Nieuwe foto’s koninklijk gezin

26-04-2018 14:39 3070 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatst ook een topic geopend met foto’s van Maxima en de 3 dochters. Nu zag ik nieuwe foto’s voorbijkomen en ik ben toch weer trots op ons koninklijk gezin :)

Ze kosten klauwen vol geld, maar dan hebben we wel wat :cheer:

En nu probeer ik het linkje te plakken

https://www.koninklijkhuis.nl/foto-en-v ... os/actueel
claudia2010 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 15:36
14.24% gewijzigd
jo12345 schreef:
11-06-2021 16:04
Het zou je nog verbazen. Vorige zomer stond ze gewoon bij een strandtent op het terras te werken. Net als heel veel andere meisjes van 17 jaar.

Ik denk dat er met haar, net als met ieder persoon, niets mis is. Maar haar positie is gewoon niet meer van deze tijd.
Het probleem is dat als je een baan krijgt omdat je uit de baarmoeder van je moeder komt, niemand ooit zal weten wat je nou eigenlijk zelf kan.
De wereld is veranderd en erfelijke posities horen thuis in contreien als de 19e eeuw en Noord Korea.

Alsof Amalia de enige is die een baan krijgt omdat ze in een bepaalde familie is geboren. Heel veel familiebedrijven blijven in de familie. In veel gevallen zal de opvolger geschikt zijn, in veel gevallen ook niet. Maar omdat ze toevallig uit de baarmoeder van hun moeder komen, is hun toekomstige baan zeker gesteld. En dan heb ik nog niet eens over ouders die weliswaar geen bedrijf hebben, maar wel genoeg connecties om hun kind aan een goede baan te helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Julus schreef:
11-06-2021 16:10
Misschien gaat ze druiven plukken in Frankrijk of achter de bar in Spanje. Dan is het gezeik daarover ook klaar.
Ja ze gaat een gap-year doen toch? Ik hoop voor haar naar het buitenland, dan kan ze nog een beetje anoniem over straat.
Alle reacties Link kopieren Quote
In_Tenebris schreef:
11-06-2021 15:38
En ondanks dat is de afstudeerscriptie van de koning staatsgeheim. :lol:

Eens ook dat het bedacht door anderen om af te zien van de toelage. Ze hebben miljarden en alles wordt betaald. Goh, wat een offer!
Is dat niet gewoon omdat het een politiek gevoelig onderwerp was? Ik denk dat alleen vanwege al die geruchten over de intelligentie van onze huidige koning nu besloten is om openbaar te maken dat Amalia cum laude is geslaagd.

(Al hadden we al kunnen weten dat ze slim is, anders was er niet voor het gymnasium gekozen, ze had ook gewoon VWO kunnen doen).
Julus schreef:
11-06-2021 16:10
Misschien gaat ze druiven plukken in Frankrijk of achter de bar in Spanje. Dan is het gezeik daarover ook klaar.

Ik gun haar vooral dat jaar achter de bar :proud:

En voor de rest; intelligentie is niet altijd af te meten aan opleiding. Ook WA maakt op mij geen domme indruk.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
11-06-2021 16:13
Is dat niet gewoon omdat het een politiek gevoelig onderwerp was? Ik denk dat alleen vanwege al die geruchten over de intelligentie van onze huidige koning nu besloten is om openbaar te maken dat Amalia cum laude is geslaagd.

(Al hadden we al kunnen weten dat ze slim is, anders was er niet voor het gymnasium gekozen, ze had ook gewoon VWO kunnen doen).
Wat is het verschil?
VWO = gymnasium en atheneum in 1 gebouw, sommige vakken gemeenschappelijk.
Merys schreef:
11-06-2021 16:23
Ik gun haar vooral dat jaar achter de bar :proud:

En voor de rest; intelligentie is niet altijd af te meten aan opleiding. Ook WA maakt op mij geen domme indruk.
Of ze gaat de wijn drinken die van de druiven is gemaakt die zij geplukt heeft🤪
Alle reacties Link kopieren Quote
amarna schreef:
11-06-2021 16:40
Wat is het verschil?
VWO = gymnasium en atheneum in 1 gebouw, sommige vakken gemeenschappelijk.
Het is de eerste drie jaar twee vakken extra tov atheneum. Als je van te voren weet dat vwo alleen haalbaar is met veel bijles, dan kies je daar gewoon niet voor.
jo12345 schreef:
11-06-2021 15:29
Hoezo goed van haar?
Dat heeft ze echt niet zelf bedacht. Het imago van het hele koningshuis staat zwaar onder druk omdat keer op keer blijkt dat ze veel meer nemen als ze eigenlijk toekomt.
Die toelage stond op het punt de komende jaren een enorm (en terecht) mikpunt te worden in alle media. Wat moet een kind van 18 tenslotte met 1,6 miljoen per jaar, zeker als ze een beetje gaat freewheelen.
Dit is gewoon hele handige PR, bedacht door een professioneel team van imago deskundigen.
Ze heeft in ieder geval beter door wat er speelt dan haar ouders die met geld smijten en lak hebben aan corona adviezen en beperkingen.

Natuurlijk zal dit indringend met haar besproken zijn, maar uiteindelijk heeft ze hier zelf de laatste stem in.

Met haar cum laude examen heeft de bewezen een stuk intelligenter te zijn dan haar vader, en met deze brief toont ze aan dat haar sociale voelsprieten ook beter weken.

Ik gun haar een heel mooi tussenjaar zonder sociale druk.
amarna schreef:
11-06-2021 16:40
Wat is het verschil?
VWO = gymnasium en atheneum in 1 gebouw, sommige vakken gemeenschappelijk.
De eerste jaren 2 extra vakken, en daarna minimaal 1. Dat gaat ten koste van de uren voor de andere vakken. Je moet dus hetzelfde niveau behalen met minder instructie en minder lestijd per vak.
De toelatingseisen voor gymnasium zijn meestal ook hoger dan die voor vwo zonder klassieke talen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nerdopviva schreef:
11-06-2021 16:11
Alsof Amalia de enige is die een baan krijgt omdat ze in een bepaalde familie is geboren. Heel veel familiebedrijven blijven in de familie. In veel gevallen zal de opvolger geschikt zijn, in veel gevallen ook niet. Maar omdat ze toevallig uit de baarmoeder van hun moeder komen, is hun toekomstige baan zeker gesteld. En dan heb ik nog niet eens over ouders die weliswaar geen bedrijf hebben, maar wel genoeg connecties om hun kind aan een goede baan te helpen.
Dat zijn banen die niet van belastinggeld betaald worden. Daarnaast hoop je toch dat gewoon de beste persoon de hoogste baan krijgt.
Als Markt Rutte binnenkort eindelijk weg gaat, dan komt er ook niet een of ander neefje van hem het overnemen omdat die erfelijke rechten heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Livia- schreef:
11-06-2021 16:57
De eerste jaren 2 extra vakken, en daarna minimaal 1. Dat gaat ten koste van de uren voor de andere vakken. Je moet dus hetzelfde niveau behalen met minder instructie en minder lestijd per vak.
De toelatingseisen voor gymnasium zijn meestal ook hoger dan die voor vwo zonder klassieke talen.
In de bovenbouw is er geen extra vak meer, latijn en grieks vervangt op het gymnasium de tweede vreemde taal die op het atheneum verplicht is.
nimbus schreef:
11-06-2021 17:03
In de bovenbouw is er geen extra vak meer, latijn en grieks vervangt op het gymnasium de tweede vreemde taal die op het atheneum verplicht is.
Is dat zo? Vroeger was het Nederlands plus minimaal een vreemde moderne taal en minimaal een klassieke taal.
Myra22 schreef:
11-06-2021 17:06
Is dat zo? Vroeger was het Nederlands plus minimaal een vreemde moderne taal en minimaal een klassieke taal.
Ik herinner me uit mijn tijd zelfs dat het Nederlands+Engels (verplicht) + Latijn of Grieks (minimaal een van beiden) + minimaal 1 vreemde taal (Frans, Duits, Spaans) was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Myra22 schreef:
11-06-2021 17:06
Is dat zo? Vroeger was het Nederlands plus minimaal een vreemde moderne taal en minimaal een klassieke taal.
1 moderne vreemde taal inderdaad op het gymnasium, op het atheneum doe je er twee. Totaal aan vakken is gelijk voor het eindexamen van beide opleidingen
Alle reacties Link kopieren Quote
-Livia- schreef:
11-06-2021 16:54
Ze heeft in ieder geval beter door wat er speelt dan haar ouders die met geld smijten en lak hebben aan corona adviezen en beperkingen.

Natuurlijk zal dit indringend met haar besproken zijn, maar uiteindelijk heeft ze hier zelf de laatste stem in.

Met haar cum laude examen heeft de bewezen een stuk intelligenter te zijn dan haar vader, en met deze brief toont ze aan dat haar sociale voelsprieten ook beter weken.

Ik gun haar een heel mooi tussenjaar zonder sociale druk.

Waarom toch steeds doen alsof WA dom is? Ook niet aardig toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:13
Waarom toch steeds doen alsof WA dom is? Ook niet aardig toch.
Hij is gelukkig maar een beetje dom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:13
Waarom toch steeds doen alsof WA dom is? Ook niet aardig toch.
Hij is gewoon niet dom, het is niet alsof die school in Wales gewoon iedereen toelaat. Daar zijn ook gewoon eisen voor.
Merys schreef:
11-06-2021 16:23
Ik gun haar vooral dat jaar achter de bar :proud:

En voor de rest; intelligentie is niet altijd af te meten aan opleiding. Ook WA maakt op mij geen domme indruk.
<

Hij stond toch bekend als een zeer matige student, in tegenstelling tot Friso. Hij had volgens mij ook nooit naar de universiteit gegaan als hij een andere afkomst had gehad. Maakt verder niet uit, niemand heeft zichzelf gemaakt. Dat hij niet al te slim is kun je volgens mij wel opmaken uit het feit dat ze zoveel terechte kritiek krijgen. Het is dus ook een drammer die ondanks adviseurs zijn eigen domme beslissingen neemt.
nimbus schreef:
11-06-2021 17:14
Hij is gewoon niet dom, het is niet alsof die school in Wales gewoon iedereen toelaat. Daar zijn ook gewoon eisen voor.


Alles heeft een prijs ;-)
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:13
Waarom toch steeds doen alsof WA dom is? Ook niet aardig toch.
Jij gebruikt het woord "dom". Ik niet. En ja, haar vader had echt nooit cum laude kunnen slagen. Sterker, in een "gewoon" gezin - zonder de vele particuliere bijlessen - had hij geen vwo kunnen doen.

Dat maakt hem niet dom. Dat maakt zijn dochter wel intelligenter. En haar eerste zelfstandige keuze is ook duidelijker slimmer dan flink wat van zijn keuzes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
11-06-2021 16:23
Ik gun haar vooral dat jaar achter de bar :proud:
Ik wens haar een jaar heerlijk hoeren en sloeren, dat keurslijf zal haar nog lang genoeg gaan plagen straks.
Tof dat ze afziet van de bijlage en onkostenvergoeding, of ze het nu zelf bedacht heeft of dat het ingeven is, ik vind het een mooi gebaar.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
*Sikkepit* schreef:
11-06-2021 17:19
Ik wens haar een jaar heerlijk hoeren en sloeren, dat keurslijf zal haar nog lang genoeg gaan plagen straks.
Tof dat ze afziet van de bijlage en onkostenvergoeding, of ze het nu zelf bedacht heeft of dat het ingeven is, ik vind het een mooi gebaar.


Een jaar hoeren en sloeren achtervolgt haar de rest van het leven, geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
In_Tenebris schreef:
11-06-2021 17:15
<

Hij stond toch bekend als een zeer matige student, in tegenstelling tot Friso. Hij had volgens mij ook nooit naar de universiteit gegaan als hij een andere afkomst had gehad. Maakt verder niet uit, niemand heeft zichzelf gemaakt. Dat hij niet al te slim is kun je volgens mij wel opmaken uit het feit dat ze zoveel terechte kritiek krijgen. Het is dus ook een drammer die ondanks adviseurs zijn eigen domme beslissingen neemt.
Tja maar Friso was ook een uitstekende student die 2 studies heeft afgemaakt, ik meen economie en lucht- en ruimtevaart techniek, niet bepaald pretstudies in elk geval. Naast zo’n absolute hoogvlieger steekt iedereen maar wat bleekjes af vermoed ik, maar dat maakt WA nog niet dom. Anders zouden heel veel mensen in de bevolking de kwalificatie dom moeten krijgen.
-Livia- schreef:
11-06-2021 17:19
En ja, haar vader had echt nooit cum laude kunnen slagen. Sterker, in een "gewoon" gezin - zonder de vele particuliere bijlessen - had hij geen vwo kunnen doen.
Hoe weet je dat?
Merys schreef:
11-06-2021 15:16
Amalia ziet af van toelage. Stoer!

https://www.ad.nl/binnenland/amalia-zie ... ~ac6d6e44/
Slimme meid!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven