Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 20 juni 2016 @ 18:21:

Het lijkt ook wel dat de Remain groep heeft gewacht met duidelijke en eenvoudig te begrijpen argumenten. Zoals wat Toyota vandaag publiceerde. Auto's worden duurder (export naar EU landen wordt immers lastiger, hoe je het ook went of keert) waardoor ze minder verkocht zullen worden in de rest van de EU. Daar hoef je niet bijster slim voor te zijn om dat te snappen. En bedrijven als Toyota en Nissan hebben uiteindelijk de Britse autoindustrie gered dus als zij iets zeggen zal dat best wel impact hebben.Ik denk dat de gemiddelde brit zijn reet afveegt met de winstcijfers van Toyota.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren




Meerderheid Nederlanders wil ook een referendum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Een Brexit zal het einde betekenen van de UK. 75% van de Schotten willen bij de EU blijven. Mocht er besloten worden tot een Brexit, zullen de Schotten weer hard gaan denken aan een onafhankelijk Schotland. En het zou zo maar kunnen dat nu de meerderheid WEL voor een onafhankelijkheid zal stemmen. Dan is het nog maar de vraag wat Wales en Noord-Ierland gaan doen. Al met al moeten de Britten goed beseffen dat ze niet meer de wereldmacht zijn die ze ooit waren. Ook binnen de Commonwealth is er onenigheid over een Brexit. Canada is ook tegen. Al met al zal een Brexit wel eens een versneld einde betekenen van de Commemwealth. Ook in Australië is steeds meer weerstand tegen de Commenwealth en de Britse monarch als staatshoofd.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Het wordt spannend. Ik vermoed Remain maar ik kan er ook naast zitten. We zullen het zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop stiekem op een Brexit.



Stiekem, omdat je dat na de moord op mw Cox bijna niet meer in het openbaar kunt zeggen want fascisme en haat en zo .
Alle reacties Link kopieren
quote:pollie schreef op 20 juni 2016 @ 22:53:

Ik hoop stiekem op een Brexit.



Stiekem, omdat je dat na de moord op mw Cox bijna niet meer in het openbaar kunt zeggen want fascisme en haat en zo .De campagne is weer in volle gang, ik zag Farage en Boris Johnson alweer voorbij komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze eruit stemmen zijn ze nog debieler dan ik dacht. Dat zou een totaal drama zijn voor iedereen, UK én de rest van Europa. Mag hopen dat de mening van de massa en daarmee de mening van de dommen niet de overhand krijgt, zowel in UK als hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 20 juni 2016 @ 23:06:

Als ze eruit stemmen zijn ze nog debieler dan ik dacht. Dat zou een totaal drama zijn voor iedereen, UK én de rest van Europa. Mag hopen dat de mening van de massa en daarmee de mening van de dommen niet de overhand krijgt, zowel in UK als hier.De "leavers" hebben dat standpunt doorgaans niet om rationele redenen.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Brexit = einde UK.. Heel simpel
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat er ook gekozen/besloten wordt; ik vind het erg intressant om te volgen. De gevolgen bij een Brexit zijn moeilijk in te schatten/te voorspellen. Van wat ik eruit begreep wordt er dan een procedure in gang gezet welke goed 2 jaar kan duren en alleen globaal vastgelegd is, specifieke details zijn er niet gezien de situatie zich niet eerder heeft voor gedaan. Qua economie valt het net zo lastig te voorspellen, de banken bereiden zich voor, de beurzen vrezen het ergste bij een exit.

Maar wat mij nog het meest zal benieuwen is de reactie van het volk, wat de keuze ook is. De meerderheid bepaalt uiteraard maar de vraag is in hoeverre de minderheid zich erbij neerlegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 20 juni 2016 @ 23:12:

Brexit = einde UK.. Heel simpelDat zal wel los lopen, UK bestond lang voor de EU en dat zal ook zonder EU wel lukken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 juni 2016 @ 13:36:

[...]





Dat zal wel los lopen, UK bestond lang voor de EU en dat zal ook zonder EU wel lukken.Nee dat zal niet loslopen, driekwart van de Schotten is VOOR een verblijf in de EU, mocht er besloten worden tot een Brexit zal dit de roep voor een onafhankelijk Schotland alleen maar groter maken en is de kans niet denkbeeldig dat de Schotten alsnog de UK verlaten. Ook binnen de Commenwealth zal het de zaken alleen maar meer op scherp stellen, gezien het feit dat Canada ook voor een verblijf binnen de EU is. Australië heeft al veel langer twijfes over een verblijf in de Commenwealth. Wat betreft Noord-Ierland is het ook nog maar de vraag hoelang de Protestanten nog de meerderheid houden. En ook Noord-Ierland zit trouwens niet echt te springen op het verlaten van de EU. Dus hoe kan je nog spreken van een Verenigd Koninkrijk als de helft zich wil afscheiden?
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
Een onafhankelijk Schotland is natuurlijk ook niet een provincie van Europa!



Overigens boeiuh, wat Canada van een Brexit vindt...
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Canada is lid van de Commenwealth, Elizabeth is (nu nog) staatshoofd van Canada. De banden tussen Canada en de UK zullen verslechteren als het mocht besluiten tot een Brexit.



Een onafhankelijk Schotland mag zelf bepalen of zij lid willen worden van de EU. Driekwart van de Schotse bevolking WIL lid zijn van de EU! Een onzinnige bewering om te stellen dat zij een provincie van de EU zouden zijn. Dit bewijst enkle dat je geen idee hebt hoe de EU eigenlijk werkt.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 21 juni 2016 @ 21:19:

Canada is lid van de Commenwealth, Elizabeth is (nu nog) staatshoofd van Canada. De banden tussen Canada en de UK zullen verslechteren als het mocht besluiten tot een Brexit.



Een onafhankelijk Schotland mag zelf bepalen of zij lid willen worden van de EU. Driekwart van de Schotse bevolking WIL lid zijn van de EU! Een onzinnige bewering om te stellen dat zij een provincie van de EU zouden zijn. Dit bewijst enkle dat je geen idee hebt hoe de EU eigenlijk werkt.



Wat is er moeilijk aan om te snappen dat onafhankelijk en lid van de EU elkaars tegengestelden zijn?



En wat een ge-oha, dat Canada en de UK zullen verslechteren....argumenten?



Iets roepen is makkelijk.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 20 juni 2016 @ 23:12:

Brexit = einde UK.. Heel simpel



De wens is de vader van de gedachte!



Gelukkig zullen al die britten het zelf wel uitmaken...
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 23:10:

[...]



De "leavers" hebben dat standpunt doorgaans niet om rationele redenen.......



De elite heeft al toegegeven dat het loon omhoog gaat en de kosten voor voedsel naar beneden!



Dus hoe slecht kan het zijn voor de gewone burger?



EU bestaat gewoon uit een nest ingeslapen zombies.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik oneerlijk vind is dat je als houder van de Britse nationaliteit, maar levend in een ander land, niet mag stemmen.

Weet je hoeveel Britse burgers er overseas wonen? In Europa notabene. En die hebben dus geen stem. Dat zuigt.
Dat zuigt zeker, want dat zullen geen leavers zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 22 juni 2016 @ 11:26:

[...]





De wens is de vader van de gedachte!



Gelukkig zullen al die britten het zelf wel uitmaken...Nee de Schotten, die fervent voorstander zijn van de EU zullen dat uitmaken. Een Brexit zal zomaar kunnen leiden tot een onafhankelijk Schotland. Bij het vorige referendum over de onafhankelijkheid scheelde het al niet veel of de Schotten hadden zich afgescheiden. Een Brexit zou de laatste Schotten van gedachte kunnen veranderen. Als Schotland de UK verlaat, is er in feite geen UK meer.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zit morgen in ieder geval voor de buis/naast de radio met de BBC aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 22 juni 2016 @ 11:56:

Wat ik oneerlijk vind is dat je als houder van de Britse nationaliteit, maar levend in een ander land, niet mag stemmen.

Weet je hoeveel Britse burgers er overseas wonen? In Europa notabene. En die hebben dus geen stem. Dat zuigt.Dat is helemaal niet waar, je kan by proxy stemmen. Dan geef je de toestemming aan een familielid om jou stem uit te brengen. Alle Britse collega's en mijn vriend doen het zo. Iedereen kan stemmen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollie schreef op 20 juni 2016 @ 22:53:

Ik hoop stiekem op een Brexit.



Stiekem, omdat je dat na de moord op mw Cox bijna niet meer in het openbaar kunt zeggen want fascisme en haat en zo .



Er is heel hard geprobeerd de aanslag op Jo Cox GEEN politiek event te maken. Maar dat ze is vermoord door een aanhanger van de extreemrechtse partij Britain kan je niet ontkennen. Britain First heeft daarna ook nog eens een foute reconstructie meegedeeld aan haar publiek.



Na de moord is de campagne aan beide zijden stilgelegd (de officiële campagnes zeg maar), maar individuen en MPs hebben wel verder campagne gevoerd. Ook VOOR Brexit. Dat is helemaal geen taboe hoor...
Ik denk dat ze blijven, maar ik verwacht niet dat het uitmaakt of ze wel of niet in de EU zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat ze er uit gaan!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven