Trump is the new president, deel 2

20-02-2017 13:55 600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder discussiëren over het huidige presidentschap van Donald Trump.



Deel 1: Trump is the new president
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
27-09-2019 17:35
Met als grote verschil dat de leider van de KKK niet in de senaat zit en door niemand openlijk serieus genomen wordt.

'The squad' wordt wel serieus genomen. Zo serieus zelfs dat gematigde democraten niet tegen ze in durven te gaan, omdat ze dan door hun eigen linkse media worden weggezet als racisten en meer van dat moois.

Die 4 troela's zorgen voor de ondergang van hun eigen partij.
Die 4 troela’s en het intersectionele gel*l. Er werd gezegd dat Clinton van Trump verloor vanwege de genderneutrale toiletten die voorgingen op het welzijn van de arbeiders.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik denk dat het grootste probleem van de democratie in de VS is dat ze nog altijd gevangen zitten in een 19e eeuws twee partijen stelsel.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
28-09-2019 11:47
Ik denk dat het grootste probleem van de democratie in de VS is dat ze nog altijd gevangen zitten in een 19e eeuws twee partijen stelsel.

Ja, net als in Groot-Brittannië, met als gevolg bestuurlijke stagnatie, en een escalatie in de politieke stammenstrijd, opgejut door sociale media.
Al is het in Nederland dan weer het andere uiterste qua aantal partijen en is er ook stammenstrijd waarin het midden het moeilijk heeft.

In de Volkskrant vanochtend een kort artikel over de kans dat een impeachment gaat lukken (niet zo groot) en dat het zelfs averechts kan gaan uitwerken, met argumenten waarom het toch goed is dat dit nu gestart is.

Principieel: het Congres heeft de grondwettelijke opdracht heeft om de president in toom te houden. Omdat Trump het presidentschap nogal transactioneel invult, en omdat Trumps minister van Justitie, William Barr, van mening is dat de president daarvoor niet vervolgd kan worden, is impeachment de enige manier om hem ter verantwoording te roepen. Los van de politieke consequenties.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2334dfb/

Ik vind dit een goed argument omdat als alles onmogelijk lijkt, of verloren, het soms toch goed is je uit te spreken, ook als je dat strategisch gezien niet verder brengt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Voor Biden lijkt de race voorbij. Een onderzoek naar het cashen van zijn zoon bij buitenlandse partijen die door vader onder druk werden gezet, zal hij volgens mij niet overleven. Het is ook van een Zimbabwaans niveau.

https://www.foxnews.com/media/peter-sch ... er-ukraine

Het zal nog een mooi circus worden als Biden's hele doopceel wordt gelicht. We blijven genieten.
Alle reacties Link kopieren
Vermakelijker kunnen we een president niet maken:
https://twitter.com/JoeDanMedia/status/ ... 6642992129
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
04-10-2019 09:09
Vermakelijker kunnen we een president niet maken:
https://twitter.com/JoeDanMedia/status/ ... 6642992129

Snap sowieso niet dat hij kandidaat is. Steeds aan vrouwen en meisjes zitten Brr viespeuk is het
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
04-10-2019 11:46
Snap sowieso niet dat hij kandidaat is. Steeds aan vrouwen en meisjes zitten Brr viespeuk is het
Is Trump als kandidaat dan?
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
03-10-2019 19:43
Voor Biden lijkt de race voorbij. Een onderzoek naar het cashen van zijn zoon bij buitenlandse partijen die door vader onder druk werden gezet, zal hij volgens mij niet overleven. Het is ook van een Zimbabwaans niveau.

https://www.foxnews.com/media/peter-sch ... er-ukraine

Het zal nog een mooi circus worden als Biden's hele doopceel wordt gelicht. We blijven genieten.
Ze moeten nu gewoon terugpakken: ga de familie Trump maar eens doorlichten.
Alle reacties Link kopieren
Breaking nieuws uit Amerika. Je zal het bij de NOS niet lezen of zien, en ook Eva zal er geen tijd aan besteden, maar nu komt ook uit Democratische hoek het verzet tegen de corruptie van de Obama en Clinton hoek.

https://twitter.com/TulsiGabbard/status ... 1289318400

Democratisch presidentskandidate en oud militair Tulsi Tabbard spreekt zich hardop uit tegen Hillary en schetst een beeld dat Trump al jaren roept. Dat het bloed van duizenden onschuldigen door de oorlogen van Obama en Clinton aan hun handen kleeft.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
23-10-2019 12:13
Breaking nieuws uit Amerika. Je zal het bij de NOS niet lezen of zien, en ook Eva zal er geen tijd aan besteden, maar nu komt ook uit Democratische hoek het verzet tegen de corruptie van de Obama en Clinton hoek.

https://twitter.com/TulsiGabbard/status ... 1289318400

Democratisch presidentskandidate en oud militair Tulsi Tabbard spreekt zich hardop uit tegen Hillary en schetst een beeld dat Trump al jaren roept. Dat het bloed van duizenden onschuldigen door de oorlogen van Obama en Clinton aan hun handen kleeft.
Het commentaar onder het artikel gelezen?
Tulsi wordt zelf beschuldigd van islamafobie, homofobie en white supremacy. En zo iemand moeten we serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-10-2019 12:21
Het commentaar onder het artikel gelezen?
Tulsi wordt zelf beschuldigd van islamafobie, homofobie en white supremacy. En zo iemand moeten we serieus nemen?
Net zo serieus als twitter commentaar van random figuren.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-10-2019 12:21
Het commentaar onder het artikel gelezen?
Tulsi wordt zelf beschuldigd van islamafobie, homofobie en white supremacy. En zo iemand moeten we serieus nemen?
Ahaaaa. De bron beschadigen. Dat is dus typisch de Clinton methode.

Deze vrouw is meerdere malen uitgezonden naar Irak. Heeft dus ballen van staal en veel over voor het landsbelang. En zegt onomwonden dat Clinton haar (net als destijds Sanders) probeert kapot te maken omdat zij de oorlogszucht niet deelt.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
23-10-2019 12:51
Ahaaaa. De bron beschadigen. Dat is dus typisch de Clinton methode.

Deze vrouw is meerdere malen uitgezonden naar Irak. Heeft dus ballen van staal en veel over voor het landsbelang.
Of ze heeft er PTSS of erger van gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Over Trump en de impeachment poging van de Democraten:
Onze Erik twittert er op los, vooral na de getuigenis van de oud ambassade medewerker.
Wie het stuk echt leest (https://www.nytimes.com/interactive/201 ... imony.html

leest niet alleen dit:

Ambassador Sondland responded about five hours later that I was “incorrect about President Trump’s intentions. The President has been crystal clear no quid pro quo’s of any kind.”

- impeachment kapot.

Maar bovendien lees je hoe de oude CIA / Clinton-Bush-Obama garde werkt.

Men wil steeds veel geld geven aan buitenlandse staten, bijvoorbeeld om het grote boze Rusland spook te verjagen. Dan klingelt bij mij al de bel: waarom is zo'n mannetje zo begaan met het lot van Jan Oekrainer? Of zou hij via via een deel van de gelden in eigen zak steken? Ik gok dan op het laatste.

En dan wordt men boos als Trump eerst heel duidelijk wil hebben dat men de echte problemen (corruptie) daadwerkelijk gaat aanpakken. En geen lulverhaaltjes, maar gewoon harde garanties, zoals ik het echte zakenleven gewoon is.

Dat bij de aanpak van de corruptie in Oekraine ook het nepotisme en corruptie van Democratische havikken zoals Biden bloot komt te liggen, zal Trump zeker hebben meegewogen. Maar vanuit nuchter perspectief is het ook zonder dat element gewoon goed beleid.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
23-10-2019 12:51
Ahaaaa. De bron beschadigen. Dat is dus typisch de Clinton methode.

Deze vrouw is meerdere malen uitgezonden naar Irak. Heeft dus ballen van staal en veel over voor het landsbelang. En zegt onomwonden dat Clinton haar (net als destijds Sanders) probeert kapot te maken omdat zij de oorlogszucht niet deelt.
De vraag is waarom zij het alleen over Clinton en Obama heeft. Zij waren toch écht niet oorlogszuchtiger dan alle voorgaande presidenten waarbij Bush jr. wellicht nog de kroon spande onder invloed van de neocon-bende.
Trump is in die zin uitzonderlijk. Hij heeft nog geen bommentapijten over andere landen gelegd, en dat spreekt vóór Trump. Wat de democratische kandidaten betreft zie ik liever Warren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Mouthgard schreef:
23-10-2019 12:51
Ahaaaa. De bron beschadigen. Dat is dus typisch de Clinton methode.

Deze vrouw is meerdere malen uitgezonden naar Irak. Heeft dus ballen van staal en veel over voor het landsbelang. En zegt onomwonden dat Clinton haar (net als destijds Sanders) probeert kapot te maken omdat zij de oorlogszucht niet deelt.
Klopt! Ik had het ook gelezen. Pittig wijffie en een bedreiging voor de elite.
Leuk een beetje reuring. Ik hoop dat ze veel blijft roeren en haar mond niet laat snoeren door allerlei types die onmiddelijk met racist, facist enz. klaar staan. Holle frasen zijn dat geworden.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
23-10-2019 12:13
Breaking nieuws uit Amerika. Je zal het bij de NOS niet lezen of zien, en ook Eva zal er geen tijd aan besteden, maar nu komt ook uit Democratische hoek het verzet tegen de corruptie van de Obama en Clinton hoek.

https://twitter.com/TulsiGabbard/status ... 1289318400

Democratisch presidentskandidate en oud militair Tulsi Tabbard spreekt zich hardop uit tegen Hillary en schetst een beeld dat Trump al jaren roept. Dat het bloed van duizenden onschuldigen door de oorlogen van Obama en Clinton aan hun handen kleeft.
Dit onderwerp gaat over Trump. Waarom begin je niet een apart topic hiervoor. Of probeer je de aandacht van die oranje gek af te wenden? In opdracht van wie?
Alle reacties Link kopieren
Gossie poeh, iemand heeft wat op Geenstijl gelezen en komt nu het Viva forum inlichten.
Beetje lachwekkend dit.

En inderdaad, open een topic over kandidaten voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen, kan best interessant zijn.

De verklaring van William Taylor in de Oekraïne-affaire lijkt me groter nieuws.
nounou
oudebaas schreef:
23-10-2019 14:07
De vraag is waarom zij het alleen over Clinton en Obama heeft. Zij waren toch écht niet oorlogszuchtiger dan alle voorgaande presidenten waarbij Bush jr. wellicht nog de kroon spande onder invloed van de neocon-bende.
Trump is in die zin uitzonderlijk. Hij heeft nog geen bommentapijten over andere landen gelegd, en dat spreekt vóór Trump. Wat de democratische kandidaten betreft zie ik liever Warren.
Zich presenteren als vers bloed binnen de partij, denk ik? Vernieuwing van binnenuit. Daarom alleen kritiek op de Democratische presidenten. Zo profileert ze zich duidelijker als het realistische, gematigde alternatief voor alle gekkigheid die we de afgelopen periode gezien hebben bij de Democraten.
Sara9876 schreef:
23-10-2019 20:55
Dit onderwerp gaat over Trump. Waarom begin je niet een apart topic hiervoor. Of probeer je de aandacht van die oranje gek af te wenden? In opdracht van wie?
Bepaal jij tegenwoordig wat mensen mogen mededelen hier? Dat wist ik niet, bovendien is het wel degelijk relevant want het gaat over Amerikaanse politiek
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-10-2019 21:25


De verklaring van William Taylor in de Oekraïne-affaire lijkt me groter nieuws.
.
Zie mijn stuk hierboven. De man heeft niets zelf gehoord, behalve dat hem keer op keer werd verteld 'geen quid pro quo'. Trump en co had alleen niet zo veel vertrouwen in de nieuwe regering van het land. En terecht natuurlijk.

Dat deze diplomaat zich zo druk maakte over de subsidies richting Oekraïne, geeft mij wel een naar gevoel. Alsof hij zat te wachten op kickbacks en die in gevaar kwamen toen Trump niet direct over de brug kwam. Want over de gierende corruptie maakt hij zich gek genoeg geen zorgen.
De verklaring geeft vooral inzicht in de wat simpele gedachtes bij de oude garde over regime change politics.
Alle reacties Link kopieren
Oeps: stond de NOS gisteren nog te vertellen dat de IG de FBI zou vrijpleiten, blijkt dat niet zo te zijn. Ook de inspecteur spreekt van grote fouten bij het afluisteren van Trump en zijn campagnemedewerkers. Nu blijkt dat er zelfs mails zijn vervalst om de FISA court om de tuin te leiden en het afluisteren van Trump voort te kunnen zetten.

De impeachment slaat als een boomerang terug in het gezicht van de Democraten. Alle Republikeinen scharen zich achter Trump en zijn woest over het misbruik van bevoegdheden door de FBI.

Er wordt inmiddels zelfs gesproken dat er FBI leden in de handboeien zullen worden geslagen. En het feit dat de zoon van Biden 80.000 dollar per maand kreeg van een foute Oekraïense olieboer zal nu tot de bodem worden uitgezocht. En dat wordt feest, want Hunter Biden was een drugsverslaafde nietsnut. Die opeens in de board zat toen zijn vader aan de macht was.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier toch nog echt mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de FBI nooit iets fout doet. Wat ze met Trump doen is schandalig. Hoe kan iemand zo stom zijn en die politieke tegenstanders van Trump zo ophemelen en serieus nemen zonder kritische vragen te stellen? Makke lammetjes zonder eigen wil blaten social media gewoon na.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog even wil lachen om de 'objectieve' NPO.

https://twitter.com/EenVandaag/status/1 ... 8103506947

'Het wordt nog spannend'. Hij zegt het echt. Terwijl het hele congres vol zit met Republikeinen waarvan er niet 1 zal stemmen voor impeachment.
En natuurlijk geen woord over het strafrechtelijk onderzoek naar de bron van de impeachment, waar vast staat dat de FBI documenten heeft vervalst om Trump zijn campagne af te kunnen luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het forum is blijkbaar gekaapt door Russische bots....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven