Rode lijn… praktische veaag
donderdag 25 september 2025 om 12:02
absoluut niet. Ik zie geen reden waarom je niet in een dergelijke demonstratie ook een bordje omhoog houdt waarin je eist dat Hamas de gijzelaars vrijlaat. Geen enkele reden behalve smoesjes.
donderdag 25 september 2025 om 12:02
donderdag 25 september 2025 om 12:05
Nogmaals: de demonstratie gaat daar niet over. Waarom is het dan een smoesje?
Als ik op een demonstratie voor een beter salaris voor zorgmedewerkers niet ook demonstreer voor het behoud van bijen, is dat dan ook een smoesje?
donderdag 25 september 2025 om 12:06
ja, dat snap ik heel goed van hen, dus die zullen nu ook de pest erin hebben dat er gebombardeerd is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 25 september 2025 om 12:07
dat klopt. Antwoorden als " dat de gijzelaars gevangen zijn genomen door Hamas heeft niets te maken met de genocide` of `dat is het doel van de demonstratie niet` zijn geen steekhoudende argumenten. Dat zijn smoesjes om maar vooral niet ook het leed te erkennen dat de gijzelaars wordt aangedaan door Hamas.
want die zijn joods.......... Dat riekt naar een antisemitische opmerking. Daar heeft het niets mee te maken. Het is gewoon zo dat israel en hamas allebei onmenselijke daden tegen onschuldigen plegen. Aandacht voor de een vragen en alleen maar smoesjes verzinnen waarom je geen aandacht voor de ander vraagt, is wat mij betreft gewoon hypocriet.
donderdag 25 september 2025 om 12:10
Ga jij eigenlijk naar dat protest waarbij je je inzet voor vrijlating van die gijzelaars?grenada schreef: ↑25-09-2025 12:07dat klopt. Antwoorden als " dat de gijzelaars gevangen zijn genomen door Hamas heeft niets te maken met de genocide` of `dat is het doel van de demonstratie niet` zijn geen steekhoudende argumenten. Dat zijn smoesjes om maar vooral niet ook het leed te erkennen dat de gijzelaars wordt aangedaan door Hamas.
want die zijn joods.......... Dat riekt naar een antisemitische opmerking. Daar heeft het niets mee te maken. Het is gewoon zo dat israel en hamas allebei onmenselijke daden tegen onschuldigen plegen. Aandacht voor de een vragen en alleen maar smoesjes verzinnen waarom je geen aandacht voor de ander vraagt, is wat mij betreft gewoon hypocriet.
Zo nee, waarom organiseer je dan niet je eigen demonstratie over dit onderwerp?
donderdag 25 september 2025 om 12:25
Ik heb zelf goede herinneringen aan de demonstraties tegen kruisraketten waar ik (op mijn 9e) in de jaren 80 samen met mijn ouders aan heb deelgenomen. Was gemoedelijk, volgens mij heel vergelijkbaar met de rode-lijndemonstraties van nu.
Je kunt vaak wel inschatten waar het uit de hand zal lopen – bijvoorbeeld wanneer er demonstraties van twee partijen met tegengestelde meningen tegelijk gehouden worden, of wanneer het om een zaak gaat waar 'hooligans' bij zouden kunnen aanhaken. Je begeven in een groep pacifisten valt wat mij betreft niet in de categorie gevaarlijke bezigheden.
Je kunt vaak wel inschatten waar het uit de hand zal lopen – bijvoorbeeld wanneer er demonstraties van twee partijen met tegengestelde meningen tegelijk gehouden worden, of wanneer het om een zaak gaat waar 'hooligans' bij zouden kunnen aanhaken. Je begeven in een groep pacifisten valt wat mij betreft niet in de categorie gevaarlijke bezigheden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 25 september 2025 om 12:39
jijbakken helpt ook niet. Ik ben tegen elke vorm van onrecht. ik ben ontzet dat er hier mensen lopen die wel het onrecht van de een afkeuren en niet van de ander. Mijn mening is duidelijk.
donderdag 25 september 2025 om 12:42
Jijbakken doe je zelf ook. Het is zelfs de kern van je betoog.
Maar ga je nu wel of niet?
donderdag 25 september 2025 om 14:04
donderdag 25 september 2025 om 14:05
Niemand zegt dat wat Hamas heeft gedaan goed is he?
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 25 september 2025 om 14:07
Maar goed, voor de zoveelste keer dan; wie keurt hier dan het nemen en gevangen houden van gijzelaars niet ten stelligste af?
donderdag 25 september 2025 om 14:31
niemand. Ik stel alleen dat als je tegen de genocide van Israël gaat demonstreren, dat je dan best ook wel een bordje omhoog mag houden dat Hamas de gijzelaars vrij moet laten. Beide partijen doen onmenselijke dingen met onschuldige mensen.
en daar krijg ik, hoe ongelofelijk het is, nogal veel commentaar op
grenada wijzigde dit bericht op 25-09-2025 14:37
7.24% gewijzigd
donderdag 25 september 2025 om 14:32
omdat het een in jouw voorbeeld niets met het ander te maken heeft? Dat is precies de reden waarom ik de salonactivistjes van XR niet serieus neem, die gaan opeens ook demonstreren tegen Israël en de genocide. Dát heeft niets met elkaar te maken en het heeft niets te maken met de missie van XR, namelijk opkomen voor het klimaat.
Maar de gijzelneming door Hamas heeft alles te maken met de genocide door Israël. Beide acties zijn met elkaar verboden en beide acties zijn onmenselijke acties tegen onschuldige mensen.
donderdag 25 september 2025 om 14:44
Nogmaals de vraag: ga je zelf demonstreren? Op die rode lijn-demonstratie of op eigen gelegenheid om je punt te maken?grenada schreef: ↑25-09-2025 14:32omdat het een in jouw voorbeeld niets met het ander te maken heeft? Dat is precies de reden waarom ik de salonactivistjes van XR niet serieus neem, die gaan opeens ook demonstreren tegen Israël en de genocide. Dát heeft niets met elkaar te maken en het heeft niets te maken met de missie van XR, namelijk opkomen voor het klimaat.
Maar de gijzelneming door Hamas heeft alles te maken met de genocide door Israël. Beide acties zijn met elkaar verboden en beide acties zijn onmenselijke acties tegen onschuldige mensen.
donderdag 25 september 2025 om 14:50
Nou, echt goed voor het klimaat is het niet hoor, al die bommen en andere wapens
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 25 september 2025 om 15:04
Dus je gaat niet. Wat is jouw smoesje eigenlijk?
En ondertussen neem je anderen de maat die het op hun eigen manier doen.
Je bent niet in de positie om te ageren tegen die demonstranten.
Onnodig gezemel terwijl je zelf thuis blijft. Schaamteloos.
donderdag 25 september 2025 om 15:14
Dit standpunt blijf je maar overal op dit forum herhalen, maar het is simpelweg niet waar. Zelfs Israël geeft openlijk toe dat hun optreden in Gaza niet tot doel heeft de gijzelaars terug te halen.
De gijzelneming was hooguit een aanleiding voor Israël om de oorlog in Gaza te starten, maar niet de oorzaak. Ze zijn al decennia bezig om de Palestijnen te onderdrukken. En Israël gaat ook niet stoppen wanneer alle gijzelaars vrijkomen.
Maar los daarvan: de rode lijn demonstratie is niet tegen Israël of tegen Hamas. Maar het is gericht aan de Nederlandse regering.
Iedereen in Nederland veroordeelt al de acties van Hamas. En de Nederlandse regering steunt Hamas niet. Dus daar is geen demonstratie voor nodig.
De rode lijn acties zijn gericht tegen de Nederlandse regering, omdat die Israël blijft steunen, ondanks dat nu iedereen het er wel over eens is dat Israël genocide pleegt.
donderdag 25 september 2025 om 15:21
donderdag 25 september 2025 om 15:23
Maar je verzint toch zelf ook een smoesje om niet te gaan?
donderdag 25 september 2025 om 15:28
Dan maak je twee bordjes en loop je mee in die demonstratie?
Of zeg ik nou iets heel geks...
donderdag 25 september 2025 om 16:17
zou je die willen uitleggen?grenada schreef: ↑25-09-2025 12:07dat klopt. Antwoorden als " dat de gijzelaars gevangen zijn genomen door Hamas heeft niets te maken met de genocide` of `dat is het doel van de demonstratie niet` zijn geen steekhoudende argumenten. Dat zijn smoesjes om maar vooral niet ook het leed te erkennen dat de gijzelaars wordt aangedaan door Hamas.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in