Mazelen op Samoa en tientallen doden

05-12-2019 10:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mazelenepidemie legt Samoa plat, niet-gevaccineerden hangen rode vlag "https://www.nu.nl/buitenland/6015694/ma ... -vlag.html (via @NUnl)

Best shocking hoe makkelijk het kan gaan.
En vooral ook interessant om te zien dat de mensen die voorheen overtuigd waren door de anti-vaxx campagnes om niet in te enten, nu toch wél willen inenten.

Ik vraag me af of we in Nederland ook zo'n epidemie zouden kunnen krijgen en of men dan ook tóch nog gaat inenten.

Ent jij jezelf of je kinderen alsnog in als er een epidemie komt?

Totaal aantal stemmen: 133

Niet nodig, zijn al ingeënt (88%)
Nee, de inenting is gevaarlijk. Liever mazelen dan de bijwerking (8%)
Nee, ik vertrouw op Gods oordeel (1%)
Nee, de kans op ziekte of overlijden blijft enorm klein (1%)
Dat mogen mijn kinderen zelf beslissen (1%)
Iets anders, namelijk... (2%)
blub
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-12-2019 15:56
Ja dat kan natuurlijk ook, maar stel dat je uit angst kiest voor niet-vaccineren en je ziet op een gegeven moment om je heen iedereen ziek worden, dan kan ik me voorstellen dat je op dat moment beseft dat je angst op het verkeerde was gericht en dat je dat bijstelt.
Ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar, maar veel geloven dit nieuws dus niet zo. Fake news denken ze dan. Om te dwingen tot vaccinaties zodat het meer geld oplevert enzo. Ik durf in ieder geval niet echt vragen te stellen aan die mensen, het is een heel gevoelig onderwerp.
Gewoon op de antivaxx pagina van Facebook kijken :P
Alle reacties Link kopieren
cookiedevil schreef:
05-12-2019 15:54
En alle schadevergoedingen die gedaan zijn na aanleiding van vacvinatirschade dat vergeet iedereen voor het gemak maar even. Er zijn in de afgelopen jaren genoeg bewijzen naar voren gekomen dat het meer kwaad doet dan goed.

Heb je een betrouwbare bron hiervan?
cookiedevil schreef:
05-12-2019 15:54
En alle schadevergoedingen die gedaan zijn na aanleiding van vacvinatirschade dat vergeet iedereen voor het gemak maar even. Er zijn in de afgelopen jaren genoeg bewijzen naar voren gekomen dat het meer kwaad doet dan goed.

Zolang iedereen zijn eigen keuze hierin kan blijven hanteren is er niets aan de hand.
Doe je nou een gekkie na of ben je er echt een?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-12-2019 16:50
Doe je nou een gekkie na of ben je er echt een?
https://nos.nl/artikel/2251232-minister ... griep.html

Volgens mij alleen voor het mexicaansegriep vaccin. Daar kun je het al veel langer beschikbare en geteste mazalenvaccin niet mee vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2019 12:21
Het is een derde wereld eiland dus logisch dat ziektes daar makkelijker tot epidemieen en sterfte kunnen leiden.
Hoezo derde wereld? Het is voor een deel Amerikaans.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
05-12-2019 19:09
Hoezo derde wereld? Het is voor een deel Amerikaans.
Als dat ook voor de gezondheidszorg geldt, dan klopt het toch?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-12-2019 15:56
Ja dat kan natuurlijk ook, maar stel dat je uit angst kiest voor niet-vaccineren en je ziet op een gegeven moment om je heen iedereen ziek worden, dan kan ik me voorstellen dat je op dat moment beseft dat je angst op het verkeerde was gericht en dat je dat bijstelt.
De mensen die zich vanuit een religieus oogpunt niet laten vaccineren zullen waarschijnlijk zeggen dat ze door god worden gestraft voor hun zonden, en anderen zullen zeggen dat het een complot van de farmaceutische industrie is....
nimbus schreef:
05-12-2019 18:13
https://nos.nl/artikel/2251232-minister ... griep.html

Volgens mij alleen voor het mexicaansegriep vaccin. Daar kun je het al veel langer beschikbare en geteste mazalenvaccin niet mee vergelijken.
En sowieso is er (nog) geen bewijs gevonden dat narcolepsie veroorzaakt kan worden door een vaccinatie. Ik las ergens (maar kan er even geen bronnen bij zoeken) dat de toename van narcolepsie ook te zien is in landen waar niet tegen Spaanse griep gevaccineerd is. Neemt niet weg dat ik het fijn vind voor de getroffenen dat er geld gereserveerd is.
chocolol schreef:
05-12-2019 16:41
Heb je een betrouwbare bron hiervan?
Hebben ze niet, want die zijn er niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven