Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 13:08


Islamkritiek gelijkstellen aan nazi's is echt onvoorstelbaar dom en kwalijk. Dat een instituut als de AIVD zich hieraan schuldig maakt, is een luid gillende kanarie in de mijn.
Ik snap, dat het moeilijk te accepteren is voor je.
Er worden trouwens drie groepen onderscheiden, bij een daarvan voldoe jij aan alle kenmerken, bij een ander voor het grootste deel.
Fleurtje_5 schreef:
06-11-2018 13:24
Gisteren in het nieuws:

https://s.parool.nl/e-a4607164/ AIVD: 500 jihadisten in Nederland

Nederland telt ongeveer vijfhonderd jihadisten en enkele duizenden sympathisanten van het jihadistisch gedachtegoed. ”Zij vormen een potentiële dreiging.
En dan zijn we bang voor rechts-extremisme.

Persoonlijk ben ik veel banger voor het jihadistisch gedachtegoed en is het een probleem dat bij de wortel moet worden aangepakt. Het valt niet goed te praten of weg te zetten als 'het valt wel mee'.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
06-11-2018 13:40
En dan zijn we bang voor rechts-extremisme.

Persoonlijk ben ik veel banger voor het jihadistisch gedachtegoed en is het een probleem dat bij de wortel moet worden aangepakt. Het valt niet goed te praten of weg te zetten als 'het valt wel mee'.
Volgens mij ben jij hier de enige die dat doet.

De AIVD heeft een analyse over de niet-gewelddadige dreiging van rechts-extremisten die wel degelijk ook betrekking heeft op sommige zaken die hier op Actueel te lezen zijn :

Niet-gewelddadige dreiging van rechts-extremisten

Het tweede aandachtspunt is de niet-gewelddadige dreiging tegen de democratische rechtsorde. Die wordt veroorzaakt door activiteiten als systematisch haatzaaien, bevolkingsgroepen demoniseren, intimideren of een sfeer van angst creëren.

De dreiging die uitgaat van bijvoorbeeld het ‘intellectuele’, door de Amerikaanse alt-rightbeweging geïnspireerde, rechts-extremisme, is niet-gewelddadig. Het Nederlandse alt-rechts heeft als doel hun zeer extremistische gedachtegoed, gebaseerd op rassenleer, algemeen geaccepteerd te maken. Als deze ideeën in de toekomst steeds gewoner zouden worden in de Nederlandse samenleving en ook geaccepteerd zouden worden in het openbaar bestuur, is dat een bedreiging voor de Nederlandse democratische rechtsorde.


Maar de eerste forummer die dit nog net niet afdoet als fakenews is ook alweer gesignaleerd.
nounou
karin6789 schreef:
06-11-2018 13:39
Ik snap, dat het moeilijk te accepteren is voor je.
Er worden trouwens drie groepen onderscheiden, bij een daarvan voldoe jij aan alle kenmerken, bij een ander voor het grootste deel.
Werkelijk? Ik herken mij daar totaal niet in. Wat vind jij aan kenmerken passen dan? [...] , eet elke dag Roti of Thai, en reis de halve wereld over en geniet van andere culturen. Hou inderdaad wel van Nederland, met haar prachtige cultuur en geschiedenis.
Ben altijd voor democratie, hoe meer hoe beter (referendum!). Niet dat enge D66 gedoe met angst voor de burger.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2018 16:36
Reden: op de man/ongepast
18.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 14:25
Werkelijk? Ik herken mij daar totaal niet in. Wat vindt jij aan kenmerken passen dan? [...], eet elke dag Roti of Thai, en reis de halve wereld over en geniet van andere culturen. Hou inderdaad wel van Nederland, met haar prachtige cultuur en geschiedenis.
Ben altijd voor democratie, hoe meer hoe beter (referendum!). Niet dat enge D66 gedoe met angst voor de burger.

[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2018 16:37
Reden: op de man
19.42% gewijzigd
Wat een grappige en foute analyse Karin.

Hoe zie jij jezelf?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
06-11-2018 14:35
Wat een grappige en foute analyse Karin.

Ik had geen ander antwoord verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Zes rechts-extremisten opgepakt voor het beramen van een aanslag op Macron
https://nos.nl/l/2258152
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
06-11-2018 18:42
Zes rechts-extremisten opgepakt voor het beramen van een aanslag op Macron
https://nos.nl/l/2258152

Dit komt uit het artikel

Volgens een bron dicht bij het onderzoek hadden ze een vaag en nauwelijks uitgewerkt plan voor een gewelddadige actie tegen de president.

Ik schat in dat ze half dronken iets geroepen hebben over Macron
Maar goed beter te vroeg dan te laat ingrijpen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
De hele kwestie van verrechtsing komt voort uit de doorgeschoten links politiek correcte stuip.
Links dat bang is en niet durft te benoemen rechts dat problemen wel benoemt en zich weggezet ziet als rascist door links.
Het zal nog wel even doorgaan totdat links ziet dat problemen niet weggaan door ze anders of niet te benoemen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-11-2018 19:45
Dit komt uit het artikel

Volgens een bron dicht bij het onderzoek hadden ze een vaag en nauwelijks uitgewerkt plan voor een gewelddadige actie tegen de president.

Ik schat in dat ze half dronken iets geroepen hebben over Macron
Maar goed beter te vroeg dan te laat ingrijpen.
Dus jij hebt ook geen problemen met mensen die jihadistisch gedachtengoed aanhangen? Dat is ten slotte ook maar vaag.

Er staat trouwens ook in het artikel dat er een onderzoek zijn gestart is naar terroristische samenzwering. Daarbij zijn ze gearresteerd. Dat zal allemaal niet zijn omdat ze in de voetbalkantine een dronkemanspraatje hadden.

Maar goed, jouw post maakt wel duidelijk dat er door sommigen heel makkelijk gedacht wordt over extreem-rechts
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
06-11-2018 20:03
De hele kwestie van verrechtsing komt voort uit de doorgeschoten links politiek correcte stuip.
Links dat bang is en niet durft te benoemen rechts dat problemen wel benoemt en zich weggezet ziet als rascist door links.
Het zal nog wel even doorgaan totdat links ziet dat problemen niet weggaan door ze anders of niet te benoemen.
Waarom een verklaring zoeken? Extreem-rechts is gewoon net zo fout als elk ander extremisme
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
06-11-2018 20:03
De hele kwestie van verrechtsing komt voort uit de doorgeschoten links politiek correcte stuip.
Links dat bang is en niet durft te benoemen rechts dat problemen wel benoemt en zich weggezet ziet als rascist door links.
Het zal nog wel even doorgaan totdat links ziet dat problemen niet weggaan door ze anders of niet te benoemen.

Jaja, het is in feite allemaal de schuld van links, als ik het goed begrijp.
En racisten (zonder s, fascisten, dat schrijf je met een s) zijn het niet, het zijn alleen maar mensen die 'problemen' benoemen.
Dat filmpje van Trump, dat vind je niet racistisch ?
En de daden van extreem-rechts, zoals de aanslag op de synagoge in Pittsburgh, verdwijnen vanzelf als de 'problemen' benoemd worden.
Wat is in jouw ogen dan racisme ?
En wat zijn de 'problemen' ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
06-11-2018 20:40
Dus jij hebt ook geen problemen met mensen die jihadistisch gedachtengoed aanhangen? Dat is ten slotte ook maar vaag.

Er staat trouwens ook in het artikel dat er een onderzoek zijn gestart is naar terroristische samenzwering. Daarbij zijn ze gearresteerd. Dat zal allemaal niet zijn omdat ze in de voetbalkantine een dronkemanspraatje hadden.

Maar goed, jouw post maakt wel duidelijk dat er door sommigen heel makkelijk gedacht wordt over extreem-rechts
Mensen mogen van mij jihadistisch denken (gedachten zijn vrij) ze mogen alleen niet overgaan tot terreur.
Extreem rechts is slecht georganiseerd, nauwelijks serieus te nemen (in Nederland dan)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
merelindesloot schreef:
06-11-2018 20:03
De hele kwestie van verrechtsing komt voort uit de doorgeschoten links politiek correcte stuip.
Links dat bang is en niet durft te benoemen rechts dat problemen wel benoemt en zich weggezet ziet als rascist door links.
Het zal nog wel even doorgaan totdat links ziet dat problemen niet weggaan door ze anders of niet te benoemen.

Ik ben het met je eens, al ziet de AIVD gek genoeg het tegenovergestelde: dat antifa gaat rellen vanwege rechtse geluiden. Vind ik een rare conclusie.

Extreem rechts wordt inderdaad makkelijk verbasterd. Islam kritiek maakt je al verdacht en is reden om je in het hokje bij de neo nazi's te plaatsen. :bonk:

Met de Midterms gaan de daily shows weer helemaal hysterisch los.

https://www.foxnews.com/entertainment/m ... -on-voting

Die Seth Meyers kan alleen maar 'racist' gillen en grappen over iemands uiterlijk maken.
Colbert is tenminste nog wel grappig, maar het is vooral een zeikzure lucht die ze verspreiden. Qua standpunten ben ik het overwegend met de Democraten eens, maar hun achterbakse en geniepige gedrag tegen Trump is echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Seth Meyers :love:
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-11-2018 23:38
Seth Meyers :love:
Hij spreekt ook Nederlands...?!
https://www.geenstijl.nl/5144710/man-so ... -het-adnl/

https://twitter.com/twitter/statuses/10 ... 7893115907
Maar als je eens een echt interessant geluid wil horen:

http://insider.foxnews.com/2018/11/06/t ... -sideshows
Alle reacties Link kopieren
Dit is leuk : Stephen Colbert van gisteravond, vooral van 3:40 tot 4:20,(polling anxiety) en erna : Trump : "I'll just figure it out, does that make sense ?" Colbert : "No, you don't figure anything out. You're the leader of the free world and you can't figure out how to close an umbrella"(beelden van Trump worstelend met een paraplu terwijl hij zijn vliegtuig binnengaat).
https://www.youtube.com/watch?v=zslD7EHDtuY

Seth Meyers, a Closer Look Midterm Marathon live : https://www.youtube.com/watch?v=dP4xlPg-j84
nounou
Alle reacties Link kopieren
White nationalists in California gearresteerd. https://www.nbclosangeles.com/news/loca ... 34491.html

In totaal zijn er van deze groep inmiddels 7 mensen gearresteerd, en ook zijn er arrestaties geweest van zo'n groep in New York en in Oregon. Alledrie de groepen gingen erop uit om mensen in elkaar te slaan, tegenprotesteerders en journalisten, bij pro-Trump-bijeenkomsten of op straat.
Een quote waarin ze over zichzelf opscheppen : "Trumpenkriegers physically remove antifa homo's in Huntington Beach". Een FBI-agent die onderzoek doet naar deze arrestanten licht toe : "Based on my experience and training I know that "Trumpenkriegers" is intended to mean "Fighters for Trump".
Dit is nieuw. Gewelddadige groepen die mensen in elkaar slaan en zichzelf aanbieden als 'footsoldiers' van Trump.

Er worden schijnbaar meer van dit soort groepen opgericht.
Het goede nieuws is dat ze schijnbaar geïnfiltreerd worden door veiligheidsdiensten en opgerold worden.
https://www.youtube.com/watch?v=NidkK2rVSFs
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als ik de verkiezingsuitslagen zo zie doet Trump het niet slecht.
Volgens mij wordt iedere zittende president wel "afgestraft" tijdens de Midterms
en dan winnen in de Senaat is best netjes.

Persoonlijk had ik - gezien zijn dolle gedrag - verwacht dat hij totaal afgeslacht zou worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-10-2018 23:06
Maar het is nu ook weer niet zo dat sinds het aantreden van Trump extreem-rechts actiever is.

Afbeelding

(Bron: Trouw)
Ik snap totaal niet waarom je dit grafiekje aanhaalt als bewijs. Dit grafiekje bewijst alleen maar dat je meer te vrezen hebt van extreem rechts dan van jihadisme.

Trump is pas eind 2016 aangetreden, dus cijfers daarover staan helemaal niet in deze grafiek.

#fakenews...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
27-10-2018 22:55
Trump kan een menigte goed bespelen, maar ik heb hem nog nooit horen oproepen tot dit soort geweld.
Trump heeft vaak mooie praatjes maar echt hard optreden doet hij niet. Hij schuift de problemen ook veel te makkelijk af naar buitenlanders/niet-volledige Amerikanen
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
27-10-2018 22:57
Trump reageert altijd zo. Alles had altijd voorkomen kunnen worden door, als, met.. bla bla. Het is nooit eens even echt stilstaan bij het leed dat is veroorzaakt en het gegeven dat er helaas mensen op deze aarde rondlopen met een kneiter eng gedachtengoed. Ik probeer me dan voor te stellen hoe bang die mensen moeten zijn geweest en hoe gruwelijk ze aan hun einde zijn gekomen. Zoveel onnodig leed, omdat een of andere loser denkt joden te moeten haten.
Billy_mean heeft volkomen gelijk. Praatjes heeft meneertje wel maar vaak komen die pas nádat er iets gebeurt is. “Ja als we dit doen... als we dat doen... DAN zal het vast wel beter gaan” Maar voordat we bij die DAN zijn zullen er nog veel te veel dingen gebeuren als er niet sneller en harder wordt opgetreden.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
27-10-2018 23:04
Van de 65 terreurdaden in de VS in 2017 waren er 37 te linken aan daders met openlijk racistische, xenofobe of fascistische denkbeelden blijkt uit een analyse van de Global terrorism database. Elf kwamen uit extreem linkse hoek en islamisten waren verantwoordelijk voor zeven.

(bron De standaard)

Bedenk dan dat de VS slechts twee FBI agenten heeft die belast zijn met terreur aanslagen uit de alt-right hoek. Dan vind ik dat echt bizar weinig.
Het is ook veel te weinig en er zou veeel meer aan gedaan kunnen en moeten worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven