Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zo grappig. Boosrechts dat maar blijft roepen dat "ze" altijd maar aan het janken zijn maar de enigen die al jaaaaaaaaaaaren topics voljammeren met dat ze niks meer mogen zeggen en blanke vla straks niet meer mag en hier worden ze pas echt racistisch van zijn al die boosrechtsen zelf.

Zeker gepikeerd dat ze steeds zo in de spotlights worden gezet.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:23
Zo grappig. Boosrechts dat maar blijft roepen dat "ze" altijd maar aan het janken zijn maar de enigen die al jaaaaaaaaaaaren topics voljammeren met dat ze niks meer mogen zeggen en blanke vla straks niet meer mag en hier worden ze pas echt racistisch van zijn al die boosrechtsen zelf.

Zeker gepikeerd dat ze steeds zo in de spotlights worden gezet.
ja huilie huilie
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend op het nieuws: het kabinet gaat 14 miljoen uittrekken om racisme in de sport te bestrijden.

Doen ze vast omdat er geen racisme is.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:24
Van het weekend op het nieuws: het kabinet gaat 14 miljoen uittrekken om racisme in de sport te bestrijden.

Doen ze vast omdat er geen racisme is.

Mooi dat moeten ze op “ zwarte “ scholen waar 2 of 3 blanke kinderen op zitten ook gaan doen. Want op die scholen viert het racisme hoogtij. Top actie :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar zal als zuiderling even een discriminerende knuppel in het hoenderhok gooien: iemand die geboren en getogen is in IJmuiden weet geen drol drie af van carnavalsliederen.

Het is niet geschreven en gezongen in het dialect, het is niet grappig en het hekelt geen enkele autoriteit. Dit heeft geen zak met carnaval te maken dus ik zou het erg op prijs stellen als die Lex Gaarthuis zijn onderbuikgevoelens of mislukt gevoel voor commercie niet wil verbinden aan ‘onze’ * traditie van carnaval vieren.


*Brabanders, Limburgers en een gedeelte van Gelderland
Nee heb je, ja kun je krijgen
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:24
Van het weekend op het nieuws: het kabinet gaat 14 miljoen uittrekken om racisme in de sport te bestrijden.

Doen ze vast omdat er geen racisme is.
Mag voor mij ook curatiever in plaats van preventief. Net zoals die gekken die Sylvana bedreigden: hup aanpakken en straffen.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen die 14 Miljoen wel beter besteden. Want hoe willen ze dit gaan doen? Populaire Amerikaanse celebs een reclamespotje laten opnemen (en daar dus dikke Miljoenen voor vragen) met ‘Foei dat mag niet’. |-) Neuh dan heb ik liever dat ze het geld aan betere dingen uitgeven.
S-Meds schreef:
10-02-2020 22:28
Mag voor mij ook curatiever in plaats van preventief. Net zoals die gekken die Sylvana bedreigden: hup aanpakken en straffen.
Ach ach die arme zielige Sylvana, die lokt natuurlijk nooit wat uit met haar gedrag....
Sjiraf schreef:
10-02-2020 22:30
Ze kunnen die 14 Miljoen wel beter besteden. Want hoe willen ze dit gaan doen? Populaire Amerikaanse celebs een reclamespotje laten opnemen (en daar dus dikke Miljoenen voor vragen) met ‘Foei dat mag niet’. |-) Neuh dan heb ik liever dat ze het geld aan betere dingen uitgeven.
Dat zal de onderlinge verschillen alleen maar extra benadrukken lijkt mij. Zonde van het geld.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-02-2020 22:21
Blackface
Het zegt alleen iets over jouw eigen gedachtegang dat je dat er in leest.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
10-02-2020 22:30
Ze kunnen die 14 Miljoen wel beter besteden. Want hoe willen ze dit gaan doen? Populaire Amerikaanse celebs een reclamespotje laten opnemen (en daar dus dikke Miljoenen voor vragen) met ‘Foei dat mag niet’. |-) Neuh dan heb ik liever dat ze het geld aan betere dingen uitgeven.
Nee hoor, onder andere met slimme camera's die registreren dat jij in het stadion oerwoudgeluiden staat te maken of de Hitlergroet brengt. En dan krijg je een levenslang stadionverbod en een dikke boete.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:23
Zo grappig. Boosrechts dat maar blijft roepen dat "ze" altijd maar aan het janken zijn maar de enigen die al jaaaaaaaaaaaren topics voljammeren met dat ze niks meer mogen zeggen en blanke vla straks niet meer mag en hier worden ze pas echt racistisch van zijn al die boosrechtsen zelf.

Zeker gepikeerd dat ze steeds zo in de spotlights worden gezet.
MONDDOOD gemaakt!
Wageningen1985 schreef:
10-02-2020 22:33
Ach ach die arme zielige Sylvana, die lokt natuurlijk nooit wat uit met haar gedrag....
er zijn mensen veroordeeld wegens racisme en bedreiging. Wat iemand ook doet of zegt het is nooit een excuus om de wet te overtreden. Of vind je soms ook dat slachtoffers van verkrachting dit uitlokken door hun gedrag of kleding?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-02-2020 22:36
er zijn mensen veroordeeld wegens racisme en bedreiging. Wat iemand ook doet of zegt het is nooit een excuus om de wet te overtreden. Of vind je soms ook dat slachtoffers van verkrachting dit uitlokken door hun gedrag of kleding?
Neeheeeeeee, je snapt er niks van. Als je nog niet racistisch was word je het vanzelf wel als je een zwarte vrouw hoort vragen waarom een witte man het woord "zwartjes" gebruikt. Hoe durft ze! Net goed dat ze bedreigd wordt, daar vraagt ze om.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:35
Nee hoor, onder andere met slimme camera's die registreren dat jij in het stadion oerwoudgeluiden staat te maken of de Hitlergroet brengt. En dan krijg je een levenslang stadionverbod en een dikke boete.
Eindelijk
madamecannibale schreef:
10-02-2020 22:35
Het zegt alleen iets over jouw eigen gedachtegang dat je dat er in leest.
Dat, madame Cannibale (wanneer wordt die attractie nou eens gesloopt?) was een grapje
Ik vind die carnavalskraker echt belachelijk en hopelijk laat men dat lied hier links liggen met carnaval.

En hopelijk hebben de carnavalsverenigingen hier wat meer respect. Er lopen wel vaker groepen mee in de opstoet die net op het randje zijn en net er overheen met het thema wat ze kiezen...
S-Meds schreef:
10-02-2020 22:36
er zijn mensen veroordeeld wegens racisme en bedreiging. Wat iemand ook doet of zegt het is nooit een excuus om de wet te overtreden. Of vind je soms ook dat slachtoffers van verkrachting dit uitlokken door hun gedrag of kleding?
Nee bedreiging is nooit goed, maar ik had een documentaire over haar gezien en wat een verschrikkelijk mens is het, niet te filmen.
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:37
Neeheeeeeee, je snapt er niks van. Als je nog niet racistisch was word je het vanzelf wel als je een zwarte vrouw hoort vragen waarom een witte man het woord "zwartjes" gebruikt. Hoe durft ze! Net goed dat ze bedreigd wordt, daar vraagt ze om.
blank is het, niet wit, anders doe je toch precies hetzelfde als degene die anno nu nog iemand zwart durft te noemen?
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:37
Neeheeeeeee, je snapt er niks van. Als je nog niet racistisch was word je het vanzelf wel als je een zwarte vrouw hoort vragen waarom een witte man het woord "zwartjes" gebruikt. Hoe durft ze! Net goed dat ze bedreigd wordt, daar vraagt ze om.
Wie doet er hier nou huilie huilie?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-02-2020 22:39
Ik vind die carnavalskraker echt belachelijk en hopelijk laat men dat lied hier links liggen met carnaval.

En hopelijk hebben de carnavalsverenigingen hier wat meer respect. Er lopen wel vaker groepen mee in de opstoet die net op het randje zijn en net er overheen met het thema wat ze kiezen...
Ik vind het maar een nep carnavalsnummer. Zoals hierboven al werd gezegd. Het mist het randje waardoor het niet grappig maar te ver is.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
10-02-2020 22:41
Wie doet er hier nou huilie huilie?
Ik niet hoor. Moet altijd wel lachen om hoe voorspelbaar en suf die argumenten zijn. Echt, als je nog steeds niet snapt dat blanke vla niet hetzelfde is als moorkop, dan ben je ook wel een beetje... bijzonder, hoor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-02-2020 22:40
blank is het, niet wit, anders doe je toch precies hetzelfde als degene die anno nu nog iemand zwart durft te noemen?
Ik voel me absoluut niet beledigd als iemand mij wit, blank, roze, Caucasian, Europees of een ander synoniem noemt.
Wageningen1985 schreef:
10-02-2020 22:40
Nee bedreiging is nooit goed, maar ik had een documentaire over haar gezien en wat een verschrikkelijk mens is het, niet te filmen.
Ze is slachtoffer van bedreiging, waarom is het relevant te melden dat jij haar verschrikkelijk is? Wat vind je van die bedreigers?
fashionvictim schreef:
10-02-2020 22:43
Ik niet hoor. Moet altijd wel lachen om hoe voorspelbaar en suf die argumenten zijn. Echt, als je nog steeds niet snapt dat blanke vla niet hetzelfde is als moorkop, dan ben je ook wel een beetje... bijzonder, hoor.
Ja en morgen is het weer wat anders, als moorkop al racistisch is slaan we helemaal door en weten we niet meer wat racisme inhoudt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven