Moet Nederland het migratiepact van Marrakech ondertekenen?

25-11-2018 11:26 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet Nederland het VN-migratiepact van Marrakech ondertekenen?

Volgens de voorstanders is het pact niet juridisch bindend.
Rutte zei eerder al dat het akkoord niet juridisch bindend is. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen van de Eerste Kamer Op 20 oktober zei premier Rutte nog: „Het migratieakkoord van Marrakesh is geen juridisch bindend document.

Maar een steeds meer landen willen niet tekenen Verenigde Staten, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Croatie, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Israël omdat er twijfel is over de juridische status.

In Nederland groeit het verzet Oud-VVD-leider Frits Bolkestein heeft opgeroepen niet te tekenen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Ook Paul Scheffer (hoog¬leraar Europese studies ) is kritisch.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/
Mijn mening is dat Nederland geen verdragen moet tekenen waarvan de juridische status zo onduidelijk is dat slimme advocaten het in de rechtszaal zo kunnen misbruiken dat Nederland gedwongen wordt om migranten toe te laten die men normaal gewoon zou kunnen weigeren.

Als we migranten nodig hebben nodigen we die zelf wel uit.
Dit gaat trouwens niet over vluchtelingen die weg moeten voor oorlog en geweld die zijn altijd welkom dit gaat over migranten.

Nederland met

Totaal aantal stemmen: 104

Wel tekenen (7%)
Niet tekenen (93%)
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Waarom België misschien niet zal ondertekenen (en ik vind dat ze gelijk hebben)
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~abdce465/

Gezinshereniging
Het verdrag vraagt van de VN-lidstaten een engagement om de gezinsherenigingsprocedures te versoepelen. “Dat is onaanvaardbaar, want dat stelsel is nu al te laks”, aldus N-VA.

Illegalen
Het akkoord wil inspanningen om mensen zonder papieren te regulariseren en beoogt het opheffen van illegaal verblijf als een strafbaar feit. N-VA kan ook niet leven met het aan banden leggen van de opties om illegale personen op te sluiten. “Dat maakt gedwongen terugkeer nog moeilijker.”

Klimaatvluchtelingen
Het verdrag erkent ‘klimaatvluchtelingen’ en de bijhorende sociale rechten.

Culturele gevoeligheden
Voor de partij is het een ‘no go’ dat ontvangstlanden respect voor de cultuur van de migrant moet promoten en in de gezondheidszorg de ’culturele gevoeligheden van migranten moet respecteren. “Dat kan leiden tot het terugdraaien van vrouwenrechten.”

N-VA voerde vooral aan dat ze het niet-bindende karakter van het document niet vertrouwt. De tekst vermeldt expliciet dat het niet-bindend is en dat de soevereiniteit van elk land wordt gerespecteerd. Maar de partij vreest dat het document op termijn wel juridisch bindend kan worden.
Het is bijna zover, vanaf 16:45 uur debatteert de Tweede Kamer over dit verdrag.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-12-2018 14:59
Het is bijna zover, vanaf 16:45 uur debatteert de Tweede Kamer over dit verdrag.
Ik ga zeker kijken maar de uitkomst staat natuurlijk al vast,Nederland gaat dit bizarre verdrag gewoon tekenen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
04-12-2018 15:02
Ik ga zeker kijken maar de uitkomst staat natuurlijk al vast,Nederland gaat dit bizarre verdrag gewoon tekenen.
We zullen het zien! Ik denk dat er wel een kans is dat er niet wordt getekend. Het draagvlak lijkt echt enorm klein te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-12-2018 15:04
We zullen het zien! Ik denk dat er wel een kans is dat er niet wordt getekend. Het draagvlak lijkt echt enorm klein te zijn.
Weinig zeg maar gerust geen kans kans dat er niet getekend wordt:

https://nos.nl/artikel/2261991-debat-ov ... -vast.html
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
04-12-2018 15:09
Weinig zeg maar gerust geen kans kans dat er niet getekend wordt:

https://nos.nl/artikel/2261991-debat-ov ... -vast.html
O, weer een inlegvelletje/geitenpaadje van Rutte. ;-D
Uiterst zorgwekkend. Ik begrijp niet dat Nederland hier zo rustig onder blijft.
Dat snap ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het debat te volgen:

https://nos.nl/livestream/2262020-tweed ... akesh.html
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
vogelkip schreef:
04-12-2018 15:24
Uiterst zorgwekkend. Ik begrijp niet dat Nederland hier zo rustig onder blijft.
Veel D66 en GroenLinks en andere linkse stemmers willen gewoon dat dat verdrag getekend wordt.
Want iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen of zoiets.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-12-2018 15:13
O, weer een inlegvelletje/geitenpaadje van Rutte. ;-D
De inlegvelletjes van Mark daar kun je beter je derrière mee afvegen. ;-D
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
04-12-2018 17:02
Veel D66 en GroenLinks en andere linkse stemmers willen gewoon dat dat verdrag getekend wordt.
Want iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen of zoiets.
VVD en CDA zijn ook voor tekenen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-12-2018 15:04
We zullen het zien! Ik denk dat er wel een kans is dat er niet wordt getekend. Het draagvlak lijkt echt enorm klein te zijn.
Ik denk dat als je een referendum zou houden de grote meerderheid tegen zou stemmen. Maar de Tweede Kamer is met grote meerderheid voor.

Zelf ken ik het verdrag niet goed genoeg om te zien of Baudet of Rutte gelijk heeft. Bij een referendum zou ik dus thuisblijven.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat in BELGIË de regering klapt op het verdrag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
05-12-2018 13:07
Ik denk dat in BELGIË de regering klapt op het verdrag.
Wou dat dat bij ons ook zou gebeuren
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2018 14:01
Wou dat dat bij ons ook zou gebeuren
Tsja, en dan? Welke regeringscombinatie is er nog mogelijk na vervroegde verkiezingen?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Als de SP en de PVV nu eens een goed gesprek met elkaar gingen voeren... Ze hebben zóveel overeenkomsten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-12-2018 14:16
Als de SP en de PVV nu eens een goed gesprek met elkaar gingen voeren... Ze hebben zóveel overeenkomsten.
Ze hebben vooral overeenkomsten waar ze tegen iets zijn. Verder stemt de PVV in de praktijk vaak voor economisch “rechtse” maatregelen, daar waar het om belastingen en bezuinigingen gaat. De SP stemt daar juist niet voor.

Bovendien hebben PVV en SP samen bij lange na geen meerderheid.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Klopt Snoes.
Alle reacties Link kopieren
Áls de PVV of de FvD kans maakt op regeren zal dat over rechts zijn, dus met VVD, CDA, 50- plus en SGP. Net als in andere landen waar rechtspopulisten regeren of gedogen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
05-12-2018 14:20
Áls de PVV of de FvD kans maakt op regeren zal dat over rechts zijn, dus met VVD, CDA, 50- plus en SGP. Net als in andere landen waar rechtspopulisten regeren of gedogen.
Echt mijn nachtmerriekabinet!
Zou echt geen ergere combi kunnen bedenken.
Ze zouden gewoon referendums moeten houden over grote zaken en de wil van het volk moeten uitvoeren ipv dat partijenstelsel aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2018 14:28
Ze zouden gewoon referendums moeten houden over grote zaken en de wil van het volk moeten uitvoeren ipv dat partijenstelsel aan te houden.
De “wil van het volk” bestaat niet. 51% voor is zeker geen wil van het volk, het is hooguit de wil van de helft van de bevolking. De andere helft wil iets heel anders.

Alleen in dictaturen pretendeert men de Wil van het Volk uit te voeren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-12-2018 14:27
Echt mijn nachtmerriekabinet!
Zou echt geen ergere combi kunnen bedenken.
Ik zou het liever ook niet zien. Maar er is een constante rechtse meerderheid in Nederland, al vanaf dat er algemeen kiesrecht bestaat. We mogen nog boffen met figuren als Balkenende en Rutte die toch het midden prefereren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik ben voor grote middenkabinetten waaraan het CDA het liefst niet meedoet. Maar daar is het nu de tijd niet voor met al die splinterpartijtjes en extreme partijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven