Nare opmerking van Derksen

26-01-2017 22:12 216 berichten
De mannen van Voetbal Inside hebben het niet zo op de collega's bij het darten op dezelfde zender. Regelmatig maken René van der Gijp en Johan Derksen grapjes over Co Stompé en Roland Scholten. Maar Derksen ging maandagavond wel een stap te ver met zijn opmerkingen over darters. Een aantal dartliefhebbers zetten Derksen op z'n plaats via social media.

Derksen zei in de uitzending dat 'darters nog net niet het Syndroom van Down hebben'. Ook noemde hij de darters 'een stelletje circusartiesten' en 'zeer ordinair cafévolk'. De besnorde voetbalanalist reageerde daarmee op de huldiging van wereldkampioen Michael van Gerwen bij PSV in het weekend.



Zelfs het publiek bij VI twijfelde tussen lachen en afkeurend 'ooohh' mompelen. Derksen ging duidelijk over de grens heen met zijn opmerkingen. Getuige ook de vele tweets die mensen stuurden om te reageren



Bron: https://sportnieuws.nl/da ... rs-nog-net-syndroom-down/





Ik vind dit echt niet kunnen op live Tv van mij part mag Bromsnor verdwijnen. Wat een misselijkmakende opmerking zum kotsen.
sito1970 schreef:
04-12-2018 09:15
Valt allemaal reuze mee.
zegt veel over jou dat jij vindt dat het allemaal meevalt. Ik vind van niet ik vind het een haatzaaiende kerel.
En ik ben lang niet de enige
Ik vind Johan Derksen een geweldige man met veel gevoel voor humor. Mede dankzij hem zijn de kijkcijfers zo hoog en hebben ze de televisierring gewonnen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je wilt is er altijd wel een stok om mee te slaan. Ik mag hem wel die Derksen. Ik erger me aan die lui die mensen om hun ideeen een bepaalde kant op willen dwingen. Zoals Twan Huys laatst deed bij Thierry Baudet.
rockola wijzigde dit bericht op 04-12-2018 09:23
43.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-12-2018 09:17
zegt veel over jou dat jij vindt dat het allemaal meevalt. Ik vind van niet ik vind het een haatzaaiende kerel.
En ik ben lang niet de enige
Ik ben ook lang niet de enige die er zo over denkt. Wat is er haatzaaiend aan die man? Eerlijk gezegd vind ik Opsporing Verzocht ook een vorm van haatzaaien.
sito1970 schreef:
04-12-2018 09:21
Ik ben ook lang niet de enige die er zo over denkt. Wat is er haatzaaiend aan die man? Eerlijk gezegd vind ik Opsporing Verzocht ook een vorm van haatzaaien.
Wat een rare vergelijking
Alle reacties Link kopieren
Je moet je niet zo op laten fokken. De reden dat Derksen deze dingen zegt, is om types als meds op de kast te jagen. Dat geniet hij van. En ook niet onbelangrijk : het bevestigt zijn financieel onafhankelijke status, waar hij zich graag op laat voorstaan, dat hij dit kán zeggen zonder ontslagen te worden. Vooralsnog dan ;-)
Hij is dat irritante jongetje in de klas, dat moeilijk aan te pakken is omdat hij goeie cijfers haalt, dat continu de grenzen opzoekt van wat hij nog kan maken aan recalcitrant gedrag. Ik vind het meestal grappig, soms pathetisch.

Vaak bedoelt hij te zeggen dat mensen niet zo moeten janken over de meningen van anderen. En daar ben ik het helemaal mee eens.
.
impala schreef:
04-12-2018 09:27
Je moet je niet zo op laten fokken. De reden dat Derksen deze dingen zegt, is om types als meds op de kast te jagen. Dat geniet hij van. En ook niet onbelangrijk : het bevestigt zijn financieel onafhankelijke status, waar hij zich graag op laat voorstaan, dat hij dit kán zeggen zonder ontslagen te worden. Vooralsnog dan ;-)
Hij is dat irritante jongetje in de klas, dat moeilijk aan te pakken is omdat hij goeie cijfers haalt, dat continu de grenzen opzoekt van wat hij nog kan maken aan recalcitrant gedrag. Ik vind het meestal grappig, soms pathetisch.

Vaak bedoelt hij te zeggen dat mensen niet zo moeten janken over de meningen van anderen. En daar ben ik het helemaal mee eens.
precies. Pestgedrag. Behoorlijk sneu als je man van 60 bent
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-12-2018 09:55
precies. Pestgedrag. Behoorlijk sneu als je man van 60 bent
Sneu ja. Maar geen haatzaaien, hou toch op joh. Je degradeert dat begrip.
.
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
impala schreef:
04-12-2018 09:27
Je moet je niet zo op laten fokken. De reden dat Derksen deze dingen zegt, is om types als meds op de kast te jagen. Dat geniet hij van. En ook niet onbelangrijk : het bevestigt zijn financieel onafhankelijke status, waar hij zich graag op laat voorstaan, dat hij dit kán zeggen zonder ontslagen te worden. Vooralsnog dan ;-)
Hij is dat irritante jongetje in de klas, dat moeilijk aan te pakken is omdat hij goeie cijfers haalt, dat continu de grenzen opzoekt van wat hij nog kan maken aan recalcitrant gedrag. Ik vind het meestal grappig, soms pathetisch.

Vaak bedoelt hij te zeggen dat mensen niet zo moeten janken over de meningen van anderen. En daar ben ik het helemaal mee eens.
En dit!
Joanjett schreef:
04-12-2018 11:12
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
.
Het is lekker veilig en makkelijk, om Johan aan te pakken. En hem voor alles en nog wat uit te maken. Ze weten ook wel dat hij er zijn zak aan veegt.

Laatst tijdens de BNN sekstest ofzo, toen een stoer uitziende acteur vertelde dat hij niet hand in hand durfde te lopen in Amsterdam uit angst voor negatieve reacties en geweld, werden opeens alle ogen groot. Ahhhhh wat erg! Maar even doorvragen wie die bedreigers dan zijn (hebben ze een snor? Een bontkraag?), nee, dat durfde men natuurlijk niet aan. En dus laten ze de kikker lekker stomen in de pan.

edit: het was Tim den Besten.
In de uitzending op internet lijkt zijn opmerking te zijn geknipt. o_o

http://www.mediacourant.nl/2017/04/vpro ... d-in-hand/
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 11:36
9.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is een vervelend ventje, maar er zijn mensen die hem grappig vinden en dat hij ook zo z'n charme heeft. Mensen moeten zich niet zo laten opfokken.
Ik vind die opmerking over dart volk ook helemaal niet zo ernstig. Stiekem denk ik er wel een beetje hetzelfde over haha. Ik vond de racistische opmerkingen van toen wel veel te ver gaan.

Verder zappen maar.
Joanjett schreef:
04-12-2018 11:12
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
homomeppen begint bij homohaten
homohaten komt door het degraderen van homo's tot mietjes en nichten, alsof het geen volwaardige mannen zijn.
S-Meds schreef:
04-12-2018 11:38
homomeppen begint bij homohaten
homohaten komt door het degraderen van homo's tot mietjes en nichten, alsof het geen volwaardige mannen zijn.
Dat is een onbewijsbare stelling. Ik haat broccoli (bij wijze van spreken, en ik spreek er kwaad over), maar laat de broccoli in de supermarkt met rust.

Volgens mij begint homohaat bij machthebbers die bang zijn dat door homoseksualiteit hun bevolking (= belastingbetalers/gelovigen/krijgers/economische groei) afneemt. En het daarom verbieden.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-12-2018 11:38
homomeppen begint bij homohaten
homohaten komt door het degraderen van homo's tot mietjes en nichten, alsof het geen volwaardige mannen zijn.
Nee, dit zegt alles over mensen die zich de kop laten wild maken door uitlatingen van een ander. Je hebt zelf ook nog verstand lijkt mij, ongeacht wat je in de media hoort of ziet. Of perse wilt zien...
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
04-12-2018 11:12
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
04-12-2018 11:51
Volgens mij begint homohaat bij machthebbers die bang zijn dat door homoseksualiteit hun bevolking (= belastingbetalers/gelovigen/krijgers/economische groei) afneemt. En het daarom verbieden.

Nee, je kunt het ook dichter bij huis zoeken. Wanneer je als homoseksueel niet met je vriend hand in hand door Amsterdam kunt lopen zonder uitgescholden of in elkaar geramd te worden, dan is dat het begin van de haat. Het begint gewoon op straat. Laf volk die dit soort dingen flikt. Je ziet ze nooit een keer het clubhuis van de Hells Angels binnen stappen of een supporters home van een voetbalclub. Lekker selectief zodat je zeker weet dat je het gevecht wint
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
04-12-2018 12:04
Nee, je kunt het ook dichter bij huis zoeken. Wanneer je als homoseksueel niet met je vriend hand in hand door Amsterdam kunt lopen zonder uitgescholden of in elkaar geramd te worden, dan is dat het begin van de haat. Het begint gewoon op straat. Laf volk die dit soort dingen flikt. Je ziet ze nooit een keer het clubhuis van de Hells Angels binnen stappen of een supporters home van een voetbalclub. Lekker selectief zodat je zeker weet dat je het gevecht wint
En altijd in groepsverband.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
04-12-2018 11:12
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-12-2018 09:18
Ik vind Johan Derksen een geweldige man met veel gevoel voor humor. Mede dankzij hem zijn de kijkcijfers zo hoog en hebben ze de televisierring gewonnen.

Ik luister graag naar zijn mening.
LOEP ME MAAR aub.
MarkSD schreef:
04-12-2018 11:17
.
Het is lekker veilig en makkelijk, om Johan aan te pakken. En hem voor alles en nog wat uit te maken. Ze weten ook wel dat hij er zijn zak aan veegt.

Laatst tijdens de BNN sekstest ofzo, toen een stoer uitziende acteur vertelde dat hij niet hand in hand durfde te lopen in Amsterdam uit angst voor negatieve reacties en geweld, werden opeens alle ogen groot. Ahhhhh wat erg! Maar even doorvragen wie die bedreigers dan zijn (hebben ze een snor? Een bontkraag?), nee, dat durfde men natuurlijk niet aan. En dus laten ze de kikker lekker stomen in de pan.

edit: het was Tim den Besten.
In de uitzending op internet lijkt zijn opmerking te zijn geknipt. o_o

http://www.mediacourant.nl/2017/04/vpro ... d-in-hand/
Ben het met je eens. Waar blijft een topic van de linkse gutmensch over haatimams? Nee daar wagen ze zich niet aan. Nee schoppen tegen Derksen is een stuk veiliger.
Echte haat is heel anders dan iemand op de korrel nemen.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
05-12-2018 01:02
Ben het met je eens. Waar blijft een topic van de linkse gutmensch over haatimams? Nee daar wagen ze zich niet aan. Nee schoppen tegen Derksen is een stuk veiliger.
Je mag geen commentaar hebben op haatimams van de mods, krijg je een waarschuwing en je wordt 24-uur geblokkeerd. De redactie van Viva keurt kritiek op de islam af.
sito1970 schreef:
05-12-2018 06:25
Je mag geen commentaar hebben op haatimams van de mods, krijg je een waarschuwing en je wordt 24-uur geblokkeerd. De redactie van Viva keurt kritiek op de islam af.
Serieus? Staat dat ergens in de forumregels of zo? Dat als je zegt dat je haatimams de oorzaak van homofobie zijn dat je dan een ban krijgt?
Joanjett schreef:
04-12-2018 11:12
Als een homostel in elkaar geslagen wordt door een stel homohaters hoor je niemand maar als Johan de boel op de hak neemt is iedereen verontwaardigd.
Echt, richt je op de echte homohaters ipv Derksen.
De selectieve verontwaardiging hangt me de keel uit.
Precies dit!

Homo’s kunnen in Nederland niet meer veilig hand in hand over straat lopen omdat ze dan in elkaar worden geslagen door Marokkanen of ander homohatend tuig. Niemand die er wat van durft te zeggen, het wordt allemaal gebagatelliseerd.

Maar Johan Derksen maakt een grapje over homo’s en heel deugend Nederland op Twitter ontploft. Hou toch op! Pak de echte problemen aan! Waren ze maar zo kritisch op echte homohaat uit een bepaalde hoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven