Nieuwe verkiezingen herfst 2021?

16-08-2021 12:34 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de eerste werkdag van de politieke kopstukken die trachten een formatie te realiseren heeft D66 al gezorgd dat nieuwe verkiezingen aanstaande zijn. Ze wil geen doorstart en enkel met PvdA én Groenlinks erbij praten. Gelukkig is de grootste partij dat niet van plan. Zij willen niet in een Links kabinet plaatsnemen. Laatste peilingen geven aan dat VVD stuk groter zou worden als bij de laatste verkiezingen. D66 iets kleiner, CDA stuk kleiner en de rest vind je via Google

In de peiling kun je twee antwoorden kiezen die met een mislukte formatie te maken hebben en wat dat met jou doet. Daarom hebben de antwoorden ook soms totaal niets met elkaar te maken.

In jouw toelichting kun je verder “los”.

Heel bewust geen peiling over welke partij je zou stemmen etc etc.

Wat doe je als formatie mislukt?

Totaal aantal stemmen: 298

Zelfde partij stemmen (45%)
Andere partij stemmen (16%)
Strategisch stemmen (9%)
Maakt mij boos/verdrietig (3%)
IPCC rapport heeft gevolgen voor mijn stem (6%)
IPCC rapport heeft GEEN gevolgen voor mijn stem (7%)
Snap de impasse (2%)
Stem nu niet meer (1%)
Stem nooit (meer) (1%)
Patstelling is belachelijk (9%)
echt_nederlands wijzigde dit bericht op 16-08-2021 12:59
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust nu ze in overleg zijn. Gelijk in peilingen terug te zien. Wat een afgang voor D66 zeg.


https://maurice.nl/peilingen/wp-conten ... 1.jpg
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Verontruste-NL’er schreef:
18-10-2021 16:06
Wat een rust nu ze in overleg zijn. Gelijk in peilingen terug te zien. Wat een afgang voor D66 zeg.


https://maurice.nl/peilingen/wp-conten ... 1.jpg
Vind de afgang voor CDA tekenender en wel leuk ook.
Cateautje schreef:
18-10-2021 16:21
Vind de afgang voor CDA tekenender en wel leuk ook.
Tekenend absoluut, maar leuk? Het politieke midden lijkt op te houden te bestaan. Typerend voor de huidige tijd.
Vivanomore schreef:
18-10-2021 19:47
Tekenend absoluut, maar leuk? Het politieke midden lijkt op te houden te bestaan. Typerend voor de huidige tijd.
Waar zie jij het midden bij het CDA dat het liefst met rechts regeert?
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
18-10-2021 19:47
Tekenend absoluut, maar leuk? Het politieke midden lijkt op te houden te bestaan. Typerend voor de huidige tijd.
Eens, afbraak van politiek midden heeft men echt aan zichzelf te wijten, maar is geen positief vooruitzicht. Aan de andere kanr, de flanken worden sterker, vooral op rechts, maar zijn erg verdeeld. Wat nog als groot nadeel meebrengt, dat 1 partij (in dit geval VVD) bepalend blijft. D66 is bijna inwisselbaar met VVD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven