Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
03-03-2018 18:42
Cowboys en indianen

Afbeelding
Wat bezopen he.

En waren het wel de cowboys die indianen uitroeiden? Cowboys waren voornamelijk veedrijvers. Degenen die vochten tegen de indianen waren legers amerikaanse soldaten. En ja, die droegen geloof ik ook een hoed.

Maar het is een hoop gezeik op een riek allemaal. Relativeren is uit de mode.
S-Meds schreef:
04-03-2018 12:01
nee maar ze spelen alleen dat spel omdat ze daartoe geindoctrineerd zijn door romantische films en strips die de waarheid verbloemen
Geindoctrineerd? Je spoort echt niet!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
04-03-2018 13:40
Wat bezopen he.

En waren het wel de cowboys die indianen uitroeiden? Cowboys waren voornamelijk veedrijvers. Degenen die vochten tegen de indianen waren legers amerikaanse soldaten. En ja, die droegen geloof ik ook een hoed.

Maar het is een hoop gezeik op een riek allemaal. Relativeren is uit de mode.

Klopt de Cowboys waren vooral actief in de 20 jaar na de burgeroorlog.

Er was in die tijd veel vraag naar runderen in de noordelijke staten.

Met maximaal 20 cowboys dreven ze duizenden runderen noordwaarts.

Als ze al indianen tegen kwamen betaalden ze die om weggelopen vee terug te brengen.

De grootste gevaren waren, op hol geslagen runderen, wilde dieren, snel stromende rivieren en de weersomstandigheden.

Uiteindelijk waren de cowboys - door de uitbreiding van de spoorlijnen - overbodig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
04-03-2018 11:13
Nou ja, ik kan best wel wat thema’s bedenken waarvan heel Nederland op zijn achterste benen zou gaan staan - dus er zijn echt wel grenzen van wat gepast is en wat niet voor een feestje en wat dat betreft zit er wel degelijk een element van ‘iets vieren’ in een thema.
Dit is nou eenmaal Nederland. Je schrijft 'heel Nederland' . De kans is inderdaad groot dat het dan voornamelijk over 'de grenzen, de normen en waarden in Nederland' gaat en niet over iets over een ver verleden in Amerika, Israël of Timboektoe.

Nog meer 'onrust:


http://www.telegraaf.nl/b ... ing_bij_herdenking__.html

De Telegraaf

Herdenking afschaffing slavernij verstoord

Door Mascha de Jong
30 jun. 2016 in BINNENLAND
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 13:23
13.14% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 12:01
Hier al diverse malen ontkracht.

De indianen oorlogen werden uitgevochten tussen het Amerikaanse leger en indianen.

Uiteraard zijn er schermutselingen geweest tussen de kolonisten en indianen maar dat was veel eerder dan de grotere oorlogen.

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Indian_Wars
Alle oorlogen zijn fout.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
04-03-2018 16:40
Alle oorlogen zijn fout.
Dat is geen houdbare stelling maar dat terzijde.

Het gaat er om dat actie groep DE GRAUWE EEUW - niet geremd door enige historische kennis - cowboys, indianen en genocide op een hoop gooit en koppelt aan een kinderfeestje.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 17:03
Dat is geen houdbare stelling maar dat terzijde.

Het gaat er om dat actie groep DE GRAUWE EEUW - niet geremd door enige historische kennis - cowboys, indianen en genocide op een hoop gooit en koppelt aan een kinderfeestje.
Ja en dat slaat nergens op. Maar he, tegenwoordig komt het heel vaak voor dat bepaalde beslissingen niet meer genomen worden op rationele argumenten of op feiten, maar juist op emoties. We zijn helemaal doorgeslagen daarin.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
04-03-2018 17:49
Ja en dat slaat nergens op. Maar he, tegenwoordig komt het heel vaak voor dat bepaalde beslissingen niet meer genomen worden op rationele argumenten of op feiten, maar juist op emoties. We zijn helemaal doorgeslagen daarin.

Kijk naar de Oostvaardersplassen.

We willen natuur maar niet het bijbehorende sterven.

Dus gaan we bijvoeren waardoor een overschot ontstaat die vervolgens afgeschoten worden.

En je ziet het ook in het strafrecht, veel mensen zijn tegen proefverlof maar beseffen niet dat het alternatief - geen proefverlof - erger is.

Iemand die zijn straf heeft uitgezeten op straat zetten is net zo gevaarlijk / ongevaarlijk maar je hebt geen mogelijkheden meer om bij te sturen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 18:02
Kijk naar de Oostvaardersplassen.

We willen natuur maar niet het bijbehorende sterven.

Dus gaan we bijvoeren waardoor een overschot ontstaat die vervolgens afgeschoten worden.

En je ziet het ook in het strafrecht, veel mensen zijn tegen proefverlof maar beseffen niet dat het alternatief - geen proefverlof - erger is.

Iemand die zijn straf heeft uitgezeten op straat zetten is net zo gevaarlijk / ongevaarlijk maar je hebt geen mogelijkheden meer om bij te sturen.
Nou klets je echt uit je nek! We hebben geen natuur in Nederland. En de Oostvaarder plassen zijn het krampachtig vasthouden aan het idee "natuur". maar daar is geen sprake van als je er een hek om heen plant.

En ik zie liever dat er bijgevoerd wordt en dan achteraf afgeschoten dan dat ze verhongeren. Ik ga voor een korte dood, ipv een dood als gevolg van een lange lijdensweg. We hebben hier geen natuur! Is geen plaats voor. Te veel volk overal met auto's en autowegen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
04-03-2018 18:54
Nou klets je echt uit je nek! We hebben geen natuur in Nederland. En de Oostvaarder plassen zijn het krampachtig vasthouden aan het idee "natuur". maar daar is geen sprake van als je er een hek om heen plant.

En ik zie liever dat er bijgevoerd wordt en dan achteraf afgeschoten dan dat ze verhongeren. Ik ga voor een korte dood, ipv een dood als gevolg van een lange lijdensweg. We hebben hier geen natuur! Is geen plaats voor. Te veel volk overal met auto's en autowegen.
Uit mijn nek kletsen? Wat een onvolwassen reactie, sorry maar zo praat je niet tegen elkaar.

Oostvaardersplassen zijn gewoon natuur.
56 vierkante kilometer (ongeveer de helft water)

In de natuur heb je ook barrières in de vorm van rivieren, bergen etc.
Een hek of berg maakt weinig uit.

De dieren populatie past zich aan aan de beschikbare voedselvoorraad een gebied.
We hebben wat zachte winters gehad waarin de zwakke dieren konden overleven en die vallen af bij een strengere winter of als de populatie door een overschot aan geboortes te groot is geworden.

Hetzelfde zie je op de Hoge Veluwe met wilde zwijnen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/217264 ... n-uit.html

Een overschot verhongerd, heel emotioneel voor mensen maar in de dierenwereld heel normaal.

Als je gaat bijvoederen lijkt met me verstandig om de Oostvaarderplassen te voorzien van hokken en friettenten en er een dierentuin van te maken.

Bijvoeren is overigens compleet zinloos, je blijft voeren en schieten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kortom, je mag de genocide op de native americans relativeren en vergelijken met vee in lelystad, maar zeg niks over zielige paardjes.
Alle reacties Link kopieren
De Oostvaardersplassen zijn een aangelegd parkje waar importbeesten naartoe zijn gehaald. Ik zie geen verschil met een hertenkamp in een dorp.
Hier in de buurt lopen ook "wilde" runderen rond, maar die worden wel verzorgd en eindigen hun vreedzame leven in bakjes in de diepvries.

https://www.berens-edelvlees.nl/home/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
04-03-2018 21:02
De Oostvaardersplassen zijn een aangelegd parkje waar importbeesten naartoe zijn gehaald. Ik zie geen verschil met een hertenkamp in een dorp.
Hier in de buurt lopen ook "wilde" runderen rond, maar die worden wel verzorgd en eindigen hun vreedzame leven in bakjes in de diepvries.

https://www.berens-edelvlees.nl/home/
Kan je mij een hertenkamp van 56 vierkante kilometer aanwijzen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
04-03-2018 20:56
Kortom, je mag de genocide op de native americans relativeren en vergelijken met vee in lelystad, maar zeg niks over zielige paardjes.
Waar zijn de misdrijven tegen de indianen gerelativeerd?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 20:49
Uit mijn nek kletsen? Wat een onvolwassen reactie, sorry maar zo praat je niet tegen elkaar.

Oostvaardersplassen zijn gewoon natuur.
56 vierkante kilometer (ongeveer de helft water)

In de natuur heb je ook barrières in de vorm van rivieren, bergen etc.
Een hek of berg maakt weinig uit.

De dieren populatie past zich aan aan de beschikbare voedselvoorraad een gebied.
We hebben wat zachte winters gehad waarin de zwakke dieren konden overleven en die vallen af bij een strengere winter of als de populatie door een overschot aan geboortes te groot is geworden.

Hetzelfde zie je op de Hoge Veluwe met wilde zwijnen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/217264 ... n-uit.html

Een overschot verhongerd, heel emotioneel voor mensen maar in de dierenwereld heel normaal.

Als je gaat bijvoederen lijkt met me verstandig om de Oostvaarderplassen te voorzien van hokken en friettenten en er een dierentuin van te maken.

Bijvoeren is overigens compleet zinloos, je blijft voeren en schieten.
Of je haalt de grote grazers weg, of je schiet ze af. Maar je laat dieren niet verhongeren. Boeren mogen dat ook niet. We hébben geen natuur in Nederland. Als we natuur hadden gehad in de Oostvaarder plassen, hadden we er ook predatoren gehad zoals wolven en lynxen, ipv een een hek er om heen.
Er zullen in de echte natuur wel eens dieren verhongeren ja, maar die hebben een kans. Een kans om weg te trekken en op zoek te gaan. Op de Oostvaarder plassen staat NIETS meer. Alles is kaal en leeggevreten. En het zijn er niet honderd die dood gaan, maar duizenden. Dit is gewoon een grove schande. Praat niet van natuur, mensen die dat natuur noemen hebben geen verstand van natuur.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-03-2018 21:13
Kan je mij een hertenkamp van 56 vierkante kilometer aanwijzen?
Maakt dat iets uit dan? Het is hetzelfde concept maar dan grotere oppervlakte met meer dieren. Dat is alles.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-03-2018 22:02
Of je haalt de grote grazers weg, of je schiet ze af. Maar je laat dieren niet verhongeren. Boeren mogen dat ook niet. We hébben geen natuur in Nederland. Als we natuur hadden gehad in de Oostvaarder plassen, hadden we er ook predatoren gehad zoals wolven en lynxen, ipv een een hek er om heen.
Er zullen in de echte natuur wel eens dieren verhongeren ja, maar die hebben een kans. Een kans om weg te trekken en op zoek te gaan. Op de Oostvaarder plassen staat NIETS meer. Alles is kaal en leeggevreten. En het zijn er niet honderd die dood gaan, maar duizenden. Dit is gewoon een grove schande. Praat niet van natuur, mensen die dat natuur noemen hebben geen verstand van natuur.
.

Oostvaarders plassen zijn gewoon natuur, gebied is groot genoeg.
En die hekken zijn niet anders dan natuurlijke afscheidingen zoals rivieren en bergen, beesten kunnen vaak niet wegtrekken.

Er zouden geen duizenden grazers zijn dood gegaan maar maximaal 10%

Wolven eten wat zwakke dieren op maar ook dan blijven er beesten verhongeren.

Er is genoeg over te lezen:

Het is een kwestie van menselijke acceptatie, zegt de woordvoerder van Staatsbosbeheer. "Alle deskundigen, ethici en ecologen zeggen dat deze manier het beste is, maar de mensen zien natuurlijk de grazers staan en vinden dat zielig. Ik begrijp de zorgen. Maar het beleid is vastgesteld. Dit is het beste.
https://nos.nl/artikel/2220098-de-natuu ... -dood.html

Als je er meer verstand van hebt dan staats bosbeheer zou ik zeggen, stuur een open sollicitatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland hebben we alleen gecultiveerde natuur, samengesteld met als doel een door de mens gevormde biotoop te bereiken.
De grote grazers zijn dan ook hoofdzakelijk geïmporteerde dieren die oorspronkelijk niet in Nederland voorkomen maar wel een bepaalde begroeiing wegvreten, daarmee dus een specifiek doel dienen.
Op die manier bereik je dus een biotoop die blijkbaar door staatsbosbeheer als de norm gezien wordt.
Begrijpelijk, gezien de diversiteit die daarmee bereikt wordt maar de invloed van de mens is natuurlijk doorslaggevend, we kunnen dan niet spreken van natuurlijk ontstane wildernis.

Ik ben het dus met Iones eens... die grote grazers hebben een specifieke functie die relatief weinig met ècht wildbeheer van doen heeft..
De zwakke dieren tijdig afschieten en zo de welstand van de kudde op peil houden lijkt mij niet meer dan logisch..
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
05-03-2018 23:24
In Nederland hebben we alleen gecultiveerde natuur, samengesteld met als doel een door de mens gevormde biotoop te bereiken.
De grote grazers zijn dan ook hoofdzakelijk geïmporteerde dieren die oorspronkelijk niet in Nederland voorkomen maar wel een bepaalde begroeiing wegvreten, daarmee dus een specifiek doel dienen.
Op die manier bereik je dus een biotoop die blijkbaar door staatsbosbeheer als de norm gezien wordt.
Begrijpelijk, gezien de diversiteit die daarmee bereikt wordt maar de invloed van de mens is natuurlijk doorslaggevend, we kunnen dan niet spreken van natuurlijk ontstane wildernis.

Ik ben het dus met Iones eens... die grote grazers hebben een specifieke functie die relatief weinig met ècht wildbeheer van doen heeft..
De zwakke dieren tijdig afschieten en zo de welstand van de kudde op peil houden lijkt mij niet meer dan logisch..
Kijk ook een wildernis kan je creëren, niets mis mee.
We creëren land (het was ooit IJsselmeer) en daarop laten we dieren los.
Er is met de wildstand gewoon rekening gehouden met wat mogelijk is.

De wildstand past zich aan aan het beschikbare voedsel, dat is in alle parken zo.
Ook in de grote parken in de VS sterven dieren aan honger en uitputting alleen zijn ze daar niet zo emotioneel.

Maar goed nu gaan ze bijvoeren en afknallen terwijl je op termijn meer bereikt met niet bijvoeren waardoor er minder jonge aanwas is dat afgeschoten moet worden.

Dit wordt - na de Zwarte Pieten discussie - ook wel een jaarlijkse traditie denk ik, de "bij voer discussie" :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-03-2018 22:16
.

Oostvaarders plassen zijn gewoon natuur, gebied is groot genoeg.
En die hekken zijn niet anders dan natuurlijke afscheidingen zoals rivieren en bergen, beesten kunnen vaak niet wegtrekken.

Er zouden geen duizenden grazers zijn dood gegaan maar maximaal 10%

Wolven eten wat zwakke dieren op maar ook dan blijven er beesten verhongeren.

Er is genoeg over te lezen:

Het is een kwestie van menselijke acceptatie, zegt de woordvoerder van Staatsbosbeheer. "Alle deskundigen, ethici en ecologen zeggen dat deze manier het beste is, maar de mensen zien natuurlijk de grazers staan en vinden dat zielig. Ik begrijp de zorgen. Maar het beleid is vastgesteld. Dit is het beste.
https://nos.nl/artikel/2220098-de-natuu ... -dood.html

Als je er meer verstand van hebt dan staats bosbeheer zou ik zeggen, stuur een open sollicitatie.
Nee, het is géén natuur. Want in de natuur zou de druk van de dieren niet zo hoog liggen. Want dan trekken ze verder. Maar hier kán dat niet, er staan hekken om heen. Dat ís géén natuur! De Oostvaarder plassen zijn een wanhopige poging tot nabootsing van de natuur, maar het is een mislukte poging. Het is eigenlijk een deceptie, een afgang.
Als die hekken er niet waren geweest, waren de dieren daar weggetrokken, en dát is wel natuur! En dan was de druk niet zo groot geweest.
Die lui bij Staatsbosbeheer moesten allemaal hun ontslag krijgen. Het zijn idioten. Gewoon logisch verstand gebruiken en dat kunnen die lui niet.

En wat is er mis met op tijd afknallen? Het is humaner dan dit.
En vlees eten doen mensen toch. Nou, dit is dan optimaal biologisch én diervriendelijk vlees.
Alle reacties Link kopieren
@Iones,

Het zal je niet verbazen dat ik het volledig met je eens ben... :)
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
06-03-2018 12:32

Die lui bij Staatsbosbeheer moesten allemaal hun ontslag krijgen. Het zijn idioten. Gewoon logisch verstand gebruiken en dat kunnen die lui niet.

Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat ik niet nog een keer je argumenten ga ontkrachten.

Ze zoeken nog mensen bij Staats bosbeheer dus misschien tijd dat je orde op zaken gaat stellen :mrgreen:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mijn argumenten niet ontkrachten. Is je nog niet een x gelukt. Je leest mijn argumenten trouwens ook niet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
06-03-2018 15:20
Je kunt mijn argumenten niet ontkrachten. Is je nog niet een x gelukt. Je leest mijn argumenten trouwens ook niet.
Het is een kwestie van menselijke acceptatie, zegt de woordvoerder van Staatsbosbeheer. "Alle deskundigen, ethici en ecologen zeggen dat deze manier het beste is, maar de mensen zien natuurlijk de grazers staan en vinden dat zielig. Ik begrijp de zorgen. Maar het beleid is vastgesteld. Dit is het beste."


https://nos.nl/artikel/2220098-de-natuu ... -dood.html

Je hebt geen argumenten die onderbouwd kunnen worden alleen emotie.
Maar ik stop er mee, dit wordt ratio tegen emotie en errug eentonig :mrgreen:

We gaan volgende winter weer verder.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alleen jammer dat de beroepszeurpieten dan weer weinig op hebben met Joden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1754554 ... -jodenhaat

Heel bijzonder dat je loopt te klagen of cowboy-indianenfeestjes en als het Joden betreft je je kiezen op elkaar houdt. (Woont er eigenlijk een indiaan in Nederland?)

Ik schaam mij af en toe dood om een Nederlander te zijn. Dacht ik dat we na de Tweede Wereldoorlog wat geleerd hadden en nu blijkt de Jodenhaat (met name door de “nieuwe” Nederlanders weer flink de kop op te steken. Volgens mij zijn wij de Joodse gemeenschap wel wat verschuldigd. Schandalig ook hoe onze politiek hiermee omspringt. Moslims zijn het toppunt van zieligheid, maar over onze Joodse bevolking hoor ik nooit iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven