Moet Nederland het migratiepact van Marrakech ondertekenen?

25-11-2018 11:26 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet Nederland het VN-migratiepact van Marrakech ondertekenen?

Volgens de voorstanders is het pact niet juridisch bindend.
Rutte zei eerder al dat het akkoord niet juridisch bindend is. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen van de Eerste Kamer Op 20 oktober zei premier Rutte nog: „Het migratieakkoord van Marrakesh is geen juridisch bindend document.

Maar een steeds meer landen willen niet tekenen Verenigde Staten, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Croatie, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Israël omdat er twijfel is over de juridische status.

In Nederland groeit het verzet Oud-VVD-leider Frits Bolkestein heeft opgeroepen niet te tekenen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Ook Paul Scheffer (hoog¬leraar Europese studies ) is kritisch.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/
Mijn mening is dat Nederland geen verdragen moet tekenen waarvan de juridische status zo onduidelijk is dat slimme advocaten het in de rechtszaal zo kunnen misbruiken dat Nederland gedwongen wordt om migranten toe te laten die men normaal gewoon zou kunnen weigeren.

Als we migranten nodig hebben nodigen we die zelf wel uit.
Dit gaat trouwens niet over vluchtelingen die weg moeten voor oorlog en geweld die zijn altijd welkom dit gaat over migranten.

Nederland met

Totaal aantal stemmen: 104

Wel tekenen (7%)
Niet tekenen (93%)
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Betty33 schreef:
17-12-2018 18:29
Jammer dat er niemand in Nederland de straat is opgegaan om tegen dit Marrakech- akkoord te demonsteren, blijkbaar willen de Nederlanders graag dat het land vol stroomt met kansloze immigranten en vindt men het helemaal niet erg als de verzorgingsstaat straks helemaal weg is en dat er voor kinderen en kleinkinderen geen betaalbare woningen meer zijn en dat de zorg onbetaalbaar word en natuurlijk dat we een enorme overbevolking krijgen is ook geen probleem.
Dat zal het zijn inderdaad.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Er zullen door dit verdrag echt geen extra migranten onze kant op komen. Echter, het is wel knap onhandig van de intergouvernementele magistratuur om op deze manier de toch al niet al te stevig in het zadel zittende West-Europese regeringen in verlegenheid te brengen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-12-2018 18:48
Er zullen door dit verdrag echt geen extra migranten onze kant op komen. Echter, het is wel knap onhandig van de intergouvernementele magistratuur om op deze manier de toch al niet al te stevig in het zadel zittende West-Europese regeringen in verlegenheid te brengen.
Ja, wat dat betreft is de timing niet fantastisch inderdaad
Maar het is natuurlijk een global pact waar tig landen van over de hele wereld aan meedoen. Ook landen waarvan de eigen bevolking op drift is. Ik vind het op zich wel interessant dat men probeert afspraken te maken.
Alle reacties Link kopieren
Betty33 schreef:
17-12-2018 18:29
Jammer dat er niemand in Nederland de straat is opgegaan om tegen dit Marrakech- akkoord te demonsteren, blijkbaar willen de Nederlanders graag dat het land vol stroomt met kansloze immigranten en vindt men het helemaal niet erg als de verzorgingsstaat straks helemaal weg is en dat er voor kinderen en kleinkinderen geen betaalbare woningen meer zijn en dat de zorg onbetaalbaar word en natuurlijk dat we een enorme overbevolking krijgen is ook geen probleem.
Jammer dat niemand er iets van had geweten als Baudet geen alarm had geslagen. Zelfs de Tweede Kamer wist amper waar het over ging.


https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... da-655621/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-12-2018 21:46
Jammer dat niemand er iets van had geweten als Baudet geen alarm had geslagen. Zelfs de Tweede Kamer wist amper waar het over ging.


https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... da-655621/
In de link is toch duidelijk te lezen dat de kamer meerdere keren geïnformeerd is vanaf 2016. Het klopt dat niet altijd de voltallige kamer aanwezig is omdat iedereen andere onderwerpen in zijn of haar portefeuille heeft.
Als je op overheid.nl bij de parlementaire stukken kijkt, zie je dat er vanaf 2016 veel over gesproken is. Elke burger, laat staan een kamerlid had hier dus vanaf kunnen weten.
Het Global compact migration En het Global compact of Refugees kwam dus echt niet uit de lucht vallen zoals Baudet wil laten geloven. Sterker nog, in meerdere debatten wordt hem verweten dat hij vaak niet aanwezig was als de kamer geïnformeerd wordt maar daarna wel gaat zitten krijsen dat de kamer van niets weet.
Alle reacties Link kopieren
BREAKING: De belgische regering is zojuist gevallen vanwege het Marrakech verdrag.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
18-12-2018 21:38
BREAKING: De belgische regering is zojuist gevallen vanwege het Marrakech verdrag.
Hoorde het op de radio
Niet op Marrakech maar op het gebrek aan steun voor de begroting en een motie van wantrouwen.
(moet me nog even inlezen)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven