Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 23:08:

Het kan zoveel zijn. We weten het nog niet. Frisdrank? Fastfood? Alcohol? Coffeeshops? Loslopende katten. Misschien word het homo-huwelijk wel weer teruggedraaid.



Ik pleit voor meer verdraagzaamheid. Zodat er minder verboden wordt. Nederland was zo tolerant toch ooit, of was dat maar schijn?



Loslopende katten , dan ga ik echt volledig los op Facebook, ik ben voor loslopende katten, het hoort bij de NL cultuur.



Als ik hier op het forum wel eens lees over de BBQ van de buren, de rolgordijnen van de overburen en de hond van de schoonmoeder lijken we niet echt meer tolerant.
Ik betrok het forum er ook een beetje bij ;)
Ik ben wel echt heel erg tegen brommers trouwens.
Mensen die religie willen uitbannen zijn een gevaar voor de democratie. Dan torn je aan de grondwet. En als je dat vergelijkt met een futiliteit als zwarte piet ben je ook nog eens niet heel slim. Of als je denkt dat misbruik en andere narigheid daar ook mee ophoudt. Elke groepering van mensen kan nare dingen doen, of het nu voetbalsupporters, communisten, inwoners van een bepaald gebied of een kerkgenootschap is...
Alle reacties Link kopieren
Tweede kerstdag
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Rhae schreef op 04 november 2016 @ 23:18:

Mensen die religie willen uitbannen zijn een gevaar voor de democratie. Dan torn je aan de grondwet. En als je dat vergelijkt met een futiliteit als zwarte piet ben je ook nog eens niet heel slim. Of als je denkt dat misbruik en andere narigheid daar ook mee ophoudt. Elke groepering van mensen kan nare dingen doen, of het nu voetbalsupporters, communisten, inwoners van een bepaald gebied of een kerkgenootschap is...Ik ben het met je eens. Helaas denk ik wel dat bijvoorbeeld een school zich in de toekomst niet meer mag onderscheiden qua geloofsvoorkeur, omdat een ander zich daardoor uitgesloten kan voelen.
Niemand heeft het over religie uitbannen, ik ben alleen voor gemengde scholen. Lijkt mij goed voor de samenleving. En niemand vergelijkt het met ZP, er worden gewoon een aantal onderwerpen op het forum gegooid, en daar geven mensen een mening over.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat er een grote groep echte zwarte pieten de zaak nog een beetje komt opleuken bij de intocht.



lijkt nergens op om zwarte piet zomaar af te schaffen, en wat Willem zegt, wat komt hierna, ze blijven bezig......................
De kerstboom wordt in Duitsland hier en daar al in de ban gedaan omdat dat andersgelovigen zou beledigen. En in Frankrijk is er sprake de kerststal af te schaffen. En dan hier dat gezeik door een minderheid over Zwarte Piet.

Het westen laat zich veel te makkelijk van zn eigen tradities beroven.
Nogmaals:



Ik pleit voor meer verdraagzaamheid. Zodat er minder verboden wordt. Nederland was zo tolerant toch ooit, of was dat maar schijn?
quote:redbulletje schreef op 04 november 2016 @ 23:36:

De kerstboom wordt in Duitsland hier en daar al in de ban gedaan omdat dat andersgelovigen zou beledigen. En in Frankrijk is er sprake de kerststal af te schaffen. En dan hier dat gezeik door een minderheid over Zwarte Piet.

Het westen laat zich veel te makkelijk van zn eigen tradities beroven.Waar heb je dat gehoord van die kerstboom en kerststal?
Was het maar schijn? Ik heb altijd gezegd dat het schijn was. De meeste mensen zijn veel minder tolerant dan dat ze zeggen dat ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 04 november 2016 @ 21:06:

[...]





Nee, je moet het zeker niet wegpoetsen. Maar ermee pronken op een gouden koets is toch wel een beetje raar.



Als je vandaag de dag een Goudenkoets zou bouwen kies je voor een andere afbeelding.



Alleen is hij in 1898 afgeleverd met voor die tijd normale afbeeldingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 23:39:

Nogmaals:



Ik pleit voor meer verdraagzaamheid. Zodat er minder verboden wordt. Nederland was zo tolerant toch ooit, of was dat maar schijn?Nee, dat was geen schijn, er is alleen naar de smaak van veel Nederlanders ernstig misbruik van gemaakt en daar hebben velen meer dan zat van, vandaar dat intolerantie steeds meer voor het voetlicht treed.
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 23:39:

Nogmaals:



Ik pleit voor meer verdraagzaamheid. Zodat er minder verboden wordt. Nederland was zo tolerant toch ooit, of was dat maar schijn?Ik denk dat het schijn was.
quote:Cateautje schreef op 04 november 2016 @ 23:42:

[...]



Nee, dat was geen schijn, er is alleen naar de smaak van veel Nederlanders ernstig misbruik van gemaakt en daar hebben velen meer dan zat van, vandaar dat intolerantie steeds meer voor het voetlicht treed.Ik persoonlijk denk dat een gedeelte wel schijn was (zo tolerant zijn Nederlanders zelf ook niet geweest naar homo's bijvoorbeeld. Maaaar.... Nederlanders berusten vaak ook wel snel in van allerlei dingen). Dat vind ik best een goede zaak en ergens ook een slechte zaak.
Oh ik ben even afk, Nico Hulkenberg bij Pauw
Ik vind Nederlanders-zonder-migratie achtergrond onderling ook weinig tolerant.
quote:avianflu schreef op 04 november 2016 @ 23:40:

[...]





Waar heb je dat gehoord van die kerstboom en kerststal?http://www.waarmaarraar.n ... rg_verbiedt_Kerstmis.html



En er komen ook regelmatig berichten voorbij dat kerstbomen in veel Duitse scholen worden verboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:avianflu schreef op 04 november 2016 @ 23:08:

Ik vind persoonlijk dat religie iets is wat in de privé sfeer hoort en niet op een school.Jij bedoelt dat de sint zijn tabberd thuislaat en zich Klaas noemt of je wil dat hij scholen helemaal mijdt?
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 23:46:

[...]





Ik persoonlijk denk dat een gedeelte wel schijn was (zo tolerant zijn Nederlanders zelf ook niet geweest naar homo's bijvoorbeeld. Maaaar.... Nederlanders berusten vaak ook wel snel in van allerlei dingen). Dat vind ik best een goede zaak en ergens ook een slechte zaak.

Nooit waren homo's zo vrij en blij als in de jaren 70 en de jaren 80. Het is dat mensen van andere afkomst er tegen begonnen te ageren dat het anno nu in z'n geheel gedraaid is.

Er wordt gevraagd om aanpassing en als men dat weigert dan moet men het zelf maar weten, dat is de berusting, maar aan die berusting is overduidelijk een einde gekomen en het volk is zich gaan roeren. 38 zetels in de peilingen voor Geert zeggen al meer dan genoeg.
quote:Cateautje schreef op 04 november 2016 @ 23:42:

[...]



Nee, dat was geen schijn, er is alleen naar de smaak van veel Nederlanders ernstig misbruik van gemaakt en daar hebben velen meer dan zat van, vandaar dat intolerantie steeds meer voor het voetlicht treed.Nederland cq Europa gaat ten onder aan zijn tolerantie. Prima dus dat het inmiddels steeds meer mensen de keel uit gaat hangen. Al heb ik er een hard hoofd in dat het tij nog gekeerd kan worden.
quote:avianflu schreef op 04 november 2016 @ 23:08:

Ik vind persoonlijk dat religie iets is wat in de privé sfeer hoort en niet op een school.En religieuze uitingen in het openbaar, vindt je dat wel acceptabel?
quote:IrishCassidy schreef op 04 november 2016 @ 23:46:

[...]





Ik persoonlijk denk dat een gedeelte wel schijn was (zo tolerant zijn Nederlanders zelf ook niet geweest naar homo's bijvoorbeeld. Maaaar.... Nederlanders berusten vaak ook wel snel in van allerlei dingen). Dat vind ik best een goede zaak en ergens ook een slechte zaak.



In de jaren 60/70 mochten de buurtkinderen niet met mijn vader en ooms/tantes omgaan/spelen omdat het ongelovigen waren/zijn. Ik vind de omgang tussen wel/niet gelovigen hier in de Bible belt nog steeds weinig tolerant. Niemand slaat elkaar de hersens in maar echte acceptatie over en weer kan je het ook niet noemen.



Even voor alle duidelijkheid, dit is geen vergelijking met de ZP discussie, maar een toelichting op de vraag over tolerantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven