Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
19-07-2019 21:06
Waar schrijf ik dan dat "links" dat afdwingt?
kom kom, je kan zelf lezen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-07-2019 21:16
kom kom, je kan zelf lezen

Pffffffff ja zo kan je ook een discussie afkappen.
Prima dan komt er vast wel weer een andere mogelijkheid :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Marnamai schreef:
19-07-2019 20:54
Daarvoor hebben ze een aftapkraan - thuis van tevoren - uitgevonden.
Fles gekolfde melk mee, kind gelukkig.


(En met een kind van 2 weken oud - als je productie daar nog niet sterk genoeg voor is - ga je meestal geen uren shoppen.)
Veel te veel werk. Ik voedde liever live.

(Van tevoren kolven, dan ter plekke kind met fles voeden, zelf weer kolven, wat doe ik dan met kind ondertussen... nee dan is gewoon live voeden sneller en veel relaxter voor mij hoor.)
Man zei altijd: “We hebben jou bij ons, dus we hebben voor kind verder niks nodig.”
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:03
ik heb de bingokaart gepakt, we zijn weer bij de moslims
Dat duurde nog best lang.

Ik zie de preutsheid niet alleen bij de moslims hoor, maar ik zie het bij alle lagen van de maatschappij. Snap ook niet wat de LGBTQ hiermee te maken heeft.
Heanig an
spinnetje_ schreef:
19-07-2019 18:19
Hoe plan je dat? Mijn baby begint soms ineens te krijsen, daar kan je toch niets aan plannen?
Ik komt met plannen ook een heel eind komen. Maar met een reis ben je afhankelijk van hun planning natuurlijk.
Ik voedde trouwens (of bood aan in ieder geval) voordat ik wegging. Maar dan nog kon kind gewoon krijsen van de honger/dorst na een half uur. Of een uur. Of niet.
Stefke schreef:
19-07-2019 18:24
Ik heb al mijn kinderen bijna een jaar gevoed. Zo nodig ook in het openbaar. Maar ik geloof niet dat veel mensen dat gezien hebben. Het kan prima discreet. Onder een hydrofieldoek, je een beetje wegdraaien of je kleding of houding wat aanpassen.
Ik denk oprecht dat het verpest wordt door de mensen die keihard roepen dat BV natuurlijk is en expres met een grote blote tiet gaan zitten voeden. Lekker provocerend! Hou ik niet van.

Net zo als ik niet hou van blote kinderen bij zwemgelegenheden. We zijn bloot geboren, ik weet het. Maar we hebben ook niet voor niks kleding! Ook in de oertijd bedekten ze zichzelf met huiden oid.
En ik heb geen zin om daarnaar te kijken. Iemand die zich snel even omkleedt echt geen probleem, maar niet bloot rondrennen! Bah...
Blote kinderbilletjes en bah? Wat is daar nou weer vies aan?

Ik hou ervan, grote ontblote provocerende borsten. Die mensen hebben we nodig. Ik wou dat ik het lef had. :biggrin:
Iedere dag zie ik deze reclame, met als onderschrift 'zo lekker kan pizza zijn'...

https://www.marketingfacts.nl/images/ma ... ffe8d9.jpg

Ik vind dit aanstootgevender dan alle manieren van borstvoeding geven die ik ooit gezien heb bij elkaar.
Kastanjez schreef:
19-07-2019 22:25
Iedere dag zie ik deze reclame, met als onderschrift 'zo lekker kan pizza zijn'...

https://www.marketingfacts.nl/images/ma ... ffe8d9.jpg

Ik vind dit aanstootgevender dan alle manieren van borstvoeding geven die ik ooit gezien heb bij elkaar.
Echt waar? Ik vind het een saaie domme reclame maar meer dan dat zit er echt niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben samen met mijn man in een hotel dit weekend, en we hebben onze kleine van een maand oud mee. Voordat we naar het buffet gingen bood ik haar meermaals mijn borst aan, maar ze wilde (nog) niet. Oké, dan ontbijten. Eenmaal het eten op m’n bord krijgt mijn dochter blijkbaar ook honger. Als ik met haar weg was gegaan om me terug te trekken had ik het ontbijt waarschijnlijk bijna gemist, want heel veel tijd hadden we niet totdat de ontbijturen afliepen. Ik vraag me dan oprecht af wat mensen doen die geen borstvoeding in het openbaar geven of mensen die daar afstoot van nemen? Ik heb haar daar gewoon gevoed namelijk, met een hydrofiele doek erbij. Oprechte intresse, ik wil het gewoon begrijpen.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
19-07-2019 22:25
Iedere dag zie ik deze reclame, met als onderschrift 'zo lekker kan pizza zijn'...

https://www.marketingfacts.nl/images/ma ... ffe8d9.jpg

Ik vind dit aanstootgevender dan alle manieren van borstvoeding geven die ik ooit gezien heb bij elkaar.
Volgens mij is dit bewust gedaan om te shockeren. Nu heel NL erover praat, is het doel bereikt (aandacht!) en de campagne wordt nu ook beëindigd.
.
S-Meds schreef:
19-07-2019 20:03
ik heb de bingokaart gepakt, we zijn weer bij de moslims
Daar was het TO toch om te doen?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-07-2019 21:06
Waar schrijf ik dan dat "links" dat afdwingt?
Goedemorgen HBG, niets veranderd, zelfs politiek komt weer vanuit vaste forummers voorbij. On topic, lekker laten voeden. We zitten nu op camping waar dit weekend “bloot gewoon festival” is. Dus nog extremer, bloot lopen, bloot voeden, bloot ...., maakt niet uit wat. Allemaal helemaal bloot. BLOOT IS GEWOON bloot is puur en als met bang is om te verbranden mag zelfs een sluier om..
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
20-07-2019 10:25
Daar was het TO toch om te doen?

Waar baseer je dat op?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
20-07-2019 10:50
Goedemorgen HBG, niets veranderd, zelfs politiek komt weer vanuit vaste forummers voorbij. On topic, lekker laten voeden. We zitten nu op camping waar dit weekend “bloot gewoon festival” is. Dus nog extremer, bloot lopen, bloot voeden, bloot ...., maakt niet uit wat. Allemaal helemaal bloot. BLOOT IS GEWOON bloot is puur en als met bang is om te verbranden mag zelfs een sluier om..
Heeeeeeeeee welkom terug slimme jongen.
Zoals je ziet in het bantopic zijn er wat mensen onvrijwillig verdwenen maar de "harde kern" is er nog steeds.
Inderdaad niet veel veranderd, de topics beginnen bij actuele onderwerpen en uiteindelijk gaat het over de islam :lol:

Vaak niet heel productief omdat we inmiddels wel weten hoe iedereen er in staat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb geen moeite ermee als vrouwen borstvoeding in het openbaar geven en volgends mij gebeurt dat erg diskreet. Dus ik snap de ophef niet zo. Als er veel bloot op televisie te zien is of er een vrouw met een laag uitgesneden truitje rondloopt dan hoor ik er ook niet veel mensen over. Waarom dan vallen over vrouwen die in het openbaar borstvoeding geven? Zolang ze er niet met een volledig ontbloot bovenlijf erbij zit is er niets aan de hand.
SadSloth schreef:
19-07-2019 18:20
Ik vind dat moeders gewoon moeten kunnen borstvoeden in het openbaar. Met of zonder doek. Dat gedramatiseer ook altijd als er al dan niet per ongeluk een tepel tevoorschijn komt...
Terwijl als mannen shirtless rondlopen bij het zwembad het totaal geen probleem is.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
20-07-2019 16:26
Heeeeeeeeee welkom terug slimme jongen.
Zoals je ziet in het bantopic zijn er wat mensen onvrijwillig verdwenen maar de "harde kern" is er nog steeds.
Inderdaad niet veel veranderd, de topics beginnen bij actuele onderwerpen en uiteindelijk gaat het over de islam :lol:

Vaak niet heel productief omdat we inmiddels wel weten hoe iedereen er in staat.
Tja, je blijft toch hopen dat er uiteindelijk een paar forummers het licht gaan zien!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
20-07-2019 21:09
Tja, je blijft toch hopen dat er uiteindelijk een paar forummers het licht gaan zien!
De kiezer heeft het licht al gezien en dat is waar het om draait :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
20-07-2019 21:49
De kiezer heeft het licht al gezien en dat is waar het om draait :lol:
Welke kiezer en welk licht?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-07-2019 23:30
Welke kiezer en welk licht?

O, we hadden het over links - rechts
Nou dan mogen we in Nederland niet klagen, grootste partij VVD , nummer twee FVD
en op drie pas de eerst linkse partij (PVDA)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-07-2019 00:01
O, we hadden het over links - rechts
Nou dan mogen we in Nederland niet klagen, grootste partij VVD , nummer twee FVD
en op drie pas de eerst linkse partij (PVDA)
Je bent abuis. Het is VVD - PVV - CDA - D66 - GL - SP - en dan de splinterpartijen.

Of bepaalt M. de Hond tegenwoordig de samenstelling van het parlement?
hollebollegijs schreef:
21-07-2019 00:01
O, we hadden het over links - rechts
Nou dan mogen we in Nederland niet klagen, grootste partij VVD , nummer twee FVD
en op drie pas de eerst linkse partij (PVDA)
Nou, flink te klagen wat mij betreft hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
21-07-2019 11:14
Je bent abuis. Het is VVD - PVV - CDA - D66 - GL - SP - en dan de splinterpartijen.

Of bepaalt M. de Hond tegenwoordig de samenstelling van het parlement?
Klopt, peilingen.
Maar goed dan mogen we in Nederland dan nog niet klagen met VVD / PVV / CDA op rechts.
Als ik zie dat er in Duitsland nog steeds partijen zijn die voor open grenzen pleiten, dat durft in Nederland GL niet eens, dan ben je politiek meteen "af"

Zelfs het CDA ( Madeleine van Toorenburg) zegt over SeaWatch dat die boot afgezonken mag worden, rechtser was het CDA zelden :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven