Nederlandse tieners drinken veel...ouders.

19-10-2019 15:51 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse tieners drinken veel en dat komt waarschijnlijk door hun ouders.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230676 ... uders.html
Ik ben verbaasd. De grens dat je wel of geen alcohol mag drinken ligt toch op 18 jaar en die grens is er toch niet voor niets gekomen? Ik vind het zo'n lariekoek dat ouders zeggen dat ze thuis wel jonger alcohol mogen drinken omdat ze het beter thuis kunnen ontdekken. Daar kun je ook mee beginnen na je 18de.
Maar of we dat IJslande model hier in Nederland ook ooit doorgevoerd krijgen? Ik moet het nog zien...
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 19-10-2019 15:53
Reden: Aanvulling
9.12% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het altijd fascinerend, Marokkanen en drugs, alcohol haast niks, blowen was gebruikelijk onder jongens, als er 1 aan de xtc werd gevonden kwamen er overal, broers en neven vandaan om hem terecht te wijzen en op te lappen, er is een heel web dat eromheen sluit.
Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
22-10-2019 20:07
Oh ja, bang voor vader. Daarom stelen ze ook niet, dealen ze geen drugs, slaan ze geen homo’s in elkaar, maffia. Allemaal bang voor vader
:-D
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
22-10-2019 20:14
De meerderheid van Marokkanen dealt geen drugs, steelt niet, slaan geen homos in elkaar en behoort niet tot een maffia lmao.

En ja, een groot gedeelte drinkt ook geen of minder alcohol. Minder dan Nederlanders tenminste; want dronken rijden, comazuipen of alcoholist worden zie ik echt nooit, niet in mijn familie, niet in andere families.

In feite, ik geef je gelijk, Marokkanen drinken evenveel alcohol als dat ze drugs dealen, bijna nooit.

Maarja, ik zeg niet dat ze geen alcohol gebruiken, maar eigenlijk alleen door volwassenen. Mannen vaak. Jongeren ook, maar niet veel.
De cijfers beweren anders.
aloha66 schreef:
22-10-2019 21:47
De cijfers beweren anders.
Dan wil ik heel graag die cijfers zien; misschien zijn Marokkanen overgerepressenteerd, maar zeker niet de meerderheid. Meer dan 50% van Marokkanen dealt drugs, slaat homo's in elkaar en behoort tot een maffia?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-10-2019 18:40
Afbeelding

Wetenschappelijk onderzoek is al lang niet meer wat het geweest is:

Hoe erg is de wetenschap eraan toe? Dat vraag je je langzaamaan af, gezien alle gebreken die de laatste jaren aan het licht komen. Gevallen van onderzoeksfraude. Het grote aantal studies dat niet te reproduceren is door een slechte proefopzet, slordige verslaglegging of gesjoemel met data. De nadruk op positieve resultaten, en het weglaten van negatieve. De verslappende controle door vakgenoten van artikelen die bij tijdschriften worden ingediend.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/20/he ... 4-a1542241

Vraag 1: Wie is de opdrachtgever?
Vraag 2: Wie betaald het?
Vraag 3: Welke uitslag komt goed uit voor de opdrachtgever en is dat toevallig ook de eindconclusie ;)
OK - dus nu hoeven we in geen enkele discussie meer te verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek want dan gaat deze dooddoener op?

Ik spreek de onderzoeksleider van het genoemde programma volgende week en zal hem zeggen dat zijn resultaten en verder ook eigenlijk al zijn werk naar de schroot kan omdat HBG iets heeft gelezen over wetenschapsfraude.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
23-10-2019 13:16
OK - dus nu hoeven we in geen enkele discussie meer te verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek want dan gaat deze dooddoener op?

Ik spreek de onderzoeksleider van het genoemde programma volgende week en zal hem zeggen dat zijn resultaten en verder ook eigenlijk al zijn werk naar de schroot kan omdat HBG iets heeft gelezen over wetenschapsfraude.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
23-10-2019 13:16
OK - dus nu hoeven we in geen enkele discussie meer te verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek want dan gaat deze dooddoener op?

Ik spreek de onderzoeksleider van het genoemde programma volgende week en zal hem zeggen dat zijn resultaten en verder ook eigenlijk al zijn werk naar de schroot kan omdat HBG iets heeft gelezen over wetenschapsfraude.
Dat gaat ook wat ver maar het is niet verkeerd om dingen kritisch te bekijken. We hoeven ook niet meteen alles te geloven wat iemand in een “ witte jas “ ons voorschotelt. En er zijn vele voorbeelden van foutieve en gemanipuleerde onderzoeken. Er zijn natuurlijk ook vele onderzoeken die wel juist zijn uitgevoerd. Dus daarom is voorzichtigheid geboden en zeker op een forum als dit waar mensen niet schromen om foute onderzoeken als de waarheid te presenteren. Om maar gelijk te krijgen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik met je eens, Lange. Alleen werd hier niet kritisch naar het onderzoek gekeken maar gewoon gesteld dat onderzoek niks zegt ‘want fraude’. Dat is een dooddoener.
Kritisch kijken naar de methode, de betrouwbaarheid, generaliseerbaarheid, effectsterkte en aanverwante zaken is nuttig en interessant (en doen wetenschappers onderling ook voortdurend).
Het is iig de richtlijn die de verslavingszorg aanhoudt. En dan niet omdat er dan helemaal niet gedronken wordt, maar wel vaak bewuster. Omdat alcoholgebruik afgekeurd wordt door ouders en er daardoor wel minder en minder vaak gedronken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
23-10-2019 13:16
OK - dus nu hoeven we in geen enkele discussie meer te verwijzen naar wetenschappelijk onderzoek want dan gaat deze dooddoener op?

Ik spreek de onderzoeksleider van het genoemde programma volgende week en zal hem zeggen dat zijn resultaten en verder ook eigenlijk al zijn werk naar de schroot kan omdat HBG iets heeft gelezen over wetenschapsfraude.
Onderzoeken :facepalm:
(niet bij ieder onderzoek natuurlijk)

Wie betaald bepaalt -in veel gevallen - de einduitslag.

Google maar eens op statiegeld en Wageningen universiteit

Hier alvast een eerste voorzet.
https://www.trouw.nl/nieuws/wagenings-o ... ~bdf5e6f0/
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 23-10-2019 21:53
4.28% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
23-10-2019 21:00
Dat ben ik met je eens, Lange. Alleen werd hier niet kritisch naar het onderzoek gekeken maar gewoon gesteld dat onderzoek niks zegt ‘want fraude’. Dat is een dooddoener.

Dan lees je toch verkeerd, dat schreef ik echt niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-10-2019 21:53
Dan lees je toch verkeerd, dat schreef ik echt niet.
Nee, letterlijk schreef je dat niet, hehe. Maar je trekt dit specifieke onderzoek in twijfel, niet op basis van jouw kennis van dit onderzoek, maar op basis van een generiek idee tav de waarde van onderzoek en het mogelijk gebrek aan objectiviteit. En dat is een dooddoener.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/2307732

Tieners kotsen bus onder.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
27-10-2019 13:28
https://nos.nl/l/2307732

Tieners kotsen bus onder.
Tieners doen nu eenmaal wel eens domme dingen. Vroeger was dat normaal, nu moet het in de krant.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2019 13:44
Reden: Provoceren
99.78% gewijzigd
Mispoes!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2019 13:44
Reden: Provoceren
99.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven