Trump is the new president

09-11-2016 06:15 3004 berichten
TRUMP FOR PRESIDENT: wie had ooit gedacht dat dit zou kunnen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
trump noemt niet bestaand zweeds incident
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Dinges je reacties slaat helemaal nergens op.



1) je laat 1 belangrijke zin weg in mij quote. Dat is de zin waar jij zegt dat JIJ vindt dat Rusland recht heeft op die landen.



2) ik leg je uit wat de strekking van het artikel is, daarmee leg ik je geen woorden in de mond. Streaking is: feiten die we al kennen, maar dan hoe Rusland die ervaart. In feitelijk niets nieuws of opzienbarends. En dat Rusland dat zo ziet en ervaart, dat begrijp ik ook wel.



3) in die landen wonen inderdaad russische minderheden. Inderdaad minderheden. Die ooit de onderdukker/elite waren. Tja..



4) die landen hebben zich uit vrije wil losgemaakt van Rusland en hebben zich uit vrije wil aangesloten bij de EU. Zoals je je kan herinnneren is dat niet een heel gemakkelijk proces geweest voor veel van die landen. Er moest eerst aan allerlei voor waarden gedaan worden. Niemand heeft ze afgepakt van Rusland. Als je denkt dat er met die landen geschoven kan worden en onderhandeld alsof het ruilgoederen zijn, dan is dat vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel tov bepaalde landen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Dinges, het is heel erg basis hoor, daarom begrijp ik niet dat je het niet mee neemt in je 'ik vind dat die landen Rusland toebehoren '

Leuke korte opsomming van landen die hun vrijheid met een hoop moeite en bloedvergieten terug hebben gekregen. Of zoals jij ze noemt 'algemeenheden'



https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Val_van_het_communisme
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:janena schreef op 19 februari 2017 @ 11:27:

trump noemt niet bestaand zweeds incidentHij zegt ook: 'Sweden! who would believe this'
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 19 februari 2017 @ 11:17:

[...]





Plus dat er ook nog een boel mensen niet gestemd hadden omdat Hillary geen Bernie Sanders was of dachten dat ze toch wel zou winnen. Wellicht hebben ze nu spijt.



Het gaat in 2018 om de herverkiezing van senatoren.

Ik hoorde op "Met het oog op morgen" dat Trump nog 87% van de REPUBLIKEINSE kiezers achter zich heeft.

Die zijn, voor de senatoren belangrijk voor de herverkiezing, dus als ze openlijk rebelleren tegen "The Donald" kan die zelfde kiezer er wel eens voor zorgen dat een concurrerende - wel Trump gezinde - kandidaat de senaat in gestemd wordt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:DidiRidi schreef op 19 februari 2017 @ 11:52:

[...]



Hij zegt ook: 'Sweden! who would believe this' Nou er is hier niets gebeurd hoor. Op een berg sneeuw na
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 februari 2017 @ 12:13:

[...]





Het gaat in 2018 om de herverkiezing van senatoren.

Ik hoorde op "Met het oog op morgen" dat Trump nog 87% van de REPUBLIKEINSE kiezers achter zich heeft.

Die zijn, voor de senatoren belangrijk voor de herverkiezing, dus als ze openlijk rebelleren tegen "The Donald" kan die zelfde kiezer er wel eens voor zorgen dat een concurrerende - wel Trump gezinde - kandidaat de senaat in gestemd wordt.Maar het zijn niet alleen republikeinen die beslissen wie in de senaat komt. In sommige staten zal dat zonder twijfel een republikein zijn en geldt wat jij zegt. In andere staten, waar het erom spant, zal Trump's bizarre gedrag meer mensen naar de stembus leiden om op de democraat te stemmen.
quote:janena schreef op 19 februari 2017 @ 11:27:

trump noemt niet bestaand zweeds incident





Ik weet niet of ik hier heel hard om moet lachen, of heel hard van moet janken.

Die man is knetter.
Alle reacties Link kopieren
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 19 februari 2017 @ 10:37:

Just minutes after the rally started, the crowd turned unfriendly against reporters covering the event. As the president criticized the news media for what he said were “fake news” reporters, the crowd roared.



Het is verontrustend dat 59 miljoen Amerikanen hem nu nog steeds geweldig vinden. Die wíllen graag onderdrukking van de vrije pers?



Hoe ver kan hij gaan voordat zijn fans afhaken? Baby's eten in het openbaar?Trump schudde gisteren ook nog even een aanslag in Zweden uit zijn mouw. Hij zal wel denken: 'die dombo's weten toch niet waar dat ligt.'
Alle reacties Link kopieren
En dan die supporter die op het podium mocht. De man was duidelijk geestelijk niet in orde. Schaamteloos, die Trump.
quote:lila01 schreef op 19 februari 2017 @ 13:24:

Trump schudde gisteren ook nog even een aanslag in Zweden uit zijn mouw. Hij zal wel denken: 'die dombo's weten toch niet waar dat ligt.'Of er had iets moeten gebeuren? Ik stel me dan voor dat Trump is ingelicht over iets dat de veiligheidsdiensten hadden opgevangen en waarvan ze Zweden niet op de hoogte gesteld hebben. Want ach, het is 'maar' Zweden.
quote:Erizon schreef op 19 februari 2017 @ 13:30:

[...]





Of er had iets moeten gebeuren? Ik stel me dan voor dat Trump is ingelicht over iets dat de veiligheidsdiensten hadden opgevangen en waarvan ze Zweden niet op de hoogte gesteld hebben. Want ach, het is 'maar' Zweden.Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 19 februari 2017 @ 13:24:

[...]





Trump schudde gisteren ook nog even een aanslag in Zweden uit zijn mouw. Hij zal wel denken: 'die dombo's weten toch niet waar dat ligt.'Op zich wel mooi om het gevolgen van populisme nu "in het echt" te zien. Een betere waarschuwing kan er niet zijn lijkt me.
quote:Erizon schreef op 19 februari 2017 @ 13:30:

[...]





Of er had iets moeten gebeuren? Ik stel me dan voor dat Trump is ingelicht over iets dat de veiligheidsdiensten hadden opgevangen en waarvan ze Zweden niet op de hoogte gesteld hebben. Want ach, het is 'maar' Zweden.
Alle reacties Link kopieren
quote:janena schreef op 19 februari 2017 @ 11:27:

trump noemt niet bestaand zweeds incident"Wat heeft hij gerookt?" zegt Carl Bildt. Dat vraag ik mij ook onderhand af. Wat heeft die duimzuiger gerookt?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 19 februari 2017 @ 11:29:

Als je denkt dat er met die landen geschoven kan worden en onderhandeld alsof het ruilgoederen zijn, dan is dat vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel tov bepaalde landen.Zo zie ik dat ook. Rusland vindt Oekraïne een minderwaardig land. De meeste landen vind ik niet minderwaardig, wel de landen die met geweld zijn ontstaan en terroristische afscheidingen (De Krim afgescheid van Oekraïne) en terroristische annexaties (tijdens de Tweede Wereldoorlog Oostenrijk door Duitsland, later Koeweit door Irak), en dubbele staten waarvan er één door toedoen van anderen zijn ontstaan (Oost-Duitsland en Noord-Korea).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 17 februari 2017 @ 16:18:

Ik vind dat Rusland daar inderdaad recht op had. Dat was onderdeel van het ontmantelen van de Sovjet Unie. Rusland heeft die satellieten ook gewoon nodig. De westerse invloedssfeer is actief gaan werven en dat ging poetin niet in de koude kleren zitten.

Dat vind ik ook stuitend om te lezen.



Als jij in één van die landen had gewoond had jij wel anders gepiept. En jouw mening is hier dissident; d.w.z. dat de meeste mensen deze mening niet hebben. Als wij in Nederland het regime hadden dat jij in Oost-Europa terecht vond, zat jij nu in de bak, of werd jij in Dresden onthoofd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 19 februari 2017 @ 11:29:

Dinges je reacties slaat helemaal nergens op.



1) je laat 1 belangrijke zin weg in mij quote. Dat is de zin waar jij zegt dat JIJ vindt dat Rusland recht heeft op die landen.



Ik zeg 'afspraak is afspraak'. Dat die voor sommigen lullig uitpakt zal zo zijn. Maar ga daarover dan het gesprek aan. Compenseer en sluit compromissen.



quote:2) ik leg je uit wat de strekking van het artikel is, daarmee leg ik je geen woorden in de mond. Streaking is: feiten die we al kennen, maar dan hoe Rusland die ervaart. In feitelijk niets nieuws of opzienbarends. En dat Rusland dat zo ziet en ervaart, dat begrijp ik ook wel.



Dat doe je wel door te stellen dat ik alles goedkeur wat rusland doet. Dat doe ik niet, maar het is een soeverein land waar afspraken mee zijn gemaakt. Ik ben het moreel gezien ook niet eens met het merendeel van de Afrikaanse landen, maar dat betekent niet dat ik hun soevereiniteit aan zou moeten tasten.



quote:3) in die landen wonen inderdaad russische minderheden. Inderdaad minderheden. Die ooit de onderdukker/elite waren. Tja..



Erg kortzichtig. Gevaarlijk kortzichtig ook. Zo verging het de blanke boeren in Zimbabwe ook. Niemand beter van geworden.



quote:4) [...] Niemand heeft ze afgepakt van Rusland. Als je denkt dat er met die landen geschoven kan worden en onderhandeld alsof het ruilgoederen zijn, dan is dat vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel tov bepaalde landen.

[/quote]



Dat hebben ze dus wel. Waarom wil jij dat zo graag ontkennen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 februari 2017 @ 14:09:

[...]



Dat vind ik ook stuitend om te lezen.



Als jij in één van die landen had gewoond had jij wel anders gepiept. En jouw mening is hier dissident; d.w.z. dat de meeste mensen deze mening niet hebben. Als wij in Nederland het regime hadden dat jij in Oost-Europa terecht vond, zat jij nu in de bak, of werd jij in Dresden onthoofd.



Ik weet niet precies wat jij hier wil beweren, maar draai het eens om.



Wilders wordt de grootste en wil meer afstand nemen van het Amerikaanse volk, dat toch alleen onze cultuur ondermijnt, en meer toenadering zoeken tot Rusland want Poetin is een man van daden in plaats van woorden.

Ja, dat moet dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Dinges, je laat hier zonneklaar blijken dat jij nooit in een Oost-Europees land hebt gewoond, waar de communistische partij tegen je zei dat je had te gehoorzamen of dat jij verder geen ene klap te vertellen hebt. Een kennis van mij heeft in zo'n land gewoond (dat land is nu met de BRD herenigd).



Soevereiniteit... grappig. De Sovjet-Unie van toen en Putin van nu erkent de soevereiniteit van andere landen niet. Jij erkent de soevereiniteit van de toenmalige Oost-Europese landen ook niet.



Wij hebben geen landen van Rusland afgepakt. De enige landjatter is de Sovjet-Unie van toen, en Rusland van nu. Zuid-Ossetië, Abchazië. Rusland heeft daar recht op? Die landen hadden geen recht op soevereiniteit?



Is dat niet een beetje selectieve verontwaardiging?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:19:

Ik weet niet precies wat jij hier wil beweren, maar draai het eens om.Nee, draai jij het eens een keer andersom.quote:Wilders wordt de grootste [...] want Poetin is een man van daden in plaats van woorden.

Ja, dat moet dan maar?Jij bent een putinist die Wilders napraat. Jij zegt exact hetzelfde als Putin.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 februari 2017 @ 14:20:

Dinges, je laat hier zonneklaar blijken dat jij nooit in een Oost-Europees land hebt gewoond, waar de communistische partij tegen je zei dat je had te gehoorzamen of dat jij verder geen ene klap te vertellen hebt. Een kennis van mij heeft in zo'n land gewoond (dat land is nu met de BRD herenigd).



Soevereiniteit... grappig. De Sovjet-Unie van toen en Putin van nu erkent de soevereiniteit van andere landen niet. Jij erkent de soevereiniteit van de toenmalige Oost-Europese landen ook niet.



Wij hebben geen landen van Rusland afgepakt. De enige landjatter is de Sovjet-Unie van toen, en Rusland van nu. Zuid-Ossetië, Abchazië. Rusland heeft daar recht op? Die landen hadden geen recht op soevereiniteit?



Is dat niet een beetje selectieve verontwaardiging?Ik ko vrij regelmatig in het voormalige Oost Duitsland. Daar steekt de nostalgie toch wel erg vaak de kop op. Maar dat doet er niet toe want nogmaals, het gaat mij niet om gevoelens of dat ik het allemaal maar goed vind. Het gaat om afspraken tussen landen die geschonden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 februari 2017 @ 14:22:

[...]



Nee, draai jij het eens een keer andersom.



[...]



Jij bent een putinist die Wilders napraat. Jij zegt exact hetzelfde als Putin.



Dat hadden wij al geconstateerd. Poetin heeft op dat punt gewoon gelijk en wordt nu in het nauw gedreven. En hij maakt rare sprongen. Ja, hij zal aan het klooien zijn met de verkiezingen en referenda in westerse landen, maar dat deed het westen dus ook en veel eerder.



Maar in plaats van schande te spreken over alles wat hij doet zou 'het Westen' gewoon weer met hem om tafel moeten om de wereldvrede een beetje in goede banen te leiden.



Daarvoor heb je niet van die huilebalken nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:23:

[...]





Ik ko vrij regelmatig in het voormalige Oost Duitsland. Daar steekt de nostalgie toch wel erg vaak de kop op. Maar dat doet er niet toe want nogmaals, het gaat mij niet om gevoelens of dat ik het allemaal maar goed vind. Het gaat om afspraken tussen landen die geschonden zijn.Ja, er werden afspraken geschonden. Door Rusland. Ik kan een hele reeks opnoemen. Democratie was de afspraak. Wat gebeurde er in de DDR? De Sowjetische Militäradministration Deutschlands deelde daar de lakens uit, en er werd een schrikbewind geïnstalleerd. Ulbricht en Honecker waren de ergste dictators. En Stalin heeft geprobeerd West-Berlijn te wurgen. En zo weet ik er nog meer, Dinges.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 19 februari 2017 @ 14:26:

Daarvoor heb je niet van die huilebalken nodig.

En ook niet een landrovende agressor als Putin. Wat gaat hij doen, nadat hij de Krim geroofd heeft? Oost-Oekraïne? Wit-Rusland, Finland? O ja... Finland was vroeger zeer korte tijd (bijna verwaarloosbaar) een Sovjetstaat geweest. Dus gaat hij nu de baas spelen over Putin.



Putin die Russische nazi, moet zich met zijn eigen zaken bemoeien. Wat er in Oekraïne, Wit-Rusland, etc. gebeurt, gaat hem geen bliksem aan.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven