Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Te bizar voor woorden. Toont weer de afgrijselijke incompetentie en roekeloosheid van onze regenten
Wat een ontzettend slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Tenenkrommend

Net als die vrouwen met kinderen die nu opgehaald willen worden uit IS gebied.
Was een interview op Nieuwsuur

"Mevrouw" was bezorgd over het welzijn van haar kinderen :facepalm:

Had daar over nagedacht VOOR je afreisde zou ik zeggen.
En begin dan niet in een oorlog aan kinderen is mijn idee.

En weer anderen hadden spijt, tja de verliezer van een oorlog zal niet staan te juichen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Normaal gesproken vind ik dat iedereen een tweede kans verdient maar in dit geval vind ik het riskant.
Alle reacties Link kopieren
Het is helaas wachten tot het een keer mis gaat...
Heanig an
SadSloth, het is een kwestie van tijd.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
19-05-2018 15:51
Normaal gesproken vind ik dat iedereen een tweede kans verdient maar in dit geval vind ik het riskant.
Kijk ze hebben een Nederlands paspoort en uiteindelijk kan je niet weigeren dat ze afreizen maar ik zou zeggen veel plezier daar en we horen wel van je als alles achter de rug is ( het hoger beroep)

Gewoon een passieve houding, net als die Jihad bruiden, je hoeft ze niet op te halen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je hoeft ze inderdaad niet op te halen. Ik vind dit van een ongelooflijke naïviteit getuigen.
Waarom vinden we het dan wel kunnen om andere landen met dit ruig op te zadelen?
Alle reacties Link kopieren
Nogal ja. Die aanslagplegers in Indonesië waren Syriëgangers toch? Hele gezinnen die zich opblazen in naam van IS.

"De politie zei aanvankelijk dat de aanslagplegers van zondag terugkeerders uit Syrië waren. Later trok ze dat weer in. Van de daders van maandag was dit nog niet duidelijk. Maar net als in veel andere landen waarschuwen terreurdeskundigen in Indonesië al langer voor het gevaar van teruggekeerde IS-gangers die er bij thuiskomst nog altijd radicale gedachten op na zouden houden. Vanuit Indonesië vertrokken vaak complete gezinnen naar Syrië om zich samen in het kalifaat te vestigen. Die gezamenlijkheid lijkt nu een lugubere extra dimensie te hebben gekregen."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een dikke middelvinger naar de echte vluchtelingen. Brengen ze degene waarvoor je gevlucht bent gewoon weer naar je toe.

Kinderen terughalen vind ik ook belachelijk. Het is erger voor de kinderen om ze bij hun ouders weg te halen dan ze met ouders daar te laten waarvoor de ouders ooit hebben gekozen. Het was toch zo geweldig. O nee ze hebben verloren dus dan maar weer terug naar huisje, uitkering en die "walgelijke racistische" Nederlanders die ze zo haten.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Waarom moeten wij daar dan verantwoordelijk voorr zijn? Ze kiezen zelf toch voor die heilige strijd? Ze vinden zelf dat hun geloof het beste is en dat alle kufaar dood moeten? Blijf daar dan en piep niet dat je daar de strijd verloren hebt! Eigen keuze en je moet zelf voor de gevolgen opdraaien.

Of denk jij dat ze als brave spijtoptanten terug komen?
sauvignonblanc schreef:
19-05-2018 16:09
Ik vind het een dikke middelvinger naar de echte vluchtelingen. Brengen ze degene waarvoor je gevlucht bent gewoon weer naar je toe.

Kinderen terughalen vind ik ook belachelijk. Het is erger voor de kinderen om ze bij hun ouders weg te halen dan ze met ouders daar te laten waarvoor de ouders ooit hebben gekozen. Het was toch zo geweldig. O nee ze hebben verloren dus dan maar weer terug naar huisje, uitkering en die "walgelijke racistische" Nederlanders die ze zo haten.
Dit dus.

Vooral die dikke middelvinger is ronduit misselijkmakend. Je zette 70 jaar geleden toch ook geen hardcore nazi naast een Jood?
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
19-05-2018 16:06
Waarom vinden we het dan wel kunnen om andere landen met dit ruig op te zadelen?
Als je een paspoort intrekt is het niet meer "ons" tuig.
Maar goed dat mag dus niet.

Buiten dat Nederland wordt ook regelmatig opgezadeld met niet uitzetbaar tuig dus erg sentimenteel ben ik er niet over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
19-05-2018 16:09


Kinderen terughalen vind ik ook belachelijk. Het is erger voor de kinderen om ze bij hun ouders weg te halen dan ze met ouders daar te laten waarvoor de ouders ooit hebben gekozen. Het was toch zo geweldig. O nee ze hebben verloren dus dan maar weer terug naar huisje, uitkering en die "walgelijke racistische" Nederlanders die ze zo haten.
Precies

Het was allemaal beter daar.
Prima, veel plezier en nooit meer terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Die kinderen moeten terug naar Nederland en ik vind het hartverscheurend dat de overheid hier zo traag en onduidelijk in is.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-05-2018 16:25
Die kinderen moeten terug naar Nederland en ik vind het hartverscheurend dat de overheid hier zo traag en onduidelijk in is.

Dan moet je de ouders ook meenemen.
Ze mogen terug maar dan moeten ze zich melden op een Ambassade

Waarom zou Nederland moeite doen en mensen in gevaar brengen?
Heel vervelend voor die kinderen maar het is goed dat er een soort afschrikwekkend voorbeeld komt.

Uitreizen om te gaan knokken = een hele boel ellende voor jou en je kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Aangezien we in Nederland kinderen die mishandeld worden ook uit huis plaatsen, zie ik niet in waarom dat niet met deze kinderen zou kunnen. Er zijn heel veel opa's en oma's in Nederland die ernstige zorgen hebben over de veiligheid van hun kleinkinderen en zij voelen zich door de overheid in de steek gelaten.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-05-2018 16:39
Aangezien we in Nederland kinderen die mishandeld worden ook uit huis plaatsen, zie ik niet in waarom dat niet met deze kinderen zou kunnen. Er zijn heel veel opa's en oma's in Nederland die ernstige zorgen hebben over de veiligheid van hun kleinkinderen en zij voelen zich door de overheid in de steek gelaten.
Nogmaals ze mogen terug maar Nederland hoeft geen moeite te doen.
Ze vertrokken ook stiekem zonder overleg.

Die kinderen worden niet mishandeld.
Het is daar niet anders dan in een gemiddeld vluchtelingenkamp in die regio.

Je moet het zien als een stevige waarschuwing.
Afschrikwekkend voorbeeld.
Is niet sympathiek maar wel effectief.

Vreemde krijgsdienst = de overheid trekt de handen af van jou en je kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-05-2018 16:47


Vreemde krijgsdienst = de overheid trekt de handen af van jou en je kinderen.
Dit!
Heanig an
Ik begrijp je standpunt, maar ik denk er anders over. Opgroeien met ouders die in het kalifaat geloven is mi wel degelijk kindermishandeling.
Vrouw, helaas denken die ouders daar anders over en geven ze hun ideeën mee aan hun kinderen. Ik ben het met je eens dat het kindermishandeling is, maar dat is vanuit mijn optiek. Hun optiek staat haaks op alles wat ik wenselijk vind, zoals homorechten, gelijke behandeling, vrijheid van geloof en meer van dit soort vrijheden.

Hoe erg het ook is voor die kinderen, in mijn ogen zijn ze al verpest en maak je dat niet beter door ze terug te halen. Sterker nog, ik denk dat je de haat jegens Nederland alleen maar aanwakkert, ook al geef je ze een huis en een uitkering.
vrouwjagersma schreef:
19-05-2018 16:25
Die kinderen moeten terug naar Nederland en ik vind het hartverscheurend dat de overheid hier zo traag en onduidelijk in is.

Dus de kinderen bij de ouders weghalen? Even buiten beschouwing dat het natuurlijk een !eventsgevaarlijk gebied is, is het heel traumatiserend voor de kinderen om deze bij hun ouders weg te halen en naar Nederland over te laten komen. Het is niet zo dat je dan nog iets van bezoekrecht kan inplannen. Dus je kan dit niet vergelijken met een situatie hier waarbij de kinderen uit huis worden geplaatst.

En de ouders naar Nederland terughalen, hell no.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitch: maar je laat in NL toch ook geen kinderen bij hun mishandelende ouders omdat de ouders menen dat wat zij doen geen mishandeling is maar discipline bijbrengen bijvoorbeeld en de kinderen ook niet beter weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven