Pechtold kreeg appartement cadeau

24-12-2017 12:07 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alexander Pechtold kreeg van de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux een appartement in Scheveningen cadeau. Hij verzweeg dit en noemt het 'een privékwestie'.
Ik vind het wel min of meer een privékwestie, die hij toch had moeten melden. Het lijkt zo stiekem. Aftreden vind ik niet nodig. Wat vinden jullie?



AD

'Pechtold moet weg vanwege duur cadeau'


Een groot deel van de rechtse kiezers vindt dat D66-leider Alexander Pechtold af moet treden vanwege het zwijgen over een appartement dat hij cadeau kreeg, zo blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
ANP/Rosa Oosterhoff 24-12-17, 10:07 Laatste update: 10:09

De politicus ligt onder vuur omdat hij het appartement niet heeft laten opnemen in het geschenkenregister van de Tweede Kamer. Zelf noemt hij het 'een privékwestie' omdat hij geen werkrelatie zou hebben met de Canadese oud-ambassadeur Serge Marcoux, van wie hij de woning in Scheveningen kreeg.

Maar niet iedereen is het met die redenering eens: volgens De Hond vindt ongeveer zeven op de tien kiezers van Forum voor Democratie en de PVV dat Pechtold af moet treden. In mindere mate stelt ook een deel van de 50PLUS-kiezers dat de D66-leider zijn werkzaamheden moet neerleggen.

Twee zetels minder

Ten opzichte van vorige week moet D66 twee zetels inleveren. Of dat komt door de ophef rond de cadeaukwestie is niet duidelijk. Van de ondervraagden vindt 68 procent wel dat de D66-leider het geschenk had moeten melden.

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zouden maar liefst zeven partijen uitkomen op 14 of 15 zetels. D66 en Forum voor Democratie zouden er 15 krijgen, PvdA, PVV, CDA, GroenLinks en SP zouden kunnen rekenen op 14 zetels. De VVD zou de grootste blijven met 27 zetels.

De Hond denkt dat dit versplinterde beeld een indicatie geeft voor de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in maart. De coalitie (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie) zou de meerderheid kwijtraken en 61 zetels overhouden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
07-10-2018 19:45
Die vrouw heeft een goede daad verricht, nu nog zo eentje zien te vinden voor Rutte.

Ik las gisteren iets over een man
LOEP ME MAAR aub.
Wassila Hachchi wil terug naar D’66. Dat mens is nog gekker dan ik dacht. Ze moet toch wel een enorm bord voor haar kop hebben.
Pientjexxxx schreef:
12-10-2018 11:32
Wassila Hachchi wil terug naar D’66. Dat mens is nog gekker dan ik dacht. Ze moet toch wel een enorm bord voor haar kop hebben.

Nou ja, het staat haar vrij natuurlijk.
Ik moest wel enorm lachen om die steek onder water van de D66 woordvoerder:

Als Hachchi weer actief wil worden voor de partij, dan zal ze zich moeten melden. Als ze op marktpleinen zou willen flyeren tijdens de komende Statenverkiezingen, dan is ze welkom. ,,Hoe meer leden willen meehelpen, hoe beter het is.’’
Hetvrijewoord schreef:
12-10-2018 11:35
Nou ja, het staat haar vrij natuurlijk.
Ik moest wel enorm lachen om die steek onder water van de D66 woordvoerder:

Als Hachchi weer actief wil worden voor de partij, dan zal ze zich moeten melden. Als ze op marktpleinen zou willen flyeren tijdens de komende Statenverkiezingen, dan is ze welkom. ,,Hoe meer leden willen meehelpen, hoe beter het is.’’
Inderdaad een rake opmerking van de D’66 woordvoerder. Ik kan wel begrijpen dat de partij niet blij met haar terugkeer is. Ze hadden haar beter gelijk kunnen royeren, maar ik neem aan dat ze door de partij nooit meer verkiesbaar zal worden gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
12-10-2018 11:32
Wassila Hachchi wil terug naar D’66. Dat mens is nog gekker dan ik dacht. Ze moet toch wel een enorm bord voor haar kop hebben.

Vandaag las ik in onze krant een citaat van haar. Ik citeer:

"Kies je een opvolger van het zelfde type als Pechtold, dan krijg je ook hetzelfde type leiderschap. Diversiteit is meer dan regelen dat er genoeg vrouwen, Marokkanen en Turken in je fractie zitten".

Mevrouw Walibi, De politiek is zoveel meer dan alleen diversiteit. De juiste persoon op de juiste plek ONGEACHT geslacht, sekse, afkomst, geloof, cultuur etc.etc.etc. De mensen in de politiek, daar moet je op kunnen bouwen, die moeten niet van de ene op de andere dag hun koffertje pakken om de partij in de steek te laten om in Amerika foldertjes uit te delen voor een presidents-kandidaat. En dan ook nog eens onoprecht en oneerlijk maandenlang de beurs willen vullen met wachtgeld vanuit Nederland, Geld voor noppes.

Als Hillary president was geworden dan had je Nederland niet meer zien hangen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Belangenverstrengeling of alleen vriendschap?

Advocaat Gitte Stevens: Waarom Rutte niet vervolgd en Van Rey wel? https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018101 ... an-rey-wel
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
12-10-2018 11:32
Wassila Hachchi wil terug naar D’66. Dat mens is nog gekker dan ik dacht. Ze moet toch wel een enorm bord voor haar kop hebben.

Ik denk dat Pechtold de reden is dat Hachchi toen weg is gegaan. Misschien in seksuele sfeer. Aan haar vertrek zat een luchtje aan en zal vast wel eens boven water komen. Maar nu Pechtold weg is, miss dat ze daarom terug wil komen?
vivaratje schreef:
19-10-2018 13:26
Ik denk dat Pechtold de reden is dat Hachchi toen weg is gegaan. Misschien in seksuele sfeer. Aan haar vertrek zat een luchtje aan en zal vast wel eens boven water komen. Maar nu Pechtold weg is, miss dat ze daarom terug wil komen?
Of ze gebruikt Pechtold als excuus. Op die manier probeert ze de kritiek die ze krijgt op het onterecht incasseren van wachtgeld te pareren. Die Wassili kan helemaal niets. In de Tweede Kamer presteerde ze niets en haar vertrekbriefje was van het niveau van een leerling van groep 7. Haar wachtgeld is bijna afgelopen, dus wellicht dat ze nu op zoek is naar een goed betaalde baan. Wat dat betreft is het salaris van een Kamerlid niet gek. (Met daarbij ook nog eens heel veel weken reces.)
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 13:38
Of ze gebruikt Pechtold als excuus. Op die manier probeert ze de kritiek die ze krijgt op het onterecht incasseren van wachtgeld te pareren. Die Wassili kan helemaal niets. In de Tweede Kamer presteerde ze niets en haar vertrekbriefje was van het niveau van een leerling van groep 7. Haar wachtgeld is bijna afgelopen, dus wellicht dat ze nu op zoek is naar een goed betaalde baan. Wat dat betreft is het salaris van een Kamerlid niet gek. (Met daarbij ook nog eens heel veel weken reces.)

Ik ken haar niet als politica. Maar we wachten af ;-)
vivaratje schreef:
19-10-2018 14:10
Ik ken haar niet als politica. Maar we wachten af ;-)
Haar functioneren tijdens haar zitting als Tweede Kamerlid is ten tijde van haar vertrek in de media besproken. Zij fungeerde zo’n beetje als bankvulling. Ik kan mij niet voorstellen dat D’66 haar op een kieslijst zet. Tenzij de partij echt naar 0 zetels wil.
Nu is een appartement, vliegreisjes en rommelen met de overdrachtsbelasting niet zo fris, maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat Nederland ver achterloopt op het gebied van corruptie.

In Swampwatch op Fox worden meerdere Amerikaanse politici doorgelicht, van beide partijen. En eigenlijk altijd zijn er sporen van corruptie en buitenlands geld wat naar politici vloeit en van vriendendiensten als men eenmaal aan de macht is.

De moeite waard om te bekijken vind ik.

https://www.youtube.com/watch?v=E0rpIqU7Dgc
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
19-10-2018 13:26
Ik denk dat Pechtold de reden is dat Hachchi toen weg is gegaan. Misschien in seksuele sfeer. Aan haar vertrek zat een luchtje aan en zal vast wel eens boven water komen. Maar nu Pechtold weg is, miss dat ze daarom terug wil komen?

:nooo: Nee ik denk dat ze ging flyeren voor Hillary in de hoop dat ze daar een treedje hoger kwam als Hillary zou winnen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 13:38
Of ze gebruikt Pechtold als excuus. Op die manier probeert ze de kritiek die ze krijgt op het onterecht incasseren van wachtgeld te pareren. Die Wassili kan helemaal niets. In de Tweede Kamer presteerde ze niets en haar vertrekbriefje was van het niveau van een leerling van groep 7. Haar wachtgeld is bijna afgelopen, dus wellicht dat ze nu op zoek is naar een goed betaalde baan. Wat dat betreft is het salaris van een Kamerlid niet gek. (Met daarbij ook nog eens heel veel weken reces.)
Dat denk ik ook.

Want Pechtold was toen boos omdat zij had gelogen. Hij dacht dat zij naar Amerika ging, en dan haar eigen salaris ging verdienen, als ik het goed heb onthouden. Dat ze daar vrijwilligerswerk deed met flyeren, en daar helemaal geen betaalde baan had, betekende dat zij gewoon haar wachtgeld doorbetaald kreeg (tot 1jaar?) Eigenlijk was het gewoon in Amerika vakantie vieren, een flyertje uitdelen, met het wachtgeld als salaris. En ze reageerde maandenlang niet op mail of telefoon.
Logisch dat Pechtold niet stond te springen dat ze weer terug kwam.


Oud-kamerlid Hachchi deelt voor Clinton enkel foldertjes uit; http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... s-uit.html
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet Hachchi bij Hillary?
https://www.trouw.nl/home/wat-doet-hach ... ~a3898d6e/

stukje quote uit artikel:...
Hachchi belde ook met haar voormalige baas, D66-fractieleider Alexander Pechtold, en liet hem weten dat ze eind januari gesprekken zou voeren over haar functie in het Clinton-team. Over een salaris kon ze niets zeggen, daarmee de kritiek voedend dat ze haar wachtgeld als vertrekkend Kamerlid zou gebruiken voor - misschien wel - vrijwilligerswerk. Maar, zo gaf Pechtold door, ze zou afzien van wachtgeld als ze in Amerika een salaris zou krijgen..
.............
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
*laat ook maar, het is allemaal weer zo voorspelbaar, inclusief de reacties die gaan komen* (zonde van de moeite)
nounou
Alle reacties Link kopieren
...............ach laat maar zonde van mijn energie.

LOEP ME MAAR aub.
#### ik begin er niet eens meer aan, de kracht niet voor.
Ik word moe van typen. Dat jullie het even weten.
Watjes!
Alle reacties Link kopieren
( :biggrin: )
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
'Ex-minnares Alexander Pechtold tóch zwanger' http://a.msn.com/07/nl-nl/BBP9od4?ocid=se

:woa: Ik snap er niet veel meer van.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
31-10-2018 12:57
'Ex-minnares Alexander Pechtold tóch zwanger' http://a.msn.com/07/nl-nl/BBP9od4?ocid=se

:woa: Ik snap er niet veel meer van.
Nou ben ik totaal geen fan van Pechtold hoor maar die Anne Lok spoort echt niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
31-10-2018 13:06
Nou ben ik totaal geen fan van Pechtold hoor maar die Anne Lok spoort echt niet.
+1!
Alle reacties Link kopieren
....ik heb even het artikel opgezocht. Waar ging het mis in dit verhaal?


Panorama

Minnares doet boekje open over relatie met Alexander Pechtold

Op tv lijkt hij wellicht een knuffelbeer, maar volgens Anne Lok is dat schijn. De vrouw had volgens Privé vier jaar een relatie met de leider van D66.
Door: Redactie Panorama Fotografie: ANP

5 september 2018 12:38


Anne Lok

Terwijl VVD’er Han ten Broeke afgelopen week moest opstappen vanwege een relatie met een medewerkster van de VDD, lijkt nu ook Alexander Pechtold wat aan zijn kerfstok te hebben hangen. In weekblad Privé doet Anne Lok een boekje open over de D66’er, maar de vraag is natuurlijk wat wel en niet waar is. Volgens haar hadden de twee bijna vier jaar lang een geheime relatie, waarbij hij haar zelfs tot abortus dwong. Volgens Lok heeft hij haar helemaal geestelijk kapot gemaakt en is het voor haar onmogelijk om raadslid te blijven in het Drentse Meppel. Daar was ze lid voor de partij van Pechtold.

Ontmoeting

De twee ontmoetten elkaar in 2014 op een landelijke partijbijeenkomst en vielen als een blok voor elkaar. Opvallend detail was dat leider toen nog getrouwd was met zijn inmiddels ex-vrouw Froukje. Lok liet daarentegen haar man Fred in de steek met ze drie kinderen had.

Zwanger

Tijdens de relatie werd Lok zwanger van een tweeling. De vrouw die toen ook nog een keer het bed gedeeld had met haar ex, vertelde dat aan Pechtold. De politiek leider wilde weten wie de vader was, maar Lok gaf daarop geen antwoord. Volgens haar dwong Pechtold haar toen tot abortus. Dat heeft ze niet gedaan. Lok weigert nog steeds een DNA-test te doen om met zekerheid te kunnen zeggen wie de vader is. Zij zegt er een passend antwoord op te hebben.

Opnieuw abortus

Afgelopen voorjaar ging het definitief mis. De vrouw zegt opnieuw ongepland zwanger te zijn geworden van Pechtold, nadat ze onveilige seks hadden. Hij drong opnieuw aan tot abortus. Hij zou zelfs gezegd hebben: “Ik maak je helemaal kapot als je de baby laat komen!.” Hij raakte volgens haar zo in paniek dat hij onwel werd. Uiteindelijk heeft ze toen wel toegestemd tot abortus. Vervolgens zou hij haar achter hebben gelaten als oud vuil.

Reactie Pechtold

In hetzelfde blad laat Pechtold weten niet in te gaan op een privéaangelegenheid. Hij vindt het een zeer ernstige schending van zijn persoonlijke levenssfeer. Wel zegt hij zich absoluut niet in te herkennen in het beeld dat Lok over hem schetst.

.....Zij heeft ingestemd tot abortus maar heeft het gewoon niet gedaan, wat had ze nog te verliezen want Pechtold liet haar achter als oud vuil. Ik kan er verder niets anders van maken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Minnares Anne Lok doet opnieuw boekje open over Alexander Pechtold https://panorama.nl/entertainment/rodde ... ld-relatie

Alexander kende mijn grootste angst. Dat is dat ik de zorg voor mijn kinderen niet zou kunnen opbrengen.
.........................
Anne heeft naar eigen zeggen altijd al een groot gezin gewild, vandaar dat ze haar zesde kind nu met open armen verwelkomt. Inmiddels is ze bijna zeven maanden zwanger en haar baby bump is goed te zien. “Alexander weet dat ik zwanger ben maar ik heb niets meer van hem gehoord.
.............

Ik vind het niet gek dat hij niets meer van zich liet horen.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven