Needle spiking

24-05-2022 12:34 85 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er komen steeds meer meldingen over needle spiking. Veelal jonge vrouwen die aangeven tijdens het uitgaan geprikt te zijn en onwel werden. In Engeland is dit fenomeen al langer bekend. Opvallend is wel dat er nog nooit bij iemand een stof in het bloed is vastgesteld.

Jakkes wat een raar fenomeen. Waarom zou iemand dit doen ? En hoe krijg je bij fouilleren zo'n spuit mee naar binnen ? En dat dan ongezien in een uitgaansgelegenheid doen ?
Opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het intrigerend, het zou maar zo een soort massahysterie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bizar he! Wie doet dat nou voor de lol? Is dat een super rare fetish ofzo? 😱 Ik heb geen antwoorden op je vragen. Ben benieuwd of er meer over bekend is!
Alle reacties Link kopieren Quote
REDHOTHEAD schreef:
24-05-2022 12:43
Ik vind het intrigerend, het zou maar zo een soort massahysterie kunnen zijn.

Idem.

Is er in Engeland (wel) iets aangetoond overigens?
Alle reacties Link kopieren Quote
REDHOTHEAD schreef:
24-05-2022 12:43
Ik vind het intrigerend, het zou maar zo een soort massahysterie kunnen zijn.
Ja ik denk dat dat het echt gebeurt én deels massahysterie is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wss wordt er niet op elk feest gefouilleerd?!
Ze fouilleren lang niet overal en al helemaal niet goed, dus zoiets binnensmokkelen moet prima lukken.
Maar vraag me wel af hoe je iemand kan prikken en dan zo'n spuit leegdrukken terwijl die persoon gewoon stil blijft staan. Als je zo'n prik voelt schiet je toch meteen een eind opzij, zoals wanneer je door een wesp gestoken wordt?
En er is nog bij niemand daadwerkelijk iets van gif in het bloed gevonden.. ik vind het wel fascinerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Men vermoed GHB en dat is al heel snel niet meer zichtbaar in bloed en urine. Bij lage doseringen mogelijk helemaal niet zichtbaar.

Maar omdat het dus niet aantoonbaar is blijft het gissen.

Zal wel een hype worden nu er zoveel aandacht voor is.
Ik word oud. Bizar dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
24-05-2022 12:53
Men vermoed GHB en dat is al heel snel niet meer zichtbaar in bloed en urine. Bij lage doseringen mogelijk helemaal niet zichtbaar.

Maar omdat het dus niet aantoonbaar is blijft het gissen.

Zal wel een hype worden nu er zoveel aandacht voor is.
Volgens mij zag ik gisteren bij Beau een stukje dat GHB (en heel veel andere middelen) daar helemaal niet voor geschikt zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
C⨀urage schreef:
24-05-2022 12:49
Idem.

Is er in Engeland (wel) iets aangetoond overigens?
Nee tot nu toe is er in geen enkel geval bewijs gevonden, vandaar dat ik massahysterie vermoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
REDHOTHEAD schreef:
24-05-2022 13:01
Nee tot nu toe is er in geen enkel geval bewijs gevonden, vandaar dat ik massahysterie vermoed.
Is er überhaupt ooit een spuit gevonden bij fouilleren of ergens op de grond in een uitgaansgelegenheid ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren was er een slachtoffer hiervan op Beau, Ze was geprikt en daar was ook bewijs van. Ze had een prikplek in haar huid en een bloedvlekje in haar broek. Eerst dacht ze dat er een kapot bekertje ofzo in haar huid had geprikt, maar na een kwartier werd ze niet lekker en moest ze met de ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Ze had 3 drankjes gedronken. In het ziekenhuis konden ze eigenlijk niks vinden wat op GHB of iets dergelijks leek. Nu zat daar ook een EHBO-arts en die deed het een beetje af als massahysterie omdat ze nooit drugs konden vinden. Hij gaf ook aan dat het minstens 20 seconden duurde om een spuit leeg te spuiten. Dat leek mij dan weer lang, want bij het vaccineren duurde het maar een paar seconden en dit gaat natuurlijk niet via allerlei protocollen. Hij gaf aan dat het toch vaak alcoholvergiftiging was. Ik vond het een beetje sneu voor dat meisje dat daar zat dat haar verhaal als onzinnig werd afgedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
is het muggenseizoen al op gang gekomen? Dat wordt nog wat op de SEH vrees ik :$
Fristrerend lijkt me. Heb je zoiets meegemaakt, wordt het afgedaan als zijnde eigen schuld. Terwijl er dus wel degelijk een prikplek was.
Alle reacties Link kopieren Quote
okkervil schreef:
24-05-2022 13:04
Gisteren was er een slachtoffer hiervan op Beau, Ze was geprikt en daar was ook bewijs van. Ze had een prikplek in haar huid en een bloedvlekje in haar broek. Eerst dacht ze dat er een kapot bekertje ofzo in haar huid had geprikt, maar na een kwartier werd ze niet lekker en moest ze met de ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Ze had 3 drankjes gedronken. In het ziekenhuis konden ze eigenlijk niks vinden wat op GHB of iets dergelijks leek. Nu zat daar ook een EHBO-arts en die deed het een beetje af als massahysterie omdat ze nooit drugs konden vinden. Hij gaf ook aan dat het minstens 20 seconden duurde om een spuit leeg te spuiten. Dat leek mij dan weer lang, want bij het vaccineren duurde het maar een paar seconden en dit gaat natuurlijk niet via allerlei protocollen.
maar 1 dosis vaccin is heel klein, kan zelfde volume aan GHB dan ook effect hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat hier heel snel duidelijkheid over komt.

Een dergelijk verhaal dat rond blijft gaan zonder bewezen gevallen met gepakte dader werkt victim blaming in de hand.
Alle reacties Link kopieren Quote
de boodschap is: blijf samen en houd mekaar in de gaten, zonder meteen paniek te zaaien.

het is natuurlijk heel eenvoudig om nu angst te gaan zaaien in een massa door bijvoorbeeld een kleine prik met een veiligheidsspeld o.i.d. - wat daar dan verder het nut of de bedoeling achter is, zou ik ook niet weten
misschien ook wel onrust creëren om zo makkelijker te kunnen zakkenrollen is al geopperd.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in de regio was afgelopen weekend een feest waarop meerdere kinderen (allemaal tussen de 12 en 16) niet goed waren geworden. Ook meteen allerlei wilde verhalen, terwijl er geen enkele aanleiding voor was om die als waarheid aan te nemen. De politie zei ook dat het massa hysterie was.
Vroeger viel er ook wel eens iemand flauw door de warmte, nu wordt er meteen 'needle spiking' geroepen.
En zeker bij een feest met alleen maar jonge tieners lijkt het me nogal vergezocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik vooral kwalijk vind is dat ze GHB niet kunnen aantonen en een aantal andere drugs/medicijnen ook niet. Dat wil niet zoveel zeggen. Misschien is het al uit het lichaam als de test gedaan wordt. Het kan ook maar zo zijn dat er een heel ander middel gebruikt is waar ze niet op hebben onderzocht. Een nieuw middels dat ze niet eens kunnen onderzoeken nog. Of stoffen die heel duur zijn om te onderzoeken en gezien de toestand van de slachtoffers niet de moeite waard is om te onderzoeken.

Het kan zijn dat een deel wel echt is, maar een deel massahysterie. Maar wat is dan het doel van dat prikken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat is de ‘lol’ van iemand prikken? En wat ook al is gezegd: je moet door een broek heen en dan diep genoeg in een spier en dan ook nog een spuit leegspuiten (met 1 hand, want anders valt het wel erg op?)?
En dat voel je al die tijd dan niet? Je schrikt niet van die prik waardoor je opzij/achteruit stapt en de naald afbreekt/niet (lang genoeg) op zijn plek zit?

Veel vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Mee eens hoor dat nu van onwelwording needle spiking al snel als mogelijke bron wordt gegeven.

Afgelopen weekend ook een voetbalwedstrijd met onwelwordingen. Op sociaal media wordt natuurlijk gelijk needle spiking aangegeven als oorzaak.

Needle spiking is gewoon moeilijk te achterhalen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 24-05-2022 13:33
11.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn andere middelen (geen ghb) die wel snel ingespoten kunnen worden met een dunne naald waardoor je het niet door hebt. Ik geloof dus zeker wel dat het kan. Maar ik denk dat een gedeelte ook hysterie is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat heb je eraan? Bij je thuis kan je zo’n slachtoffer ‘rustig’ misbruiken, maar bij een voetbal wedstrijd zijn toch veel omstanders? En pubers hebben geen dure sieraden of dikke portemonnee op zak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het ook niet. Je springt toch opzij zodra je een prik voelt?
Dan kan iemand toch niet een hele spuit leegspuiten?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven