen hun naam een volgende kabinet worden gevormd dat wel een ruime en gezonde afspiegeling van de samenleving zal vormen? Dat wel knopen kan doorhakken zonder gelijk overal water bij de wijn te moeten doen?

Ik weet het in ieder geval niet, maar ik ga ook niet elke verkiezing weer op een andere partij stemmen. Een partij zal nooit altijd op elk punt kunnen matchen. Tenzij je een trouwe “volger” bent die amper kan volgen waar over gesproken/geschreven wordt/werd. Die volgers heb je aan alle zijdes van ons politieke spectrum.... helaas, maar dat zal altijd zo blijven.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:19
Omdat het ook niet waar is.
Er is onderzoek na onderzoek geweest die uitwijst dat probleemjongeren, criminaliteit ed niets maar dan ook echt niets met afkomst te maken heeft.
Het heeft voor 80% te maken met socio-economische factoren. Criminele Marokkaanse jongeren komen bijna altijd uit bijstandsgezinnen en hebben ongeschoolde ouders die de nlse taal slecht beheersen. Als je een roomwitte hollander in dezelfde omstandigheden zou plaatsen zou de uitkomst 9 vd 10 x hetzelfde zijn.
Jij denkt dat het niet waar is? Hoe komt het dan dat mensen na 30 jaar nog geen Nederlands kunnen, hoe komt het dan dat Marokkanen bovenaan de criminaliteits cijfers staan? Hoe komt het dan dat er op scholen leraren geen les over de holocaust durven te geven door reacties van deze groep? en zo kan ik nog wel even doorgaan, er is wel degelijk een Marokkanen probleem, nogmaals ik stem geen PVV maar ik ben blij dat iemand het lef heeft de problemen te benoemen.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:21
Dit is erg kort door de bocht.
Denk wil dat integratie beter geregeld word voor immigranten, dus niet alleen voor moslims. Dat maak jij er zelf van omdat jij ook obsessief met hun afkomst bezig bent.
Nogmaals denk wilt zielig doen, en het slachtofferschap van moslims benadrukken, daar los je helemaal niks mee op.
anoniem_63a7672639942 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:00
0.13% gewijzigd
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:21
Tuurlijk. :whistle:
Dan geloof je het niet, het is echt zo, zeker in bepaalde wijken.
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:21
Tuurlijk. :whistle:
Bron NRC medio 2016

De PVV is niet meer alleen voor de boze blanke oudere man https://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/20/pv ... 78-a485756

„Hij heeft een gouden combinatie gevonden van rechts-populisme en een steeds linksere agenda.”

Dus eigenlijk is de PVV het echte alternatief voor de oude rechts/links denkende Nederlander die af wil van de rechts/links denken?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Wat links of rechts is, is niet eenduidig te definieren. Is DENK rechts omdat ze een conservatieve inslag hebben of links omdat ze een grote rol voor de overheid in de economie willen? Is de PVV rechts omdat ze nationalistisch zijn? Of zijn ze links omdat ook de PVV voor een verzorgingsstaat is?

Oorspronkelijk gold links als voor de beginselen van de Verlichting en de Franse Revolutie. Liberalen golden toen als links. Na de oorlog gelden de liberalen juist als (centrum) rechts.

Er is een culturele links-rechts schaal waarbij de PVV en nationalistisch-populistische partijen en christelijke partijen als rechts gelden, en er is een economische links-rechts schaal waarbij D66 meer naar rechts neigt maar de CU weer meer naar links overhelt. Trump is cultureel weer behoorlijk rechts, maar economisch is hij beduidend linkser dan de meeste Republikeinen die immers voor vrije handel en economische globalisering zijn.

Tot slot onze Wilders weer: Hij staat voor zaken die door andere rechtspopulisten als “cultuurmarxisme” worden gezien zoals gelijke rechten voor homo’s en vrouwen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt lachen om de PVV, ze betichten van niet mee willen doen. Maar in de jaren dat Wilders namens Groep Wilders/PVV in de kamer zit heeft hij indirect al heel veel voor elkaar gekregen. Het hele politieke spectrum is een heel eind naar rechts opgeschoven, vooral op het beleid t.a.v. immigratie en allochtonen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi stuk “oudebaas”.

***dromerig...... hoe zou het politieke landschap er nu hebben uit gezien als die moordenaar waar het OM(?) nu mee probeert te schikken zelf in 2002 was doodgeschoten....***
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:19
Omdat het ook niet waar is.
Er is onderzoek na onderzoek geweest die uitwijst dat probleemjongeren, criminaliteit ed niets maar dan ook echt niets met afkomst te maken heeft.
Het heeft voor 80% te maken met socio-economische factoren. Criminele Marokkaanse jongeren komen bijna altijd uit bijstandsgezinnen en hebben ongeschoolde ouders die de nlse taal slecht beheersen. Als je een roomwitte hollander in dezelfde omstandigheden zou plaatsen zou de uitkomst 9 vd 10 x hetzelfde zijn.
Steek daar geen moeite in, Nederlanders zijn nou eenmaal mensen die moeite hebben met het zien van werkelijke causaliteit. Je gaat veel te ver met dit uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
30-09-2018 15:50
Mooi stuk “oudebaas”.

***dromerig...... hoe zou het politieke landschap er nu hebben uit gezien als die moordenaar waar het OM(?) nu mee probeert te schikken zelf in 2002 was doodgeschoten....***

Dan hadden we een waanzinnig leuke premier gehad, en een half jaar later nieuwe verkiezingen omdat zijn personeel zwaar incapabel bewees te zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
30-09-2018 16:58
Dan hadden we een waanzinnig leuke premier gehad, en een half jaar later nieuwe verkiezingen omdat zijn personeel zwaar incapabel bewees te zijn.
Laat ik mij nu 100% in jouw reactie herkennen!
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
30-09-2018 15:50
Mooi stuk “oudebaas”.

***dromerig...... hoe zou het politieke landschap er nu hebben uit gezien als die moordenaar waar het OM(?) nu mee probeert te schikken zelf in 2002 was doodgeschoten....***
Daar is een keer een goed artikel over verschenen. (Geen link) Volgens dat artikel zou hij in 2002 niet zijn gaan regeren omdat hij wist dat de LPF fractie uit een zoodje ongeregeld bestond. De verkiezingen daarna had hij zijn zaakjes op orde en zou hij premier worden van een centrum-rechts kabinet. Het daadwerkelijke beleid zou niet veel afwijken van dat van Balkenende II. Wilders zou een splinterpartij op rechts hebben met enkele zetels.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 19:34
Daar is een keer een goed artikel over verschenen. (Geen link) Volgens dat artikel zou hij in 2002 niet zijn gaan regeren omdat hij wist dat de LPF fractie uit een zoodje ongeregeld bestond. De verkiezingen daarna had hij zijn zaakjes op orde en zou hij premier worden van een centrum-rechts kabinet. Het daadwerkelijke beleid zou niet veel afwijken van dat van Balkenende II. Wilders zou een splinterpartij op rechts hebben met enkele zetels.
Mijn eigen mening: Als hij inderdaad oppositie had gevoerd tijdens Balkenende1 omdat het CDA de grootste werd zou hij na de verkiezingen daarop de grootste zijn geworden. Alleen zou blijken dat hij als oppositieleider veel beter was dan als bestuurder. In werkelijkheid ontstond overal waar PF als bestuurder optrad snel ruzie.

De moord heeft voor een onnodige polarisatie tussen links en rechts gezorgd. Zonder moord zou men meer on speaking terms zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat Pim een grote invloed zou hebben gehad op Nederland en het politieke klimaat in het bijzonder. Helaas lijkt de geschiedenis zich regelmatig te herhalen. Maar een vergelijkbare “denker” als hij was, allang voordat “Nederland” hem breder leerde kennen, is in mijn ogen nu niet in beeld. Allemaal imitatoren/copycats die nu de politieke arena bespelen.... Gaat altijd vaak om eigen politiek gewin en niet om belangeloos jouw kennis en kunde te investeren in Nederland.

Pim Fortuyn was een zeer intelligente, sociaal bewogen man en daar ging het deels natuurlijk al mis. Van links tot rechts was hij politiek actief geweest, ook zo’n feitje dat vele Nederlands nooit besefte of bewust niet wilden weten. Het feit dat een extraverte, flamboyante “homo” een ieder bespeelde en vaak hun zwaktes en public ontblootte maakte hem tot een gevaar voor alle minder authentieke gesprekspartners.

Blijft erg bijzonder.... helaas..
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Het is een peiling. Niets meer en niets minder. De echte peiling hadden we op 15 maart 2017. Alles wat daarna gepeild wordt heeft geen enkele waarde. Pas bij de volgende kamerverkiezingen wordt er weer een echte peiling gedaan.

Alleen zo jammer dat er ondertussen wel voor beleid gekeken wordt naar opiniepeilingen i.p.v. dat gewoon beleid wordt gevoerd waar we voor gestemd hebben.

En het is natuurlijk ook wel lachwekkend vermaak: als je wint in de peilingen zijn de peilingen geweldig, als je verliest zijn het maar peilingen.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:21
Dit is erg kort door de bocht.
Denk wil dat integratie beter geregeld word voor immigranten, dus niet alleen voor moslims. Dat maak jij er zelf van omdat jij ook obsessief met hun afkomst bezig bent.
Daar moeten ze dan toch echt zelf aan werken ipv passief blijven en zich in hun slachtofferschap wentelen.
Kom op zeg!
Ik stem links, SP om precies te zijn omdat ik me daarin het beste kan vinden. Voor mijn gevoel een meer menselijkere partij. Uiteindelijk vraag ik me af of het überhaupt wel zin heeft waar je op stemt, soms voelt het alsof bepaalde dingen toch gewoon door je strot gedouwd worden, ongeacht welke partij overheerst.

met de gelovige partijen heb ik niet veel op, jaren terug was het volgens mij de sgp die zo tegen een bepaald onderzoek was, stamcelonderzoek meen ik, ik kan me daar zo kwaad over maken. Dat je zelf gelooft dat het fout is, prima, dan doe je het zelf niet, maar ga een ander niet de kans op genezing ontnemen daardoor.

Verder moet ik ook niets van Denk hebben, ik vind ze eng en stiekem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven