Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 23:11
Inderdaad, en dat is niet pas sinds Trump president is. Dat kon ook al in de periodes van Obama, Clinton, Bush, Reagan enz.
Verschil is wel dat zij allemaal niet voorstelden dat kleuterjuffen en synagoges zich maar moeten bewapenen.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 23:08
Ach....nu op eens zeggen cijfers niets?

De diagrammen kloppen gewoon niet.
Dan moet je even een mailtje sturen naar het government accountability Office van de US (www.goa.gov).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Onzin topic. Trump heeft net zoveel of weinig van doen met neonazi's als Peter Pannekoek.

https://youtu.be/66Ao4-shj7g?t=79

Wel goed voorbeeld hoe valse beeldvorming en fake news in het leven worden geroepen.

Verder: zeer triest wat er is gebeurd. De vergelijking met islam terreur slaat de plank mis, niet alleen qua het aantal slachtoffers maar ook qua politieke en maatschappelijke invloed. . Neo nazi's zijn een marginale groep.

Tenminste, ik heb nog nooit gelezen dat er vanuit Munchen neo nazi predikers worden ingevlogen om haatpraat te verspreiden wereldwijd.

Of antisemitisme toeneemt? Geen idee. Op de 1 of andere manier bestaat het altijd wel op de achtergrond. Mij is niet helemaal duidelijk waarom.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 29-10-2018 09:38
11.21% gewijzigd
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 01:13
Ik had het over 'alle aanslagen'.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Fantastisch. Lezen en luisteren 2.0

Wie is er nu geobsedeerd?
MarkSD schreef:
29-10-2018 09:33
Onzin topic. Trump heeft net zoveel of weinig van doen met neonazi's als Peter Pannekoek.

https://youtu.be/66Ao4-shj7g?t=79

Wel goed voorbeeld hoe valse beeldvorming en fake news in het leven worden geroepen.

Verder: zeer triest wat er is gebeurd. De vergelijking met islam terreur slaat de plank mis, niet alleen qua het aantal slachtoffers maar ook qua politieke en maatschappelijke invloed. . Neo nazi's zijn een marginale groep.

Tenminste, ik heb nog nooit gelezen dat er vanuit Munchen neo nazi predikers worden ingevlogen om haatpraat te verspreiden wereldwijd.

Of antisemitisme toeneemt? Geen idee. Op de 1 of andere manier bestaat het altijd wel op de achtergrond. Mij is niet helemaal duidelijk waarom.
Over fake nieuws, ik weet het, het is een ander onderwerp. Daar twijfel ik aan, aan de of het echt fake nieuws is. Is het niet gewoon een kwestie van onbetrouwbare en slechte journalisten?
Sophiever schreef:
29-10-2018 12:24
Over fake nieuws, ik weet het, het is een ander onderwerp. Daar twijfel ik aan, aan de of het echt fake nieuws is. Is het niet gewoon een kwestie van onbetrouwbare en slechte journalisten?
Tja. Wat is fake?

In elk geval is wel duidelijk (Klikbeet deed dat geweldig voor) dat men selectief en subjectief knipt en plakt, en mensen zo in een goed of kwaad daglicht probeert te stellen.

Trump bedoelt met fake volgens mij vooral dat men feitelijk propaganda voert in de media. Daarin heeft hij gelijk gekregen. Feiten zijn ondergeschikt aan meningen en welke politieke agenda men steunt.

Tucker Carlson had hier een mooi monoloog over, bij de bespreking van de bombrief gekte

https://www.youtube.com/watch?v=jKUShNmEkaA
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
29-10-2018 09:33
Onzin topic. Trump heeft net zoveel of weinig van doen met neonazi's als Peter Pannekoek.

https://youtu.be/66Ao4-shj7g?t=79

Wel goed voorbeeld hoe valse beeldvorming en fake news in het leven worden geroepen.

......

:rofl: Leuk voorbeeld. Dat gezicht van Peter :rofl:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
29-10-2018 09:37
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Fantastisch. Lezen en luisteren 2.0

Wie is er nu geobsedeerd?

Dat is mij allang duidelijk.
Ik vind het op dit topic zelfs reuze mee vallen met de nare reacties.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
29-10-2018 13:04
Dat is mij allang duidelijk.
Ik vind het op dit topic zelfs reuze mee vallen met de nare reacties.


NAre reacties? Waar? :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
28-10-2018 11:42
Ach linkse mensen bagatelliseren alles wat moslims fout doen maar als iemand anders wat fouts doen schreeuwen ze moord en brand, niks nieuws.
Goh, en de eerste reactie op dit artikel deed precies hetzelfde. Het zou een lone wolf zijn en de rest van de reactie is 'ja, maar links..."
Paarsebloem schreef:
29-10-2018 18:16
Goh, en de eerste reactie op dit artikel deed precies hetzelfde. Het zou een lone wolf zijn en de rest van de reactie is 'ja, maar links..."
Ja zal wel, het is gewoon hypocriet, nu is het een neo nazi idioot die begint te schieten maar dat maakt moslim terreur niet minder gevaarlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
29-10-2018 18:51
Ja zal wel, het is gewoon hypocriet, nu is het een neo nazi idioot die begint te schieten maar dat maakt moslim terreur niet minder gevaarlijk natuurlijk.
Dat er Moslim terreur is maakt neo-nazi's niet minder gevaarlijk. Deze thread gaat om een neo-nazi die mensen heeft vermoord, en dan wordt er zelfs al in de eerste reactie vooral gepraat over 'ja maar links...'. Nogal hypocriet om te zeggen dat er niet genoeg gezegd wordt dat moslimterreur gevaarlijk is, terwijl het onderwerp van deze thread steeds ontweken wordt met 'ja, maar links' of 'ja, maar Moslims'.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
29-10-2018 21:38
Dat er Moslim terreur is maakt neo-nazi's niet minder gevaarlijk. Deze thread gaat om een neo-nazi die mensen heeft vermoord, en dan wordt er zelfs al in de eerste reactie vooral gepraat over 'ja maar links...'. Nogal hypocriet om te zeggen dat er niet genoeg gezegd wordt dat moslimterreur gevaarlijk is, terwijl het onderwerp van deze thread steeds ontweken wordt met 'ja, maar links' of 'ja, maar Moslims'.
Exact dus wat we de afgelopen jaren hebben kunnen lezen op topics hier als het over moslimterreur ging.
Ja maar lone wolf,heeft niets met islam te maken,ja maar keukentrapjes zijn gevaarlijker ja maar Trump,ja maarWilders etcetc.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deze OP ook geen woord van medeleven voor de slachtoffers en hun familieleden nee hup neonazi en schuld van Trump.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-10-2018 08:05
Exact dus wat we de afgelopen jaren hebben kunnen lezen op topics hier als het over moslimterreur ging.
Ja maar lone wolf,heeft niets met islam te maken,ja maar keukentrapjes zijn gevaarlijker ja maar Trump,ja maarWilders etcetc.
Wat ik gezien heb in die topics is er heel wat gepraat over het gevaar aan Moslim terreur.

Maar als het je zo ergert dat mensen het daar over een Lone Wolf hadden of naar andere gevaren wezen, waarom doe je het dan zelf in een topic als deze?
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
30-10-2018 11:35
Wat ik gezien heb in die topics is er heel wat gepraat over het gevaar aan Moslim terreur.

Maar als het je zo ergert dat mensen het daar over een Lone Wolf hadden of naar andere gevaren wezen, waarom doe je het dan zelf in een topic als deze?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:41
Reden: off topic
22.86% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus resumerend:
- je moet op minstens vijf andere topics een persoonlijk rouwbeklag hebben geschreven
- je mag niet regelmatig op Napraat te vinden zijn
- niet ingaan op stellingen met feiten maar gelijk op de man/vrouw
- altijd in een disclaimer vermelden dat Islamitische terreur ook heel erg is
- vooral niet gehinderd worden door feiten en lang van stof maar kort van inzicht zijn

Voordat je een topic mag openen op actueel waarin situaties besproken worden waarin mensen het slachtoffer zijn geworden van extremisten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
29-10-2018 18:51
Ja zal wel, het is gewoon hypocriet, nu is het een neo nazi idioot die begint te schieten maar dat maakt moslim terreur niet minder gevaarlijk natuurlijk.

Er zijn topics over aanslagen door moslims, dus wat is je punt ?
Het lijkt me niet dat het nodig is de integriteit van de TO van dit topic te bespreken, daar gaat helemaal niemand over, hier.
Dat is op de persoon spelen.
Het is te idioot voor woorden dat verschillende forummers dit doen.
De gebeurtenissen van de laatste week in de VS vind ik nogal verontrustend. Ik neem aan dat ook jij en andere forummers die nu beginnen over moslims het niet normaal vinden, pijpbommen verstuurd aan kopstukken van de Democratische partij en een moordaanslag in een synagoge.
Wat is er vreemd aan dat iemand daar een topic over opent ?
Of en hoe dat verbonden is aan de retoriek van Donald Trump, daar kun je over discussiëren.

Ik denk dat dat wel degelijk zo is. Trump blijft in zijn speeches campagne voeren tegen 'crooked Hillary', verdenkingen over Democraten opvoeren en de pers aanvallen. Hij is geen president van alle Amerikanen, hij doet geen enkele moeite mensen met elkaar te verbinden of het idee te schetsen dat mensen het samen moeten oplossen.
Hij zet mensen tegen elkaar op en kweekt nog meer polarisatie. Sommige leden van de Democratische Partij kunnen er trouwens ook wat van.
Fareed Zakaria zegt het hier heel helder 'When rhetoric leads to violence' https://edition.cnn.com/videos/us/2018/ ... cant-miss/

Alles begint nu tot het kookpunt te komen. Hopelijk neemt dit af na de Midterms van volgende week.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-10-2018 11:46
Ik heb hier helemaal niet naar andere gevaren gewezen ik heb dit topic tot nu toe bewust gemeden omdat de opzet van deze to al wel duidelijk was.
Alleen de opruiende topictitel was al genoeg.

Opruiing is het aansporen van omstanders (hier forummers) om strafbare feiten te begaan. Waar lees jij dat ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-10-2018 13:13
Opruiing is het aansporen van omstanders (hier forummers) om strafbare feiten te begaan. Waar lees jij dat ?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:38
Reden: off topic
56.14% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Wiseguy, waarom ga je met geen enkel woord in op het onderwerp van dit topic, namelijk de aanslagen en of Trump daar aan bijdraagt ?
Ik neem maar aan dat je het dus eens bent met deze stelling.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-10-2018 13:13
Opruiing is het aansporen van omstanders (hier forummers) om strafbare feiten te begaan. Waar lees jij dat ?
Laat ik het anders zeggen pure stemmingmakerij die topictitel.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-10-2018 13:36
Wiseguy, waarom ga je met geen enkel woord in op het onderwerp van dit topic, namelijk de aanslagen en of Trump daar aan bijdraagt ?
Ik neem maar aan dat je het dus eens bent met deze stelling.

Omdat ik op jouw specifieke opmerking inging, jij stelde een vraag die erg eenzijdig gericht was. Daar reageerde ik op. De meeste reacties hebben een rechtse of linkse achtergrond, daar doe ik voor zoiets verschrikkelijks niet aan mee.

Elke terreurdaad is verschrikkelijk, dat is tijdloos, nu Trump gerelateerd, volgende keer een links georiënteerde reactie. Wereldwijd zijn ze al tientallen jaren de weg kwijt. Van Pol Pot tot ..... we kunnen het zo breed maken als wij willen. Trendanalyses van de afgelopen 10-20 jaar laten een redelijk constante stijging zien van het aantal terroristische aanslagen. Keerpunt is nog niet bereikt.

Dus medeleven van mij richting elk slachtoffer en afschuw en sterke afkeuring richting elke dader, maar dacht je nu echt dat de leiders van dit moment daar minuut van wakker lagen?

De sociale media hebben, maar dat is weer een ander onderwerp, zeker ook boter op hun hoofd. Censuur werkt niet, alternatief.... geen enkel idee.

Wat valt er te verwachten als je zou bedenken dat Trump nog een periode blijft zitten? Heeft die rechtse net gekozen president uit Brazilië straks ook van die eenzame volgers? Na jaren van linkse guerilla en vele vele doden die nieuws niet haalden maar minstens even terroristisch waren.

Dan doe ik het toch, wil dat niet, dat opbieden welke zijde misdadiger is.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-10-2018 11:46
Ik heb hier helemaal niet naar andere gevaren gewezen ik heb dit topic tot nu toe bewust gemeden omdat de opzet van deze to al wel duidelijk was.
Alleen de opruiende topictitel was al genoeg.

Opruiende topictitel én stemmingsmakerij.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
30-10-2018 13:27
[...]


Eens.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2018 13:38
Reden: off topic
72.77% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven