Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-10-2018 23:31
"to bring invaders in" "my people" , Dat klinkt als de hate-speech waar Trump bekend om staat.

Ik vond het schokkend hoe Trump in antwoord op vragen direct sprak over wapenbezit. Alsof dit zo voorkomen had kunnen worden.
Dat klinkt bijna als een verwijt. Of als promotie voor wapenbezit.
Direct na een aanslag vind ik zo'n statement ongehoord.
Alles aan Trump is schokkend.

Persoonlijk vond ik die pipe-bomber ook echt mega-heftig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
jullie vergeten allemaal dat moslims ook extreem rechts zijn en meeste aanslagen plegen omdat ze anders gelovigen niet tolereren. zij denken dat hun ideologie het enige juiste is zonder plaats te maken voor de anders denkende dus zijn ze extreem rechts.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
27-10-2018 23:50
jullie vergeten allemaal dat moslims ook extreem rechts zijn en meeste aanslagen plegen omdat ze anders gelovigen niet tolereren. zij denken dat hun ideologie het enige juiste is zonder plaats te maken voor de anders denkende dus zijn ze extreem rechts.
@Lemoos:

Kijk, dit bedoel ik. Neonazi-apologisten. Helemaal bon ton tegenwoordig.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 28-10-2018 01:16
Reden: vrijheid van meningsuiting geldt hopelijk ook voor mij.
0.00% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Extremisme in welke vorm dan ook is verwerpelijk. Ik maak me er ook best zorgen om. De AIVD maakt zich niet voor niks ook zorgen. Juist eenlingen vind ik eng.

Haat komt denk ik vaak voort uit angst, maar hoe bestrijd je angst, zeker als er machtige mensen zijn die ook verdeeldheid en angst zaaien.

De wereld wordt er niet leuker op.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 23:54
@Lemoos:

Kijk, dit bedoel ik. Neonazi-apologisten. Helemaal bon ton tegenwoordig.
Maar FV, dit is èn de actueelpijler èn het is gelijk duidelijk dat iemand totaal niet weet waarom extreem-rechts extreem-rechts wordt genoemd. In die zin snap ik niet wat er dan veranderd is. Dit was in de nineties* niet anders alleen had toen nog niet iedereen een online platform.

* ik noem hier even de nineties omdat ik in de eighties nog heilig geloofde in het bestaan van My Little Ponies ergens in de wolken :-)

*2: het forum knalt er bij mij steeds uit dus wellicht dat deze post drie keer verschijnt dadelijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 23:49
Alles aan Trump is schokkend.

Persoonlijk vond ik die pipe-bomber ook echt mega-heftig.

Wat ik hier zo eng aan vind is dat je ziet, zowel bij de pipe-bomber als bij deze man, hoeveel onheil opgehitste individuen kunnen aanrichten.
Ik zou dit zelf geen neonazi's noemen, ik stel me bij dat begrip georganiseerde terreur voor vanuit die ideologie, daar lijkt dit van de laatste week niet op.
Wat er tot nu toe over bekend is zijn dit gefrustreerde mannen met extreem-rechts gedachtengoed en de toegang tot wapens of explosieven, die zich laten ophitsen tot handelen in plaats van alleen te schelden op sociale media.
Ik wil het hiermee niet afzwakken, maar hoeveel van dit soort mannen zullen er niet zijn ?
En in Brazilië lijkt er net zo'n president gekozen te gaan worden, Bolsonaro, één die zelfs openlijk spreekt over het neerschieten van mensen als manier om orde op zaken te stellen in het land.
Het is om verschrikkelijk somber van te worden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 00:15
Wat ik hier zo eng aan vind is dat je ziet, zowel bij de pipe-bomber als bij deze man, hoeveel onheil opgehitste individuen kunnen aanrichten.
Ik zou dit zelf geen neonazi's noemen, ik stel me bij dat begrip georganiseerde terreur voor vanuit die ideologie, daar lijkt dit van de laatste week niet op.
Wat er tot nu toe over bekend is zijn dit gefrustreerde mannen met extreem-rechts gedachtengoed en de toegang tot wapens of explosieven, die zich laten ophitsen tot handelen in plaats van alleen te schelden op sociale media.
Ik wil het hiermee niet afzwakken, maar hoeveel van dit soort mannen zullen er niet zijn ?
En in Brazilië lijkt er net zo'n president gekozen te gaan worden, Bolsonaro, één die zelfs openlijk spreekt over het neerschieten van mensen als manier om orde op zaken te stellen in het land.
Het is om verschrikkelijk somber van te worden.
Ja, Brazilië is ook een dingetje, inderdaad.

ik doelde op Charlottesville, niet op die pipe-bomber. Deze Robert Bower lijkt ook een neonazi te zijn, toch? Dat las ik eerder vanavond in Pittsburgh online media.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
28-10-2018 00:47
Ja, Brazilië is ook een dingetje, inderdaad.

ik doelde op Charlottesville, niet op die pipe-bomber. Deze Robert Bower lijkt ook een neonazi te zijn, toch? Dat las ik eerder vanavond in Pittsburgh online media.

Hij had blijkbaar een account op Gab, een sociaal netwerksite waar neonazi's en antisemieten graag komen omdat ze twitter te links vinden.
Ik had nog nooit van Gab gehoord. Hun logo is een groene kikker. Pepe the frog ? https://en.wikipedia.org/wiki/Gab_(social_network)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
27-10-2018 23:50
jullie vergeten allemaal dat moslims ook extreem rechts zijn en meeste aanslagen plegen omdat ze anders gelovigen niet tolereren. zij denken dat hun ideologie het enige juiste is zonder plaats te maken voor de anders denkende dus zijn ze extreem rechts.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:42
Reden: off topic
20.89% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 01:02
[...]
Klopt. Ik vind moslims een oninteressant onderwerp en de mensen die daardoor geobsedeerd zijn vervelend. Dus geen behoefte aan jullie clubje.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:43
Reden: off topic
28.71% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
28-10-2018 01:11
Klopt. Ik vind moslims een oninteressant onderwerp en de mensen die daardoor geobsedeerd zijn vervelend. Dus geen behoefte aan jullie clubje.

Ik had het over 'alle aanslagen'.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 01:13
Ik had het over 'alle aanslagen'.
is het verplicht om over alle aanslagen mee te schrijven als je alleen maar geïnteresseerd bent in 1 specifieke aanslag? en waar kan ik dat in de huisregels terugvinden?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
28-10-2018 01:15
is het verplicht om over alle aanslagen mee te schrijven als je alleen maar geïnteresseerd bent in 1 specifieke aanslag? en waar kan ik dat in de huisregels terugvinden?

Niet verplicht, het is alleen hypocriet.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
ManOpHetPrikbord schreef:
27-10-2018 22:55
Trump kan een menigte goed bespelen, maar ik heb hem nog nooit horen oproepen tot dit soort geweld.
Niet expliciet maar hij moedigd geweld wel degelijk aan en gaat zelfs zo ver om te verkondigen dat hij eventuele (juridische) kosten zal vergoeden als gevolg van het geweld dat zijn achterban eventueel zou gebruikten. En wat dacht je van zijn statements over “the second amendment people” toen hij suggereerde dat Hillary Clinton met hen zal moeten afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je waar ik alsmaar geschokt door ben? Dat mensen de tijd nemen voor dat soort acties, dan heb je geen fijn leven hoor.

Het is wat mij betreft heel simpel. Ik leef mijn leven. Wat een ander doet of is is zijn of haar zaak.

Je hebt maar 1 leven en dat ga ik gebruiken, het liefste zo leuk mogelijk voor mij en ook voor mijn medemens. ONGELOFELIJK dat mensen dat zo verzieken
Zazamaenade schreef:
27-10-2018 23:00
Op de CNN-site zag ik zojuist een interview met iemand van HIAS, een Joodse organisatie voor de bescherming van vluchtelingen.
Er is blijkbaar een verband tussen de synagoge, deze organisatie en deze aanslag.
https://edition.cnn.com/2018/10/27/us/p ... index.html
https://www.hias.org/hias-statement-pittsburgh-tragedy

Wat dat verband is weet ik niet.
Die man is kwaad omdat de hulporganisatie vluchtelingen helpt met opvang. Hij schreef op twitter “I can’t sit by and watch my people get slaughtered. Screw your optics, I’m going in.”

Hij schijnt niet alleen joden te haten, maar ook moslims. Ik heb niet meegekregrn dat hij anti-trump is.
ManOpHetPrikbord schreef:
27-10-2018 23:02
De VS is volkomen gepolariseerd. De democraten doen net zo goed mee aan het in stand houden van een bepaald klimaat door politieke tegenstanders als vijanden te zien in plaats van mensen met een wat andere mening of wereldbeeld waar je verder prima mee in gesprek zou kunnen gaan.

Voor het overige zijn dit soort bloedbaden - hoe heftig ook - onbeduidend als je kijkt naar de enorme aantallen slachtoffers van verziekte en verpauperde steden. Alleen al in een stad als Chicago worden jaarlijks 6 a 7 keer zoveel moorden gepleegd als in heel Nederland (meestal in de categorie ‘blacks kill blacks’, kennelijk is de ‘black lives matter’ beweging nog niet doorgedrongen in ‘gang land’).
Goh! Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik met iemand van Fox news te doen heb. Wat een distraction weer. Nu gaat het dus over ‘blacks’. Tuurlijk! :roll:
lemoos2 schreef:
27-10-2018 23:06
Maar het is nu ook weer niet zo dat sinds het aantreden van Trump extreem-rechts actiever is.

Afbeelding

(Bron: Trouw)
Dat grafiekje laat tot 2016 zien. Trump is sinds 2017 president. Dus waar baseer jij je conclusie op?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voornamelijk geschokt door de onvoorstelbare domheid van die pipe-bomber...

Verder; links. rechts, moslim of antisemiet, blank of zwart, er is altijd wel iemand die met veel geweld zijn standpunt kracht wil bijzetten.

Ik word er eerlijk gezegd niet meer warm of koud van.
En nou is het afgelopen!
nbk schreef:
28-10-2018 01:32
Ik ben voornamelijk geschokt door de onvoorstelbare domheid van die pipe-bomber...

Verder; links. rechts, moslim of antisemiet, blank of zwart, er is altijd wel iemand die met veel geweld zijn standpunt kracht wil bijzetten.

Ik word er eerlijk gezegd niet meer warm of koud van.
Klopt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik enigszins opgelucht ben dat die 2 psyco’s van deze week geen moslim-extremisten zijn. Voor zover je opgelucht kan zijn dan want het blijft verschrikkelijk natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
28-10-2018 01:40
Klopt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik enigszins opgelucht ben dat die 2 psyco’s van deze week geen moslim-extremisten zijn. Voor zover je opgelucht kan zijn dan want het blijft verschrikkelijk natuurlijk
Verschrikkelijk? Elf doden?
In Jemen creperen miljoenen mensen en niemand doet iets, dát is verschrikkelijk.
Elf doden is peanuts, lullig voor de nabestaanden, verder niet.
En nou is het afgelopen!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2018 09:13
Reden: op de man
97.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
28-10-2018 01:49
Verschrikkelijk? Elf doden?
In Jemen creperen miljoenen mensen en niemand doet iets, dát is verschrikkelijk.
Elf doden is peanuts, lullig voor de nabestaanden, verder niet.
noem mijn maar ingorent. Terreur, Trump, neowatdanook. het zal mij een worstwezen.

Mijn focus is hier. In Nederland ik woon niet in verweggistan, hoe triest die situatie ook iis ik denk oprecht dat het totaal zinloos is om je druk te maken over verweg terwijl wellicht er een buurvrouw wegkwijnt omdat er geen kinderen zijn die ernaarom kijken.

Mensen, mopperaars ;). help eens om je heen.

En natuurlijk gaat dat niet over terreur, dat vind overal plaats en dan kan je niet veranderen. Daar kun je uren over discuneuzen. Maar dat lost niets op, sterker nog je geeft het aandacht.. en iets wat slecht is behoeft geen aandacht dan groeit het. niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
28-10-2018 02:11
noem mijn maar ingorent. Terreur, Trump, neowatdanook. het zal mij een worstwezen.

Mijn focus is hier. In Nederland ik woon niet in verweggistan, hoe triest die situatie ook iis ik denk oprecht dat het totaal zinloos is om je druk te maken over verweg terwijl wellicht er een buurvrouw wegkwijnt omdat er geen kinderen zijn die ernaarom kijken.

Mensen, mopperaars ;). help eens om je heen.

En natuurlijk gaat dat niet over terreur, dat vind overal plaats en dan kan je niet veranderen. Daar kun je uren over discuneuzen. Maar dat lost niets op, sterker nog je geeft het aandacht.. en iets wat slecht is behoeft geen aandacht dan groeit het. niet doen dus.
Ah, dus als we de situatie in Jemen maar vooral geen aandacht geven (Zoals nu gebeurt) dan gaat het vanzelf beter met die miljoenen mensen die nu creperen?
Misschien de buurvrouw dan ook maar wat minder aandacht geven, krabbelt ze vanzelf wel weer op...
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
ah ok de situatie in Jemen, ok dus ik ben nu een slecht mens dat ik dat niet weet. Wellicht is er ook iets vervelend aan de hand in Parijs. Vast. Ik heb geen idee, mijn mening is dat terreur in wat voor voor vorm dan ook geen aandacht behoeft.

Op zn Hollands; Mensen die terreur uitvoeren zijn geen knip voor de neus waard. Die mensen moet je geen aandacht geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven