Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
11-05-2020 13:07
Er zullen altijd situaties zijn waarin een andere hond of kind of ander baasje fout zat. Echter, als een staf of pitbull door het lint gaat omdat ie getergd wordt dan zijn de gevolgen te groot voor mens en dier. Er kunnen doden vallen of mensen kunnen blijvend invalide en getraumatiseerd geraken. Daarom moet er nu strenge wetgeving komen.
Ik begrijp je punt wel hoor! Maar ik vind het altijd sneu dat, in de meeste gevallen, de honden de schuld krijgen.....

Maar wat je schrijft over een staf of bull die getergd wordt; als je (ik noem maar even wat) een paard tergt, en die gaat door het lint (en sommige paarden zijn best zenuwlijers....) dan zijn de gevolgen óók heel groot voor mens en dier. Misschien gebeurt het minder vaak dan bijtincidenten (ik zie het in ieder geval niet in het nieuws voorbij komen, maar let er ook niet echt op) maar de benen van een paard kunnen ook behoorlijke schade aanrichten aan een mens..... Krijgt dan het paard of de berijder gedoe? Dan krijgt de berijder/ruiter toch ook niet te horen dat hij z'n paard niet onder controle heeft? En bij een goede trap van een paard kun je ook je tanden en botjes bij elkaar rapen, of blijvend invalide raken, zeg maar..... Maar dan is de reactie vaak "Ja, maar dat is de eigen schuld, want hij pestte het paard!" of "ja, maar wie gaat er dan ook áchter een paard staan?"
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
01-08-2016 18:41
Hier heeft het ras toch niets mee te maken. Kind van 6 gaat stiekem een tuin in. Er zijn genoeg andere honden die ook aan zouden vallen.
Eens. Ik zou mijn hand ook niet in het vuur steken voor onze Boxer. En dat zijn zulke kindervrienden volgens alle boeken.
Geen prima, prima is geen goed.
Zo heeft elk dier soortspecifieke eigenschappen wat hem wel of niet geschikt maakt als huisdier en met zijn eigen handleiding.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
11-05-2020 13:26
Zo heeft elk dier soortspecifieke eigenschappen wat hem wel of niet geschikt maakt als huisdier en met zijn eigen handleiding.
Helemaal eens.
Maar waar ligt hier ‘de fout’?
De hond?
De hondeneigenaars?
Het kind?
De ouders?

Want zoals ik al aangaf, mijn hond zou misschien hetzelfde hebben gedaan. En die staat in de boeken als kindervriend.

Hoe zou dit topic geweest zijn als het mijn (jonge) boxer reu betrof?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Of is het gewoon een optelsom van ongelukkige dingen?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
11-05-2020 11:51
Vuurwapenhaters leggen het bij de vuurwapens, vuurwapenkenners leggen het bij de persoon achter het wapen.
Jij vergelijkt een levend wezen dat oeverloos kan lijden onder het gedrag van mensen, met een voorwerp. Dus zó denk jij over dieren.

Zullen we het even over mensen hebben? Wat een valse vuile krengen dat kunnen zijn? Gelijk afmaken dan ook maar!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1448321 ... k-vervolgd

Waarom beet deze hond het gezicht van dat valse kreng niet aan flarden???? Waarom was hij zo fokking betrouwbaar?????
iones wijzigde dit bericht op 11-05-2020 13:44
2.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
11-05-2020 12:06
De onverantwoordelijke baas dan ook gelijk een spuitje geven!
Dat zie ik wel zitten.
Pindakaasjes schreef:
11-05-2020 12:09
Geen spuitje, wel een verbod op het houden van 'wat voor hond dan ook'.
Maar ja,, zie dat maar eens te handhaven!
Dat kan best hoor.
Een hond wordt in beslaggenomen na aangifte bij de politie. Degenen die aangifte doen of overlast ervaren, die willen best handhaven. Als de eigenaren van die hond namelijk weer zo'n hond aanschaffen, en ze zien dat, hoeven ze slechts de politie maar te bellen en die hoeft de hond op te halen en die lui vast te zetten. Is allemaal niet zo moeilijk.

Maar nu kunnen ze zich een ongeluk bellen en kan en doet de politie niets.
VakantieNL15 schreef:
11-05-2020 13:32
Helemaal eens.
Maar waar ligt hier ‘de fout’?
De hond?
De hondeneigenaars?
Het kind?
De ouders?

Want zoals ik al aangaf, mijn hond zou misschien hetzelfde hebben gedaan. En die staat in de boeken als kindervriend.

Hoe zou dit topic geweest zijn als het mijn (jonge) boxer reu betrof?
De discussie is weer door iemand opgepakt omdat een rottweiler een kind zwaar verwond heeft. De rottweiler is ontsnapt, samen met nog een andere rottweiler.

Er kleven behoorlijke risico's aan de hond maar naar buiten te gooien zonder toezicht. Als het dicht is bijvoorbeeld door schuttingen vallen de risico's mee. Gevaarlijker wordt het als het toegankelijk is, zoals aan de wegzijde of afsluiting met gaas.

Hier is ontzettend veel overlast van honden achter hekjes, gaas, etc. Veel agressie en van sommige honden weet ik gewoon dat ze onbetrouwbaar zijn. Sommige van die honden ontsnappen af en toe. Van eentje, een forse rottweiler hoop ik dat hij nooit ontsnapt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ook allemaal honden die niet op een juiste manier gehouden worden Mieke, klopt dat? En dat moet allemaal maar kunnen......
iones schreef:
11-05-2020 13:49
Zijn ook allemaal honden die niet op een juiste manier gehouden worden Mieke, klopt dat? En dat moet allemaal maar kunnen......
Ik vind van niet, zij vinden van wel.

Ik zou het zelf niet zo willen met mijn hond. Ze krijgen ahw toestemming voor hun gedrag en ik denk zelf dat de hond daar niet beter van gaat worden, nog afgezien van de overlast wat het geeft.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-05-2020 13:19
Ik begrijp je punt wel hoor! Maar ik vind het altijd sneu dat, in de meeste gevallen, de honden de schuld krijgen.....

Maar wat je schrijft over een staf of bull die getergd wordt; als je (ik noem maar even wat) een paard tergt, en die gaat door het lint (en sommige paarden zijn best zenuwlijers....) dan zijn de gevolgen óók heel groot voor mens en dier. Misschien gebeurt het minder vaak dan bijtincidenten (ik zie het in ieder geval niet in het nieuws voorbij komen, maar let er ook niet echt op) maar de benen van een paard kunnen ook behoorlijke schade aanrichten aan een mens..... Krijgt dan het paard of de berijder gedoe? Dan krijgt de berijder/ruiter toch ook niet te horen dat hij z'n paard niet onder controle heeft? En bij een goede trap van een paard kun je ook je tanden en botjes bij elkaar rapen, of blijvend invalide raken, zeg maar..... Maar dan is de reactie vaak "Ja, maar dat is de eigen schuld, want hij pestte het paard!" of "ja, maar wie gaat er dan ook áchter een paard staan?"
Als er veel incidenten zouden zijn met paarden dan zou ook voor paarden strenge wetgeving moeten komen, maar dat is niet het geval. Op paarden wordt goed gelet. Je kunt er als buitenstaander niet gemakkelijk bij, de ruiters en manages letten goed op, paarden zijn meestal rustger etc..

Of het nu de schuld is van sterke hondenrassen of van hun baasjes of van andere mensen en dieren als een sterke hond door het lint gaat: er zijn te veel incidenten en de negatieve gevolgen zijn veel te groot. Dan zijn er ook nog vele incidenten waarin net net goed is afgelopen, maar ook net zo goed fout had kunnen aflopen. Deze incidenten halen het nieuws niet.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
11-05-2020 13:59
Ik vind van niet, zij vinden van wel.

Ik zou het zelf niet zo willen met mijn hond. Ze krijgen ahw toestemming voor hun gedrag en ik denk zelf dat de hond daar niet beter van gaat worden, nog afgezien van de overlast wat het geeft.
En dat is dus niet goed. Dat moet veranderen, daar zijn we het allemaal wel over eens.
hoe kwam het meisje in de tuin en waar waren de volwassenen? Als de hond een tuinwacht is, dan is het logisch dat de ouders van het meisje schuldig zijn , het spijt me heel erg voor haar , maar ik heb ook medelijden met de hond die waarschijnlijk in slaap zal worden gebracht( :cry:
Alle reacties Link kopieren
MargoSlansad schreef:
03-12-2020 15:03
hoe kwam het meisje in de tuin en waar waren de volwassenen? Als de hond een tuinwacht is, dan is het logisch dat de ouders van het meisje schuldig zijn , het spijt me heel erg voor haar , maar ik heb ook medelijden met de hond die waarschijnlijk in slaap zal worden gebracht( :cry:
W.s slaapt die hond al lang nu we 8 maanden verder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, voor eeuwig. Ik weet het wel zeker.
Ja dit soort verhalen hoor je wel vaker, lijken zulke tamme dieren maar als er niet goed voor gezorgd wordt dan kun je dit krijgen. Scheelt ook trouwens heel erg veel of ze wel goed gevoed worden. Zijn beste flinke beesten en sommige mensen willen ze dun houden dus dan ondervoeden ze ze waardoor ze dus juist zo agressief kunnen worden. Dat begrijp je wel.. is hetzelde als jij of ik een maaltijd overslaan, dat werkt niet bepaald bevordelijk op je humeur. En dan zijn er ook mensen die het verkeerde voer geven, het moet natuurlijk wel voedzaam genoeg zijn anders blijven ze honger lijden. Mijn tante had een pitbull en die bleek gevoeliger te zijn voor de britcare, als ie dat maar kreeg dan was hij poeslief.
Alle reacties Link kopieren
MargoSlansad schreef:
08-12-2020 13:59
Ja dit soort verhalen hoor je wel vaker, lijken zulke tamme dieren maar als er niet goed voor gezorgd wordt dan kun je dit krijgen. Scheelt ook trouwens heel erg veel of ze wel goed gevoed worden. Zijn beste flinke beesten en sommige mensen willen ze dun houden dus dan ondervoeden ze ze waardoor ze dus juist zo agressief kunnen worden. Dat begrijp je wel.. is hetzelde als jij of ik een maaltijd overslaan, dat werkt niet bepaald bevordelijk op je humeur. En dan zijn er ook mensen die het verkeerde voer geven, het moet natuurlijk wel voedzaam genoeg zijn anders blijven ze honger lijden. Mijn tante had een pitbull en die bleek gevoeliger te zijn voor de britcare, als ie dat maar kreeg dan was hij poeslief.
:wtf:
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven