Steeds meer onaardig gedrag

22-02-2024 22:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een interessant stukje in het jeugdjournaal. Het kwam erop neer dat de sfeer op sociale media (TikTok specifiek) met name slecht is doordat volwassenen zich onbehoorlijk gedragen achter hun beeldscherm waar kinderen meer geneigd zijn zich hetzelfde te gedragen als in het echte leven.

https://jeugdjournaal.nl/artikel/250995 ... olwassenen

Ik sta hier ook wel te kijken hoe ongezellig het is of na een tijdje wordt in sommige topics. "Want er is vrijheid van meningsuiting, dus je mag op een forum mensen kwetsen, anders heeft een forum geen functie". Worden er mensen werkelijk blij van zoveel azijn?
gemberthee wijzigde dit bericht op 24-02-2024 08:56
16.33% gewijzigd
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic sluit toevalligerwijs aan op het sluiten van de napraattopics?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij dacht: kom, laat ik de mods nog meer werk geven?
Zullen we het sluiten van 3 (!) topics gebruiken om ons te bezinnen, tot 1000 te tellen, in de spiegel te kijken, ons te gaan schamen dat het zover gekomen is, en dan weer met een schone lei beginnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-02-2024 22:29
Jij dacht: kom, laat ik de mods nog meer werk geven?
Zullen we het sluiten van 3 (!) topics gebruiken om ons te bezinnen, tot 1000 te tellen, in de spiegel te kijken, ons te gaan schamen dat het zover gekomen is, en dan weer met een schone lei beginnen?
Helemaal mee eens.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe een poging (want kan niet slapen door de storm)

Social Media is een mooie uitvinding maar heeft nu meer slechte dan goede kanten. Vanuit de anonimiteit mensen afzeiken is kennelijk leuk tijdverdrijf. Een beetje zoals pinnen VS contant geld voor mij. Iets virtueel is niet echt. Je ziet niet wat je woorden bij iemand doen dus is de drempel vele malen lager om vervelende opmerkingen te plaatsen.

Tel daarbij op dat de maatschappij naar mijn mening sinds corona echt veranderd en verhard is en dat is dit, hoe spijtig ook, een logisch gevolg.

Wat je eraan kunt doen? Geen idee. Jezelf en je kinderen leren ermee om te gaan. Want veranderen is haast onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-02-2024 22:29
Jij dacht: kom, laat ik de mods nog meer werk geven?
Zullen we het sluiten van 3 (!) topics gebruiken om ons te bezinnen, tot 1000 te tellen, in de spiegel te kijken, ons te gaan schamen dat het zover gekomen is, en dan weer met een schone lei beginnen?
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-02-2024 22:29
Jij dacht: kom, laat ik de mods nog meer werk geven?
Zullen we het sluiten van 3 (!) topics gebruiken om ons te bezinnen, tot 1000 te tellen, in de spiegel te kijken, ons te gaan schamen dat het zover gekomen is, en dan weer met een schone lei beginnen?
TO zou dit wel eens kunnen bedoelen met onaardig gedrag.
Tussen het sluiten van de topics en het openen van dit topic zit slecht 3a4 minuten.
Dus ipv meteen van leer te te trekken. Vraag eerst eens of het met elkaar te maken heeft of dat het een onhandig toeval is…
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
En het Jeugdjournaal zat ook in het complot uiteraard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
22-02-2024 22:34
Tussen het sluiten van de topics en het openen van dit topic zit slecht 3a4 minuten. [...] of dat het een onhandig toeval is…
Dat laatste inderdaad, anders had het hier niet gestaan. En als het wordt gesloten is dat prima.
MrsMorrison schreef:
22-02-2024 22:32
Wat je eraan kunt doen? Geen idee. Jezelf en je kinderen leren ermee om te gaan. Want veranderen is haast onmogelijk.
Ja, da's wel een goeie. Ik ben bang dat je gelijk hebt helaas.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Als antwoord op je vraag of mensen blij worden van azijn, is het antwoord voor mij: een beetje zuur en een beetje zoet mag best. Dat sugarcoaten van vanalles vind ik niet nodig.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
En heel vaak zeg ik iets niet, omdat je ook nooit weet wat er bij de ander achter de voordeur speelt. Dit geldt IRL en online.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang geleden, moest de ontvanger van een brief de portokosten betalen. Toen had je iets dat een sour valentine heette. Toen werden er nare valentijnsberichten verstuurd en de ontvanger betaalde er eigenlijk voor om beledigd te worden.

Het is van alle tijden. Wij mensen zijn tot lelijke dingen in staat, helemaal als we ons ongezien of onaantastbaar wanen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
23-02-2024 21:02
Het is van alle tijden. Wij mensen zijn tot lelijke dingen in staat, helemaal als we ons ongezien of onaantastbaar wanen.
Het interessante punt in het item van het jeugdjournaal is dat kinderen niet zo zijn. Dat kinderen sociale media zo normaal vinden dat zij zich er hetzelfde gedragen als in het echte leven. En dat zij dus veel liever zijn voor elkaar op, in dit geval, TikTok, dan dat volwassenen zijn. En nu volwassenen TikTok ontdekken en elkaar "gezellig" hun vrije mening vertellen, de sfeer ook daar giftig geworden is.

Ik vond het vooral interessant, omdat je je begint af te vragen wie er grosso modo nu eigenlijk kinderachtig is en wie volwassen. Feitelijk vertonen kinderen hier volwassen gedrag en vice versa.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
22-02-2024 22:29
Jij dacht: kom, laat ik de mods nog meer werk geven?
Zullen we het sluiten van 3 (!) topics gebruiken om ons te bezinnen, tot 1000 te tellen, in de spiegel te kijken, ons te gaan schamen dat het zover gekomen is, en dan weer met een schone lei beginnen?
Net of het forum alleen draait om die drie topics. Het gros van de forumgebruikers is totaal niet met die topics bezig.

Onaardige opmerking, die eerste zin. Vreemde aanname.

Ik merk online veel meer azijn op dan in het echte leven. Ik laat veel azijn links liggen. Een topic online lezen laat vele reacties van verschillende mensen zien. Dan krijg je alles te zien. Soms interessant. Soms echt te veel azijn, dan stop ik vaak met het volgen in dat topic.
poehpoeh wijzigde dit bericht op 24-02-2024 09:18
27.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
24-02-2024 09:02
Het interessante punt in het item van het jeugdjournaal is dat kinderen niet zo zijn. Dat kinderen sociale media zo normaal vinden dat zij zich er hetzelfde gedragen als in het echte leven. En dat zij dus veel liever zijn voor elkaar op, in dit geval, TikTok, dan dat volwassenen zijn. En nu volwassenen TikTok ontdekken en elkaar "gezellig" hun vrije mening vertellen, de sfeer ook daar giftig geworden is.

Ik vond het vooral interessant, omdat je je begint af te vragen wie er grosso modo nu eigenlijk kinderachtig is en wie volwassen. Feitelijk vertonen kinderen hier volwassen gedrag en vice versa.
Kinderen zijn vaak nog vaak van iets is niet eerlijk of rechtvaardig en dat is niet oké. Daarnaast worden ze ook nog op de vingers getikt als ze iets niet goed doen. Als volwassene ben je veel meer afgestompt. Omdat je weet dat het niet kunt veranderen of je al druk genoeg bent met je eigen leven. En ze worden minder gecorrigeerd.

Ik denk dat je het nog in die richting moet zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven