Nieuwe ontwikkelingen in de zaak Madeleine McCann deel 2

16-06-2020 19:56 2679 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het dan eindelijk opgelost worden?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~aae8cd5b/

Was het de Duitser met de camper? Wie was de mysterieuze man die 's middags rond appartement 5a sloop? Wat was de rol van de paus? Waarom zijn de telefoongegevens gewist? Hoe betrouwbaar zijn de snifferdogs en wat is de rol van de ouders?

Omdat de politie er niet uit komt nemen wij hier op VIVA onze verantwoordelijkheid en speuren verder.

Blijf meeschrijven dan heb je altijd een alibi ;)

Linkje naar vorige deel
actueel/heropend-maddie-mccann/list_messages/463385
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:17
Reden: Juiste link toegevoegd
8.14% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bewijzen die moord door verdachte bevestigen?

,,We hebben bewijzen die bevestigen dat onze verdachte Madeleine McCan inderdaad heeft gedood”, vertelt Hans Christian Wolters van het OM Braunschweig aan RTL Boulevard. ,,We gaan er van uit dat de verdachte op dat moment op de plaats delict was.”. Op het tijdstip van de vermissing heeft hij zijn telefoon gebruikt. Andere bewijzen wil het OM verder niet bekendmaken.



Ik vind dit toch ook niet wat je noemt het toppunt van hard bewijs. Ze gaan er vanuit dat de verdachte op plaats delict was? Dat lijkt me toch ook ja, als hij daar niet was is hij de dader niet.
Sophiever schreef:
14-07-2020 00:47
Bewijzen die moord door verdachte bevestigen?

,,We hebben bewijzen die bevestigen dat onze verdachte Madeleine McCan inderdaad heeft gedood”, vertelt Hans Christian Wolters van het OM Braunschweig aan RTL Boulevard. ,,We gaan er van uit dat de verdachte op dat moment op de plaats delict was.”. Op het tijdstip van de vermissing heeft hij zijn telefoon gebruikt. Andere bewijzen wil het OM verder niet bekendmaken.



Ik vind dit toch ook niet wat je noemt het toppunt van hard bewijs. Ze gaan er vanuit dat de verdachte op plaats delict was? Dat lijkt me toch ook ja, als hij daar niet was is hij de dader niet.
nog steeds hetzelfde verhaal dus. Geen enkele ontwikkeling
S-Meds schreef:
14-07-2020 00:49
nog steeds hetzelfde verhaal dus. Geen enkele ontwikkeling
Nee ze hebben niks. Hij heeft gebeld in de buurt en dat is alles.
Sophiever schreef:
14-07-2020 01:06
Nee ze hebben niks. Hij heeft gebeld in de buurt en dat is alles.
ja en ‘de buurt’ moet je niet zo nauw nemen. Kritische vragen daar over kunnen de Duitsers niet beantwoorden
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lees ik net op twitter

A GERMAN prosecutor leading the probe into Madeleine McCann suspect Christian B revealed today he had no idea Portuguese police were searching wells. Hans Christian Wolters said the hunts at three sites close to Praia da Luz were not sparked by a tip-off from his team.

Zou de zoektocht dan niets te maken hebben met Christian Brückner?

Er schijnen ook telefoonpings te zijn van Gerry uit die buurt.
Hij schijnt toen hij terugkwam uit Washington meteen die kant op te zijn gegaan, zonder eerst langs zijn vakantiehuis in Luz te gaan.
Emma95 schreef:
14-07-2020 11:39


Er schijnen ook telefoonpings te zijn van Gerry uit die buurt.
Hij schijnt toen hij terugkwam uit Washington meteen die kant op te zijn gegaan, zonder eerst langs zijn vakantiehuis in Luz te gaan.
Huh?
Wanneer was dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
In juli 2007.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat over 26 juli.
Daar schijnt ie in de buurt van die putten geweest te zijn om een vage reden.

Moet je kijken wat ze allemaal hebben bijgehouden...

http://madeleinemccann.aimoo.com/topic/ ... 473-9831-1
Alle reacties Link kopieren Quote
Uit de PJ files (dit is waar de putten zijn)
From 19th, the McCanns began to move with greater frequency to the triangular area of Sagres- Raposeira-Budens.

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/PHONE_TEXTS.htm
hannaa46 schreef:
14-07-2020 12:38
Huh?
Wanneer was dat?
:O

ik hoop dat zij wordt gevonden
Emma95 schreef:
14-07-2020 13:04
Gaat over 26 juli.
Daar schijnt ie in de buurt van die putten geweest te zijn om een vage reden.

Moet je kijken wat ze allemaal hebben bijgehouden...

http://madeleinemccann.aimoo.com/topic/ ... 473-9831-1
Dat staat er niet he, en de gegevens zeggen helemaal niks.
Maar wat ik nu niet snap van die Portugese politie, los van wie het kind erin heeft gestopt. Waarom is er niet eerder gezocht in al die putten? Er is dus data van die ouders in de buurt van die putten en van CB. Dan ga je daar toch kijken? Of begrijp ik het niet goed?
PattyJupiter schreef:
14-07-2020 22:22
Maar wat ik nu niet snap van die Portugese politie, los van wie het kind erin heeft gestopt. Waarom is er niet eerder gezocht in al die putten? Er is dus data van die ouders in de buurt van die putten en van CB. Dan ga je daar toch kijken? Of begrijp ik het niet goed?
die telefoongegevens schijnen helemaal niet nauwkeurig te zijn. Het gaat om een onherbergzaam gebied
S-Meds schreef:
14-07-2020 23:21
die telefoongegevens schijnen helemaal niet nauwkeurig te zijn. Het gaat om een onherbergzaam gebied
Ik denk dat het aannemelijker is dat ze in zee gegooid is, al dan niet verzwaard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sophiever schreef:
14-07-2020 23:36
Ik denk dat het aannemelijker is dat ze in zee gegooid is, al dan niet verzwaard.
Moet ze dan niet ooit toch aangespoeld zijn?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Sophiever schreef:
14-07-2020 23:36
Ik denk dat het aannemelijker is dat ze in zee gegooid is, al dan niet verzwaard.
Ik denk dat de kans dat een lichaam dat in zee is gegooid, óók verzwaard, ooit naar boven komt is heel groot is. Behalve misschien als dat door experts is gedaan.
Dus die kans acht ik heel klein.
Ik denk ook dat haar ouders een stuk minder zelfverzekerd zouden zijn als Maddie in zee was gegooid.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingu schreef:
15-07-2020 07:01
Moet ze dan niet ooit toch aangespoeld zijn?
Zou wel moeten gebeuren op enig moment, maar als je iemand ver genoegd in zee gooit, wellicht niet. Maar volgens mij moet je dan echt wel een fors aantal kilometers gaan varen en het lichaam behoorlijk verzwaren. Dat lijkt mij een tijdrovende klus.
Eenzelfde argument werd volgens mij ook al eens benoemd in het geval van Nathalee Holloway.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Pingu schreef:
15-07-2020 07:01
Moet ze dan niet ooit toch aangespoeld zijn?
Aanspoelen zou vast kunnen zijn gebeurd, maar het hoeft niet. Helaas zijn er best wat drenkelingen die nooit gevonden worden. En het belangrijkste is dat de zee veel bewijs vernietigt. Dus zelfs als iemand aanspoelt is het de vraag hoeveel bewijs je nog vindt op dat lichaampje.
Sophiever schreef:
14-07-2020 23:36
Ik denk dat het aannemelijker is dat ze in zee gegooid is, al dan niet verzwaard.
Toen ik in Portugal was heb ik ademloos die grotten in het water gefotografeerd, de harde beuken van de zee. Schitterend schouwspel. In die grotten kun je denk ik gemakkelijk een lijkje verstoppen. Maar in zee vind ik zeker een optie.

Die Ierse man/vrouw heeft toch de vader met een kind in zijn armen 's avonds gezien? Het boek van Amaral ligt weer bij die bieb, dus ik weet het niet meer. Hij of zij sloeg erop aan toen Gerry met een van de tweeling op zijn armen het vliegtuig uitkwam in Engeland.

Kan iemand mij vertellen waar dat was? Waar liep Gerry en is daar gezocht? Zijn daar grotten, of je kun je daar graven?

Soms verwacht je iets totaal niet. Ik had ook al mijn verhaal klaar over de Glee-actrice: wie neemt er nou een duik als je kind in de boot zit? Dus ik dacht zelfmoord of verdronken. Blijkt ze dus met het kind te zijn gaan zwemmen en heeft ze er alles aan gedaan om haar zoon te redden. Compleet een andere theorie dan ik had.

Dus ik hou deze wandeling van Gerry ook open, maar was hij het wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij liep in een straatje in het dorp richting de zee volgens mij.
De familie Smith kwam uit een bar toen ze hem zagen lopen.
ClaireUnderwood schreef:
15-07-2020 10:21
Toen ik in Portugal was heb ik ademloos die grotten in het water gefotografeerd, de harde beuken van de zee. Schitterend schouwspel. In die grotten kun je denk ik gemakkelijk een lijkje verstoppen. Maar in zee vind ik zeker een optie.

Die Ierse man/vrouw heeft toch de vader met een kind in zijn armen 's avonds gezien? Het boek van Amaral ligt weer bij die bieb, dus ik weet het niet meer. Hij of zij sloeg erop aan toen Gerry met een van de tweeling op zijn armen het vliegtuig uitkwam in Engeland.

Kan iemand mij vertellen waar dat was? Waar liep Gerry en is daar gezocht? Zijn daar grotten, of je kun je daar graven?

Soms verwacht je iets totaal niet. Ik had ook al mijn verhaal klaar over de Glee-actrice: wie neemt er nou een duik als je kind in de boot zit? Dus ik dacht zelfmoord of verdronken. Blijkt ze dus met het kind te zijn gaan zwemmen en heeft ze er alles aan gedaan om haar zoon te redden. Compleet een andere theorie dan ik had.

Dus ik hou deze wandeling van Gerry ook open, maar was hij het wel?
het was een heel gezin dat Gerry heeft gezien, met een kind op zijn arm
Emma95 schreef:
15-07-2020 10:31
Hij liep in een straatje in het dorp richting de zee volgens mij.
De familie Smith kwam uit een bar toen ze hem zagen lopen.
En S-Meds ook bedankt. Ik dacht dat ie echt op het strand liep, maar dan ben ik abuis.
Op een tijdstip dat Gerry elders met vrienden zat te dineren.
snug schreef:
16-07-2020 11:19
Op een tijdstip dat Gerry elders met vrienden zat te dineren.
nee die timeline vertoont gaten. Ook in de timeline van de smiths zitten onzekerheden. Logisch ook want weet jij nog hoe laat precies je gisteren de post uit de brievenbus hebt gehaald? Soms weet je het zeker maar vaak moet je gokken en kunnen er rustig spelingen zijn van minuten tot uren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dailymail:
Lawyers for Brueckner are due in the European Court tomorrow (Thurs) to argue that a 2005 rape conviction against him is unsafe and that he should be released from prison within days.

Mr and Mrs McCann, from Rothley in Lesicestershire, had their hopes raised but are now preparing for the worst.

A friend of the McCanns told MailOnline: ‘It looks like the latest suspect could be ruled out because there is not sufficient evidence to charge him which would be a huge embarrassment to the German authorities and very disappointing but not a total surprise to Kate and Gerry.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven