Somalische Brexit-terugkeerders krijgen huis

23-08-2019 22:23 654 berichten
Alle reacties Link kopieren
Almere - Een Somalisch-Nederlands gezin dat uit Birmingham naar Nederland is gevlucht, moet per direct een huis krijgen in Almere. Dat oordeelde de rechtbank in Utrecht vrijdag in een spoedprocedure.

Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4162613 ... of75?amp=1

Nog veel meer Somaliërs met een Nederlands paspoort willen weg uit het Verenigd Koninkrijk – meestal vanwege de Brexit. Nederlandse ministeries hebben aan de overkant van het Kanaal zelfs gericht campagne gevoerd onder de circa 25.000 Somalische ex-Nederlanders om te voorkomen dat die massaal hun koffers pakken en terugkeren naar ons land.

Het gaat om een groep Somaliërs die in de jaren negentig als asielzoeker in Nederland is opgevangen en daarna is doorgereisd naar Engeland. Ze gaven de voorkeur aan Engeland vanwege betere mogelijkheden om daar als gemeenschap bij elkaar te wonen. Ook heerste er een beter ondernemersklimaat. Velen hebben daar nu spijt van en willen terug.

Geweld

De rechter baseert zich echter op het kinderrechtenverdrag. Een kind heeft recht op een dak boven het hoofd. Bovendien zou het gezin in Engeland hebben gevreesd voor geweld, waardoor het snel moest vertrekken.

TO trapt af:

Engeland is geen derde wereld land en dus binnen Engeland zijn genoeg mogelijkheden om middels een verhuizing een veilige plek te vinden tegen een eventuele bedreiging.
Wie bewust emigreert en zijn huis in Nederland opgeeft moet zelf - voor hij terug keert naar Nederland - een woning regelen en anders gewoon op de wachtlijst.

Met een kind naar Nederland reizen en dan een woning EISEN is chantage.


Er is in deze draad EXTRA informatie aangeleverd en het is wel zo sportief deze ook te delen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... k-opvangen

Dat deze familie met voorrang een huis krijgt

Totaal aantal stemmen: 156

Gekker moet het niet worden in Nederland (87%)
Logisch (9%)
Lastig ik geef een toelichting (4%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 24-08-2019 16:12
5.04% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woesjje schreef:
28-08-2019 13:30
Ik zou willen dat ik die gave had zou mij een hoop ergernis schelen. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen ooit iets positiefs te zien aan het pamperen van gelukszoekers .

Nou inderdaad. Moeten we niet willen natuurlijk dat zo maar iedereen geluk loopt te zoeken, laat staan dat we daar nog even een handje bij zouden gaan helpen. Stel je voor, 't zou een mooi zooitje worden.


"We hold these truths to be sacred & undeniable; that all men are created equal & independent, that from that equal creation they derive rights inherent & inalienable, among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness."

T. Jefferson.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
28-08-2019 15:23
Nou inderdaad. Moeten we niet willen natuurlijk dat zo maar iedereen geluk loopt te zoeken, laat staan dat we daar nog even een handje bij zouden gaan helpen. Stel je voor, 't zou een mooi zooitje worden.

Nou he inderdaad, de groep die nu de Sinterklaas' uithangt is mij al te groot. Het moet echt niet gekker worden hoor!


"We hold these truths to be sacred & undeniable; that all men are created equal & independent, that from that equal creation they derive rights inherent & inalienable, among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness."

T. Jefferson.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
28-08-2019 15:23
Nou inderdaad. Moeten we niet willen natuurlijk dat zo maar iedereen geluk loopt te zoeken, laat staan dat we daar nog even een handje bij zouden gaan helpen. Stel je voor, 't zou een mooi zooitje worden.


"We hold these truths to be sacred & undeniable; that all men are created equal & independent, that from that equal creation they derive rights inherent & inalienable, among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness."

T. Jefferson.
Mooi gezegd. Jammer alleen dat Jefferson als slavenhouder niet leefde naar zijn eigen principes.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
28-08-2019 20:46
Mooi gezegd. Jammer alleen dat Jefferson als slavenhouder niet leefde naar zijn eigen principes.

Ah dat wist ik dan weer niet. Maar ik vind de woorden in essentie erg mooi. Ik zou best wel willen dat zulke inspirerende taal meer in onze grondwet zou komen; al is het alleen al om aan te geven waar je voor staat, los van droge regelgeving. Maar aan de andere kant lijkt dat de USA ook weinig te 'helpen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven