Mazelen op Samoa en tientallen doden

05-12-2019 10:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mazelenepidemie legt Samoa plat, niet-gevaccineerden hangen rode vlag "https://www.nu.nl/buitenland/6015694/ma ... -vlag.html (via @NUnl)

Best shocking hoe makkelijk het kan gaan.
En vooral ook interessant om te zien dat de mensen die voorheen overtuigd waren door de anti-vaxx campagnes om niet in te enten, nu toch wél willen inenten.

Ik vraag me af of we in Nederland ook zo'n epidemie zouden kunnen krijgen en of men dan ook tóch nog gaat inenten.

Ent jij jezelf of je kinderen alsnog in als er een epidemie komt?

Totaal aantal stemmen: 133

Niet nodig, zijn al ingeënt (88%)
Nee, de inenting is gevaarlijk. Liever mazelen dan de bijwerking (8%)
Nee, ik vertrouw op Gods oordeel (1%)
Nee, de kans op ziekte of overlijden blijft enorm klein (1%)
Dat mogen mijn kinderen zelf beslissen (1%)
Iets anders, namelijk... (2%)
blub
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net ja. Dan denk ik inderdaad ook, waar ben je dan met je principes? Niet willen inenten, maar als de hel losbreekt dan mag het busje wel naar je rode vlag rijden?

Mensen zien de echte ziektes niet meer van dichtbij en denken daarom dat het wel losloopt. Maar er zijn 62 doden nu al, waaronder kinderen. Die niet gevraagd hebben om dood te gaan aan de mazelen. Dit is echt een ziekte veroorzaakt door de welvaart, vooruitgang en technologie van heden ten dage. Waarin alles gefixt kan worden.
doreia* wijzigde dit bericht op 05-12-2019 11:41
0.20% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Enten natuurlijk. Maar dat zijn mijn kinderen al, ik ook. Zou een verplichting moeten zijn.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
En polio is weer opgedoken op de Filipijnen las ik net op Reddit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat ik de optie "alsnog inenten" helemaal vergeten ben in de poll. Sorry!
blub
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog steeds voor dat inenting verplicht moet worden zo niet; sancties. Het is een vorm van kindermishandeling als je je kids niet laat enten, maar ja, ik zal nu vast heel veel mensen over me heen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf gelukkig ingeënt maar zou absoluut direct een spuit halen.
blub
Doreia* schreef:
05-12-2019 10:32
Maar er zijn 62 doden nu al, waaronder kinderen.
.
Kleine nuance: de doden door mazelen op Samoa zijn vooral (>80%) kinderen onder 4 jaar. Klik
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 05-12-2019 10:47
1.40% gewijzigd
Ik ben heel blij als mijn dochter over 1,5 maand die vaccinatie krijgt. Het leven is niet risicoloos, maar als ik ze kan beperken dan doe ik dat graag.

Ik heb optie 1 gekozen, omdat ze dus sowieso al haar vaccinaties krijgt.
anoniem_64b8c7867fddc wijzigde dit bericht op 05-12-2019 10:47
Reden: Aanvulling
19.68% gewijzigd
Mazelen kreeg je in mijn kindertijd op basisschoolleeftijd (toen bestond de enting nog niet), dus je moet als ouder beslissen te enten op de leeftijd dat dat geadviseerd wordt, dat kun je niet aan een kleuter overlaten.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk :|

Sommige mensen moeten het helaas eerst zelf zien voor ze iets geloven. Wat mij betreft wordt hier veel media-aandacht aan besteed in de hoop anderen alsnog besluiten geen risico met hun kinderen te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.

Wel benieuwd hoe de anti vacineerders in Nederland dit weer gaan goedpraten dat 't, volgens hun, toch echt niet nodig is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Al die kinderdoden zijn het directe gevolg van de Anti-vax lobbies. Die creaturen zul je dan ook direct aansprakelijk moeten houden voor de vele doden die er nu vallen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
05-12-2019 10:59
Al die kinderdoden zijn het directe gevolg van de Anti-vax lobbies. Die creaturen zul je dan ook direct aansprakelijk moeten houden voor de vele doden die er nu vallen.
Ik vrees dat dat juridisch gezien niet kan. De ouders zijn de verantwoordelijken.
Gatti schreef:
05-12-2019 10:55
Vreselijk.

Wel benieuwd hoe de anti vacineerders in Nederland dit weer gaan goedpraten dat 't, volgens hun, toch echt niet nodig is.
Nou simpel, complicaties van mazelen komt door een tekort aan vitamine a en c. De overheid is niet gebaat bij vitamines , dus ze gaan voor de inenting :facepalm:
Even tussendoor hé, het is echt INenten. Enten is geen afkorting van inenten, het is een ander woord en het betekent het stekken van bomen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er hier op dit forum nauwelijks antivaxxers. Maar als ze er toch zijn: ik ben benieuwd hoe ze de uitbraak op Samoa recht gaan lullen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ze zijn er wel, de vraag is of ze zich melden. Of je krijgt dan mogelijk een alu hoedjes conspiracy theory.
Alle reacties Link kopieren
Lekker samen wentelen in verwondering over de bevolking van Samoa.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
05-12-2019 11:18
Nou simpel, complicaties van mazelen komt door een tekort aan vitamine a en c. De overheid is niet gebaat bij vitamines , dus ze gaan voor de inenting :facepalm:

Met hier en daar nog iets over hygiëne, die op Samoa natuurlijk veel slechter is dan hier
Ofzo.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-12-2019 11:40
Met hier en daar nog iets over hygiëne, die op Samoa natuurlijk veel slechter is dan hier
Ofzo.
Precies ....
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
05-12-2019 11:36
Lekker samen wentelen in verwondering over de bevolking van Samoa.

Nou, volgens mij meer de vraag wat de impact is op anti-vaxxers hier in Nederland, als ik het goed interpreteer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
05-12-2019 10:55
Vreselijk.

Wel benieuwd hoe de anti vacineerders in Nederland dit weer gaan goedpraten dat 't, volgens hun, toch echt niet nodig is.
Gods wil
of ze hebben in elk geval geen autisme.
:-(
Karl_Marx schreef:
05-12-2019 10:37
Ik ben er nog steeds voor dat inenting verplicht moet worden zo niet; sancties. Het is een vorm van kindermishandeling als je je kids niet laat enten, maar ja, ik zal nu vast heel veel mensen over me heen krijgen.
Nee hoor, ik ben het met je eens.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-12-2019 11:21
Even tussendoor hé, het is echt INenten. Enten is geen afkorting van inenten, het is een ander woord en het betekent het stekken van bomen.
Eens, ik krijg daar echt de kriebels van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven