Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Murrmurr schreef:
18-06-2019 12:31
Ik ook hoor. Dat verhaal van die verkoopster heb ik onthouden omdat het juist zo uitzonderlijk onbeschoft was. De vrouwen die soms zo'n opmerking maken zijn hartstikke aardig verder en bedoelen het niet lullig maar veel mensen zijn zelf heel erg bezig met het al dan niet slank zijn en dan spreken ze dat uit. Wat gek is want voor mij is mijn figuur net zoals een huidskleur: je bent je er als het goed is niet continue bewust van, pas als iemand je erop aanspreekt.
Precies. Ik denk dat de dames die dit soort opmerkingen maken vooral zélf erg veel met hun lichaam bezig zijn en dat projecteren ze op anderen.
Maya85 schreef:
18-06-2019 12:53
Precies. Ik denk dat de dames die dit soort opmerkingen maken vooral zélf erg veel met hun lichaam bezig zijn en dat projecteren ze op anderen.
Ik ben daar echt verbaasd over.... Dat mensen dat soort opmerkingen überhaupt maken. Zou niet in mijn hoofd opkomen. Echt bizar.
lilguinea schreef:
18-06-2019 13:01
Ik ben daar echt verbaasd over.... Dat mensen dat soort opmerkingen überhaupt maken. Zou niet in mijn hoofd opkomen. Echt bizar.
Ik vind het ook behoorlijk onbeschoft ja. Maar de norm wordt steeds meer dat je dikker bent, dus dan krijg je dat.
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:04
Ik vind het ook behoorlijk onbeschoft ja. Maar de norm wordt steeds meer dat je dikker bent, dus dan krijg je dat.
Ik vind het andersom ook onbeschoft.
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:04
Ik vind het ook behoorlijk onbeschoft ja. Maar de norm wordt steeds meer dat je dikker bent, dus dan krijg je dat.
Vandaar dat dikke mensen nooit lullige opmerkingen te horen krijgen natuurlijk
Ik ga naar buiten. In hotpants met ongeschoren benen op de fiets. Alleen omdat de auto stuk is, voor de goede orde 8-)
lilguinea schreef:
18-06-2019 13:08
Ik vind het andersom ook onbeschoft.
Ik zeg zelf nooit iets over iemand anders zijn voorkomen. Dat ligt zo gevoelig dat ik het niet meer aandurf, want zelfs een compliment kan verkeerd worden opgepakt. Ik negeer het hele onderwerp. Als mijn vriendinnen met overgewicht of familieleden erover beginnen (lijnen/diëten/ hun lichaam), dan stuur ik het onderwerp snel naar iets anders. Ik brand me er niet aan.
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:04
Ik vind het ook behoorlijk onbeschoft ja. Maar de norm wordt steeds meer dat je dikker bent, dus dan krijg je dat.
:facepalm:
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:10
Ik zeg zelf nooit iets over iemand anders zijn voorkomen. Dat ligt zo gevoelig dat ik het niet meer aandurf, want zelfs een compliment kan verkeerd worden opgepakt. Ik negeer het hele onderwerp. Als mijn vriendinnen met overgewicht of familieleden erover beginnen (lijnen/diëten/ hun lichaam), dan stuur ik het onderwerp snel naar iets anders. Ik brand me er niet aan.
Wat fijn dat je dit dan dagen lang vol kan houden op de viva, wat heerlijk zo nu en dan je hart luchten op dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat afvallen vooral zo moeilijk is, omdat onze hersenen best ingewikkeld in elkaar zitten.
Je kunt wel denken (met je neocortex): 'afvallen is belangrijk', maar dan komt het sterkere deel van je hersenen (het limbisch systeem) roepen dat 'eten toch zo lekker is' en het nog invloedrijkere deel van je hersenen (het reptielenbrein) heeft sterke invloed op herhalingsgedrag, zoals gaan snacken als de film begint.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-06-2019 13:10
Ik ga naar buiten. In hotpants met ongeschoren benen op de fiets. Alleen omdat de auto stuk is, voor de goede orde 8-)

Want anders schoor je je benen :rofl:

Sorry, flauw :$

Ik krijg daar dan gelukkig weer nooit opmerkingen over. Misschien denken ze dat het bij mij toch al een verloren zaak is. Over m'n gewicht alleen vaak "hee, jij bent afgevallen" terwijl ik alweer een half jaar op hetzelfde gewicht zit.
Later is nu
Mensen proberen meestal (dat is in ieder geval mijn ervaring) iets aardigs te zeggen. Iets waarvan ze dénken dat de ander het fijn vindt om te horen. Als iemand zegt: "goh hoe blijf jij toch zo mooi slank" is dat niet om te pesten of uit jaloezie maar gewoon omdat gedacht wordt dat de ander dat fijn vindt om te horen. Net zoals: "wat een leuke sjaal". Dat zeg je niet omdat je die sjaal belangrijk vindt of omdat je hem kost wat kost ook wil hebben maar gewoon om iets aardigs te zeggen.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 14:08
0.41% gewijzigd
Vixxen schreef:
18-06-2019 13:10
Ik ga naar buiten. In hotpants met ongeschoren benen op de fiets. Alleen omdat de auto stuk is, voor de goede orde 8-)
Ik heb nu beeld van een soort Chewbacca op de fiets :rofl:
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:04
Ik vind het ook behoorlijk onbeschoft ja. Maar de norm wordt steeds meer dat je dikker bent, dus dan krijg je dat.
Meid, straks behoor jij nog tot de onderdrukte, slanke, minderheid O_O
Maya85 schreef:
18-06-2019 13:10
Ik zeg zelf nooit iets over iemand anders zijn voorkomen. Dat ligt zo gevoelig dat ik het niet meer aandurf, want zelfs een compliment kan verkeerd worden opgepakt. Ik negeer het hele onderwerp. Als mijn vriendinnen met overgewicht of familieleden erover beginnen (lijnen/diëten/ hun lichaam), dan stuur ik het onderwerp snel naar iets anders. Ik brand me er niet aan.
Jij bedoelt waarschijnlijk een 'nonpliment', zoals je standaard in je koker hebt?
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
18-06-2019 14:33
Jij bedoelt waarschijnlijk een 'nonpliment', zoals je standaard in je koker hebt?
Complimenten zijn inderdaad moeilijk verkeerd op te vatten.

"wat zie je er stralend uit!"
"nieuw kapsel? Staat je echt goed!"
"prachtige jurk heb je aan!"
Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:

- dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
- ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
- ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?

+ als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
- zou ik er nu niet goed uitzien?
- zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?

Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.
Maya85 schreef:
18-06-2019 14:45


Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.

Mooi zo! Wat zul jij een tijd over houden zeg :bye:
the_Wicked_Witch schreef:
18-06-2019 14:51
Mooi zo! Wat zul jij een tijd over houden zeg :bye:
Haha misschien is dat best een aardige conclusie van mijn tijd hier ja :rofl:
Maya85 schreef:
18-06-2019 14:45
Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:

- dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
- ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
- ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?

+ als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
- zou ik er nu niet goed uitzien?
- zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?

Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.
Nee, fingerspitzengefühl is gewoon moeilijk. En sommigen hebben daar geen talent voor.

En wat Annelleke zegt, is natuurlijk niet anders op te vatten, dat zijn geen nonplimenten. Een nonpliment is bijvoorbeeld:

"Wauw, nooit gedacht dat zo'n haarstijl jou zo fantastisch zou staan, met jouw kaaklijn!"

of

"Prachtige jurk, ik wilde dat ik zoveel zelfvertrouwen had om gewoon aan te trekken wat ik wil, maar ik zou me enorm onzeker voelen, het is geen vergevingsgezinde jurk, zeg!"

of

"Wauw, je ziet er stralend uit, je bent afgevallen, of niet? Dan zie je ineens wat voor mooie ogen je hebt!"

of

"Leuke korte broek, dapper hoor!"

En deze put ik uit eigen ervaring ja. De lijst gaat maar door, hoor.
Alle reacties Link kopieren
    Maya85 schreef:
    18-06-2019 14:45
    Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:

    - dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
    - ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
    - ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?

    + als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
    - zou ik er nu niet goed uitzien?
    - zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?

    Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.
    Maar draai het eens om dan. Hoe leuk is het om te horen: wat zie jij er goed uit, ben je aangekomen?

    Dan zou ik ook zo :wtf: kijken hoor.
    Alle reacties Link kopieren
    Maya85 schreef:
    18-06-2019 14:45
    Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:

    - dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
    - ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
    - ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?

    + als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
    - zou ik er nu niet goed uitzien?
    - zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?

    Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.

    Wat is er mis met "Wat zie je er goed uit!"

    Geen toevoeging, gewoon dit.
    Later is nu
    Ik zou dat dus ook nooit zeggen, omdat het zo gevoelig ligt, maar inmiddels geef ik maar gewoon geen complimenten meer en zeg ik niks meer over uiterlijkheden, vind ik sowieso al niet erg boeiend, dus het kost me geen moeite.
    quattro-stagioni schreef:
    18-06-2019 14:08
    Ik heb nu beeld van een soort Chewbacca op de fiets :rofl:

    Zeg dit is toch geen Chewbacca-shaming hè? :whip:
    Dreamer schreef:
    18-06-2019 13:52
    Want anders schoor je je benen :rofl:

    Sorry, flauw :$

    Ik krijg daar dan gelukkig weer nooit opmerkingen over. Misschien denken ze dat het bij mij toch al een verloren zaak is. Over m'n gewicht alleen vaak "hee, jij bent afgevallen" terwijl ik alweer een half jaar op hetzelfde gewicht zit.


    Ja voor in de auto ben ik compleet geharst :-D


    Over non-complimenten: hoe vaak mannen van mijn leeftijd wel tegen me hebben gezegd: jammer van je look, want je bent verder een knappe vrouw :facepalm:

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven