Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers

12-04-2017 14:00 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me dat er nog geen topic over is, na alle duizenden posts die er op dit forum aan Sylvana zijn gewijd. Vandaag dient de zaak tegen de 22 mensen die gearresteerd zijn nav de online scheldpartijen en bedreigingen aan het adres van Sylvana.



Ik ben tussen de bedrijven door de twitterverslagen over de zaak aan het volgen en het valt me op wat een sneu volk het toch is, die mensen die heel dapper op internet anderen doodwensen of bedreigen, maar als ze erop aan gesproken worden ineens heel zielig zijn en het zelf zo moeilijk hebben. Vermakelijk om te lezen wel.



Een twitterverslag van de zaak kun je o.a. hier vinden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ehm denk dat we haar min of meer zijn vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Twitter en sneu volk in één zin!

Eindelijk iemand die het snapt
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onnodige poeha.

Zowel de mensen die dat op twitter hebben gezet, als Sylvana die er een rechtszaak van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Is een bedreiging minder erg als het via twitter is dan bijv in een brief?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel goed dat er werk van is gemaakt.



Typisch dat die figuren zich verschuilen achter vrijheid van meningsuiting, terwijl de mening van een ander hen niet zint.

En dat ze ook niet het verschil zien tussen ergens een andere mening over hebben of iemand met de meest gruwelijke verwensingen kwetsen, beledigen of bedreigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel mooi dat mensen ter verantwoording worden geroepen over hun uitlatingen op social media.

Ik denk wel dat het OM dan nog aardig wat werk te verzetten heeft want Sylvana is niet het enige mikpunt van agressie en dreigende taal.
Alle reacties Link kopieren
Tenenkrommend, de reacties van die lui.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:15:

Ik vind het onnodige poeha.

Zowel de mensen die dat op twitter hebben gezet, als Sylvana die er een rechtszaak van maakt.Nou, belachelijk, h, dat je niet eens iemand met de dood mag bedreigen? Waar gaat het toch naar toe met dit land?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:15:

Ik vind het onnodige poeha.

Zowel de mensen die dat op twitter hebben gezet, als Sylvana die er een rechtszaak van maakt.



Burgers kunnen aangifte doen, een strafzaak beginnen kan alleen justitie.

En dat doet justitie terecht hier.
Alle reacties Link kopieren
Wouter van der S (33), Bouke van der K (42), Jason D (24) en Anne Pieter A (37), allen wensten #Sylvana op een of andere manier dood
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:15:

Ik vind het onnodige poeha.

Zowel de mensen die dat op twitter hebben gezet, als Sylvana die er een rechtszaak van maakt.Wat een... interessante reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijdiemaardan schreef op 12 april 2017 @ 14:52:

[...]



Wat een... interessante reactie



Want?



Ik vind het zelf bizar dat overal tegenwoordig maar een punt van gemaakt moet worden. Nee, bedreigen is niet oke, maar je kan ook je schouders op halen, denken 'die mensen weten niet beter' en over gaan tot de orde van de dag.
Op twitter zie ik de reacties van de 'verontwaardigde boze burger'. Daarom al is het nodig. Ik vind trouwens dat Sylvana er mooi mee omgaat. Ze gaat wel de discussie in de rechtszaal aan.



Het toont aan dat racisme wel verspreid is. Het valt me nog mee dat ze net niet schrijven waar die kaffer het recht vandaan haalt. Dat laatste is sarcasme.
Ik vind het wel goed dat hier een zaak van gemaakt is. Waarom mag je mensen niet een dreigbrief sturen, maar dezelfde tekst wel op facebook zetten?



Vrijheid van meningsuiting moet beschermd worden, en dat betekent dat mensen vervolgd moeten worden die gaan dreigen met geweld zodra een mening ze niet bevalt.

Ik ben geen fan van Sylvana, maar de stuitende bedreigingen en racisme die zij over zich heen gekregen heeft vind ik zeker waard om tegen op te treden. Wat gelukkig nu ook gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:57:

[...]





Want?



Ik vind het zelf bizar dat overal tegenwoordig maar een punt van gemaakt moet worden. Nee, bedreigen is niet oke, maar je kan ook je schouders op halen, denken 'die mensen weten niet beter' en over gaan tot de orde van de dag.



Vind je dat ook niet erg makkelijk?



Ik vind het vrij bizar dat alles maar gezegd moet worden.

Als ik alleen al naar mezelf kijk, hoeveel stront en verwensingen ik over me heen heb gekregen sinds ik met m'n man getrouwd ben, sinds ik me inzet voor vluchtelingen. Dat vind ik bizar.



En ik ben er nu vooral druk mee om me uit te spreken tegen dat soort idioterieën voor mijn zoon straks denkt dat het normaal is dat mama te horen krijgt dat ze in alle gaten geneukt moet worden door die kankervluchtelingen, omdat ze zo gek is op een moslimlul. (Ik verzin dit niet)

Ik kan ook zeggen 'ah joh, die mensen weten niet beter, wil je nog een koekje'.

Maar nee, dat doe ik niet.



En ik heb niks met Sylvana maar ik vind het heel goed dat zij in deze strijd doorzet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:57:

[...]





Want?



Ik vind het zelf bizar dat overal tegenwoordig maar een punt van gemaakt moet worden. Nee, bedreigen is niet oke, maar je kan ook je schouders op halen, denken 'die mensen weten niet beter' en over gaan tot de orde van de dag.Tuurlijk..als honderden mensen die jij niet kent uitlatingen doen over dat jij dood moet, haal je je schouders op en springt zonder om te kijken op je fietsje naar de Jumbo....toch? Ik niet hoor...ik zou bang zijn dat er misschien een gek tussenuit die het meent, maar ik ben dan ook een enorme aansteller.
Alle reacties Link kopieren
Goede zaak, het is niet ok om mensen te bedreigen en uit te schelden. Goed dat Sylvana aangifte heeft gedaan en goed dat er vervolging plaats vindt. Ook online kan je niet zomaar alles ongestraft zeggen.
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:15:

Ik vind het onnodige poeha.

Zowel de mensen die dat op twitter hebben gezet, als Sylvana die er een rechtszaak van maakt.Poeha? Doodsbedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgen is normaal?
Alle reacties Link kopieren
Je, mag het niet eens zijn met iemand, zeggen dat je hem of haar te dom vind om zelfstandig te kunnen poepen enz.



Maar je mag nooit iemand dood wensen of iets naars zeggen over iemand uiterlijk.

Dat is gewoon laag en primitief.
Die Jason leek in ieder geval wat tot inkeer te zijn gekomen. Zoals ik het lees, erkent hij ronduit dat hij de tweets geplaatst had en ook dat dat dom was. Beter dan het zelfmedelijden en ontwijkend gedrag van de andere verdachten.
Alle reacties Link kopieren
domme reacties van die mannen die terecht staan. Vind het wel goed dat er een keer een zo'n rechtszaak is. Mensen moeten eens beseffen dat je niet zomaar al je gedachten op internet zet en het niet normaal is om iemand dood te wensen. Hoop ook dat ze allemaal een straf krijgen.



Jammer wel dat Sylvana het moment weer aangrijpt om aan te geven waarom zwarte piet zo erg is. Natuurlijk omdat de media er bij is, je kan me namelijk niet vertellen dat ze dat doet om die idioten te overtuigen. Zou erg dom zijn om te denken dat je dat voor elkaar kan krijgen. Vind het wel goed dat ze probeert duidelijk te maken hoe die reacties aan komen en dat ze een mens is als ieder ander met familie waar de tweets en facebookberichten ook hard aankomen. Ben bang dat het niet over komt bij de verdachten, maar misschien dat andere mensen het in hun achterhoofd hebben voor ze idiote dingen gaan tweeten/posten. Heb toch het beeld dat mensen denken 'je bent op tv dus je wil aandacht en nu mag ik dus over je zeggen wat ik wil'. Dat is natuurlijk belachelijk. Prima om te zeggen dat je geen fan hebt, dat je hoopt dat iemand niet meer op tv komt of iets anders dergelijks. Iemand dood wensen is van heel andere orde.
Alle reacties Link kopieren
Waar staan ze eigenlijk precies voor terecht? Volgens die tweets zei Sylvana dat ze terecht staan voor racisme, maar krijg de indruk dat ze terecht staan voor bedreiging. Of is het voor beide? Want sommige van die tweets kunnen nou niet echt aangemerkt worden als racistisch.



Die Bouke is wel de ergste he. Enge man die hier echt niks van gaat leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 12 april 2017 @ 15:10:

[...]





Poeha? Doodsbedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgen is normaal?Begrijp wel waar dit soort reacties vandaan komen. Het is heel erg, maar gezien wat er allemaal over social media heen gaat lijkt het bijna normaal. Dat is het natuurlijk niet, daarom is deze rechtszaak goed om dat mensen weer eens tussen de oren te knopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar Bouke voelt zich persoonlijk geraakt. Hij kent zwarte piet persoonlijk, het is zelfs z'n beste vriend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven