Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 februari 2016 @ 12:41:

[...]



Wat Boris' motieven zijn, weet ik niet. Hij is volgens mij altijd al eurosceptisch geweest. Hij kiest volgens mij de kant die een significant deel van het Britse "kiesvee" ook kiest. Of mensen achter hem aanlopen, betwijfel ik.Ach gut, als het niet in je straatje past is het ineens vee.....!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 22:05:

[...]





Ben je bang dat de EU instort na een BREXITEen EU die wel een beslissing kan nemen over de hoeveelheid zout in een bordje patat, maar die nu al 6 maanden de vluchtelingencrisis niet aanpakt, is volgens mij zo goed als ingestort!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Woesjj schreef op 09 oktober 2015 @ 22:16:

Ik denk dat het wel iets complexer ligt dan dat je nu beschrijft. Ik vond dit wel een interessant onderzoek dat ook echt weer gaf wat er nu eigenlijk gebeurt bij een Brexit:

http://www.global-counsel ... t_of_Brexit_June_2015.pdf

En ik denk dat het wel erg naïef is om te denken dat we niks gaan merken van een Brexit. Zeker als je bedenkt dat Nederland veel handelt met de UK. Daarnaast zal er waarschijnlijk een grote machtsverschuiving binnen de EU plaatsvinden. Dat waar Groot-Brittannië groot voorstander is van liberale markten en buitenlandse handel, zal dat na een Brexit lastiger worden om te behouden binnen de EU.



Misschien heb je het toch niet helemaal goed begrepen, de reden dat VK eruit wil is omdat ze meer handel willen met andere partijen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 25 februari 2016 @ 12:49:

[...]





Een EU die wel een beslissing kan nemen over de hoeveelheid zout in een bordje patat, maar die nu al 6 maanden de vluchtelingencrisis niet aanpakt, is volgens mij zo goed als ingestort!Als je de werking van de Unie begrijpt, dan snap je dat het niet zo eenvoudig zit als je nu stelt. Neemt niet weg dat de Unie in crisissituaties als deze geen enkele autoriteit lijkt te hebben en maar wat aanmoddert - mits je natuurlijk wil dat de Unie als autoriteit optreedt
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 25 februari 2016 @ 12:49:

[...]





Een EU die wel een beslissing kan nemen over de hoeveelheid zout in een bordje patat, maar die nu al 6 maanden de vluchtelingencrisis niet aanpakt, is volgens mij zo goed als ingestort!



Precies, met hun alles bepalende regeltjes.

Hoe eerder die geldverslindende zooi wordt opgeruimd hoe beter.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 februari 2016 @ 16:24:

[...]





Precies, met hun alles bepalende regeltjes.

Hoe eerder die geldverslindende zooi wordt opgeruimd hoe beter.







Heeeeeeeeeeeeeeeee waar zat je?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 25 februari 2016 @ 12:52:

[...]





Misschien heb je het toch niet helemaal goed begrepen, de reden dat VK eruit wil is omdat ze meer handel willen met andere partijen.Misschien had ik het ook niet goed begrepen. Het gaat niet over de economie of over handel vandaar de leuze "It's not the economy stupid!"



Het gaat over immigratie... deze aantallen:



Annual net migration to Britain has hit a record level of 330,000 – 10,000 higher than its previous high in 2005, according to the Office for National Statistics.

The 94,000 rise in overall net migration in the 12 months to March was fuelled by a rise of 84,000 in immigration to 636,000 and a fall of 9,000 in emigration, according to the latest quarterly figures.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 juni 2016 @ 12:51:

[...]





Misschien had ik het ook niet goed begrepen. Het gaat niet over de economie of over handel vandaar de leuze "It's not the economy stupid!"



Het gaat over immigratie... deze aantallen:



Annual net migration to Britain has hit a record level of 330,000 – 10,000 higher than its previous high in 2005, according to the Office for National Statistics.

The 94,000 rise in overall net migration in the 12 months to March was fuelled by a rise of 84,000 in immigration to 636,000 and a fall of 9,000 in emigration, according to the latest quarterly figures.Klopt, overigens zijn veel migranten daar Oost Europeanen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem3005201612231 schreef op 25 februari 2016 @ 13:11:

[...]





Als je de werking van de Unie begrijpt, dan snap je dat het niet zo eenvoudig zit als je nu stelt. Neemt niet weg dat de Unie in crisissituaties als deze geen enkele autoriteit lijkt te hebben en maar wat aanmoddert - mits je natuurlijk wil dat de Unie als autoriteit optreedt Hetgeen ook meteen alle argumenten van anti-EU lui onderuit haalt: er wordt zo goed als niets in Brussel besloten en er wordt al helemaal zo goed als niet opgelegd aan de lidstaten. Het zijn de landenregeringen die bepalen wat er gebeurt. Wat wel gebeurt is dat veel politici impopulaire maatregelen proberen te verkopen onder het mom van "het moet van Brussel". We hebben meer last van zwak lokaal bestuur dan van Brussel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 februari 2016 @ 12:41:

[...]



Wat Boris' motieven zijn, weet ik niet. Hij is volgens mij altijd al eurosceptisch geweest. Hij kiest volgens mij de kant die een significant deel van het Britse "kiesvee" ook kiest. Of mensen achter hem aanlopen, betwijfel ik.In 2013 wat hij nog behoorlijk pro-EU: https://twitter.com/SkyNews/status/744447036045418499



Het lijkt er meer op dat hij dit referendum gebruikt om Cameron er uit te schoppen en premier van de UK te worden. Overigens zijn zijn andere argument ook wel behoorlijk lachwekkend. Zoals hij zonder te lachen beweert dat van de EU trossen bananen maar maximaal 2 of 3 bananen mogen bestaan. Dan moet je toch wel oerdom zijn om klakkeloos achter zo'n figuur aan te lopen.



Verder biedt het VK werkelijk niets wat we in de EU niet hebben. Dus waarom zouden we allerlei handelsverdragen met hun gaan opstellen als we alles zelf hebben en kunnen (al dan niet in combinatie met niet EU landen waar we al een verdrag mee hebben. De brexit voorstander overspelen hun hand op een vreselijke manier. Maar het grote voordeel is wel dat een weekendje Londen lekker goedkoop gaat worden als de pond volgende week instort.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 19 juni 2016 @ 14:46:

[...]





Hetgeen ook meteen alle argumenten van anti-EU lui onderuit haalt: er wordt zo goed als niets in Brussel besloten en er wordt al helemaal zo goed als niet opgelegd aan de lidstaten. Het zijn de landenregeringen die bepalen wat er gebeurt. Wat wel gebeurt is dat veel politici impopulaire maatregelen proberen te verkopen onder het mom van "het moet van Brussel". We hebben meer last van zwak lokaal bestuur dan van Brussel.



Eh...



Brussel bemoeit zich met strafmaat



De Europese Commissie gaat zich voor het eerst bemoeien met het vaststellen van minimumstraffen. Tot nog toe bepaalden de EU-landen dat zelf....



De bureaucraten in Brussel hebben de oorlog verklaard aan plastic wegwerptasjes.



UPDATE De Europese Commissie opent een voorbereidend onderzoek om de recent aangenomen wetten in Polen nader te bekijken.



Brussel bemoeit zich met de stofzuiger....





Wat zei je ook alweer....



If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:viva1966 schreef op 19 juni 2016 @ 14:51:

[...]





In 2013 wat hij nog behoorlijk pro-EU: https://twitter.com/SkyNews/status/744447036045418499



Het lijkt er meer op dat hij dit referendum gebruikt om Cameron er uit te schoppen en premier van de UK te worden. Overigens zijn zijn andere argument ook wel behoorlijk lachwekkend. Zoals hij zonder te lachen beweert dat van de EU trossen bananen maar maximaal 2 of 3 bananen mogen bestaan. Dan moet je toch wel oerdom zijn om klakkeloos achter zo'n figuur aan te lopen.



Verder biedt het VK werkelijk niets wat we in de EU niet hebben. Dus waarom zouden we allerlei handelsverdragen met hun gaan opstellen als we alles zelf hebben en kunnen (al dan niet in combinatie met niet EU landen waar we al een verdrag mee hebben. De brexit voorstander overspelen hun hand op een vreselijke manier. Maar het grote voordeel is wel dat een weekendje Londen lekker goedkoop gaat worden als de pond volgende week instort.Klinkt leuk van het weekendje weg, maar ik denk dat de euro ook wel zal zakken bij een brexit.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 19 juni 2016 @ 14:46:

[...]





Hetgeen ook meteen alle argumenten van anti-EU lui onderuit haalt: er wordt zo goed als niets in Brussel besloten en er wordt al helemaal zo goed als niet opgelegd aan de lidstaten. Het zijn de landenregeringen die bepalen wat er gebeurt. Wat wel gebeurt is dat veel politici impopulaire maatregelen proberen te verkopen onder het mom van "het moet van Brussel". We hebben meer last van zwak lokaal bestuur dan van Brussel.



Ook dat is waar.

Daar hoorde ik laatst ook wat voorbeelden van, er is genoeg kritiek te leveren op de EU maar kom dan wel met ECHTE argumenten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 19 juni 2016 @ 14:54:

[...]

Eh...



Brussel bemoeit zich met strafmaat



De Europese Commissie gaat zich voor het eerst bemoeien met het vaststellen van minimumstraffen. Tot nog toe bepaalden de EU-landen dat zelf....



De bureaucraten in Brussel hebben de oorlog verklaard aan plastic wegwerptasjes.



UPDATE De Europese Commissie opent een voorbereidend onderzoek om de recent aangenomen wetten in Polen nader te bekijken.



Brussel bemoeit zich met de stofzuiger....



Wat zei je ook alweer....



De Britten blijven bij hun Dyson zeker?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens gedacht dat de moord op Jo Cox meer invloed zou hebben op de peilingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ik denk niet dat het een negatieve invloed zal hebben, we breien er wel omheen. Engeland is ook niet een van de oprichters geweest, die is er ook later bijgekomen.



Ik denk wel dat ze eruit gaan en dat vind ik een goede beslissing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 19 juni 2016 @ 19:21:

ik denk niet dat het een negatieve invloed zal hebben, we breien er wel omheen. Engeland is ook niet een van de oprichters geweest, die is er ook later bijgekomen.



Ik denk wel dat ze eruit gaan en dat vind ik een goede beslissing.



Kom jij uit Engeland

Omdat je schrijft "we"



En zo ja hoe is de stemming?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 juni 2016 @ 20:14:

[...]





Kom jij uit Engeland

Omdat je schrijft "we"



En zo ja hoe is de stemming?Nee, uit Nederland. De we moet gezien worden als Europa. Maar het geldt zowel voor allebei de partijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iesiesa schreef op 19 juni 2016 @ 16:42:

[...]





Klinkt leuk van het weekendje weg, maar ik denk dat de euro ook wel zal zakken bij een brexit.Het lijkt me sterk, aangezien UK nu al geen euro heeft, Griekenland is veel meer een molensteen die de euro maar omlaag blijft trekken!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 19 juni 2016 @ 17:05:

[...]





De Britten blijven bij hun Dyson zeker?Ik blijf in ieder geval bij de mijne zodat het zuigen nog zin heeft.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 juni 2016 @ 14:03:

[...]





Klopt, overigens zijn veel migranten daar Oost EuropeanenJa want die kunnen er zo zonder toestemming met niks gewoon binnenkomen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 20 juni 2016 @ 09:27:

[...]





Ja want die kunnen er zo zonder toestemming met niks gewoon binnenkomen.



Net als in Nederland

En ze schijnen allemaal te werken, ook net zoals in Nederland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik denk niet dat er een Brexit komt. De polls voorspellen nu dat ze zullen blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 20 juni 2016 @ 10:37:

Ik denk niet dat er een Brexit komt. De polls voorspellen nu dat ze zullen blijven.



Denk ik ook, mensen kiezen als het puntje bij paaltje komt toch op wat ze kennen en dat is de EU

Overigens had de NOS gisteren een POLL waar BREXIT op kop ging met 2% voorsprong.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt ook wel dat de Remain groep heeft gewacht met duidelijke en eenvoudig te begrijpen argumenten. Zoals wat Toyota vandaag publiceerde. Auto's worden duurder (export naar EU landen wordt immers lastiger, hoe je het ook went of keert) waardoor ze minder verkocht zullen worden in de rest van de EU. Daar hoef je niet bijster slim voor te zijn om dat te snappen. En bedrijven als Toyota en Nissan hebben uiteindelijk de Britse autoindustrie gered dus als zij iets zeggen zal dat best wel impact hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven