Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-12-2018 12:58
Heb je de veters van je schoenen wel gestrikt voor je ging lopen ?
Je zit in het verkeerde topic. Hier is het juiste : actueel/aanslagen-we-halen-onze-schoude ... /388863/23
Oh, zo te zien heb je het al gevonden :roll:

Probeer je nou te nickhunten?
Wat is er mis met mijn veters? Verkeerde topic? Ik zag hier Youp langskomen omdat hij voorzichtig is met zijn grappen over een bepaalde geloofsgroep. Zelfs jij had het over....even checken. Hierzo:
:lijstje:

Zazamaenade schreef:
12-11-2018 12:24
Ja, ik schrijf natuurlijk niet dat er niets aan de hand is. Aanslagen door moslimradicalen vinden niet minder vaak plaats dan een aantal jaren terug, al lijken ze van karakter te veranderen. Er worden vaker auto's of messen gebruikt en de aanslagen zijn daarmee eenvoudiger te plegen door 'amateurs'.
Een 10 of 11 jaar oud bericht van de MI5 posten als illustratie dat "de enige terreur die toeneemt die uit islamitische hoek is" lijkt me wat magertjes, zeker wanneer er in twee weken tijd, vlak voor de verkiezingen in de VS, een racistische moord op twee mensen op een parkeerplaats, een anti-semitische aanslag op een synagoge en een moordaanslag op een yogastudio heeft plaatsgevonden en pijpbommen zijn verstuurd aan kopstukken van de Democratische partij.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
02-12-2018 13:22
Zelfs Marc Marie (de cabaretier die zoveel begrip toont voor de anti-Pieters) vond grappen over gehandicapten in de schouwburg blijkbaar heel normaal, hij had zich namelijk bij de 'boycot' aangesloten:

Invalidegrap Micha Wertheim leidt tot `boycot` theaterzaal https://www.nrc.nl/nieuws/2008/03/17/in ... 33-a787502 via @nrc

Theo Maassen verklaarde dat hij uit solidariteit nooit meer in de Roermondse Oranjerie wil spelen - en dat Marc-Marie Huijbregts, Najib Amhali, Eric van Sauers, Ronald Goedemondt en Wim Helsen zich inmiddels bij hem hebben aangesloten.

Hier moest ik gisteravond aan denken toen Marc-Marie Huijbregts zijn zegje deed bij DWDD
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
'Verenigde Staten bereiden uitlevering Gülen aan Turkije voor' https://www.nu.nl/buitenland/5634092/ve ... -voor.html

De Amerikaanse president Donald Trump heeft zijn Turkse ambtsgenoot Recep Tayyip Erdogan gezegd dat Washington werkt aan de uitlevering van moslimgeestelijke Fethullah Gülen. Dat zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu zondag.

:O Ongelooflijk dat Trump dit heeft toegezegd. @(
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
17-12-2018 12:53


:O Ongelooflijk dat Trump dit heeft toegezegd. @(

Eerst zien dan geloven. Die Turken kletsen maar wat voor de vuist weg.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
17-12-2018 13:07
Eerst zien dan geloven. Die Turken kletsen maar wat voor de vuist weg.
Er is inderdaad geen bevestiging uit Washington. Het is op zich wel een logische stap van de VS ongeacht welke president er zou zitten. De VS heeft nu eenmaal grote strategische belangen in Turkije. Zeker nu Rusland weer illegaal raketten plaatst.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-08-2019 17:43
Reden: ongepast
89.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
27-10-2018 22:41
Tja. De feiten wijzen op een ‘lone wolf’ die een Trump-hatende anti-semiet schijnt te zijn. Of je dat moet scharen onder ‘rechts’ terrorisme.. ik weet het niet. De combinatie van Trump haten en anti-semitisme is bij links ook best goed vertegenwoordigd (oa Jeremy Corbyn in het VK). Ook in Nederland vind ik dat kritiek op Israel, meestal uit linkse hoek, vaak nogal dicht tegen anti-semitisme aanschuurt. Ik zie hierin kortom nog niet op voorhand een neonazistische aanslag in.
Zolang het niet op de joden is gemunt is het niet erg. Zolang het geen moslims zijn die achter de aan aanslag zitten, is het niet erg.
Dan zeggen we gewoon 'lone wolf'
Kunnen we allemaal weer normaal adem halen en de belasting weer betalen.
Alle reacties Link kopieren
Politieke impasse over de muur van Trump https://www.volkskrant.nl/ts-b4d8f554
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Bordorood schreef:
20-12-2018 08:09
Zolang het niet op de joden is gemunt is het niet erg. Zolang het geen moslims zijn die achter de aan aanslag zitten, is het niet erg.
Dan zeggen we gewoon 'lone wolf'
Kunnen we allemaal weer normaal adem halen en de belasting weer betalen.
Ach ach wat een sneue reactie is dit, laat ik het daarmee maar houden anders heb ik dadelijk weer een ban.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49226573

Als ze nu eindelijk eens strenger toezien op wapenverkoop...

Maar het zal wel weer veel bidden voor de slachtoffers zijn enzo.
Bordorood schreef:
20-12-2018 08:06
[...]
Bah. Wat een nare opmerking. Om van te gruwen.😖
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-08-2019 17:43
Reden: 'quote' verwijderd
17.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
04-08-2019 15:37
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49226573

Als ze nu eindelijk eens strenger toezien op wapenverkoop...

Maar het zal wel weer veel bidden voor de slachtoffers zijn enzo.

Ik heb een topic hierover geopend actueel/aanslag-el-paso-daad-van-vreemd ... #p30227097
We hadden inderdaad ook hier verder kunnen gaan want dit is waarschijnlijk geen geïsoleerde schietpartij van zomaar een gek.
Dit is een essay 'The Effect of President Trump's Election on Hate Crimes', vorig jaar al geschreven. Samenvatting:
This Essay empirically evaluates the relationship between Donald Trump’s rise to power and the recent increase in reported hate crimes. A number of critics predicted that President Trump’s divisive rhetoric during the presidential campaign and his subsequent election would embolden hate crime perpetrators, thereby contributing to more hate crimes. Media commentators have dubbed this the Trump Effect.

We find compelling evidence to support the Trump Effect hypothesis. Using time series analysis, we show that Donald Trump’s election in November of 2016 was associated with a statistically significant surge in reported hate crimes across the United States, even when controlling for alternative explanations. Further, by using panel regression techniques, we show that counties that voted for President Trump by the widest margins in the presidential election also experienced the largest increases in reported hate crimes.

Using the data from this study, we offer a novel theory that builds on the existing literature on the causes of hate crimes. We hypothesize that it was not just Trump’s inflammatory rhetoric throughout the political campaign that caused hate crimes to increase. Rather, we argue that it was Trump’s subsequent election as President of the United States that validated this rhetoric in the eyes of perpetrators and fueled the hate crime surge.

Gehele essay, 24 bladzijden (ik heb het zelf nog niet gelezen) https://poseidon01.ssrn.com/delivery.ph ... 16&EXT=pdf
nounou
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 22:30
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Hou Trump erbuiten. Je bent aan het haatzaaien.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
04-08-2019 16:56
Hou Trump erbuiten. Je bent aan het haatzaaien.

Hoeveel mosterd wil je erbij?

Haatzaaien :rofl:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een explosie bij het huis van een stel, een witte man en een zwarte vrouw, in een stadje in Ohio. Een hakenkruis en racistische leuzen waren gekalkt op de garage die er nog wel staat.
Gelukkig waren ze afwezig, dus er zijn geen gewonden of doden gevallen.

Afbeelding
https://www.news5cleveland.com/news/loc ... n-wayne-co
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dienen dit soort berichten nou echt om te bewijzen dat Trump hier verantwoordelijk voor is? Dat het geweld is toegenomen? Dit is toch pure ongegeneerde stemmingmakerij. Het zit wel heel diepgeworteld zeg als men met dit soort “ bewijzen “ op de proppen komt. Het onderzoek is nog in volle gang maar toch weten alle Trump tegenstanders hier dat dit een duidelijk rasistische achtergrond heeft. Ze klagen je aan en berechten je volgens hun eigen maatstaven. Dat er een hakenkruis is gevonden hoeft niet te betekenen dat het ook door diezelfde persoon is gedaan. Misschien proberen de eigenaren wel de verzekering op te lichten en hebben ze het zelf gedaan inclusief hakenkruis. Misschien vergezocht maar dat moet het onderzoek juist uitwijzen. Tot dan blift het gewoon giswerk naar de oorzaak en motief van de dader. Iedereen heeft een mening over Trump maar niet iedereen wil meedoen aan de hetze tegen hem ondanks dat ze Trump negatief beoordelen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
08-08-2019 13:40
Dienen dit soort berichten nou echt om te bewijzen dat Trump hier verantwoordelijk voor is? Dat het geweld is toegenomen? Dit is toch pure ongegeneerde stemmingmakerij. Het zit wel heel diepgeworteld zeg als men met dit soort “ bewijzen “ op de proppen komt. Het onderzoek is nog in volle gang maar toch weten alle Trump tegenstanders hier dat dit een duidelijk rasistische achtergrond heeft. Ze klagen je aan en berechten je volgens hun eigen maatstaven. Dat er een hakenkruis is gevonden hoeft niet te betekenen dat het ook door diezelfde persoon is gedaan. Misschien proberen de eigenaren wel de verzekering op te lichten en hebben ze het zelf gedaan inclusief hakenkruis. Misschien vergezocht maar dat moet het onderzoek juist uitwijzen. Tot dan blift het gewoon giswerk naar de oorzaak en motief van de dader. Iedereen heeft een mening over Trump maar niet iedereen wil meedoen aan de hetze tegen hem ondanks dat ze Trump negatief beoordelen.

Het zijn geen natuurlijk geen letterlijke 'bewijzen', maar er is een opvallende toename van racistisch en extreemrechts geweld in de VS de laatste jaren. Dat is overal te lezen, alleen niet bij Foxnews en aanverwanten.
Hoe bewust blind wil je zijn als je een verband ontkent tussen de aanval in El Paso en de retoriek van Trump?

Wat betreft de gebeurtenissen in Sterling, Ohio, je kunt natuurlijk altijd wel een onwaarschijnlijk verhaaltje eromheen verzinnen hoe het ook zou kunnen zijn, zoals jij doet. Heb je het artikel gelezen en de video bekeken of praat je slechts in algemeenheden? De politie kwam zelf met de stelling dat dit een rustige verdraagzame community is en dat soort hatecrimes niet getolereerd worden. Dat verzin ik niet hoor.
Dit incident wordt dan ook als 'hatecrime' onderzocht.

En verder worden er doodgewoon onderzoeken gedaan door de FBI.
Ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken over Donald Trump, die zorgt wel voor zichzelf, hij komt praktisch overal mee weg, zoals je de afgelopen tijd hebt kunnen zien.
Cesar Sayoc, de man die in oktober vorig jaar pijpbommen aan kopstukken van de Democratische partij verstuurde, die man met dat busje vol Trump-stickers, is tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld.
https://abcnews.go.com/US/cesar-sayoc-s ... d=64780616
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
08-08-2019 13:40
Dienen dit soort berichten nou echt om te bewijzen dat Trump hier verantwoordelijk voor is? Dat het geweld is toegenomen? Dit is toch pure ongegeneerde stemmingmakerij. Het zit wel heel diepgeworteld zeg als men met dit soort “ bewijzen “ op de proppen komt. Het onderzoek is nog in volle gang maar toch weten alle Trump tegenstanders hier dat dit een duidelijk rasistische achtergrond heeft. Ze klagen je aan en berechten je volgens hun eigen maatstaven. Dat er een hakenkruis is gevonden hoeft niet te betekenen dat het ook door diezelfde persoon is gedaan. Misschien proberen de eigenaren wel de verzekering op te lichten en hebben ze het zelf gedaan inclusief hakenkruis. Misschien vergezocht maar dat moet het onderzoek juist uitwijzen. Tot dan blift het gewoon giswerk naar de oorzaak en motief van de dader. Iedereen heeft een mening over Trump maar niet iedereen wil meedoen aan de hetze tegen hem ondanks dat ze Trump negatief beoordelen.
Trump is niet de oorzaak van het racistische geweld. Het racistische geweld en de verkiezing van Trump zijn beide symptomen van dezelfde kwaal.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-08-2019 14:11

Cesar Sayoc, de man die in oktober vorig jaar pijpbommen aan kopstukken van de Democratische partij verstuurde, die man met dat busje vol Trump-stickers, is tot 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld.
https://abcnews.go.com/US/cesar-sayoc-s ... d=64780616

Ik weet niet of het cijfermatig te onderbouwen is dat de hate-crimes zoals de Amerikanen toegenomen zijn onder Trump
En zelfs dan nog is het een kip-ei verhaal, is Trump gekozen omdat de haat tegen migranten is toegenomen en dit zich uit in aanslagen en stemgedrag of voelen ze zich gesterkt door het anti migratie verhaal van Trump.

De meest bloedige extreem rechtse aanslag vond plaats in de periode Bill Clinton

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaansla ... april_1995

Bij een bomaanslag in Oklahoma City van 19 april 1995 vielen 168 doden en 800 gewonden toen het Alfred P. Murrah Federal Building getroffen werd door een autobom, geplaatst door ex-soldaat Timothy McVeigh. Tot 11 september 2001 was het de grootste terroristische aanslag binnen de landsgrenzen van de Verenigde Staten.


Misschien is er een verband tussen democratische presidenten en aanslagen?
Wie het weet mag het zeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-08-2019 14:28
Trump is niet de oorzaak van het racistische geweld. Het racistische geweld en de verkiezing van Trump zijn beide symptomen van dezelfde kwaal.

Ik denk dat het inmiddels een elkaar versterkend spiraal van geweld en haat aan het worden is, de toespraken en tweets van Trump en het racistisch en extreemrechts geweld.
nounou
Alle reacties Link kopieren
@ zaza

Ik gaf ook aan dat het misschien vergezocht is maar daarom nog niet uit te sluiten zoals jij dat al wel gedaan hebt.

Tevens heb ik het artikel gelezen en een Twitter filmpje gezien. Naar aanleiding van dat ook mijn reactie geschreven.

Ten eerste staan er geen foto’s of videomateriaal op van het hakenkruis of van de leus.

When deputies arrived, they found a swastika and a racial slur spray painted on the property.

Iets later in dezelfde tekst.

Spray paint was also left on a neighbor's garage and two of their vehicles.

Wat jij hier van gemaakt hebt is: Een hakenkruis en racistische leuzen waren gekalkt op de garage die er nog wel staat.

Slur is enkelvoud en slurs is meervoud. Er staat dus letterlijk in de tekst dat er 1 leus is gevonden.
Verder ga Jij gaat er vanuit de de verf die aangetroffen is bij de buren ook van rasistische aard is terwijl dit niet uit de tekst te herleiden is. Maar voor het gemak er wel als juiste vertaling bijgezet door jou. Handig voor diegenen die niet de moeite nemen het artikel door te lezen maar toch door jouw foutieve vertaling een beeld vormen.

Verder staat onder de laatste foto in het artikel:

The FBI is assisting in the investigation.

The incident is being investigated as an arson.

Mijn vertaling is dat de FBI assistentie verleend bij het onderzoek en het incident als brandstichting word onderzocht.

Jouw vertaling is:

Dit incident wordt dan ook als 'hatecrime' onderzocht.

En verder worden er doodgewoon onderzoeken gedaan door de FBI.

Assistentie verlenen beschrijf jij als doodgewone onderzoeken. Onderzoeken nog wel, dus meerdere. Nu kan het zijn dat jij de Engelse taal niet machtig bent en onbewust foutief vertaald of dat je het doet om een verkeerd beeld te vormen. Misschien kun je uitleggen hoe je tot deze vertalingen bent gekomen?
lange-met-een-korte wijzigde dit bericht op 08-08-2019 14:47
Reden: Toevoeging
0.22% gewijzigd
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, Lange- enzovoort, er wordt gesproken over een swastika (= hakenkruis) Hoe duidelijk wil je het hebben ? Niet in de eerste zin, nee. Dit maakt al duidelijk dat je het niet volledig gelezen hebt.

Dan kan je allerlei redeneringen gaan ophangen aan je eigen interpretaties, en vallen over een enkelvouds- of meervoudsvorm, maar het lijkt me duidelijk onwil om iets te zien wat recht voor je neus staat.
Als je goed kijkt zie je dat die foto van de garage geblurd is, dat zijn keuzes die een redactie maakt waar het gaat om afbeeldingen van hakenkruizen en andere neonazi-symbolen en racistische leuzen.
Die zijn namelijk ook bedoeld als propaganda, en daar willen de meeste nieuwsmedia niet aan meewerken.

Elders heb ik een foto gezien die niet geblurd was, maar die was van te ver af genomen om te zien wat er stond.
Het probleem lijkt vooral dat jij dit niet lijkt te willen geloven, of wilt doen voorkomen alsof ik lieg of iets verzin, en tegen dat laatste heb ik groot bezwaar.
Waarom doe je dat?

When deputies arrived, they found a swastika and a racial slur spray painted on the property of Brad and Angela Frase, according to deputies.

Wayne County House Explosion: Being investigated as a hate crime. Homeowner tells me they found racial slurs painted on neighbors home and cars. She tells me she feels helpless and disgusted that someone would do this. Thankfully she & her husband weren’t home when it happened.

https://www.news5cleveland.com/news/loc ... n-wayne-co
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-08-2019 14:44
Ik denk dat het inmiddels een elkaar versterkend spiraal van geweld en haat aan het worden is, de toespraken en tweets van Trump en het racistisch en extreemrechts geweld.

Kijk Trump is natuurlijk ongenuanceerd maar wel een product van een deel van de ontevreden bevolking.
Als je ziet wat er aan illegalen de grens over stroomt is het voorspelbaar dat het een keer uit de hand loopt.

Overigens is het probleem illegalen met een grens van 3000 km natuurlijk ook niet oplosbaar, tenminste niet eenvoudig.

In Europa hebben “we” dezelfde problemen, 40% van de Italiaanse bevolking stemt – volgens de peilingen – Lega Nord (Malvini) omdat ze helemaal ram gek worden van 600.000 niet uitzetbare – uitgeprocedeerde – Afrikanen.
In Malta weigeren ze brandstof aan de migranten-taxi van artsen zonder grenzen (staat nu op de NOS site) in Istanbul pakt 15.000 illegalen op, Griekenland heeft een ruk naar rechts gemaakt.

Mensen hebben best begrip voor oorlogsvluchtelingen maar niet voor ongeremde stromen economische migranten.


https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/08/ma ... n-a3969468

https://www.tubantia.nl/buitenland/ista ... ~a4ad1b95/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 15:15
Kijk Trump is natuurlijk ongenuanceerd maar wel een product van een deel van de ontevreden bevolking.
Als je ziet wat er aan illegalen de grens over stroomt is het voorspelbaar dat het een keer uit de hand loopt.

Een keer uit de hand loopt? :wtf:
Er zijn grote problemen op de wereld en die gaan niet verdwijnen door racistisch en extreemrechts geweld.
Dat voegt alleen maar grote moeilijkheden en leed toe aan alle problemen die er al zijn.

Regeringsleiders die doen voorkomen dat we dit kunnen stoppen en dat de oplossing ligt in muren aan de grenzen of het laten verdrinken van mensen in zee of rivieren gebruiken angsten en sentimenten alleen om om meer macht te vergaren.
Je denkt toch niet serieus dat het Trump ook maar iets kan schelen?
Zijn regeringstermijn is voor hem een manier om te bouwen aan zijn imperium, meer niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 15:15

Als je ziet wat er aan illegalen de grens over stroomt is het voorspelbaar dat het een keer uit de hand loopt.
Ik zie dat niet, jij kennelijk wel. Vertel eens, wat stroomt er dan de grens over waardoor het wel uit de hand moet lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven