Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Schoolvereniging weigert kinderen

13-11-2017 08:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In Rotterdam is een zogenaamde schoolvereniging waar ouders 750 euro “vrijwillige” bijdrage moeten betalen. Dit schrikt de gewone mens af. Ook is er een soort disqutabel en illegaal selectiebeleid.

https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamse ... ~a6fed301/

Ik heb zelf in Groningen naast zo’n school op school gezeten en het zat er vol met ettertjes met arrogante ouders. Goed dat hier aandacht voor komt. Het is schandalig dat een reguliere school eigenlijk speciaal onderwijs is omdat alleen speciale ouders hier hun kind naartoe sturen. Het was raar als kinderen op die school “maar” een havoadvies hebben.

Overigens mag vrijwillige bijdrage helemaal niet gebruikt worden om docenten te betalen maar dat doen ze op dit soort scholen toch. Ook op de Vrije School en de Montessorischool.
Bijzondere nickname.
En daar meld je je speciaal voor aan? 'Disqutabel' (sic)!
Het klinkt mij als een eindelijk normale school. 9 leerlingen van de 193 hebben een probleem. Dat is 5%. Lijkt mij een heel goede samenstelling van een leeromgeving. Ik heb er wel 750 euro per jaar voor over. Dan maar niet op vakantie.
Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Er zijn nou eenmaal altijd zaken die de een wel kan betalen en de ander niet. En als je je niet thuisvoelt op zo’n school, dan doe je je kind er lekker niet op.

Er zijn ook particuliere middelbare scholen waar je 20.000 euro per jaar voor betaalt en ik ken kinderen die op een normale school de havo niet aankonden en hier wel, omdat ze overal aan het handje worden meegenomen. Mijn dochter heeft het ook niet makkelijk op de havo, maar lekker boeiend dat die andere kinderen er zo makkelijker vanaf komen. Ik kan er niet van wakker liggen.
Als ik een zorgkind had dan zou ik niet eens willen dat hij op zo'n school terecht komt. Wat de elite doet moeten ze zelf weten en wat mij betreft hebben ze daar ook gewoon recht op, maar als mijn kind er niet bij gebaat is, wie doe ik er dan een plezier mee om het koste wat het kost naar een dergelijke school te sturen?
Ik vind 'm geweldig! Dan heeft die school dus minder algemene middelen nodig die dan weer naar een andere school toegewezen kunnen worden. Mooi toch juist? Als nou eens meer ouders die het kunnen betalen zo denken dan komt het echte speciaal onderwijs misschien weer terug. Yeah!
Passend onderwijs is toch sowieso een mislukking? Deze school loopt misschien juist vooruit op de volgende rigoureuze verandering in onderwijsland.
PattyJupiter schreef:
13-11-2017 08:52
Het klinkt mij als een eindelijk normale school. 9 leerlingen van de 193 hebben een probleem. Dat is 5%. Lijkt mij een heel goede samenstelling van een leeromgeving. Ik heb er wel 750 euro per jaar voor over. Dan maar niet op vakantie.
Ik ook.
Van 750 euro ouderbijdrage kun je vrij weinig toevoegen aan je personeelskosten hoor. Scholen hebben ook allerlei potjes die je kunt aanspreken als je eens iet niet kunt betalen. Op onze eliteschool met ook wat mindere elite ertussen heerst er wat dat betreft heel veel schaamte en worden die potjes helemaal niet aangesproken.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 09:04
58.74% gewijzigd
Zolang scholen geen specifiek religieus concept hebben, heb ik er als seculiere burger er geen problemen mee.
We do not see the world as it is. We see the world as we are.
Ik vind het meer zorgelijk dat jij vindt dat in Nederland een moslimman zijn vrouw mag afstoten.
Zelfs als haat een luidspreker heeft, klinkt liefde luider
Mevrouw75 schreef:
13-11-2017 08:59
Van 750 euro ouderbijdrage kun je vrij weinig toevoegen aan je personeelskosten hoor. Scholen hebben ook allerlei potjes die je kunt aanspreken als je eens iet niet kunt betalen. Op onze eliteschool met ook wat mindere elite ertussen heerst er wat dat betreft heel veel schaamte en worden die potjes helemaal niet aangesproken.
Dat valt wel mee hoor uitgaande van 25 kinderen. Is toch bijna 20.000 euro per jaar wat een docent meer kunt betalen. Ik zou het er graag voor over hebben. Een echt particuliere school is te duur voor ons, maar eentje waar max 10% zorgleerlingen zitten en max 15% allochtonen en/of achterstandsleerlingen ben ik best bereid extra voor te betalen
tanteslankie schreef:
13-11-2017 09:03
Ik vind het meer zorgelijk dat jij vindt dat in Nederland een moslimman zijn vrouw mag afstoten.
.
Waar staat dat? Ik lees dat nergens terug.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
PattyJupiter schreef:
13-11-2017 08:52
Dat geldt dus niet voor iedereen. Jij kan die 750 missen, en vindt 'dan maar niet op vakantie' blijkbaar geen punt.

Maar je gaat voorbij om waar het echt gaat nml: passend onderwijs moet voor IEDEREEN beschikbaar zijn!
Het samenwerkingsverband heeft dit ook verplicht gesteld maar er verdampen miljoenen euro's elk jaar, en god mag weten waarnaartoe.
Echt ze maken er in onderwijsland een potje van.
Alleen de rijken hebben straks nog recht op fatsoenlijk maatwerk de rest wordt ongewild en met alle gevolgen van dien in een keurslijf gepropt want Pietje moet zich maar aanpassen. klaar uit.

Ik vind het onderwijssysteem zuigen aan alle kanten.
Als ik het geld had gehad zaten mijn bloedjes ook op een particuliere school. Je hebt er hier in de provincie een paar waar ik idd een jaartje vakantie voor zou overslaan. Helaas gaat het in het geval van meerdere kinderen niet om 1 keertje minder op vakantie maar om honderdduizenden euro's achter de streep. Geen normale sterveling die dat kan ophoesten hoor.
En zo blijft rijk, rijk, en blijft arm arm. Rijke schooltjes. Arme schooltjes. Even heel gechargeerd dan.
yggdrasil- wijzigde dit bericht op 13-11-2017 09:40
1.24% gewijzigd
Ik weet een esch `t Is IJgdrasill, De hooge boom, begoten Met helder nat: Hij geeft den dauw. Nooit welkt zijn groen, Aan Urdars- bron.
Alixane schreef:
13-11-2017 09:24
Waar staat dat? Ik lees dat nergens terug.

Zijn nickname zegt genoeg. Eng mannetje.
.
pantax wijzigde dit bericht op 13-11-2017 09:32
99.76% gewijzigd
Tr0tter schreef:
13-11-2017 09:27
Zijn nickname zegt genoeg. Eng mannetje.
Even gegoogeld, inderdaad eng....brrr!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
https://www.ad.nl/binnenland/zorgleerli ... haring_web
Ik weet een esch `t Is IJgdrasill, De hooge boom, begoten Met helder nat: Hij geeft den dauw. Nooit welkt zijn groen, Aan Urdars- bron.
750 euro per jaar is voor heel veel mensen gewoon betaalbaar hoor. En dan hoor je nog lang niet bij de ‘elite’.
Ik vind het prima als scholen een hoge bijdrage vragen maar alleen als het geheel vrijwillig is.
Een gesubsidieerde school moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Je kan altijd een prive school beginnen en zoveel bijdrage vragen als je wilt maar dan wel zonder enkele subsidie.

Ik vind het krom dat scholen die subisidie ontvangen van de overheid (en dus van ons allemaal) leerlingen uit kunnen sluiten omdat hun ouders geen hoge bijdrage willen of kunnen betalen.
En een school die geld ontvangt van de overheid zou zich ook aan het beleid moeten houden ten aanzien van zorgleerlingen.
Valia_1 schreef:
13-11-2017 09:44
Ik vind het prima als scholen een hoge bijdrage vragen maar alleen als het geheel vrijwillig is.

Je kan altijd een prive school beginnen en zoveel bijdrage vragen als je wilt maar dan wel zonder enkele subsidie.

Ik vind het krom dat scholen die subisidie ontvangen van de overheid (en dus van ons allemaal) leerlingen uit kunnen sluiten omdat hun ouders geen hoge bijdrage willen of kunnen betalen.
Veel scholen met een hoge ouderbijdrage hebben een progressief systeem, dus hoe hoger je inkomen, hoe hoger de bijdrage. Althans, zo werkt het hier in de omgeving.
Valia_1 schreef:
13-11-2017 09:44

Dit dus.

Ik ben vaak genoeg op privéscholen in het buitenland geweest en dat moeten we niet willen met zijn allen, maar zeker een openbare school moet niet naar dit soort middelen grijpen om bepaalde mensen uit te sluiten. Wat mij betreft komt er een cap op eigen bijdrage.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Misschien is dat in regio Rotterdam (of beter: hele Randstad) wel de enige manier om een kind met westerse roots nog kwalitatief onderwijs te kunnen bieden, zonder al dat geneuzel van al die andere culturen en achterstandskinderen die het niveau (van jouw kinds onderwijs) omlaag trekken.
Grow some middlefingers!

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven