Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
@ Kat ik heb mijn rashond geimporteerd maar zou dat zeker niet doen als ze gecoupeerde oren of staart had.
quote:Falathiel schreef op 31 maart 2017 @ 10:02:

Ja er zit verschil in hoe hard ze kunnen bijten en wat de schade ervan is. Maar waarom zou een Stafford die nooit gebeten heeft direct een muilkorf om moeten en een klem teckeltje die wel vaker heeft gebeten maar geen grote schade heeft gebracht dat niet hoeven.



Dat is gewoon iets dat ik niet snap. Als Je weet dat je hond kan uitvallen moet je maatregelen nemen, maar mijn golden retriever kan ook grote schade aanrichten met zijn tanden. Die ga ik pas een muilkorf omdoen als ik heb gezien dat dat nodig is.



Ik vind het gewoon sneu dat een bepaald ras direct een label krijgt als gevaarlijk. Dat willen we toch ook niet meer bij mensen doen? We willen toch af van het idee dat elke Nederlander wiet rookt en dat elke Engelsman thee drinkt? Dat ieder individu is zoals hij of zij is, en datzelfde geld voor honden.En hier worden weer honden met mensen vergeleken
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 31 maart 2017 @ 10:15:

[...]



Ik heb helemaal geen vooroordeel, ik klik op jouw linkje en het eerste wat ik zie zijn honden met afgesneden oren....

Daarbij mag ik toch aannemen dat een fokker op zijn site door hem gefokte honden toont?Praat niet over dingen waar je niets van weet. Een fokker kan ook importeren, dan heb je geen invloed op de traditie van oren, maar gaat het je wel om het toevoegen van bepaalde bloedlijnen in jouw kennel.
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer dat jullie de andere kant van de hond niet willen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 10:15:

@ Kat ik heb mijn rashond geimporteerd maar zou dat zeker niet doen als ze gecoupeerde oren of staart had.Gelukkig mogen mensen zelf weten wat ze importeren en wat ze vinden van het uiterlijk. Couperen heeft NIETS te maken met status, sterker nog; couperen werd juist gedaan om aan te tonen dat je NIET aan gaming deed.
Alle reacties Link kopieren
Jachthonden ook verbieden vanwege hun JachtDNA? Zeg maar dag tegen je JR, dan. Schapendoes, Collie, ook verbieden vanwege hun drift? Is toch waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn en die reekalfjes die opgevreten worden in dit seizoen door dat tiepe hond zijn ook levens.
Alle reacties Link kopieren
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 31 maart 2017 @ 10:23:

[...]





Praat niet over dingen waar je niets van weet. Een fokker kan ook importeren, dan heb je geen invloed op de traditie van oren, maar gaat het je wel om het toevoegen van bepaalde bloedlijnen in jouw kennel.

Als ik even nog verder klik op jouw linkje, zie ik toch echt een behoorlijk aantal honden die wel degelijk dáár gefokt zijn, mét gecoupeerde oren. Dus niks import of herplaatsers, gewoon dáár gefokt.

Maar blijf jij er vooral achter staan dat mensen willens en wetens dieren verminken, gewoon voor de leuk...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
[quote]YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 09:51:

[...]





Ze zijn WEL gefokt als vechthonden!



En je hond kennen, ja prima. Maar het blijft een beest en beesten kunnen nu eenmaal onvoorspelbaar zijn. En een Stafford richt dan direct ontzettend veel schade aan.





Maar nogmaals de vraag; van alle honderden rassen die er zijn, waarom perse kiezen voor een potentiële killer?[/quote]



Waarom? omdat het hele lieve en trouwe beesten zijn die hun baasjes beschermen. Daarbij voelen ze qua emoties heel goed hun baasjes aan. Ze zijn er loyaal naar hun baasjes toe.

Dus ja ik kies voor 'een potentiële killer' omdat ze zo lief en trouw zijn.



Iedereen heeft een bepaalde klik met een beestje. Nu is mijn klik toevallig met een stafford en daarbij zijn het mooie beesten.
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 09:54:

[...]





Helemaal mee eens hoor maar ik snap dus niet waarom je überhaupt een hond wil waarmee je niet eens fatsoenlijk (zonder muilkorf) over straat kan.En zo snap ik dan weer niet wat mensen leuk vinden aan een labrador, of wat er leuk is aan een cavia hebben maar zo heeft iedereen dingen die ze niet begrijpen aan een ander.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 10:47:

[...]



En zo snap ik dan weer niet wat mensen leuk vinden aan een labrador, of wat er leuk is aan een cavia hebben maar zo heeft iedereen dingen die ze niet begrijpen aan een ander.De vraag gaat over potentieel killen.
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment gaat de schuldvraag niet meer op. Vechthond, jachthond, waakhond maakt dan ook niet meer uit.



Wanneer ze eenmaal gebeten hebben, om wat voor reden ook, zijn ze niet meer te vertrouwen. Ze hebben bloed in de bek gehad en zullen het hoogstwaarschijnlijk weer doen.



Dus ook al was het het liefste beest van de wereld, éénmaal tot bloedens toe gebeten en ze zijn niet meer te vertrouwen...... helaas....
Geniet!
quote:Yongpeople schreef op 31 maart 2017 @ 10:38:

[quote]YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 09:51:

[...]





Ze zijn WEL gefokt als vechthonden!



En je hond kennen, ja prima. Maar het blijft een beest en beesten kunnen nu eenmaal onvoorspelbaar zijn. En een Stafford richt dan direct ontzettend veel schade aan.





Maar nogmaals de vraag; van alle honderden rassen die er zijn, waarom perse kiezen voor een potentiële killer?[/quote]



Waarom? omdat het hele lieve en trouwe beesten zijn die hun baasjes beschermen. Daarbij voelen ze qua emoties heel goed hun baasjes aan. Ze zijn er loyaal naar hun baasjes toe.

Dus ja ik kies voor 'een potentiële killer' omdat ze zo lief en trouw zijn.



Iedereen heeft een bepaalde klik met een beestje. Nu is mijn klik toevallig met een stafford en daarbij zijn het mooie beesten.



Ik kan tientallen rassen opnoemen die 'lief en trouw' zijn, zonder dat ze een gevaar vormen voor anderen. Ik vind dit dus geen reden om een killer in huis te halen.



De echte reden is waarschijnlijk; imago. Stoer om met zo'n beest te lopen. Niemand komt daar echter eerlijk voor uit.
BTW ik denk dat die man die een paar dagen terug werd dood gebeten door z'n eigen vechthond het niet met je eens is dat ze 'hun baasje beschermen'.
quote:nbk schreef op 31 maart 2017 @ 10:30:

[...]



Als ik even nog verder klik op jouw linkje, zie ik toch echt een behoorlijk aantal honden die wel degelijk dáár gefokt zijn, mét gecoupeerde oren. Dus niks import of herplaatsers, gewoon dáár gefokt.

Maar blijf jij er vooral achter staan dat mensen willens en wetens dieren verminken, gewoon voor de leuk...Dan denk ik showmodellen, gecoupeerd ziet er stoerder uit.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger werden de staarten gecoupeerd omdat het alleen wervels waren met een velletje eromheen. Wanneer de hond dan kwispelde en tegen tafels, kasten, deuren, etc. aan sloeg beschadigde de staart en kon het gaan ontsteken en was dat zeer pijnlijk voor de hond. Daarvoor was couperen in de eerste paar dagen veel diervriendelijker en voelen ze daar weinig van. Had niks met uiterlijk te maken.
Geniet!
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 11:06:

BTW ik denk dat die man die een paar dagen terug werd dood gebeten door z'n eigen vechthond het niet met je eens is dat ze 'hun baasje beschermen'.Ja of die man die aangevallen werd door zijn twee honden en doodgeschoten zijn door zijn vrouw. Zijn zoon vertelde onlangs dat hij speciaal verhuisd was voor zijn honden om ze meer buitenruimte te geven.
quote:Sempie schreef op 31 maart 2017 @ 11:10:

Vroeger werden de staarten gecoupeerd omdat het alleen wervels waren met een velletje eromheen. Wanneer de hond dan kwispelde en tegen tafels, kasten, deuren, etc. aan sloeg beschadigde de staart en kon het gaan ontsteken en was dat zeer pijnlijk voor de hond. Daarvoor was couperen in de eerste paar dagen veel diervriendelijker en voelen ze daar weinig van. Had niks met uiterlijk te maken.



Het zijn de oren.



Showmodel, geeft een agressiever uiterlijk.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 10:55:

[...]





De vraag gaat over potentieel killen.Daar ging de vraag helemaal niet over, en sowieso reageerde ik al niet eens op jou omdat ik je mening niet zo boeiend vind.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 31 maart 2017 @ 10:26:

Jachthonden ook verbieden vanwege hun JachtDNA? Zeg maar dag tegen je JR, dan. Schapendoes, Collie, ook verbieden vanwege hun drift? Is toch waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn en die reekalfjes die opgevreten worden in dit seizoen door dat tiepe hond zijn ook levens.Dit soort honden aan de lijn houden wanneer het de tijd is van reekalfjes en de bordjes met informatie lezen van Staatsbosbeheer.
quote:YouWish schreef op 31 maart 2017 @ 11:03:

[...]





Ik kan tientallen rassen opnoemen die 'lief en trouw' zijn, zonder dat ze een gevaar vormen voor anderen. Ik vind dit dus geen reden om een killer in huis te halen.



De echte reden is waarschijnlijk; imago. Stoer om met zo'n beest te lopen. Niemand komt daar echter eerlijk voor uit.Oh jawel hoor. Soms ga ik expres even een rondje met de hond. Hier in de buurt zijn veel inbraken de laatste maanden, als er dan een " verdacht" busje een hele dag in de straat staat met mannen erin die er niet horen te zijn ( beetje het type waar kroegfilosoof het over had) dan loop ik even met mijn hond, gewoon zodat ze weten wat ik in huis heb mochten ze willen inbreken. Hun hoeven dan weer niet te weten dat mijn hond stokdoof is en nauwelijks tanden meer heeft en waarschijnlijk niet eens wakker wordt als er in wordt gebroken.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 11:27:

[...]



Daar ging de vraag helemaal niet over, en sowieso reageerde ik al niet eens op jou omdat ik je mening niet zo boeiend vind.Volgens mij wel hoor. Au.
Oh en over couperen, mijn hond is aan 1 oor " gecoupeerd" en weten jullie waarom? Omdat een bouvier zijn halve oor eraf gebeten had.
quote:miekemv schreef op 31 maart 2017 @ 11:30:

[...]





Volgens mij wel hoor. Au.Lees eens terug en heb je pijn?
Goed tegen inbrekers dus.
quote:Pieps2016 schreef op 31 maart 2017 @ 11:30:

Oh en over couperen, mijn hond is aan 1 oor " gecoupeerd" en weten jullie waarom? Omdat een bouvier zijn halve oor eraf gebeten had.Bouvier ook op de lijst. Samen met de sjiwawas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven