Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
StefBros schreef:
22-05-2018 18:09
Echt! Dorpen met internet! Straks ga je me nog vertellen dat ze daar ook al auto's hebben!

Ik snap wat je bedoelt, sarcasme achterwegen gelaten.
Ik vind dat je wel kunt eisen geen telefoon te hebben met internetfunctie en laptops etc. Of enkel voor bewezen school/werk-zaken.
Zoals je als uitkeringstrekker geen extra verdiensten mag hebben, al is het geld voor je verjaardag, dat systeem kan daar ook. Degene die willen zullen zich er braaf aan (proberen te) houden. Daardoor kún je makkelijker, mocht je vermoeden dat iemand internet gebruikt om in IS kringen te verkeren, een sanctie opleggen.
Zoals je nu dus technisch gezien élke euro moet aangeven als je een uitkering trekt; maar die regel met name is voor de excessen die bewust er een groot-verdienend zwart bedrijf op na houden en niet voor degenen die eens iets op marktplaats verkopen of 50 euro van hun ouders krijgen voor hun verjaardag.
Je kunt dan bij excessen daadwerkelijk wettelijk gezien actie ondernemen.
Zonder deze regels kan dat niet.
Totaal niet realiseerbaar.
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
22-05-2018 18:35
Totaal niet realiseerbaar.
Totaal niet neukbaar, die Romy2017.
VERTEL Romy2017. De roepert is de poepert als het niet onderbouwt wordt. :rolling:
Bros before hoes
StefBros schreef:
22-05-2018 18:38
Totaal niet neukbaar, die Romy2017.
VERTEL Romy2017. De roepert is de poepert als het niet onderbouwt wordt. :rolling:
Pardon? Mijn internet viel even weg bij het overstappen in het ov.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 13:49
Geldt de doodstraf ook als martelaarschap?
Of heb je dan pech en kun je fluiten naar je maagden?
Mmmmm probleem.
Dat we ze postuum aan een leuke tijd helpen.

Ik las dat Irak ophangt, dat is oneervol omdat het een straf is voor verkrachters en veedieven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
22-05-2018 18:32
Wat er ook besloten wordt in deze, we hebben een probleem. Komen ze nu niet terug, dan besluiten ze straks als (jong) volwassene terug te komen. En dan?

De haat is nu al groot en is tegen die tijd alleen maar groter.

Klopt

Ik denk dat de regering er op gokt dat ze daar sneuvelen of tegen een vrouw / man aanlopen en trouwen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
StefBros schreef:
22-05-2018 18:09
Echt! Dorpen met internet! Straks ga je me nog vertellen dat ze daar ook al auto's hebben!

Ik snap wat je bedoelt, sarcasme achterwegen gelaten.
Ik vind dat je wel kunt eisen geen telefoon te hebben met internetfunctie en laptops etc. Of enkel voor bewezen school/werk-zaken.
Zoals je als uitkeringstrekker geen extra verdiensten mag hebben, al is het geld voor je verjaardag, dat systeem kan daar ook. Degene die willen zullen zich er braaf aan (proberen te) houden. Daardoor kún je makkelijker, mocht je vermoeden dat iemand internet gebruikt om in IS kringen te verkeren, een sanctie opleggen.
Zoals je nu dus technisch gezien élke euro moet aangeven als je een uitkering trekt; maar die regel met name is voor de excessen die bewust er een groot-verdienend zwart bedrijf op na houden en niet voor degenen die eens iets op marktplaats verkopen of 50 euro van hun ouders krijgen voor hun verjaardag.
Je kunt dan bij excessen daadwerkelijk wettelijk gezien actie ondernemen.
Zonder deze regels kan dat niet.
Zelfs in de gevangenis worden mobiele telefoons binnengesmokkeld. Jouw plan is onuitvoerbaar.

Fraude met bijstandsuitkeringen gaat verder dan 50 euro voor je verjaardag krijgen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dat dan allemaal groot-verdienende bedrijven zijn?

Alleen al dat jij denkt dat terroristen en geharde misdadigers zich braaf aan de regeltjes gaan houden; van welke planeet kom jij?
Alle reacties Link kopieren
Pssssst, zelfs de achtergebleven gehuchten op het Groningse platteland hebben... lantaarnpalen. Maar dat mag je niet doorvertellen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Pientjexxxx schreef:
22-05-2018 19:38
Zelfs in de gevangenis worden mobiele telefoons binnengesmokkeld. Jouw plan is onuitvoerbaar.

Fraude met bijstandsuitkeringen gaat verder dan 50 euro voor je verjaardag krijgen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dat dan allemaal groot-verdienende bedrijven zijn?

Alleen al dat jij denkt dat terroristen en geharde misdadigers zich braaf aan de regeltjes gaan houden; van welke planeet kom jij?


Precies wat ik dacht.

Braaf en (voormalig) IS gekkies in 1 post noemen, wat een wereldvreemd figuur zeg.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
22-05-2018 19:38
Zelfs in de gevangenis worden mobiele telefoons binnengesmokkeld. Jouw plan is onuitvoerbaar.

Fraude met bijstandsuitkeringen gaat verder dan 50 euro voor je verjaardag krijgen. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dat dan allemaal groot-verdienende bedrijven zijn?

Alleen al dat jij denkt dat terroristen en geharde misdadigers zich braaf aan de regeltjes gaan houden; van welke planeet kom jij?
Dit zijn allen geen zaken die ik probeerde te communiceren, verre van.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 19:41
Pssssst, zelfs de achtergebleven gehuchten op het Groningse platteland hebben... lantaarnpalen. Maar dat mag je niet doorvertellen.
Och neen! De milieu-vervuilende gekkies dat het zijn! Eerst met dat gas, en nu óók heus gewoon lantaarnpalen hebben die niet op wind-energie gaan! :"-(
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
22-05-2018 20:03
Precies wat ik dacht.

Braaf en (voormalig) IS gekkies in 1 post noemen, wat een wereldvreemd figuur zeg.
Dat kan gewoon hoor.

Jij hebt nu zelf 'braaf'en 'IS gekkies' in 1 post genoemd, wereldvreemd figuurtje dat je bent :whip: 8-)
Bros before hoes
StefBros schreef:
22-05-2018 20:38
Dit zijn allen geen zaken die ik probeerde te communiceren, verre van.
Wat probeerde je dan wel te communiceren?
.
anoniem_369528 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:10
99.75% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 17:28
Kinderen die worden geknuffeld, verzorgd en gevoed door hun ouders kun je op grond van artikel 3 en 9 van het IVRK niet snel afpakken. Ze worden niet verwaarloosd of mishandeld en de ouders hebben het recht, op grond van artikel 9 van het EVRM, om hun kind op te voeden met de godsdienst die zij willen aanhangen.

Allemaal verdragen die in het verleden door Nederland zijn ondertekend.
Terrorisme heeft niets te maken met geloof dus dat vrijheid van godsdienst kan er niet bijgehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Kabinet sluit intrekken Nederlanderschap twee Syriëgangers niet uit - http://nos.nl/l/2233099


Mogelijk raken ze toch hun paspoort kwijt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 17:28
Kinderen die worden geknuffeld, verzorgd en gevoed door hun ouders kun je op grond van artikel 3 en 9 van het IVRK niet snel afpakken. Ze worden niet verwaarloosd of mishandeld en de ouders hebben het recht, op grond van artikel 9 van het EVRM, om hun kind op te voeden met de godsdienst die zij willen aanhangen.

Allemaal verdragen die in het verleden door Nederland zijn ondertekend.

Het gaat hier om ouders die gevangen zitten, mannen in de gevangenis, vrouwen, met kinderen in kampen van de Koerdische overheid.
Ik vraag me af wat internationale wetten en verdragen zeggen over kinderen die amper goede zorg en onderwijs krijgen terwijl ze in deze kampen zitten.

Hier wat links :

Pleidooi van Chris van der Heijden, die ervaring heeft als kind van NSB-ouders na de Tweede Wereldoorlog
https://www.ad.nl/video/production/laat ... en~vp26025

België haalt kinderen jonger dan 10 jaar terug : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1467369 ... ers-welkom

De Koerden gaan het nu op een andere manier aanpakken, omdat ze te weinig hulp krijgen met de opvang en repatriëring van IS-vrouwen en kinderen : https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/koe ... -strijders

Over de omstandigheden in het kamp waar de IS-vrouwen en hun kinderen zitten : https://www.trouw.nl/home/nederlandse-i ... ~ac0fd7b7/

Pleidooi van Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw (ik weet het , het is eigenlijk ombudsman, een Zweeds begrip) https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... nederland/
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:38
7.36% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om kinderen tegen de wil van hun ouders naar Nederland te transporteren maar over, zoals ik al eerder schreef, het individuele bij ,de nationaltiet ingebakken, vestigingsrecht van in Nederland geboren kinderen met een Nederlands paspoort. Het blijft me oprecht verbazen dat rechtsen dat zo makkelijk terzijde schuiven en geilen op een tyrannieke overheid.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Ik vind dat we hier in Nederland soms veel te vergoelijkend zijn en veel teveel de risico's onderschatten. Bij mensen die door omstandigheden in de problemen zijn gekomen en daarbij een verkeerde keus maken (brood stelen, inbraak etc) kan ik me daar nog wel in vinden, maar iemand die weloverwogen besluit om te gaan vechten in een ander land voor zaken die haaks staan op waar we in Nederland voor staan.. Nee. Als je wil gaan dan moet je gaan maar wees bewust dat je daarna niet meer welkom bent. Ik vind dat we daarin heel hard moeten zijn.
Ik vind ook dat we ons harder mogen opstellen. Het idee om ze na terugkeer te verspreiden over dorpen (want sneller integreren en ws betere controle etc) vind ik geen goed plan. IS gedachtegoed verdwijnt niet bij dit soort mensen. Het zullen je buren maar worden. En 1 gezin dat het goed lijkt te doen, is vaak een voorbode voor een 2e, 3e gezin en voor je het weet hebben ze elkaar weer gevonden. Wat mij betreft mogen de Nederlandse paspoorten afgepakt worden.
En dat er geld geïnvesteerd moet worden voor een beter leven voor die mensen, kan ik mij nog in vinden. Daar maar niet hier. Hoewel ik mij ook afvraag wanneer dit verantwoordelijkheidsgevoel een keer eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Diezelfde vrouwen liepen een tijdje geleden nog te promoten op social media hoe fijn het leven was in Islamitische Staat, en hun best te doen om meer jihadbruidjes te ronselen. Die kregen dan een huis, een liefhebbende echtgenoot en aanzien in de maatschappij. Jammer voor hen dat de weegschaal nu de andere kant uitslaat.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b527cd4a/


https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/218976 ... -meer.html

https://nos.nl/op3/artikel/2019897-deze ... staat.html

https://www.counterextremism.com/extrem ... sa-mahmood


https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 87751.html


https://www.thelocal.fr/20180109/how-a- ... -recruiter


https://www.wort.lu/fr/international/ra ... ee25b7b994
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
22-05-2018 11:20
Het stelletje non-intellectuelen op rechts lijkt opeens te zijn vergeten dat ook kinderen als individu in relatie staan tot de staat waarvan zij de nationaliteit bezitten. Westerse grondvesten als het sociaal contract gelden voor rechtsen alleen als het ze uitkomt, en anders wordt per VVD-decreet ff een noodverordening afgekondigd: onvervreemdbare mensenrechten voor minderjarige kromzwaardacrobaatjes tot nader order opgeschort. Het kan allemaal in het Nederland van de VVD, jawel mensuh.

De publieke opinie is gewoon anti alles wat uit de zandbak komt.

En Nederland is niet verplicht ze op te halen.
Ze mogen Nederlanders niet weigeren als ze zich op een Ambassade melden.

Er worden dus geen wetten of verdragen overtreden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-05-2018 13:24
De publieke opinie is gewoon anti alles wat uit de zandbak komt.

En Nederland is niet verplicht ze op te halen.
Ze mogen Nederlanders niet weigeren als ze zich op een Ambassade melden.

Er worden dus geen wetten of verdragen overtreden.


Hier een stukje VVD-SiegHeils-opinie, je weet wel, die van het idividu als atomaire eenheid:

D66 is het daarmee eens. Kamerlid Kees Verhoeven benadrukt geen sympathie te hebben voor uitreizigers, maar volgens hem mogen de kinderen niet de dupe worden van de keuze van hun ouders: ‘Afhankelijk van het specifieke geval en indien nodig moeten we kinderen terughalen. Om trauma’s te verwerken en om te zorgen dat ze niet de volgende generatie terroristen worden.’

De VVD wil echter niets van dat plan weten. ‘Voor je het weet komen de ouders er achteraan. De VVD kiest voor de veiligheid en de vrijheid van de kinderen in Nederland!’ schrijft Kamerlid Arno Rutte op Twitter. Zijn partijgenoot Bente Becker laat via hetzelfde sociale netwerk weten dat wat haar betreft de kinderen niet welkom zijn in Nederland, omdat de ouders ‘tegen Nederland, voor terreur’ kozen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Ik snap niet dat het terugkeer naar Nederland opeens ons probleem moet worden. Ze wilde daar onder rare omstandigheden leven, dan blijven ze daar maar en verliezen ze hun Nederlands paspoort. Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet te zijn?
kantlijn schreef:
23-05-2018 13:59
Hier een stukje VVD-SiegHeils-opinie, je weet wel, die van het idividu als atomaire eenheid:

D66 is het daarmee eens. Kamerlid Kees Verhoeven benadrukt geen sympathie te hebben voor uitreizigers, maar volgens hem mogen de kinderen niet de dupe worden van de keuze van hun ouders: ‘Afhankelijk van het specifieke geval en indien nodig moeten we kinderen terughalen. Om trauma’s te verwerken en om te zorgen dat ze niet de volgende generatie terroristen worden.’

De VVD wil echter niets van dat plan weten. ‘Voor je het weet komen de ouders er achteraan. De VVD kiest voor de veiligheid en de vrijheid van de kinderen in Nederland!’ schrijft Kamerlid Arno Rutte op Twitter. Zijn partijgenoot Bente Becker laat via hetzelfde sociale netwerk weten dat wat haar betreft de kinderen niet welkom zijn in Nederland, omdat de ouders ‘tegen Nederland, voor terreur’ kozen.
Met het standpunt van de VVD is niets mis. Waarom zouden we de terroristische ouders die een gevaar voor onze samenleving vormen terugnemen? Zij staan nog steeds achter het gedachtengoed van IS. De veiligheid van de Nederlandse samenleving staat voorop.

Waarom willen ze niet naar het land van hun andere paspoort? Dat is immers een moslimland en dat past veel beter bij hun geloofsovertuiging.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
23-05-2018 14:28
Met het standpunt van de VVD is niets mis. Waarom zouden we de terroristische ouders die een gevaar voor onze samenleving vormen terugnemen? Zij staan nog steeds achter het gedachtengoed van IS. De veiligheid van de Nederlandse samenleving staat voorop.

Waarom willen ze niet naar het land van hun andere paspoort? Dat is immers een moslimland en dat past veel beter bij hun geloofsovertuiging.
Volwassenen die willens en wetens afreizen is een ander verhaal, daarvan snap ik dat je deze op grond van gevaar voor de nationale veiligheid en het aansluiten bij een Nederland vijandige militie in geval van twee paspoorten hun Nederlandse nationaliteit ontneemt.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:41
Reden: ongepast
25.67% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven