Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 23 juni 2016 @ 12:25:

Ik hoop zo dat ze er uit gaan!Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 22 juni 2016 @ 18:36:

[...]





Nee de Schotten, die fervent voorstander zijn van de EU zullen dat uitmaken. Een Brexit zal zomaar kunnen leiden tot een onafhankelijk Schotland. Bij het vorige referendum over de onafhankelijkheid scheelde het al niet veel of de Schotten hadden zich afgescheiden. Een Brexit zou de laatste Schotten van gedachte kunnen veranderen. Als Schotland de UK verlaat, is er in feite geen UK meer.Op zich wel grappig: de landen die door veel Engelsen als minderwaardig worden gezien (Wales, Schotland, Noord-Ierland) stemmen hoogstwaarschijnlijk voor een "remain" en kunnen er voor zorgen dat de UK in de EU blijft, terwijl de verwachting is dat in Engeland vooral voor "leave" wordt gestemd. Zal ze leren....
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 20 juni 2016 @ 18:33:

[...]





Ik denk dat de gemiddelde brit zijn reet afveegt met de winstcijfers van Toyota.....Dan verdienen ze niet beter dan dat ze weer afglijden naar de waardeloze economie die ze in de jaren 70/80 hadden. Dan zijn ze vergeten dat ze zonder buitenlandse investeringen helemaal geen rol van betekenis meer spelen in de wereld. De enige reden dat er nog werkgelegenheid in de Engelse industrie is, hebben ze te danken aan buitenlandse bedrijven (BMW, Toyota, Nissan, Tata). Er is verder ook helemaal niks waar we de UK voor nodig hebben. Maar als de Engelsen kiezen voor een compleet achterhaald English country side tijdperk met leuke schattige cottages is het ook goed. Maar laten we dan geen Engelsen hier binnen laten die geen werk meer hebben in hun eigen land.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 23 juni 2016 @ 12:05:

[...]





Dat is helemaal niet waar, je kan by proxy stemmen. Dan geef je de toestemming aan een familielid om jou stem uit te brengen. Alle Britse collega's en mijn vriend doen het zo. Iedereen kan stemmen hoor.Dat kan alleen als je minstens 15 jaar van je leven in GB hebt gewoond. Plus daarbij, 90% van mijn mans family zijn voor BrExit. Dus die zou je niet jouw stem willen geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 23 juni 2016 @ 13:10:

[...]



Dat kan alleen als je minstens 15 jaar van je leven in GB hebt gewoond. Plus daarbij, 90% van mijn mans family zijn voor BrExit. Dus die zou je niet jouw stem willen geven.



Mmmm, mijne heeft tot z'n 12 in de UK gewoond, daarna in Italië en nu hier en kan gewoon stemmen - vreemd... Je hoeft je stem ook niet te geven aan een familielid, toch? Vrienden die Remain zijn kunnen dat ook doen. En ik dacht dat er nog een andere optie was ook om te stemmen, maar ik kan me vergissen...



EDIT: net nagevraagd, je kon ook gewoon via de post stemmen...



Wel rottig voor jou man!
Krijgen we weer zo'n soap zoals in Oostenrijk wat betreft de uitslag. Daar mogen ze zoals het er nu naar uitziet alle stemmen weer gaan hertellen.

En als er voor een Brexit gestemd wordt leg je de uitslag als overheid gewoon gezellig naast je neer en negeert de bevolking à la Rutte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft maar 6 jaar in GB gewoond. Er was voor hem geen optie om te stemmen. Hij heeft het zelf helemaal uitgezocht.

Ik hoop echt dat ze er in blijven, anders komt er zoveel op ons af in de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 23 juni 2016 @ 13:40:

Mijn man heeft maar 6 jaar in GB gewoond. Er was voor hem geen optie om te stemmen. Hij heeft het zelf helemaal uitgezocht.

Ik hoop echt dat ze er in blijven, anders komt er zoveel op ons af in de komende tijd.



Ik hoop ook op een Remain, echter hou ik ook mijn hart vast mochten de percentages dicht bij elkaar liggen. Buiten de politieke kwesties om, kan ook de reactie van "het volk" naar uitvallen. Uiteraard hoop ik dat dat niet aan de orde zal zijn, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iets dergelijks zich voordoet.



Zal blij zijn als de stemmen zijn geteld, er naar de uitslag gehandeld wordt, en de minderheid zich neerlegt bij het besluit van de meerderheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 23 juni 2016 @ 13:40:

Mijn man heeft maar 6 jaar in GB gewoond. Er was voor hem geen optie om te stemmen. Hij heeft het zelf helemaal uitgezocht.

Ik hoop echt dat ze er in blijven, anders komt er zoveel op ons af in de komende tijd.Oh echt superstom... Wij houden ons hart ook vast. Geen UK in de EU is geen werk meer voor mijn vriend, en wij zijn ook nog niet getrouwd. Als het Exit is, gaan we trouwen, afgrijselijk onromantisch. Tenzij hij uiteindelijk toch wordt geaccepteerd als Ier. O jee.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn getrouwd maar een exit zou evengoed betekenen dat hij belastingtechnisch niet meer onder zijn Gb paspoort bij zijn huidige baas kan blijven werken. Dus dan wil hij Nederlander worden. Wat voor 99% zeker is dat dat goed gekeurd zou worden omdat we nu ook samen een kind hebben die van Nederlandse nationaliteit is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 23 juni 2016 @ 12:26:

[...]





Waarom?Beter voor Europa, of liever gezegd geen Europa meer.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Nu maar hopen dat de dozen met stemmen niet wegdrijven daar zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 23 juni 2016 @ 13:47:

[...]





Oh echt superstom... Wij houden ons hart ook vast. Geen UK in de EU is geen werk meer voor mijn vriend, en wij zijn ook nog niet getrouwd. Als het Exit is, gaan we trouwen, afgrijselijk onromantisch. Tenzij hij uiteindelijk toch wordt geaccepteerd als Ier. O jee.Als hij een Iers paspoort heeft, heeft hij toch niks te vrezen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 23 juni 2016 @ 13:40:

Mijn man heeft maar 6 jaar in GB gewoond. Er was voor hem geen optie om te stemmen. Hij heeft het zelf helemaal uitgezocht.

Ik hoop echt dat ze er in blijven, anders komt er zoveel op ons af in de komende tijd.Nou ze stappen niet binnen een dag uit de eu hoor dat zal een paar jaar duren voor ze alles hebben geregeld!
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraph.co.u ... -latest-tracker-and-odds/



Spannend het lijkt nu op een remain
Alle reacties Link kopieren
quote:Veeanne1 schreef op 23 juni 2016 @ 23:24:

[...]





Nou ze stappen niet binnen een dag uit de eu hoor dat zal een paar jaar duren voor ze alles hebben geregeld!



Geschat wordt dat het een tweejarige procedure is (gezien de details van uittreding niet uitgewerkt zijn), maar er gaan ook stemmen op om het met grotere vaart te doen.



Voor de geïnteresseerde nachtbrakers; BBC 1 doet de hele nacht live verslag van tellen van de stemmen.



Rond 5 uur wordt de voorlopigheid uitslag verwacht en later op de dag volgt de officiële.
Alle reacties Link kopieren
Gibraltar:

Leave - 4% (823)

Remain - 96% (19.322)



Eerste stemmen zijn geteld! De rest zie ik morgen wel fijne nacht beste mensen.
Alle reacties Link kopieren
Nu CNN aan het kijken

Leave 51. 51

Remain 48.49



Spannend..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Van uw speciale verslaggever.

Pond versus dollar op laagste niveau sinds 1985

Leave 51.78

Remain 48.24 met 85 % mogelijkheid tot leave kan winnen.

75 % van de stemmen zijn geteld .

Pffffffff
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat een ellende, wie had dit verwacht?!
Het is zeker nu Brexit
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn eruit ...
Euro is aan het zakken
Alle reacties Link kopieren
Pond is aan het zakken
Ik hou mijn hart vast wat er gaat gebeuren wanneer de beurs open gaat in enkele uren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven