Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
18-07-2019 22:18
Ik zeg ook niet dat je achteraan moet blijven zitten, Adaline?
Hoe lang duurt voeden? 20 minuten? Een half uur?
Dan ga je dus 20 minuten naar achter en zit je daar - samen met kind dat je vasthoudt - op een stoeltje van een airhostess (die meestal toch ergens in 't vliegtuig rondloopt).
Sorry hoor, maar dat zijn nou geen stoeltjes waarin je even rustig een halfuur gaat zitten voeden. Daarvoor is een beetje prettige houding wel belangrijk en dat heb je op die stoeltjes volgens mij niet. Bovendien zit je daar nou niet echt uit het zicht voor mensen die naar het toilet gaan, een stukje willen lopen enzovoort. Lijkt me dus geen betere oplossing dan als aanstootnemende passagier gewoon de andere kant opkijken.
Ariellle schreef:
18-07-2019 22:21
Vond je m leuk ?
nee ik vond dat hij wat aan moest trekken
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:57
da’s waar, dus gewoon baby thuis laten
:lightbulb:
En moeder erbij.
Bij borstvoeding gordijnen dicht.
Dat lapje over borst is bij gewoon thuisblijven best praktisch Als poetslap.
En als de vader van dat schreeuwertje na zijn werk als kostwinner nou boodschappen doet dan hoeven voedermachine en baby eigenlijk heel de deur niet meer uit!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
18-07-2019 22:33
:lightbulb:
En moeder erbij.
Bij borstvoeding gordijnen dicht.
Dat lapje over borst is bij gewoon thuisblijven best praktisch Als poetslap.
En als de vader van dat schreeuwertje na zijn werk als kostwinner nou boodschappen doet dan hoeven voedermachine en baby eigenlijk heel de deur niet meer uit!
nou de voedermachine kan best even afgetapt worden zodat vader het wurm ook kan verzorgen
Ik vond blote borsten ook altijd een beetje ongemakkelijk, maar na jaren borstvoeding went het. Ik bedek mijzelf wel altijd, maar ik vind dat iedere vrouw zelf moet kunnen bepalen wat ze prettig vind. Met een doek voeden is echt niet zo makkelijk als het lijkt.

Ik vind het maar ouderwets gedoe, vooral in Nederland. Hier zouden we toch niet zo moeilijk moeten doen over een stukje blote borst. En als je er ongemakkelijk van word dan kijk je even de andere kant op.
Illinois schreef:
18-07-2019 22:41
Ik vond blote borsten ook altijd een beetje ongemakkelijk, maar na jaren borstvoeding went het. Ik bedek mijzelf wel altijd, maar ik vind dat iedere vrouw zelf moet kunnen bepalen wat ze prettig vind. Met een doek voeden is echt niet zo makkelijk als het lijkt.

Ik vind het maar ouderwets gedoe, vooral in Nederland. Hier zouden we toch niet zo moeilijk moeten doen over een stukje blote borst. En als je er ongemakkelijk van word dan kijk je even de andere kant op.
Als ik ergens ongemakkelijk van word ga ik net nog meer staren. Door een soort shock.

Aan jou de keuze dan dat ik effe heel je borst(en) ga ontleden.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 22:48
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar vind het een kleine moeite om zo min mogelijk te laten zien. Zelf deed ik in het openbaar een hemdje onder mijn kleding. Shirt omlaag, hemdje omhoog en dan was er nog een klein stukje onbedekt waar de baby voor lag. Hoefde niemand iets te zien die dat niet wilde. En anders een doek of zo. Nogmaals: kleine moeite.
Waar is toch die tijd gebleven dat we allemaal topless op het strand lagen...
Sjemig zeg, laat een vrouw lekker borstvoeding geven en kijk zelf weer op je schermpje/in je boek/naar buiten/ whatever je eerder ook aan het doen was. Wat een gezanik over niks weer.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
18-07-2019 22:55
Waar is toch die tijd gebleven dat we allemaal topless op het strand lagen...
Tja, ik ga ook niet in mijn bikini in het vliegtuig zitten... dat wordt vast ook niet gewaardeerd.
Fossa schreef:
18-07-2019 22:55
Waar is toch die tijd gebleven dat we allemaal topless op het strand lagen...
dat was in de jaren 80 maar daar lagen geen babies aan hoor.
bah, wij deden aan flesvoeding, zo snel mogelijk zelfstandig maken dat grut
S-Meds schreef:
18-07-2019 23:08
dat was in de jaren 80 maar daar lagen geen babies aan hoor.
bah, wij deden aan flesvoeding, zo snel mogelijk zelfstandig maken dat grut
Wat is er precies zelfstandig aan een baby de fles geven?
Fossa schreef:
18-07-2019 23:12
Wat is er precies zelfstandig aan een baby de fles geven?
kan hij zelf vasthouden he?
en de magnetron bedienen is ook niet moeilijk, maar die hadden we toen nog niet
S-Meds schreef:
18-07-2019 23:13
kan hij zelf vasthouden he?
Zo'n tiet ook. Maar er zijn vast mensen die daar aanstoot aan nemen.
pamelacourson schreef:
18-07-2019 23:06
Tja, ik ga ook niet in mijn bikini in het vliegtuig zitten... dat wordt vast ook niet gewaardeerd.
Ik ga het volgende keer toch écht proberen.

En als ik geweigerd word ga ik roepen dat ze moeders met baby's toch ook toegang geven en start een petitie.

Of ik begin in volle vlucht te n**ken met mijn vent.
Veel plezier met die noodlanding iedereen en met dat 2 uur oponthoud.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
18-07-2019 23:12
Wat is er precies zelfstandig aan een baby de fles geven?
Al heel snel kunnen ze dat zelf: speentje in het mondje duwen, kussentje eronder...........
swannie12 schreef:
18-07-2019 23:14
Al heel snel kunnen ze dat zelf: speentje in het mondje duwen, kussentje eronder...........
bovendien hecht je er zo minder snel aan
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 23:16
bovendien hecht je er zo minder snel aan
Ze worden vanzelf groot.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
18-07-2019 23:14
Ik ga het volgende keer toch écht proberen.

En als ik geweigerd word ga ik roepen dat ze moeders met baby's toch ook toegang geven en start een petitie.

Of ik begin in volle vlucht te n**ken met mijn vent.
Veel plezier met die noodlanding iedereen en met dat 2 uur oponthoud.
Als je vent niet meewerkt omdat hij met zijn hoofd bij/tussen zogende borsten zit kun je ook gewoon in het middenpad gaan kakken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:23
Sowieso die kindvrije vliegtuigen want die discussie komt vast binnenkort weer, over hoe asociaal het precies is om met je kinderen te gaan vliegen.
Ik zou daar best wel meer geld voor willen betalen.
feow schreef:
18-07-2019 23:18
Als je vent niet meewerkt omdat hij met zijn hoofd bij/tussen zogende borsten zit kun je ook gewoon in het middenpad gaan kakken.
Er zijn grenzen :-).
Ik kak niet waar anderen mij horen of zien.


Ik kak dus al niet op 't toilet van een vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 23:13

en de magnetron bedienen is ook niet moeilijk, maar die hadden we toen nog niet

Een fles opwarmen is ook helemaal niet nodig.
Een koude fles gaat er ook prima in.
Nou @hollebollegijs, was dit een beetje wat je voor ogen had met dit topic?
Misschien zijn we met zijn allen wel wat preutser geworden maar ik denk dat het ook door sociale media komt. Ik ben nu 54 en ik was 20 toen ik topless in Spanje lag te zonnen. Mijn vriendinnen maakten mij er attent op dat er een groepje mannen waren die mij aan het fotograferen waren. Daarna heb ik nooit meer topless gezond want ik wil niet op de vakantiefoto's bij wildvreemde mensen. Met de telefoontjes tegenwoordig is dat alleen maar erger geworden en er zijn vieze mannen die een blote tiet als iets seksueels zien ook al ben je je kind aan het voeden.
[deleted]
anoniem_378512 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 12:15
97.58% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven