"Jongeren" schoppen man ziekenhuis in na vraag om

30-03-2020 14:31 54 berichten
53-jarige man uit Rijswijk zwaar mishandeld door groep jongeren, nadat hij vroeg om afstand
Een 53-jarige man uit Rijswijk is woensdagmiddag zwaar mishandeld door een groep jongeren. Dat gebeurde terwijl hij met zijn vriendin op het pad van de Laan van Wateringse Veld liep. De man liep zware verwondingen op.

Tijdens hun wandeling stuitte de man en zijn vriendin op een groep van 10 á 15 jongeren die het pad blokkeerden. De man vroeg of zij ruimte wilden maken zodat hij en zijn vriendin met anderhalve meter afstand langs de groep konden lopen. De jongeren leken gehoor te geven aan zijn vraag, maar toen het slachtoffer passeerde werd hij aangevallen door een van de jongeren. Na wat duw- en trekwerk viel hij op de grond, waar hij meerdere rake klappen en schoppen tegen zijn lichaam kreeg van verschillende jongeren.

De man is met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft aangifte gedaan, maar van de jongeren ontbreekt ieder spoor. Het slachtoffer kon geen duidelijk signalement geven.
bron: https://www.ad.nl/den-haag/53-jarige-ma ... ~a422125c/

Helaas wordt het 1,5-meter afstand houden niet overal aangehouden. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 16:44
Reden: provoceren
18.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
31-03-2020 12:10
Die arme man- en zijn vriendin zijn voor het leven getraumatiseerd.

De daders hebben hun pleziertje gehad, worden niet opgepakt, niet aangepakt, verdedigd door de wegkijkers en kunnen hun gedrag gewoon voortzetten.

Inderdaad. Als men iets zegt over een mishandeling waar 'een laffe groep' zich schuldig aan maakt, dan word men weggezet als iemand met een populistische agenda (wat dat ook mag wezen) Dát is wegkijken. Of dan zegt iemand dat Brussel in deze corona-crisistijd wel wat anders aan het hoofd heeft. Terwijl het wel te maken heeft met een corona-maatregel die nageleefd hoort te worden zonder daarvoor mishandelt te worden.

Het gaat over een groepsmishandeling, niet over de biblebelt, niet over Brussel, ook niet over een kleur of afkomst.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
31-03-2020 12:49
Dit is bij mij op de hoek gebeurd. Die gasten hangen iedere dag in de buurt rond, nog steeds. Iedereen weet wie het zijn. Maar de politie? Nee, die hebben geen idee en helaas heeft het slachtoffer ook geen beschrijving kunnen geven.

En wie deze jongens verdedigt? Iedereen die ziet dat het allochtonen betreft, en er vervolgens niet op wil reageren omdat dat zo stigmatiserend werkt.
Dit. En deze groepen hebben maar heel weinig aanleiding nodig hoor. Die vinden ze wel. Heeft ook niets met de corona crisis te maken. Wel met het totaal ontbreken van respect.

Een ieder die nu zo begripvol reageert nodig ik van harte uit eens een aantal van deze plekken te bezoeken, of stuur eens een van je kids erlangs. Is een unieke ervaring. Ik ben benieuwd of het begrip daarna nog zo groot is.
Met deze zal toch niets gebeuren.
Misschien hooguit een taakstrafje.

Net als laats met die andere groep
https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... ion%3Dtrue

Net als met al die groepen hiervoor. Er zal nike veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
01-04-2020 12:20
Met deze zal toch niets gebeuren.
Misschien hooguit een taakstrafje.

Net als laats met die andere groep
https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... ion%3Dtrue

Net als met al die groepen hiervoor. Er zal nike veranderen.
Ik dacht dat het niet meer de bedoeling was om taakstraffen bij geweldsdelicten uit te delen. En waarom worden bij een veroordeling van zo'n etterbak de ouders niet betrokken? Die zijn als eerste verantwoordelijk voor hun minderjarige kind, dus minimaal een opvoedcursus of toezicht achter de voordeur lijkt mij heel wenselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven