Speelgoedwinkels verdwijnen?!

12-02-2019 18:19 233 berichten
Na Bart Smit nu ook Intertoys in de problemen en er zijn al zo weinig speelgoedwinkels.
Zou het echt jammer vinden als ze verdwijnen gewoon omdat ik het vroeger als kind helemaal geweldig vond om alles rustig te bekijken en eventueel te proberen en dat gaat toch wat moeilijker online.
Loop soms nog een speelgoedwinkel binnen gewoon omdat ik dat zo leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Liever een kleine, uniekere speelgoedwinkel dan die afschuwelijke Intertoys.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
12-02-2019 20:15
Liever een kleine, uniekere speelgoedwinkel dan die afschuwelijke Intertoys.
Paar jaar geleden een prachtige speelgoedwinkel hier in de stad met voornamelijk houten speelgoed ...

Stapels cadeaus gehaald.


Helaas ... We waren blijkbaar zowat de enigen, want na 3 jaar was ie toch echt failliet.
Hvg2017 schreef:
12-02-2019 20:13
Het rotte vind ik dat het gerucht gaat dat ze cadeaubonnen niet meer innemen nu. Daar zijn dus vooral kinderen de dupe van terwijl er wel al geld voor is gegeven
Wij waren er eind van de middag even, inderdaad omdat jongste nog een cadeaubon had. Personeel was niet eens op de hoogte gebracht van het nieuws, die moesten het van de klanten horen. Een uurtje voor wij er waren, kregen ze bericht dat cadeaubonnen niet meer worden aangenomen. Dus wij zijn weer naar huis gegaan. Heel erg zuur voor personeel, ook heel raar dat er zo gecommuniceerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-02-2019 20:21
Paar jaar geleden een prachtige speelgoedwinkel hier in de stad met voornamelijk houten speelgoed ...

Stapels cadeaus gehaald.


Helaas ... We waren blijkbaar zowat de enigen, want na 3 jaar was ie toch echt failliet.

Wat zonde. Ik vind zulke winkels vele malen leuker om een kadootje uit te zoeken.
Honey, you should see me in a crown
Hvg2017 schreef:
12-02-2019 20:13
Ik kwam er vaak maar laatste jaar te vaak gehoord dat ze iets niet hadden. Release nieuwe game, vroeger zeker weten de intertoys had het op de release dag. Nu vaak een week later nog niet eens in de winkel. Geen kennis van producten. Het rotte vind ik dat het gerucht gaat dat ze cadeaubonnen niet meer innemen nu. Daar zijn dus vooral kinderen de dupe van terwijl er wel al geld voor is gegeven
Dat is wel heel erg voor kinderen ja. Hier worden door kinderen vaak bonnen gevraagd als ze voor iets duurders aan het sparen zijn en dan kunnen ze die niet meer inleveren. Heb het zelf ook wel eens gehad bij een cadeaubon. De gever van de bon vond het lullig voor mij en ik vond het zo lullig voor haar.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 20:28
0.06% gewijzigd
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 18:41
Het is eerder dit dan dat mensen alleen maar online WILLEN shoppen.

Voorraad is langzamerhand verdwenen uit de winkels. Tja, dan kom ik ook niet meer zo binnenvallen. Wat ik wil, hebben ze toch niet.
Nee, ik wil niet online kopen. Kost veel te veel tijd om iets te zoeken, dan moet je nog wachten. Meestal komt het niet de volgende dag zoals ze beloven maar een dag erna. Bovendien is winkelen echt veel leuker. Maar inderdaad, zoals gezegd, moet je online kopen bericht. En dat is structureel bij winkels die maanden erna over de kop gaan. Dan is het logisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop veel liever in een echte winkel, maar ze hebben gewoon zo weinig... laatst weer een nichtje jarig met een behoorlijke verlanglijst, maar nee, de gewenste dvd was er niet, het poppenspeentje alleen in roze (en ze wilde blauw), het poppenpakje was ook uitverkocht, de knuffels waren er überhaupt niet meer en ga zo maar door. Noodgedwongen online besteld met verzendkosten. Super irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop veel liever speelgoed in een echte winkel, eigenlijk koop ik de meeste dingen nog graag in een echte winkel, maar ik heb wel het idee dat ik in de minderheid ben, als ik alleen al kijk naar de hoeveelheid pakjes die er hier in de straat elke dag wordt gebracht. Ik snap het ook wel, want je hebt veel meer keus, het is vaak goedkoper en mensen hebben niet meer altijd tijd om te gaan winkelen, maar toch is het wel jammer. Ik hoop dat de Intertoys wel gewoon blijft.

Dat van die bonnen vind ik wel heel raar, dat bedrag is toch gewoon al betaald?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Op hun site staat dat ze in deze periode gewoon nog kadobonnen aannemen, ook bij online aankopen.
Sophiever schreef:
12-02-2019 20:27
Nee, ik wil niet online kopen. Kost veel te veel tijd om iets te zoeken, dan moet je nog wachten. Meestal komt het niet de volgende dag zoals ze beloven maar een dag erna. Bovendien is winkelen echt veel leuker. Maar inderdaad, zoals gezegd, moet je online kopen bericht. En dat is structureel bij winkels die maanden erna over de kop gaan. Dan is het logisch.
En blijf je speciaal thuis want "ik wil dit écht vandaag en dit gaat vandaag geleverd worden en ik wil die bezorger niet missen" ... vang je alsnog bot. Bezorger die het laat afweten (niet aanbelt en een briefje "niet thuis" in de bus gooit), spul dat alsnog niet op tijd is en 3 dagen vertraging heeft, ...

Dan rij ik sneller naar de winkel en koop het spul ineens zo.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 20:23
Wij waren er eind van de middag even, inderdaad omdat jongste nog een cadeaubon had. Personeel was niet eens op de hoogte gebracht van het nieuws, die moesten het van de klanten horen. Een uurtje voor wij er waren, kregen ze bericht dat cadeaubonnen niet meer worden aangenomen. Dus wij zijn weer naar huis gegaan. Heel erg zuur voor personeel, ook heel raar dat er zo gecommuniceerd wordt.
De reden dat ik bonnen altijd vrij snel gebruik nadat ik ze gekregen heb (van welke winkel dan ook). Toch jammer als een bon opeens niets meer waard is. Desnoods koop ik iets in het voren, vaak (sinterklaas)cadeautjes voor de kinderen.
Ik koop ook amper online. Alleen als ze het in de stenen winkel niet hebben. De verzendkosten vind ik nog het meest irritant, zeker op lage bedragen. Ook kleding en schoenen moet ik -ondanks een makkelijke maat- altijd passen. Als ik iets online bestel past het 9 van de 10 keer niet. Ik ga ook geen 5 paar bestellen en betalen om er vervolgens 4 (of 5) te retourneren. Met achteraf betalen is t al iets klantvriendelijker.

Maar ja, ik hou van gezellig in de stad lopen dus ik vind het jammer dat stenen winkels verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
12-02-2019 18:31
Meer kopen in een stenen winkel. Dan blijven ze vanzelf. En ja, het kan soms duurder zijn, maar dat hoort er bij.

PS: als je naar binnen loopt omdat je het zo leuk vindt, koop je dan ook iets? V&D werd in veel steden ook zo leuk gevonden omdat je overdekt van de ene straat naar de andere kon lopen. Maar daar blijft de schoorsteen niet van roken.
Dit.

Ik kocht graag bij Asbran in Groningen. Duur, maar degelijk.
Nu een puber, dus hebben ze weinig klandizie meer aan mij.
Ik ga nu los als mijn kleine nichtje jarig is.

http://www.asbran.nl/

Bart Smit en Intertoys zijn allebei van Blokker. Dus je kunt ook nog bij een Blokker kijken.
Over het algemeen vind ik het rotzooi wat ze verkopen.

Wij kopen verder graag kringloop, zoals inmiddels 50 jaar oude Sio-montage.
Daar wordt al ruim 14 jaar mee gespeeld. Nu minder door zoon (16 jaar), maar nog altijd door kinderen die op bezoek komen.
Ze kennen het helemaal niet, dus is het supertof.

In Groningen zit ook de Regenboogwinkel, zalig neuzen en cadeautjes scoren.
https://www.yelp.nl/biz/de-regenboog-groningen

Voor spellen en puzzels kun je naar De Purperen Draak en Wirwar.

https://www.purperendraak.nl/bordspellen

https://www.wirwarspellen.nl/
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 20:44
12.07% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-02-2019 18:48
Dit.
En ik vind ook dat veel winkels helemaal niet buurtgericht werken. Daar hoor je steeds meer filiaalmanagers over: dat er centraal wordt ingekocht dus hetzelfde in Drenthe dan in de binnenstad Amsterdam. Dat werkt gewoon niet.
Ik kom beroepshalve veel in winkels en heb letterlijk lege schappen gezien van zaken die in bepaalde buurten erg goed liepen en in andere buurten weer helemaal niet.
De klant wil graag juist kopen maar hoort te vaak nee.
Dat is raar. Bij de meeste ketens die centraal inkopen is er een computersysteem dat heel goed bijhoudt welke dingen relatief snel en welke dingen relatief traag verkopen. Als bijv. een broek in winkel minder vaak wordt gekocht, wordt die voorraad overgebracht naar het filiaal dat meer verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-02-2019 20:26
Dat is wel heel erg voor kinderen ja. Hier worden door kinderen vaak bonnen gevraagd als ze voor iets duurders aan het sparen zijn en dan kunnen ze die niet meer inleveren. Heb het zelf ook wel eens gehad bij een cadeaubon. De gever van de bon vond het lullig voor mij en ik vond het zo lullig voor haar.
Dat is dan iets waar ouders moeten ingrijpen. Als je als ouder je kind bonnen voor een winkel laat vragen ipv contant geld, dan snap je niet hoe het werkt tegenwoordig. Fysieke winkelketens hebben het moeilijk.
Stampertje12 schreef:
12-02-2019 20:42
Dat is dan iets waar ouders moeten ingrijpen. Als je als ouder je kind bonnen voor een winkel laat vragen ipv contant geld, dan snap je niet hoe het werkt tegenwoordig. Fysieke winkelketens hebben het moeilijk.
De Intertoys cadeaukaarten zijn ook online te gebruiken, dus zo dom vind ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
12-02-2019 20:29
Ik koop veel liever in een echte winkel, maar ze hebben gewoon zo weinig... laatst weer een nichtje jarig met een behoorlijke verlanglijst, maar nee, de gewenste dvd was er niet, het poppenspeentje alleen in roze (en ze wilde blauw), het poppenpakje was ook uitverkocht, de knuffels waren er überhaupt niet meer en ga zo maar door. Noodgedwongen online besteld met verzendkosten. Super irritant!
Winkels hebben niet weinig. Door het online shoppen weet je nu wat er is.

Voorheen kwam je een winkel in en dan lag daar alleen een roze speen. Dan had je die gekocht, of je had hem niet gekocht.

Tegenwoordig zie je online dat er van die speen drie kleuren zijn. Kom je in de winkel en is de kleur die je wilde er niet, dan baal je.
Alle reacties Link kopieren
.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 20:45
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 20:43
De Intertoys cadeaukaarten zijn ook online te gebruiken, dus zo dom vind ik dat niet.
Als je geld vraagt kun je online toch ook betalen?

Dan kan je kind als blijkt dat waar hij voor spaarde bij een andere winkel in de aanbieding is het daar al eerder kopen.

Een cadeaubon werkt alleen maar beperkend en kost de winkelier geld. De enige reden waarom je een bon uitgeeft zou moeten zijn dat je op die manier mensen die iets terugbrengen een tegoed kan geven dat alleen bij jou ingeleverd kan worden. Of als je als winkelier een prijs uitdeelt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef nooit bonnen cadeau, altijd echt geld.

Leuk, zo'n Actionbon voor nichtje van 18, maar misschien wil ze liever eens sjiek uit eten gaan met haar vriendin. Echt geld kan ze overal besteden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
    Belg007 schreef:
    12-02-2019 18:38
    Dat krijg je dus als iedereen massaal online gaat shoppen.

    Vinden ze 't ineens spijtig als winkels verdwijnen, maar wat wil je ...


    En als verkoopsters zelfs letterlijk zeggen "dat stuk mevrouw, nee ... dat is niet meer in huis, koop maar op onze website".
    Te vaak meegemaakt de laatste tijd.

    Dat had de Blokker hier als standaard antwoord op elke vraag.
    Huishoudspullen zonder een snoertje koop ik bij een echte zaak, De Klomp in Groningen is fantastisch.

    http://www.deklomp-groningen.nl/ouderwe ... n-de-klomp
    Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
    Het verbaast me niks. Wat een bende verkopen Intertoys, Bart Smit en Blokker. Mensen hebben het over het plastic probleem, wel nu: dáár zit het probleem.

    Los van de vertrouwde merken: lego, playmobil, barbie, playdough, Fisher Price en alle bordspellen, ligt er echt een hoop Chinazooi.

    Ik koop tegenwoordig alleen nog bij die authentieke speelgoedzaken. Met veel hout en gewoon kwaliteitspeelgoed. Speelgoed dat na een aantal jaar spelen nog makkelijk op marktplaats kan en niet kleeft of gammel is. Tegenwoordig verkopen ook veel boekhandels leuke spullen.
    Misschien was het een taktiek van Blokker om dat te zeggen zodat er meer online aankopen gedaan werden?
    Alle reacties Link kopieren
    Sophiever schreef:
    12-02-2019 21:03
    Misschien was het een taktiek van Blokker om dat te zeggen zodat er meer online aankopen gedaan werden?
    Ik ga naar De Klomp voor mijn huishouden en voor pannen naar "Reitsma" in Groningen of "Koken en Wonen" in Hoogezand.
    Blokker verdient echt niets meer aan me, ik kan er niets vinden.
    Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
    Alle reacties Link kopieren
    Intertoys hier had al een papier op de etalage dat ze geen cadeaubonnen meer aannemen.

    Ik denk dat het meerdere factoren heeft dat intertoys het zo moeilijk heeft:
    - kinderen spelen al jong met een tablet of telefoon
    - intertoys is vaak duurder dan bol.com
    - naar de winkel gaan kost vaak benzine en parkeergeld. Dus bestellen mensen sneller online waar je ook nog meer keus hebt en geen lege schappen.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven