Mysterieuze moorden op social media sterren in Irak

14-10-2018 11:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
IS mag dan grotendeels verdreven zijn uit Irak, hun gedachtengoed nog niet.

Irak is in de ban van een aantal mysterieuze moorden die de afgelopen weken plaatsvonden. 2 Iraakse vrouwen werden ongeveer een maand terug dood in hun huis gevonden: doodsoorzaak onbekend. Beide vrouwen waren vooraanstaande invloedrijke personen in de schoonheidswereld. Beide hadden een eigen praktijk en veel aanzien. Toevallig werden ze rond dezelfde tijd onder mysterieuze omstandigheden dood gevonden. Toeval?

Nog geen maand later wordt een bekende vrouwenrechtenactiviste doodgeschoten wanneer ze uit haar auto stapt. 2 dagen later wordt social media ster Tara Fares - de Irakese Kim Kardashian - doodgeschoten wanneer ze in haar auto door Baghdad rijdt.

Ondertussen zijn andere social media sterren bang om de volgende te worden. Influencer Shimaa Quashim ontvangt doodsbedreigingen en vlucht naar Londen.

Deze week was het weer raak. De 14-jarige Hamoudi Al-Mutairi wordt op straat doogestoken. Zijn belagers maken homofobe opmerkingen, terwijl de jongen smeekt om zijn moeder. De ziek geesten filmen hun moord en plaatsen het later op internet. Ook Mutairi had een sociaal media kanaal.

Ik word echt misselijk van al deze berichten. Ik volg dit al een aantal weken en vind het echt afschuwelijk. Mensen die gewoon doen wat ze willen, zonder een ander kwaad te doen, worden in koele bloeden vermoord. Ziek ziek ziek. Wat een ellende. En wat ben ik dankbaar dat ik in een vrije samenleving ben opgegroeid en leef.

Maar wat erg voor de mensen in Irak. Die blijkbaar nog steeds niet kunnen zijn wie ze zijn.
De Irakese overheid doet onderzoek naar de moorden. Maar het ligt wel gevoelig. Een Irakese politicus twitterde na de moord op Tara, dat het 'die slet' haar eigen schuld was. Wat een waanzin 😢😢😢
Alle reacties Link kopieren
Ja, een politiek statement van Kim K. maakt écht indruk op de wereld ! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/GWuB11ftv7Q

Kijk dit filmpje. Ook Nederlandse Irakezen worden dus bedreigd!!! Een goede uitleg in dit filmpje wat er allemaal speelt.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
20-10-2018 11:01
https://youtu.be/GWuB11ftv7Q

Kijk dit filmpje. Ook Nederlandse Irakezen worden dus bedreigd!!! Een goede uitleg in dit filmpje wat er allemaal speelt.
Ik heb gekeken. Jezus wat heftig! En wat dapper van die jongen om hierover te vertellen op tv. Hij is zelf uit Irak gevlucht en sinds 2012 in Nederland (wat spreekt hij de taal goed!), maar hij krijgt dus gewoon berichten met: jij zit dan wel hier. Maar je familie is nog in Irak.

Volgens die journaliste zijn er behalve de 4 prominente vrouwen nog veel meer vrouwen vermoord. Ook mannen. De ' Iraakse Brad Pitt'. Dat 14 of 15-jarig jongetje dat zich te vrouwelijk zou kleden. Hij is door een groep aangevallen en doodgestoken terwijl hij om zijn moeder riep. De daders hebben er een filmpje van gemaakt en verspreid. Noemde jij ook al in de OP.

De media hebben het elke dag over die journalist die vermoord is in de ambassade van SA. En dat snap ik. Maar hier hoor je (vrijwel) niemand over. Ja nu in Volle Maan. Een programma waar niemand naar kijkt.

Hoe ben jij hier eigenlijk van op de hoogte geraakt?
.
Alle reacties Link kopieren
@Impala volgens mij zag ik het op facebook bij BBC-nieuwspagina voorbijkomen.

ik vind dat hier veel meer aandacht voor mag zijn. Wereldberoemde instasterren zoals Kim Kardashian zouden zich wel uit mogen spreken.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
16-10-2018 09:23


Wat is er toch gebeurd met Irak? Een land waar vrouwen ooit gewoon samen met mannen naar school gingen. Waar korte rokjes in het straatbeeld pasten en vrouwen bestuurlijke functies bekleedden.
Operation Iraqi Freedom.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Het was laatst op het Journaal, of bij Nieuwsuur, maar als je dat net niet gezien hebt, of een dag het nieuws niet volgt lijkt het alsof het genegeerd wordt.
Dit is een artikel op de (Engelstalige)site van Al Jazeera https://www.aljazeera.com/indepth/opini ... 32807.html

Conservatisme en religieus fundamentalisme is weer in opmars. Ook in India, waar het de vorm van orthodox hindoeïsme heeft.
https://nos.nl/artikel/2255263-fel-prot ... mogen.html
'Onreine vrouwen' :wtf:

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er (extra ?) schokkend is aan het feit dat het 'social mediasterren' zijn die nu aangevallen en vermoord worden.
Journalisten, bloggers, feministische activistes en prostituees worden al jaren in verschillende landen aangevallen en gedood, al of niet uit ultra-orthoxe overwegingen.
Gaat het erom dat een social mediaster dichtbij je belevingswereld komt, Mick87, is het daarom extra schokkend ?
nounou
Ik las van een Irakees die in Irak woont dat dit al lang speelt, o.a. mannen met te lang haar die in elkaar worden geslagen/vermoord.

Die jongen van 14 was vermoord om dat hij er gay uit zou zien (hij had snapchat filters op instagram en dat is kennelijk gay).

En wat er met Irak is gebeurd is o.a. zo lang bende oorlogen na Sadam Hussein werd afgezet door de VS. Zonder centraal punt van macht en dan nog buitenlandse financiëring en proxy oorlogen her en der zijn het vaak niet de meest frisse mensen die macht krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig weer, al die agressieve mensen die geloven in de onzichtbare denkbeeldige profeet hoog in de lucht....

In zo'n fundamentalistische heilstaat kun je sowieso beter niet op instagram e.d. zitten lijkt mij

in Nederland kan zoiets al risicovol zijn (de georganiseerde misdaad kijkt ook mee om inspiratie op te doen, dus voor inbraak, diefstal van een auto, of nog erger, kidnapping bijvoorbeeld)
Laat staan in een land als Iraq waar zoveel wapens en reli gekken ronddwalen. Het is helaas vragen om problemen
Zazamaenade schreef:
20-10-2018 15:26
Het was laatst op het Journaal, of bij Nieuwsuur, maar als je dat net niet gezien hebt, of een dag het nieuws niet volgt lijkt het alsof het genegeerd wordt.
Dit is een artikel op de (Engelstalige)site van Al Jazeera https://www.aljazeera.com/indepth/opini ... 32807.html

Conservatisme en religieus fundamentalisme is weer in opmars. Ook in India, waar het de vorm van orthodox hindoeïsme heeft.
https://nos.nl/artikel/2255263-fel-prot ... mogen.html
'Onreine vrouwen' :wtf:

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er (extra ?) schokkend is aan het feit dat het 'social mediasterren' zijn die nu aangevallen en vermoord worden.
Journalisten, bloggers, feministische activistes en prostituees worden al jaren in verschillende landen aangevallen en gedood, al of niet uit ultra-orthoxe overwegingen.
Gaat het erom dat een social mediaster dichtbij je belevingswereld komt, Mick87, is het daarom extra schokkend ?
Je hebt er gewoon een beeld bij als het iemand is met foto's die je ziet. Ik neem aan dat dat het is.

De gruwelijkheid misschien ook, ik bedoel die jongen hadden ze echt open gesneden en gefilmd.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
20-10-2018 19:07
Je hebt er gewoon een beeld bij als het iemand is met foto's die je ziet. Ik neem aan dat dat het is.

De gruwelijkheid misschien ook, ik bedoel die jongen hadden ze echt open gesneden en gefilmd.

O wat erg. Doet me denken aan die moorden door drugskartels in Mexico. Intimideren door gruwelijkheid, bovenop de dood zelf.
Worden de manieren waarop gemoord wordt weer afschuwwekkender, de laatste jaren, of lijkt dat maar zo (of ligt het aan mij dat het harder binnenkomt) ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Schokkend is het zeker. Sommige mensen zou je het liefst zo hard door elkaar schudden, net zo lang tot ze ze weer allemaal op een rijtje hebben.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven