Psychologe te sexy volgens beroepsorganisatie

11-01-2021 10:00 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/10 ... at-bollen/

Psychologe Kaat Bollen in Belgïe werd ook in beroep opnieuw door de beroepsvereniging veroordeeld omdat ze te sexy op instagram zou staan en dit de "waardigheid van het beroep" aantast. Vrouwen reageren met #istandwithkaat met een sexy foto. Alsof je je beroep niet naar behoren kan uitvoeren als je sexy uitziet. Wie beoordeelt dat trouwens dat je té sexy bent?

Is België nu zoveel achterlijker dan Nederland of zou dit hier ook kunnen gebeuren ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-01-2021 17:43
Dit staat er ook in en dat is gericht op het feit dat ze stellen behandelt in haar groepspraktijk terwijl ze die klanten te gelijker tijd allerlei merchandise aanbiedt, zoals ook in haar webshop staat beschreven. Ze raadt haar eigen spullen aan als seksuologe. Dat is belangenverstrengeling. Zie hier de webshop: https://kaatskeuze.be/

Dat ze een veroordeling (waarschuwing) kreeg omdat ze erotische spullen verkocht onder haar naam, begrijpt Bollen nog enigszins. '
Bollen stuurde haar officiële licentie terug. "Ik ben nu geen psycholoog meer, maar als dit het oordeel is van de tuchtcommissie, dan wil ik ook geen psycholoog meer zijn." Bollen vreest nu dat ze wat patiënten zal verliezen omdat de terugbetaling in het gedrang komt, maar blijft haar werk als therapeute en seksuologe voortzetten.

Ze snapt dus zelf best waar het echt over gaat.

Klopt hoor wat je schrijft. Ook dat laatste.

Ze is vooral een commercieel dier.

De echte slachtoffers van seksisme zijn hier niet bij gebaat.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
BABS had gelijk!

https://youtu.be/-C63lMYqFbM?t=199

"Kaat u bent seksuoloog van beroep, u doet dat heel goed. U kunt de media bespelen als geen ander. Komt dat omdat u getrouwd bent met de manager van een marketingbureau..."
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ic zij tog
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Doet mij denken aan een zaak uit 2015, in nederland.
Een bankdirectrice (o.i.d.) werd ontslagen omdat ze in haar vrije tijd een sm-meesteres was.

https://www.at5.nl/artikelen/146303/sm- ... agzaak_dnb

Internet maakt veel kapot hoor.
Iedere juffrouw, trainer, leidinggevebde enz. Mag in zijn prive tijd alleen nog punniken en haken.
Niet teveel drinken op het buurtfeest, want je staat zo op facebook.
Dus de juffrouw van growp 3 mag niet naar een parenclub, of er in ieder geval noout iets over zeggen.
Terwijl je soms best mee wilt praten in een gesprek, maar dus je mond moet houden.
Censuur is het.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
14-01-2021 11:26
Internet maakt veel kapot hoor.
Daarmee ook dat de commissie en zijn tuchtraad terecht onder stevig vuur liggen. Die leven, oordelen en handelen immers nog steeds in een ver verleden, en zijn daarmee een grotere blamage voor het beroep dan welke dosis seksualiteit of pikante foto's dan ook die Kaat deelt op haar social media. Dàt en vrouwonvriendelijk; er zijn andere zaken voor minder gecancelled :)
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
14-01-2021 11:29
Daarmee ook dat de commissie en zijn tuchtraad terecht onder stevig vuur liggen. Die leven, oordelen en handelen immers nog steeds in een ver verleden, en zijn daarmee een grotere blamage voor het beroep dan welke dosis seksualiteit of pikante foto's dan ook die Kaat deelt op haar social media. Dàt en vrouwonvriendelijk; er zijn andere zaken voor minder gecancelled :)

Kaat heeft je aardig bespeeld.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
14-01-2021 11:55
Kaat heeft je aardig bespeeld.
En het stoort je dat jij dat niet kan omdat je geen flauw benul hebt waarover je het hebt? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
13-01-2021 19:57
BABS had gelijk!

https://youtu.be/-C63lMYqFbM?t=199

"Kaat u bent seksuoloog van beroep, u doet dat heel goed. U kunt de media bespelen als geen ander. Komt dat omdat u getrouwd bent met de manager van een marketingbureau..."
Het kan én én :
Ja ik vind het besluit achterlijk en niet van deze tijd en ze heeft gelijk dat ze het er niet mee eens is.
Ja vervolgens is ze heel slim om dit mediagewijs goed uit te spelen zodat haar winkel goed blijft draaien. Daar vind ik ook niet zo veel mis mee eigenlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven