sylvana wil de betavakken zoals wiskunde dekoloniseren

20-09-2019 13:21 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar al vaker op briljante opmerkingen en ideeën kunnen betrappen. Dit idee valt wat mij betreft in hetzelfde mandje.

even kijken of ik een link kan plakken:
https://www.telegraaf.nl/video/11138924 ... oloniseren

Mijn vraag is eigenlijk: welk vak zou jij graag willen dekoloniseren en waarom?
grenada wijzigde dit bericht op 20-09-2019 14:25
13.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
07-10-2019 10:24
https://twitter.com/DavinaSteinweg/stat ... 1/video/1

Wow ze is echt helemaal van t padje. Praat ze over lichaamstaal en agressie. De enige agressie die ik zie is bij haar. Kleine meisjes zoals ik :facepalm:
Ze draait echt helemaal door! Te gek om los te lopen. Die jongen doet niets, is niets meer of minder dan een onschuldige voorbijganger.
Om hen even ter verantwoording te roepen vind ik onbeschoft.
Zou ze uit kunnen leggen hoe we iemand met een andere huidskleur aan mogen kijken? In de ogen of juist niet? Met een glimlach of juist niet?
Ik vermoed dat je het als blanke bij Sylvana nooit goeddoet. Ze legt alles uit als racisme.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-10-2019 15:35
Ze draait echt helemaal door! Te gek om los te lopen. Die jongen doet niets, is niets meer of minder dan een onschuldige voorbijganger.
Om hen even ter verantwoording te roepen vind ik onbeschoft.
Zou ze uit kunnen leggen hoe we iemand met een andere huidskleur aan mogen kijken? In de ogen of juist niet? Met een glimlach of juist niet?
Ik vermoed dat je het als blanke bij Sylvana nooit goeddoet. Ze legt alles uit als racisme.

Dit is een oud fragment uit die documentaire over Sylvana Simons, dat nu weer opgerakeld wordt. Het is een raar en pijnlijk fragment maar is niet geplaatst omdat het actueel is.
Check even wat er links onder 'Davina' staat:FvD. Het zal wel met een conflict in de Amsterdamse gemeenteraad te maken hebben, FvD vs Bij1.

En het wordt hier weer doorgeplaatst in het kader van de eindeloze campagne tegen haar. Ouwe koeien.
nounou
Wat een maf wijf is het toch,met haar "intimiderend" , de enige in dat filmpje intimiderend is, is die troela zelf. En ja, het filmpje is van een tijd geleden, maar ze is alleen nog maar erger geworden.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
07-10-2019 16:06
Dit is een oud fragment uit die documentaire over Sylvana Simons, dat nu weer opgerakeld wordt. Het is een raar en pijnlijk fragment maar is niet geplaatst omdat het actueel is.
Check even wat er links onder 'Davina' staat:FvD. Het zal wel met een conflict in de Amsterdamse gemeenteraad te maken hebben, FvD vs Bij1.

En het wordt hier weer doorgeplaatst in het kader van de eindeloze campagne tegen haar. Ouwe koeien.
Goed dat je het zegt. Ik kende dit stukje niet. Uit zn verband getrokken dus. Zo zie je maar hoe je soms op het verkeerde been gezet wordt
Alle reacties Link kopieren
Uit z'n verband getrokken of niet, het is een belachelijk figuur (geworden).
Hoe ze tekeer gaat met opmerkingen over non-verbaal intimiderend gedrag, echt heel idioot.
Natuurlijk is er racisme in Nederland, natuurlijk is dat niet goed en moet het bestreden worden, maar dit misplaatste diva/slachtofferrol gedrag zal daar niet veel positief aan bijdragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
07-10-2019 16:06
Dit is een oud fragment uit die documentaire over Sylvana Simons, dat nu weer opgerakeld wordt. Het is een raar en pijnlijk fragment maar is niet geplaatst omdat het actueel is.
Check even wat er links onder 'Davina' staat:FvD. Het zal wel met een conflict in de Amsterdamse gemeenteraad te maken hebben, FvD vs Bij1.

En het wordt hier weer doorgeplaatst in het kader van de eindeloze campagne tegen haar. Ouwe koeien.

Ouwe koeien???? Wat is een oud fragment als het nog steeds actueel is? Racisme bestrijden is nog steeds hartstikke actueel. Dit filmpje is op twitter beland en de reacties daarop zijn van rond 6okt 2019. Ik weet niet hoe oud het filmpje is. Lijkt mij helemaal nog niet zo oud gezien hoe haar kapsel er nu uit ziet. O wacht, ze noemt zich 'meisje van 47'. Ze is sinds januari 48

Het word iig geval gefilmd door iemand uit haar eigen 'groep'. Ik bedoel het is niet gefilmd door iemand die haar een loer wilde draaien. Maar iemand die denkt dat ze gelijk heeft.
missie_m wijzigde dit bericht op 07-10-2019 19:14
3.07% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-10-2019 17:34
Goed dat je het zegt. Ik kende dit stukje niet. Uit zn verband getrokken dus. Zo zie je maar hoe je soms op het verkeerde been gezet wordt

:woa: Huh? Je ziet en hoort toch echt wat je ziet en hoort hoor. Of dat filmpje een week oud is of 10 maanden oud. Zij zat toen al in de gemeenteraad.
LOEP ME MAAR aub.
O, ik wist ook niet dat het een oud fragment was. Maar ik blijf het bizar gedrag vinden.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
07-10-2019 19:18
O, ik wist ook niet dat het een oud fragment was. Maar ik blijf het bizar gedrag vinden.

Ik had het nog niet eerder gezien.
Goed dat het nu wel te zien is, dan weten mensen in Amsterdam wie die volksvertegenwoordiger is.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-10-2019 17:34
Goed dat je het zegt. Ik kende dit stukje niet. Uit zn verband getrokken dus. Zo zie je maar hoe je soms op het verkeerde been gezet wordt
Oud misschien wel, maar niet uit zijn verband getrokken hoor. Je wordt nu juist op het verkeerde been gezet.
Zazamaenade schreef:
07-10-2019 16:06
Dit is een oud fragment uit die documentaire over Sylvana Simons, dat nu weer opgerakeld wordt. Het is een raar en pijnlijk fragment maar is niet geplaatst omdat het actueel is.
Check even wat er links onder 'Davina' staat:FvD. Het zal wel met een conflict in de Amsterdamse gemeenteraad te maken hebben, FvD vs Bij1.

En het wordt hier weer doorgeplaatst in het kader van de eindeloze campagne tegen haar. Ouwe koeien.

Campagne. Leg eens uit?
Over koeien gesproken:

Beste Boeren,

Laat je niet misbruiken door de regering. CDA en VVD zijn ‘jullie’ partijen. Ze juichen toe dat je op het Malieveld staat en er wordt veel meer van jullie getolereerd dan tijdens welke demonstratie dan ook. Maar zij zijn mede-verantwoordelijk voor deze chaos.

Jullie hebben gelijk; een partij die roept dat alleen boeren verantwoordelijk zijn voor de klimaatcrisis, is meer dan kortzichtig. Er zal een systeem moeten komen welke niet alleen eerlijk is voor jullie, maar voor iedereen die niet genoeg geld verdient om deze regering om te kopen.



Heerlijk toch dat populisme, daar kan Sjerrie een puntje aan zuigen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
De drie domme woorden van Wilders, waarvoor hij nog steeds in een langslepend proces verwikkeld zit, is veel ouder dan het filmpje waarin Sylvana een jongen af blaft.

ps.En over de vriendschap tussen Sylvana en anti-semiet Jahjah, en over de vriendschap tussen de steeds-roepende Sunny en anti-semiet Jahjah hoor je hen niet klagen. Anja Meulenbelt noemt hen 'de oprechte radicalen'.


Afbeelding

Wie is Jahjah?

Abou Jahjah: ‘Alle Joden in de zee gooien is niet haalbaar’ https://wnl.tv/2017/11/01/abou-jahjah-j ... -haalbaar/
missie_m wijzigde dit bericht op 01-01-2020 13:12
Reden: ps toegevoegd
55.27% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-10-2019 17:34
Goed dat je het zegt. Ik kende dit stukje niet. Uit zn verband getrokken dus. Zo zie je maar hoe je soms op het verkeerde been gezet wordt
Het is niet uit zn verband getrokken. Die jongen loopt langs, roept iets (niemand verstaat wat hij zegt), hij komt terug en Simons vraagt wat hij nu net zei. Hij zegt iets van WOW een bekende NL, en vervolgens gaat Simons uit haar plaat hoe hij erbij staat, lichaamstaal etc etc. Dat wijf is gek!
vivaratje schreef:
08-10-2019 01:56
Het is niet uit zn verband getrokken. Die jongen loopt langs, roept iets (niemand verstaat wat hij zegt), hij komt terug en Simons vraagt wat hij nu net zei. Hij zegt iets van WOW een bekende NL, en vervolgens gaat Simons uit haar plaat hoe hij erbij staat, lichaamstaal etc etc. Dat wijf is gek!

Precies, maar voor de goedpraters is het leuker om te doen of het uit verband is getrokken. Wat je ziet is zoals het ging. En dan noemt dat enge wijf zichzelf ook nog een meisje, hysterische gek is het.
Alle reacties Link kopieren
Sylvana Simons: ’Ik ben erg conflictmijdend’ http://a.msn.com/07/nl-nl/BBXsHLK?ocid=se
3 uur geleden

.............
Toen ik een jongvolwassen vrouw was, was ik veel assertiever. Dus ik ben eigenlijk op dit moment de mildste vorm.”..........

:rofl:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Stukje uit die link:

De bewuste uitzending met radio-en televisiepresentator Šimek kan gerust een keerpunt in het leven van Sylvana worden genoemd. „Voor die uitzending was het gewoon een woensdag, en na die uitzending was er heel veel veranderd. Omdat ik me ineens realiseerde dat waar ik altijd dacht dat ik een Nederlandse vrouw in Nederland was, toen bleek dat mijn Nederlanderschap aan condities verbonden was. En een van die condities was: je moet je bek houden. En dat was wel even een realisatie. (...) Wat er gebeurd was, ik had het in mijn hoofd gehaald om een witte man aan te spreken. Zijn taalgebruik. Dat was de bottomline. En dat bleek dus niet te mogen.

Ze heeft het nog niet in de gaten. Zij heeft haar mond nooit hoeven houden. ze kreeg alle kansen van de wereld, ze was geregeld tafeldame waar ze haar woord kon voeren. Het veranderde niet toen ze Maarten Simík aansprak, het veranderde toen ze zich bij DENK aansloot en een irritante narcistische houding aan nam, het (ondanks dat zij zelf veel meer kansen kreeg dan menige 'witte', en zij haar kleur als een voordeel heeft ervaren) het steeds over white privilege heeft, en de 'witte man' bleef beschuldigen,en dat alleen vanwege zijn kleur.


In 2007, zegt Sylvana Simons in het boek Stout van Heleen van Rooyen:
........“Mijn vader zei altijd dat ik in mijn leven twee keer zo hard zou moeten werken als een ander omdat ik zwart was. Het omgekeerde bleek waar. Mensen die nauwelijks iets van je verwachten, zijn makkelijk te verrassen. Mijn huidskleur heeft vooral in mijn voordeel gewerkt.”.......
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
"Kom aan de macht met bij1" is de leus. Bij1 aan de macht?????? @( Daar moet je toch niet aan denken. Ze wil de gevestigde orde 'raken' ???? Ze praat nog steeds als een lid van DENK. Laat haar vingers alsjeblief uit de pap blijven.


https://tpo.nl/2020/01/25/sylvana-simon ... -te-komen/#
..........
BIJ1 trapt volgende week zondag, ruim een jaar voor de verkiezingen, de verkiezingscampagne al af. Dat doet de jonge partij onder de leus “Kom aan de macht met BIJ1”. Die vangt de twee doelen van BIJ1, zegt Simons: vanuit de Kamer een vinger in de pap krijgen én de gevestigde orde uitdagen en raken.

..................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
31-01-2020 13:09
"Kom aan de macht met bij1" is de leus. Bij1 aan de macht?????? @( Daar moet je toch niet aan denken. Ze wil de gevestigde orde 'raken' ???? Ze praat nog steeds als een lid van DENK. Laat haar vingers alsjeblief uit de pap blijven.


https://tpo.nl/2020/01/25/sylvana-simon ... -te-komen/#
..........
BIJ1 trapt volgende week zondag, ruim een jaar voor de verkiezingen, de verkiezingscampagne al af. Dat doet de jonge partij onder de leus “Kom aan de macht met BIJ1”. Die vangt de twee doelen van BIJ1, zegt Simons: vanuit de Kamer een vinger in de pap krijgen én de gevestigde orde uitdagen en raken.

..................
Mag toch hopen dat die mafketels niet in de 2e kamer komen
Club met gekkies is het.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hen best wel gevaarlijk.En dan die woorden "de gevestigde orde uitdagen en raken". Dat riepen ze ook toen ze op de krukken zaten in het DENK-team. Ontbreekt alleen nog het "Trap er niet in".
Alleen maar bezig met 'vechten' én verwarring scheppen om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
01-02-2020 22:29
Club met gekkies is het.
En het griezelige is dan dat zulke gekkies, als ze in de Tweede Kamer worden gekozen, zomaar mee mogen beslissen over wat goed is voor jou en mij. Ik moet er niet aan denken.

Toen het referendum afgeschaft werd, hoorde ik mensen op tv zeggen dat ze geen referendum hoefden, omdat ze ervan uit gingen dat Kamerleden verstandig genoeg waren om de juiste beslissingen te nemen. Zo'n club als Bij1 bewijst maar weer eens het tegendeel. Al laat DENK ook zien dat ze als lange arm van Erdogan niet in de Tweede Kamer thuishoren.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
01-02-2020 23:43
En het griezelige is dan dat zulke gekkies, als ze in de Tweede Kamer worden gekozen, zomaar mee mogen beslissen over wat goed is voor jou en mij. Ik moet er niet aan denken.

Toen het referendum afgeschaft werd, hoorde ik mensen op tv zeggen dat ze geen referendum hoefden, omdat ze ervan uit gingen dat Kamerleden verstandig genoeg waren om de juiste beslissingen te nemen. Zo'n club als Bij1 bewijst maar weer eens het tegendeel. Al laat DENK ook zien dat ze als lange arm van Erdogan niet in de Tweede Kamer thuishoren.

Inderdaad. Terugdenkend aan dat filmpje waarin ze die jongeman "uitschoffert" omdat meisjes-zoals-ik(=Sylvana) dat intimiderend zouden kunnen vinden. En dan dat filmpje waarop ze die journalist afblaft en vurige ogen naar hem bijt, omdat hij een vraag stelde aan haar als 'vertegenwoordiger' rokend op een bankje tijdens haar aanwezigheid bij het protest tegen (gezichtsbedekkende kleding) het boerkaverbod.Terwijl ze het sinterklaasfeest wil afschaffen was ze tegen een wettelijke wet.

Zo'n persoon is gemeenteraadslid-onwaardig én al helemaal Kamerlid-onwaardig.
missie_m wijzigde dit bericht op 02-02-2020 08:03
5.55% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Deze bedoelde ik dus:

vivaratje schreef:
07-10-2019 10:24
https://twitter.com/DavinaSteinweg/stat ... 1/video/1

Wow ze is echt helemaal van t padje. Praat ze over lichaamstaal en agressie. De enige agressie die ik zie is bij haar. Kleine meisjes zoals ik :facepalm:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dit is het filmpje waarop de journalist of verslaggever geen antwoord krijgt van Sylvana als volksvertegenwoordiger. Hij word genegeerd én toch wel gekleineerd. En de aardige mevrouw die wel wat tegen hem zegt zegt dat ze opkomen voor de vrouwen die in Nederland 'ernstig gediscrimineerd worden'. Let op, dit protest gaat tegen de 'wethandhaving', het gaat over de nieuwe wet om gezichtsbedekkende kleding in Openbare gebouwen en openbaar vervoer te weren. Nederland ziet gezichtsbedekkende kleding vooral in deze tijd van IS als onveilig én discriminerend.
Ik raad deze mevrouw aan om elders op de wereld eens te gaan neuzen zodat ze weet wat echt ernstige discriminatie is. Iemand die zijn werk doet zo behandelen is ook fout.
Sylvana blaast de ergernis uit als één man van de pers haar vragen stelt, en dan is hier niet eens iets dat stressvol is.



12 aug. 2019 Sylvana Simons klapt dicht tijdens interview
Tijdens de niqaabdemonstratie in Den Haag was Sylvana Simons (BIJ1) aanwezig. Wij spraken haar aan om te vragen waarom ze tegen de wet op gezichtsbedekkende kleding is. Dat liep niet vlekkeloos.



https://youtu.be/4D4yDG0RcCA
missie_m wijzigde dit bericht op 02-02-2020 08:22
12.04% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/Yvj_DFjfe3w

Sylvana Simons (BIJ1) kwam afgelopen week met het voorstel om zwarte piet te verbieden in de publieke ruimte en om wiskunde te dekoloniseren. Wakkert zij met haar extremisme juist niet racisme aan?

.............
Verbod
Verder dan dat gaat het college niet. Sylvana wil namelijk dat organisaties die zwarte Piet blijven gebruiken geen subsidies meer krijgen van de gemeente. maar het bestuur vind dat te ver gaan.


..................

Sylvana wil bepalen wie subsidie krijgt en zo beslissen welk feest mag bestaan. Dat vind ik iets van een dictator weg hebben. Dan is die leus "Kom aan de macht met Bij1" bbbrrrrrr. Nederland zal Nederland niet meer zijn.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven