Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:52:

Hoeveel ongelukken zijn er nou met die honden gebeurd. Het is dat een herder of een ander ras loslaat maar een pitbull en een stafford houden het klem vast. En bijten door.Een herder bijt je net zo goed dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:07:

Ik lees net dat het om een Stafford en een openbare binnentuin zou gaan.Dus dan is het artikel van TO niet goed?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Tas... Jeetje. Heb je ooit politie honden gezien? Meestal herders. Die laten niet zomaar los hoor, de politieman moet zijn bek vaak losmaken door er een schroevendraaier in te steken en er zo in te prikken (echt waar)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:01:

[...]



Bunny power

Dat had ik wel eens willen zien



Echt waar hoor

Met grommen en al
Een naar ongeluk voor het meisje, de honden zullen haar aandacht hebben getrokken en dat pakte verkeerd uit. Hopelijk valt het nog mee met de schade en zullen de littekens met de jaren vervagen In dit geval vind ik niet dat de honden schuldig zijn, die zullen het terrein hebben bewaakt.

Hier was laatst een Stafford ontsnapt, dat vind ik toch een stukje enger dan wanneer er een Jack Russeltje ontsnapt want die schuif je met één voet aan de kant, en als die zich al heeft vastgebeten dan laat je 'm vliegen.
quote:Woldertje schreef op 01 augustus 2016 @ 19:05:

[...]





Je zou je hond zo op moeten voeden dat hij dit niet doet, als je z'n eten weghaalt. Ja wij doen bij de honden hier regelmatig de voerbak/pan/ alles met eten erin wegtrekken. Gaan ze grommen of happen, krijgen ze het niet terug en straf. Stoppen ze met eten en wachten ze dan krijgen ze het terug
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:07:

Ik lees net dat het om een Stafford en een openbare binnentuin zou gaan.Waar lees je dat?
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:Roos_85 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:12:

[...]



Waar lees je dat?



RTV NH schreef iemand het bij de reacties.



Streetview leert dat de mensen op de begane grond wel een privé tuin hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet onlogisch dat een hond zijn territorium verdedigd tegen een indringer, ook al is het een kind.

Mijn zoontje is 5 en die loopt op elke hond af, totaal niet bang, die moet ik constant opvoeden daarin, dat hij eerst moet vragen of hij mag aaien en dat hij niet naar honden mag waar geen eigenaar bij is. Gaat gelukkig steeds beter, maar die speelt dus niet alleen buiten nog.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:15:

[...]





RTV NH schreef iemand het bij de reacties.



Streetview leert dat de mensen op de begane grond wel een privé tuin hebben.

Sowieso staat bij alle berichten hierover dat het kind zich door een hek gewurmd heeft.

Dus liep de hond niet op een openbaar terrein.
Alle reacties Link kopieren
Kind komt op zijn terrein. Hoeft beest niet vast. Kind had daar niets te zoeken. Ligt niet aan hond. Het is uiteraard vreselijk maar de hond jn kwestie valt niets te verwijten
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk ongeluk, zowel voor de hond als het kind...kan je toch niet echt iemand "de schuld" van geven? Dit meisje is pas zes, ouders hoeven niet elke seconde te kijken als n kind in de afgesloten achtertuin speelt. En die hond kan 't ook niet helpen, kindje komt op territorium.

Gewoon heel triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 01 augustus 2016 @ 19:04:

[...]



Klopt. Ze grijpen en willen meteen schuren (dat was bij de honden en wonden die ik gezien heb het geval) daardoor krijg je bijtwonden en kneuzingen rondom de wonden.Arm kind heftig zeg
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:07:

[...]

Een herder bijt je net zo goed dood.Jup mijn 8 mnd oude pup heeft t ondervonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 01 augustus 2016 @ 19:05:

[...]





Je zou je hond zo op moeten voeden dat hij dit niet doet, als je z'n eten weghaalt. Als iemand mijn puntzak patat wil afpakken, sla ik er ook op los
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 18:40:

[...]





Het kind is 6!!!!!!!



Een kind van 6 weet dat ze niet in de

Tuin van iemand anders hoeft

Te komen
quote:GateKeeper schreef op 01 augustus 2016 @ 19:21:

[...]



Jup mijn 8 mnd oude pup heeft t ondervonden.
quote:salinarosseno schreef op 01 augustus 2016 @ 19:21:

[...]





Als iemand mijn puntzak patat wil afpakken, sla ik er ook op los sowiso als iemand aan mijn eten komt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch niet erg verantwoord om in een gewone woonwijk een hond te houden die blijkbaar zo'n sterk bijt reflex heeft. Ras maakt me niks uit verder. Wij wonen in een buitenwijk van een dorp, veel mensen hier die honden houden en ook wonen er hier veel kinderen. Ik zou me geen seconde rustig voelen als ik zou weten dat onze honden een kind wat hier de tuin inloopt zomaar zouden aanvallen. Onze honden blaffen wel tegen indringers (soms) maar de kans is niet zo groot dat ze ook bijten. Het komt best wel eens voor dat er een bal de tuin in wordt geschopt en een kind hem komt zoeken of dat er een kind tijdens verstoppetje spelen in deze tuin belandt. Mijn honden halen dan echt niet uit naar die kinderen. Ik zou het in een gewone woonwijk ook echt niet verantwoordelijk vinden als ik honden zou hebben die wel blijkbaar zo makkelijk bijten.
quote:poldervrouw schreef op 01 augustus 2016 @ 19:22:

[...]





Een kind van 6 weet dat ze niet in de

Tuin van iemand anders hoeft

Te komen



Kinderen

Doen dat

Daarom

Als je een

Vijver of zwembad

Hebt in je tuin

Of twee pittige honden

Altijd een goed afsluitbaar hek erom heen

Laten bouwen.
quote:ladygaga_xx schreef op 01 augustus 2016 @ 19:08:

Tas... Jeetje. Heb je ooit politie honden gezien? Meestal herders. Die laten niet zomaar los hoor, de politieman moet zijn bek vaak losmaken door er een schroevendraaier in te steken en er zo in te prikken (echt waar)



Nou dat heb je echt niet goed!!!



Alles gaat op commando en nooit met schroevendraaiers hoe kom je aan die onzin ?
Buurvrouw gesproken het gaat om ern stafford die uit het asiel kwam. We hebben hier veel honden in de buurt en kinderen het gaat altijd goed. Een stagford die psychisch niet in orde is moet je ook muilkorven. En het is bewezen dat een pitbul en staffords de meeste slachtoffers maken ze bijten zich vast aan de slachtoffer waardoor je verminkt wordt. Een normale hond van een andere ras die bijt maar laat meteen los.
quote:poldervrouw schreef op 01 augustus 2016 @ 19:22:

[...]





Een kind van 6 weet dat ze niet in de

Tuin van iemand anders hoeft

Te komen

Oh, dan is het 'net goed' ofzo? Haar verdiende loon?

En het was een gemeenschappelijke tuin, waar je zeker een agressieve hond niet los hoort te laten lopen.
quote:Valia_1 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:25:

Ik vind het toch niet erg verantwoord om in een gewone woonwijk een hond te houden die blijkbaar zo'n sterk bijt reflex heeft. Ras maakt me niks uit verder. Wij wonen in een buitenwijk van een dorp, veel mensen hier die honden houden en ook wonen er hier veel kinderen. Ik zou me geen seconde rustig voelen als ik zou weten dat onze honden een kind wat hier de tuin inloopt zomaar zouden aanvallen. Onze honden blaffen wel tegen indringers (soms) maar de kans is niet zo groot dat ze ook bijten. Het komt best wel eens voor dat er een bal de tuin in wordt geschopt en een kind hem komt zoeken of dat er een kind tijdens verstoppetje spelen in deze tuin belandt. Mijn honden halen dan echt niet uit naar die kinderen. Ik zou het in een gewone woonwijk ook echt niet verantwoordelijk vinden als ik honden zou hebben die wel blijkbaar zo makkelijk bijten.





Jij bent dan thuis neem ik aan ? Anders weet je niet dat er bal is ingetrapt toch ?

Hond reageert anders wanneer jij thuis bent of wanneer je de hele middag weg bent en er komt dan iemand je tuin in
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:15:

[...]





RTV NH schreef iemand het bij de reacties.



Streetview leert dat de mensen op de begane grond wel een privé tuin hebben.



De meeste mensen bij de reacties hebben het over een gemeenschappelijke binnentuin en dat is iets anders dan openbaar. Gemeenschappelijk is voor privégebruik van de bewoners die hem delen.



Bij een openbare tuin had er geen hek omheen gestaan waar ze zich doorheen had moeten wurmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven