Speelgoedwinkels verdwijnen?!

12-02-2019 18:19 233 berichten
Na Bart Smit nu ook Intertoys in de problemen en er zijn al zo weinig speelgoedwinkels.
Zou het echt jammer vinden als ze verdwijnen gewoon omdat ik het vroeger als kind helemaal geweldig vond om alles rustig te bekijken en eventueel te proberen en dat gaat toch wat moeilijker online.
Loop soms nog een speelgoedwinkel binnen gewoon omdat ik dat zo leuk vind.
Wel meer winkels zijn verdwenen en zullen op termijn verdwijnen, tijdsgeest iedereen koopt online. Alles gaat online.
Ik denk dat dit komt door een combinatie van internetshoppen en winkels als de Action.

De Intertoys zal ik niet missen, maar ik zou het zonde vinden als de kleine eenmansspeelgoedzaak uit mijn stad verdwijnt. Ik weet dat hij het moeilijk heeft om het hoofd boven water te houden en ik hoop dat hij het redt.

Het is zo leuk om daar met de kinderen te komen en ze cadeautjes voor zichzelf/vriendjes/vriendinnetjes uit te laten zoeken! Daarnaast heeft de eigenaar veel verstand van het spul dat hij verkoopt en kan hij goede tips geven voor cadeaus.

Internet en Action hebben wat dat betreft geen goede tips of kennis in huis.
Alle reacties Link kopieren
Meer kopen in een stenen winkel. Dan blijven ze vanzelf. En ja, het kan soms duurder zijn, maar dat hoort er bij.

PS: als je naar binnen loopt omdat je het zo leuk vindt, koop je dan ook iets? V&D werd in veel steden ook zo leuk gevonden omdat je overdekt van de ene straat naar de andere kon lopen. Maar daar blijft de schoorsteen niet van roken.
Sara, ik wel. Ik hou niet zo van online winkelen en koop daar alleen zaken die ik niet in de stad of buurtsteden kan vinden.

Ook boodschappen koop ik gewoon in de supermarkt en niet online. De AH, Jumbo en Lidl zitten op fietsafstand en eens in de week ga ik met de auto voor de grote boodschappen.
Ik zou dat ook wel jammer vinden, speelgoed koop ik vrijwel altijd in een stenen winkel.

Als de Intertoys ook verdwijnt zou ik het online bij bol bestellen oid, de Action is toch veel rommel.
Dat krijg je dus als iedereen massaal online gaat shoppen.

Vinden ze 't ineens spijtig als winkels verdwijnen, maar wat wil je ...


En als verkoopsters zelfs letterlijk zeggen "dat stuk mevrouw, nee ... dat is niet meer in huis, koop maar op onze website".
Te vaak meegemaakt de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat er heel veel online gaat. Maar ik denk dat er 'service'-winkels alla Apple voor in de plaats komen. Dus winkels die het helemaal niet erg vinden dat je online koopt, maar juist allerlei dingen hebben staan om uit te proberen. Maar voordat het zover is, zijn we nog wel een paar jaar verder... (onder andere pas NADAT de winkel-huur-prijzen flink in elkaar gezakt zijn)
Belg007 schreef:
12-02-2019 18:38

En als verkoopsters zelfs letterlijk zeggen "dat stuk mevrouw, nee ... dat is niet meer in huis, koop maar op onze website".
Te vaak meegemaakt de laatste tijd.
Het is eerder dit dan dat mensen alleen maar online WILLEN shoppen.

Voorraad is langzamerhand verdwenen uit de winkels. Tja, dan kom ik ook niet meer zo binnenvallen. Wat ik wil, hebben ze toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Mja, als ik bij Intertoys iets specifieks zoek verwijzen ze altijd naar hun webshop.

Bij mij in de buurt is een speelgoedwinkel, niet van een keten, daar gaat het wel goed mee, is onlangs uitgebreid. Is echt een hele goede winkel, wel duurder dan intertoys, maar ik betaal graag meer voor de spullen die zij hebben.
Belg007 schreef:
12-02-2019 18:38
Dat krijg je dus als iedereen massaal online gaat shoppen.

Vinden ze 't ineens spijtig als winkels verdwijnen, maar wat wil je ...


En als verkoopsters zelfs letterlijk zeggen "dat stuk mevrouw, nee ... dat is niet meer in huis, koop maar op onze website".
Te vaak meegemaakt de laatste tijd.
Dit.
En ik vind ook dat veel winkels helemaal niet buurtgericht werken. Daar hoor je steeds meer filiaalmanagers over: dat er centraal wordt ingekocht dus hetzelfde in Drenthe dan in de binnenstad Amsterdam. Dat werkt gewoon niet.
Ik kom beroepshalve veel in winkels en heb letterlijk lege schappen gezien van zaken die in bepaalde buurten erg goed liepen en in andere buurten weer helemaal niet.
De klant wil graag juist kopen maar hoort te vaak nee.
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 18:41
Het is eerder dit dan dat mensen alleen maar online WILLEN shoppen.

Voorraad is langzamerhand verdwenen uit de winkels. Tja, dan kom ik ook niet meer zo binnenvallen. Wat ik wil, hebben ze toch niet.
Ik wil dus wel gewoon shoppen in stenen winkels.

Maar te pas en te onpas krijg ik te horen "ja, mooie schoenen, maar we hebben nog maar 1 maat in huis ... koop maar op de webshop".
"Dat stuk speelgoed ... nee, niet in huis, kijk maar op de site".
"Die printer die hier staat ... nee, dat is een toonzaalmodel en we hebben hem eigenlijk niet meer in huis ... ga maar naar de site en dan wordt ie nog thuisgeleverd."


Bij de helft van de winkels krijg ik dit dus te horen.

Terwijl ik gewoon spullen wil bekijken in de winkel en als het er goed uitziet gewoon direct wil meenemen.
Ik geef geen geld uit aan iets wat ik niet gezien of gepast heb.


Als ik online zou willen shoppen bespaar ik me wel een rit naar de stad / een rit naar een winkel 20 km verder.
Maar dat wil ik dus net niet.


Er zitten 2 Blokkers in de stad.
1 in de stad, 1 aan de rand (betere parkeermogelijkheden).

Die midden in de stad is gewoon zielig leeg.
Waarbij je je afvraagt hoe ze die nog kunnen recht-houden.
En uiteraard ... vragen stellen quasi onmogelijk, want nauwelijks personeel te zien.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 18:50
11.75% gewijzigd
Belg007 schreef:
12-02-2019 18:38
Dat krijg je dus als iedereen massaal online gaat shoppen.

Vinden ze 't ineens spijtig als winkels verdwijnen, maar wat wil je ...


En als verkoopsters zelfs letterlijk zeggen "dat stuk mevrouw, nee ... dat is niet meer in huis, koop maar op onze website".
Te vaak meegemaakt de laatste tijd.
Dit.
En ik vind ook dat veel winkels helemaal niet buurtgericht werken. Daar hoor je steeds meer filiaalmanagers over: dat er centraal wordt ingekocht dus hetzelfde in Drenthe dan in de binnenstad Amsterdam. Dat werkt gewoon niet.
Ik kom beroepshalve veel in winkels en heb letterlijk lege schappen gezien van zaken die in bepaalde buurten erg goed liepen en in andere buurten weer helemaal niet.
De klant wil graag juist kopen maar hoort te vaak nee.
Ik koop graag iets in stenen winkels, maar dan moeten ze wel een beetje flexibel zijn! Pasgeleden voor een bepaalde schoen naar de dichtstbijzijnde dealer gegaan. Ik wilde paars, die had ik online gezien, maar ze hadden alleen bruin en grijs. Kunnen jullie het dan voor me bestellen in die kleur? Oh nee, u zult het hiermee moeten doen. Ja dan niet!

Intertoys is online niet compleet en als ik dan eenmaal aan het googelen ben, zie ik vaak goedkopere alternatieven.

Ik heb in speelgoedwinkels vroeger wel met zakgeld om leren gaan, beetje zonde dat het verdwijnt.
Voor wie niet al te ver van de Belgische grens woont ...

Hier hebben Fun en vooral Dreamland nog altijd goed te doen qua speelgoed.

Zitten wel meestal aan de rand van steden.


Let's hope dat ze 't volhouden totdat mijn nichtjes en neefjes te oud zijn voor speelgoed :-).
Tamago schreef:
12-02-2019 18:58
Ik koop graag iets in stenen winkels, maar dan moeten ze wel een beetje flexibel zijn! Pasgeleden voor een bepaalde schoen naar de dichtstbijzijnde dealer gegaan. Ik wilde paars, die had ik online gezien, maar ze hadden alleen bruin en grijs. Kunnen jullie het dan voor me bestellen in die kleur? Oh nee, u zult het hiermee moeten doen. Ja dan niet!

Intertoys is online niet compleet en als ik dan eenmaal aan het googelen ben, zie ik vaak goedkopere alternatieven.

Ik heb in speelgoedwinkels vroeger wel met zakgeld om leren gaan, beetje zonde dat het verdwijnt.
Online kun je je grote voorraad van alle stenen winkels in één loods in lutjebroek 20 hoog stapelen op 100 vierkante meters voor de prijs van de huur van al die stenen winkels.
Meer voorraad, minder kosten.
Alle reacties Link kopieren
Aan mij zal het niet liggen; ik koop altijd alle cadeaus en speelgoed daar...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Het-groepje schreef:
12-02-2019 18:48
En ik vind ook dat veel winkels helemaal niet buurtgericht werken.
Dat is altijd al zo toch? Ik kan me herinneren dat ik als 10-jarige of zo eropuit gestuurd werd om een verjaardagscadeautje te halen voor een neefje. De Intertoys in Eindhoven had een rek vol met voetballen met Feyenoord-logo en een paar Ajax-ballen, de PSV-ballen waren uitverkocht. Neefje woont in Rotterdam, dus kwam voor mij goed uit, Feyenoord-bal gekocht. Neefje was er heel blij mee want hij wilde die bal graag maar bij de Intertoys bij hun waren de Feyenoord-ballen uitverkocht. Filiaalmanager zei dat elk filiaal in het land evenveel ballen van alle drie de clubs kreeg en alleen van alle drie tegelijk konden bijbestellen...
Speelgoedwinkels worden op alle manieren tegelijk gepakt.

De doelgroep krimpt in omvang.

Een deel van de doelgroep besteedt meer tijd met tablets en minder met ‘echt’ speelgoed.

Kruitvat en Blokker zijn concurrenten geworden met goedkoop speelgoed in hun assortiment.

En daar komt nog de enorme concurrentie van internet bij.
Voor de mensen die zeggen: dan had je maar meer moeten kopen in stenen winkels....

Ik denk dat er 2 stromen zijn: mensen die graag in stenen winkels willen kunnen kopen én het dus jammer vinden dat dat op een dag niet meer kan...
én de mensen die dat helemaal niet zo graag willen en dat dus ook niet doen - en die er niet zo mee zitten als ze ooit niet meer bestaan.

Ik zit er niet mee, ik koop vrijwel alles online. De winkels zijn dicht als ik tijd heb om te winkelen en die 2 uur per week dat ik wel zou kunnen, gaat meteen half Nederland naar die winkels - en mag je sowieso een hoop parkeergeld betalen. Daarbij weet ik meestal precies wat ik kopen wil, dus ik hoef niet te "browsen" door een fysieke winkel.
https://vissiavisie.nl/maak-je-webshop- ... ke-winkel/
MAAK JE WEBSHOP DUURDER DAN JE FYSIEKE WINKEL
Mogelijk meer winst en omzet als retailers hun webshop anders beprijzen.

Het (extra) voordelige van dit prijsbeleid is dat de winkelkosten voor huur, personeel en voorraad – die je tóch sowieso moet maken – veel minder ‘verloren’ gaan.



Het levert meer winst op, iets anders zit er niet achter. Voel je vooral niet schuldig.
Voor service moet je een reden hebben om klantenservice te bellen.
Fok-it schreef:
12-02-2019 19:04
Online kun je je grote voorraad van alle stenen winkels in één loods in lutjebroek 20 hoog stapelen op 100 vierkante meters voor de prijs van de huur van al die stenen winkels.
Meer voorraad, minder kosten.
Snap ik, maar je bent de dealer van een merk dat bijna nergens verkocht wordt en er staat een klant, dan bestel je toch bij? (Of doet een poging daartoe.) Of zegt in ieder geval iets beters dan, ‘u zult het hiermee moeten doen?’ Dat laatste is gewoon echt onhandig in deze tijd.
Sara9876 schreef:
12-02-2019 18:31
Meer kopen in een stenen winkel. Dan blijven ze vanzelf. En ja, het kan soms duurder zijn, maar dat hoort er bij.

PS: als je naar binnen loopt omdat je het zo leuk vindt, koop je dan ook iets? V&D werd in veel steden ook zo leuk gevonden omdat je overdekt van de ene straat naar de andere kon lopen. Maar daar blijft de schoorsteen niet van roken.
Ja soms wel, spelletjes, een leuk knuffelbeest,knutselspul, cadeautjes voor kinderen. Ja er wordt veel online gekocht, koop ook best veel online omdat het niet in de winkel verkrijgbaar is. Maar bij speelgoedwinkels heb ik gewoon een erg nostalgisch gevoel. Met al je verjaardagsgeld naar de speelgoedwinkel en dan bedenken welke barbie je het mooist vind. Ja dat kan online ook maar in het echt is het toch leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er vaak maar laatste jaar te vaak gehoord dat ze iets niet hadden. Release nieuwe game, vroeger zeker weten de intertoys had het op de release dag. Nu vaak een week later nog niet eens in de winkel. Geen kennis van producten. Het rotte vind ik dat het gerucht gaat dat ze cadeaubonnen niet meer innemen nu. Daar zijn dus vooral kinderen de dupe van terwijl er wel al geld voor is gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven